مرد شماره ۱ توسعه پورشه تایکان برخی ویژگیهای اولین محصول تمام الکتریکی پورشه را تشریح کرده است.
استفان وِک باخ (Weckbach) در مصاحبه با مجله مصرفکنندگان کمپانی گفته که تایکان سواری مشابه یک پورشه خواهد داشت. او گفته تایکان دقیقاً شبیه یک پورشه خواهد بود و احساس یک پورشه را خواهد داشت. او با گفتن اینکه تمامی پورشهها شاید در کلاس خود اسپورت ترین محصول باشند ویژگیهای محصولات این شرکت را با دقت شرح داده و اضافه کرده که همین موضوع درباره تایکان هم صدق خواهد کرد.
وِک باخ درباره پرفورمنس هم سخن گفته و اعلام کرده باتری نصب شده زیر کف تایکان به این خودرو اجازه خواهد داد تا مرکز ثقل پایینتری در مقایسه با ۹۱۱ اسطورهای داشته باشد. این موضوع خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا باتریها سنگین بوده اما مسئول خودروهای الکتریکی پورشه خاطرنشان ساخته تایکان دینامیک طولی و جانبی فوقالعادهای خواهد داشت.
مهندسان پورشه همچنین کارهای زیادی برای اطمینان کاهش پرفورمنس تایکان پس از چندین لانچ سنگین انجام دادهاند. به منظور پیشگیری از این کار، پورشه پیشرانههای سنکرون پیشرفتهای را توسعه داده که مشابه نمونههای بکار رفته در ۹۱۹ هیبرید است. این خودرو همچنین دارای سیستم خنککنندگی فعالی خواهد بود که بهطور بیوقفهای نیازهای خنک شوندگی خودرو را بررسی کرده و به سرعت میتواند آب را به قطعات موردنظر بفرستد.
تایکان اواخر سال آینده معرفی خواهد شد و از دو پیشرانه الکتریکی با خروجی ترکیبی بیش از ۵۹۲ اسب بخار سود خواهد برد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۳.۵ ثانیهای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۱۲ ثانیهای خواهد داشت.
emad1990
۳ شهریور ۱۳۹۷در های عقب تو نسخه کانسپت برعکس باز میشد
نمیدونم این چه مرضیه کانسپتو یه چیزی میسازن نسخه تولیدی رو یه چی دیگه میدن بیرون!!