فیس لیفت پورشه پانامرا توربو اس بالاخره رونمایی شد، اینها اولین تصاویر رسمی منتشر شده از این خودرو است.
خودرویی که به لوکس اسپرت بودن معرف است حالا با پتانسیل بیشتری وارد میدان رقابت شده است. قدرت این قصر آلمانی بازسازی شده ۲۰ اسب بخار افزایش یافته است یعنی هم اکنون موتور توئین توربو ۴.۸ لیتری V8 این خودرو میتواند حداکثر تا ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند-۴۹ اسب بخار بیشتر از فیس لیفت جدید پانامرای توربو تازه معرفی شده. یکی از دلایل افزایش قدرت، استفاده از یک کمپرسور بزرگتر است و در نتیجه جریان هوا و احتراق بهتر میشود.
قرار است این خودرو در نمایشگاه توکیو ماه آینده به نمایش عموم درآید و بعد برای فروش در فوریه ۲۰۱۴ راهی بازار انگلستان شود. توجه داشته باشید کیفیت و زیبایی لوازم داخلی و خارجی این خودرو به طرز قابل توجهی افزایش یافته تا مشتریان هرچه بیشتر دیدگاه مثبت داشته باشند تا منفی!
اگر نگاهی به جلوی این کروکدیل بیندازیم، یک سپر جدید با ورودیهای هوای بزرگتر را میبینیم. همچنین چراغهای این خودرو تعویض و LED شدهاند.
تغییرات عقب خودرو به نسبت بیشتر است، شیشه عقب بزرگتر و کشیده شده تا حس بهتری القا کند. همچنین سپر خودرو کاملاً از نو طراحی شده و جایگاه پلاک نیز پایینتر آمده است.
در حال حاضر پورشه مدلی با فاصله محوری بیشتری برای ارائه در نظر دارد. فاصله بین دو محور مدل مذکور ۱۵۰ میلی متر بیشتر از مدل استاندارد است که از الآن چینیها و مدیران قد بلند انتظارش را میکشند. هر دو مدل با رینگهای ۲۰ اینچی عرضه میشوند که در لاستیکهای ۲۸۵/۴۰ و ۲۹۵/۳۵قرار میگیرند( به صورت استاندارد).
پورشه سیستم تعلق این خودرو را مورد بازبینی قرار داده و هم اکنون این خودرو با سیستم تعلق بهتری عرضه میشود. اگر بخواهیم در مورد موتور این خودروی تازه معرفی شده بحث بیشتری کنیم، مشخصات گشتاور باقی میماند. با وجود افزایش قدرت، گشتاور ثابت مانده و همان ۵۵۳ پوند فوت است، اما در محدوده دور موتور وسیع ۲۲۵۰ تا۵۰۰۰ تولید میشود. همچنین راننده میتواند با فشردن یک دکمه برای مدت کوتاهی گشتاور این خودروی بزرگ را به ۵۹۰ پوند فوت برساند.
اگرچه پورشه تا کنون اطلاعاتی درباره وزن این خودرو منتشر نکرده اما از فاصله محوری مدل استاندارد خودرو که ۲۹۲۰ است میتوان فهمید که وزن آن نزدیک ۱۹۹۵ کیلوگرم است و این موضوع نشان میدهد که نسبت قدرت به وزن این فیس لیفت بهبود یافته است.
قدرت بی پروای پانامرای توربو S از طریق گیربکس هفت سرعته دو کلاجه و سیستم Haldex multi-plate clutch به هر چهار چرخ منتقل میشود. با تمام این اوصاف شتاب صفر تا صد این خودرو همان ۳.۸ ثانیه است با این حال که شتاب دندهها کمی بهبود پیدا کرده است.
حداکثر سرعت این خودرو نیز به لطف اصلاحات انجام شده از ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. سیکل ترکیبی این فیس لیفت ۱۱ درصد کاهش یافته است و هم اکنون مصرف ترکیبی این خودرو با موتور عظیمالجثه و قدرتمندش تنها ۱۰.۱ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
شما این فیس لیفت را چگونه ارزیابی میکنید یا قابلیت رقابت با خودروهایی چون اس کلاس جدید را دارد؟ (البته محدوده قیمتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار دلاری این خودرو هم در نظر بگیرید)
شایان
۱۰ آبان ۱۳۹۲سایت پدال شما تمام کامنتهایی رو که روش بحث و جدل شده رو پاک میکنی حداقل بذار باشه تا بازدید کننده هایه عزیز بدونن با چه جور جونورهایی بلا نسبت هم وطنن
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲سپر عقبش فاجعه ست!!!!!
اسی 2160
۱۱ آبان ۱۳۹۲این پانامرا فیس لیف بیاد تو ایران هول هوش یک ملیاردو سیصد میشه
اسی 2160
۱۱ آبان ۱۳۹۲این ماشین به درد ایران نمیخوره چون بنزین این ماشین ها مخصوصه
حمید
۱۱ آبان ۱۳۹۲هیچ ماشینی به درد ایران نمیخوره !!! شما دفترچه شورولت نوای چهل سال پیش بخون … توش بنزین سوپر توصیه کرده با اینکه کاربراته . حالا تصور کن بنزین سوپر ما درجه اکتانش 92-93 هست در حالی که در اروپا بنزین معمولی 95 و بنزین سوپر 97-98 درجه اکتان هستند . یعنی سوپر ما از معمولی اروپا آشغال تره . گچسر (جاده چالوس) کسی بنزین زده تا حالا ؟ باور کنید زدم تو مگان 2000 کشش شد در حد پیکان!!! پیکان جوانان اونجا بنزین میزنه این کاربرات به اون کاربرات میگه زکی!!!
سعید
۱۱ آبان ۱۳۹۲با درود به دوستان گل
توی همین شیراز ما که به تعداد ماشینهای تهرون جمعیت اینجا هست 15 پورشه پاناراما با نمره شیراز پلاک شده حالا ببین چه خبره تو این ملکت شیراز 3.5 میلیونی 15 پورشه 900 میلیونی حساب کن بقیه چیزا دستتون میاد به غیر از بنزsls500 و بنزای s500و بی ام دبلیو مدل z و ………………….. ببیند چه خبر اونوقت یمکی پشت چراغ راهنما وایساده اسپنددودو میکنه به یه 100 تومانی راضی هست بهش بدی یا التماس میکنن که یه cd یا یه لیف بخری ازشون یکی هم 900 میلیون فقط میده ماشین برا زیر پاش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حالا موضوع انشاء دوره ما علم بهتر است یا ثروت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟موفق باشید
شهاب
۱۱ آبان ۱۳۹۲هر کدومش تنهایی به کارت نمیاد ، این دوره هر دو رو باید با هم داشته باشی ! هم شهری
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲من اگه بابام میلیاردر بود هیچ وقت سراع مدرک نمی رفتم . الان یه میلیارد ماهی 15 میلیون سود می ده بقیش رو خودت فکر کن!!!!
امیرحسین
۱۱ آبان ۱۳۹۲فقط Mercedes Benz
Amir Hossein
۱۳ آبان ۱۳۹۲اونایی که دیس کردن تا حالا بنز از نزدیک ندیدن . . .
چه برسه نشسته باشن توش
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲توضیح بده چرا!!!!!!
محمد
۱۱ آبان ۱۳۹۲با اینکه پورشه یکی از بهترین خودروسازهاست اما هیچوقت ازش خوشم نیومده
jalal
۱۲ آبان ۱۳۹۲هر چه از این ماشین زیبا تعریف کنم باز کمه !
esi
۱۳ آبان ۱۳۹۲ماکه سوارش نشدیم و نمی توانیم بشویم ام اونهایی که همین الان سوارشن باید ازش تعریف یا انتقاد کنن
ولی تو ظاهرش و کیفیتش شاید بی نظیر باشه
در ضمن دوستان گرامی همه جای دنیا این تبعیض وجود داره وخواهد داشت چون تا بوده همین بوده پس مهم اینه که بتونی با حال زندگی کنی از گذشته عبرت بگیری تا بتونی در آینده هم خوش باشی
به امید شادی وسربلندی همه ایرانیهای عزیز در تمام کره زمین
رضا احمدى
۱۹ دی ۱۳۹۲واى خداى من!! اینا دیگه کى ان؟ 4.8 v8 صدی 10 تا مصرف مى کنه واىىىىى.
جواد
۲۳ دی ۱۳۹۲متشکرم از سایت بسیار خوبتون. این ماشین از بهترین سوپرهای دنیاست و من هم ازش خیلی خوشم میاد.
javad
۲۳ دی ۱۳۹۲حتما عکس های طراحی داخلی شو ببینید. فوق العاده است.
m.reza
۱۴ فروردین ۱۳۹۳تجربه رانندگی با اینو دارم. سواریش حرف نداره.