فیس لیفت پورشه پانامرا توربو اس بالاخره رونمایی شد، اینها اولین تصاویر رسمی منتشر شده از این خودرو است.
خودرویی که به لوکس اسپرت بودن معرف است حالا با پتانسیل بیشتری وارد میدان رقابت شده است. قدرت این قصر آلمانی بازسازی شده ۲۰ اسب بخار افزایش یافته است یعنی هم اکنون موتور توئین توربو ۴.۸ لیتری V8 این خودرو میتواند حداکثر تا ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند-۴۹ اسب بخار بیشتر از فیس لیفت جدید پانامرای توربو تازه معرفی شده. یکی از دلایل افزایش قدرت، استفاده از یک کمپرسور بزرگتر است و در نتیجه جریان هوا و احتراق بهتر میشود.
قرار است این خودرو در نمایشگاه توکیو ماه آینده به نمایش عموم درآید و بعد برای فروش در فوریه ۲۰۱۴ راهی بازار انگلستان شود. توجه داشته باشید کیفیت و زیبایی لوازم داخلی و خارجی این خودرو به طرز قابل توجهی افزایش یافته تا مشتریان هرچه بیشتر دیدگاه مثبت داشته باشند تا منفی!
اگر نگاهی به جلوی این کروکدیل بیندازیم، یک سپر جدید با ورودیهای هوای بزرگتر را میبینیم. همچنین چراغهای این خودرو تعویض و LED شدهاند.
تغییرات عقب خودرو به نسبت بیشتر است، شیشه عقب بزرگتر و کشیده شده تا حس بهتری القا کند. همچنین سپر خودرو کاملاً از نو طراحی شده و جایگاه پلاک نیز پایینتر آمده است.
در حال حاضر پورشه مدلی با فاصله محوری بیشتری برای ارائه در نظر دارد. فاصله بین دو محور مدل مذکور ۱۵۰ میلی متر بیشتر از مدل استاندارد است که از الآن چینیها و مدیران قد بلند انتظارش را میکشند. هر دو مدل با رینگهای ۲۰ اینچی عرضه میشوند که در لاستیکهای ۲۸۵/۴۰ و ۲۹۵/۳۵قرار میگیرند( به صورت استاندارد).
پورشه سیستم تعلق این خودرو را مورد بازبینی قرار داده و هم اکنون این خودرو با سیستم تعلق بهتری عرضه میشود. اگر بخواهیم در مورد موتور این خودروی تازه معرفی شده بحث بیشتری کنیم، مشخصات گشتاور باقی میماند. با وجود افزایش قدرت، گشتاور ثابت مانده و همان ۵۵۳ پوند فوت است، اما در محدوده دور موتور وسیع ۲۲۵۰ تا۵۰۰۰ تولید میشود. همچنین راننده میتواند با فشردن یک دکمه برای مدت کوتاهی گشتاور این خودروی بزرگ را به ۵۹۰ پوند فوت برساند.
اگرچه پورشه تا کنون اطلاعاتی درباره وزن این خودرو منتشر نکرده اما از فاصله محوری مدل استاندارد خودرو که ۲۹۲۰ است میتوان فهمید که وزن آن نزدیک ۱۹۹۵ کیلوگرم است و این موضوع نشان میدهد که نسبت قدرت به وزن این فیس لیفت بهبود یافته است.
قدرت بی پروای پانامرای توربو S از طریق گیربکس هفت سرعته دو کلاجه و سیستم Haldex multi-plate clutch به هر چهار چرخ منتقل میشود. با تمام این اوصاف شتاب صفر تا صد این خودرو همان ۳.۸ ثانیه است با این حال که شتاب دندهها کمی بهبود پیدا کرده است.
حداکثر سرعت این خودرو نیز به لطف اصلاحات انجام شده از ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. سیکل ترکیبی این فیس لیفت ۱۱ درصد کاهش یافته است و هم اکنون مصرف ترکیبی این خودرو با موتور عظیمالجثه و قدرتمندش تنها ۱۰.۱ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
شما این فیس لیفت را چگونه ارزیابی میکنید یا قابلیت رقابت با خودروهایی چون اس کلاس جدید را دارد؟ (البته محدوده قیمتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار دلاری این خودرو هم در نظر بگیرید)
mahsa-faghat alman
۹ آبان ۱۳۹۲ای جونم .
اول شدم
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۹ آبان ۱۳۹۲درود.
کاشکی جلوش تغییرات بیشتری داشت.عقبش بد نشده.ولی خداییش طراحیش یدونست.
ولی به جرات میتونم بگم فعلا ماشینی در حد و اندازه بنز اس کلاس پیدا نمیکنید.
حتی رولزرویس و بنتلی و جگوارو …..
قبل از هرگونه نظر دادن حتما اول این کلیپ 100 مگابایتی رو مشاهده کنید.
مخصوصا شما زیگما جان.
(http://www.aparat.com/v/jnzag
ایران و المان
شهاب
۱۰ آبان ۱۳۹۲موتور توئین توربو 4.8 لیتری V8 ، اسب 570 ، مصرف ترکیبی 10.1 هر 100 کیلومتر.
آدم چی بگه ؟!!!
slr722
۹ آبان ۱۳۹۲پورشه جان خبر داری تو این کره خاکی…
یه جای هست به اسم ایران که همین ماشینو تازه نسخه 4s …
میفروشن به قیمت 1,110,000,000؟؟؟
نگران خریدارم نباش…
اونقدر پولدار هست…
km
۱۰ آبان ۱۳۹۲یکی از رفقا تعریف میکرد که :
“امروز رفته بودیم نمایشگاه تازه تاسیس یکی از دوستانو ببینیم, شما تصور کن: دختر 150 سانت قد, سیبیلاش از کل پسرای فن پیج بیشتر, سن 16 با باباش اومده بودن باباهه واسه دختره که هنوز گواهی نامه هم نداره ماشین بخره!
دختر: بابا من یکی از این دوتارو میخوام
بابا: کدومو؟ 650 آلپینا یا این CL63 FabDesign رو؟
دختر: این بنز سفیده!
بابا: نه دخترم این ماشینا شتابش زیاده واسه تو که هنوز گواهی نامه نداری سخته کنترلشون کنی! اصلاً اینا آشغالن بابا فقط قیافه دارن, بیا این پورشه پانامرا توربو رو ببین هم جادارتره هم ارزون تر!!”
مسعود
۱۰ آبان ۱۳۹۲من جای دوستت بودم همونجا خاستگاری میکردمش از باباش !!
slr722
۱۰ آبان ۱۳۹۲این که چیزی نیست km جان…
700 تومان دادن برای تولد یه دختر انتر 21 ساله x6 4.4 لیتری گرفتن…
جالب اینکه وقتی ازش میپرسم چرا این ماشین گرفتی؟؟؟
جواب میده اخه من ماشین بزرگ دوست دارم…
[…]
km
۱۰ آبان ۱۳۹۲داداش اصن اینا چیزی از ماشین حالیشون نیست، بیشترشون هم برای پز دادن یه ماشینی که از اسمش خوششون میاد به باباشون میگن واسشون بخره(البته نه همشون)… نمیدونم چه بلایی داره سرمون میاد!!!
مجید
۱۰ آبان ۱۳۹۲الان این بنده خدا چی گفته هفتا دیسلاک خورده؟؟؟؟
ali reza
۹ آبان ۱۳۹۲اصالت توی خونشه… ظاهرشو تغییر نمی ده … چون نیازی نمی بینه و همچنان محبوب ترین و گران ترین برند دنیاست. بنز و بی ام و و لکسوس و تویوتا و هوندا و … هم همینطورن
برخلاف کیا و هیوندای که قاطی کردن از بس شکل عوض کردن. مثل یکی از طرفدارش به نام زیگما، که کره رو از آلمان و ژاپن پیشرفته تر می دونه!!!!!!!
Edi♪♫
۹ آبان ۱۳۹۲این یک مهندسیه کامله ،،
نوید
۱۰ آبان ۱۳۹۲فقط میشه از پورشه انتظار داشت که بتونه یه ماشین لوکس با قابلیت های Carrera GT ارائه بده.
شتاب 3.8 ثانیه ای صفر تا صد برا یه ماشینی به این وزن واقعا شاهکاره.
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲پورشه918
محمد
۹ آبان ۱۳۹۲هم خعلی قشنگه و هم خعلی جذاب …. و البته گرون!
من که اگه پول داشتم حتما می خریدم
سینا
۹ آبان ۱۳۹۲بخولمش؟!!!
محسن.د
۹ آبان ۱۳۹۲ای جانم پانامرا! خدایی کدوم سدانه که بتونه باهاش کل کل کنه؟!
“پورشه، گل سرسبد آلمان”
reza
۱۴ آبان ۱۳۹۲بنز cls63s یا e63s عزیزم…. با شتاب 3.5 ثانیه…. بعلهههههه….. برو تو سایت Mercedes-amg.com ببین.
mehran911
۱۶ آبان ۱۳۹۲آقا رضا لطفا اطلاعات اشتباه ننویسید cls 63samg و e63samg هر دو با موتور 5.5 لیتری 585 اسب تولید می کنند وصفر تا صد این دو ماشین 3.6 وسرعت نهایشون فقط 250 کیلومتر است .
اساس تفکر بنز دراین ماشین تغییر ضریب دنده ورسیدن به شتاب اولیه بهتر بود که خیلی موفق نشد واز نظر بازده هر دو در رده ی F قرار گرفتن که اصلا خوب نیست اما پورشه تو این 2 سال تمام فکرشو گذاشته رو کاهش مصرف و بازده بهتر به همین خاطر با افزایش شتاب اولیه همراه شد اما همین ماشین درحالت over boost شتاب 3.6 رو به ثبت رسونده اینم بگم پانامرا توربو اس 2011 در اخرین تست شتاب به شتاب 3.4 دست یافت در ضمن سرعت نهایی بنز با پانامرا قابل مقایسه نیست
شایان
۹ آبان ۱۳۹۲بیخود نیست که آلمانها نژاد برترن اونا آریایی هستن نه ما
ما فقط ادعایه آریایی داریم
شایان
۱۰ آبان ۱۳۹۲آدمو خوب اومدی تا وقتی خوکهایی مثل تو در این جامعه باشن امثال آدم درست نمیتونه زندگی کنه من گوشت تورو جلویه سگمم نمیندازم چون لیاقت دندونهایه سگم (ژرمن شپرد) و نداری
زیگما
۱۰ آبان ۱۳۹۲انساننو با سگ مقایسه میکنی؟ببینید چجوری غرق در افکار کثیفت شده.
میسپارمت به خدا
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲شایان تو هم آره!!!!!!!
سام*
۹ آبان ۱۳۹۲البته از لحاظ کلاس بندی خودروها پورشه پانامرا یک فست بک هستش و با کلاس اس بنز در یک کلاس طبقه بندی نمیشه.اگه راحتتر بخوام بگم قسمت عقب بنز اس وقتی شیشه عقب تموم میشه صندوق عقب قرار داره ولی پورشه اینگونه نیست.بنز cls و پورشه پانامرا دقیقا تو یک کلاس قرار دارن.البته اینها باعث نمیشه که بگیم مقایسه این دو خودرو از اساس اشتباه هست.
zondar
۹ آبان ۱۳۹۲زیباست و البته خاص.تو زیبایی من استون مارتین راپید s رو بهش ترجیح میدم ،البته برای مهندسی پورش احترام خاصی قایلم و البته از نظر فنی پانامرا از راپید بهتره.
reza
۹ آبان ۱۳۹۲عمرا حریف s 63 بشه
امین
۹ آبان ۱۳۹۲از این بهتر نمیشده مگر نه میشد
من مبهوت مصرفشم که با پژو 405 1800cc برابری میکنه
ماشالله به مهندسیتون
کامل و مقتدر و با ابهت
آماده برای رو کم کنی
مسی
۹ آبان ۱۳۹۲بله درسته …
.
هم از نظر مصرف سوخت با 405 برابری میکنه … و هم از نظر قیمت .
حسین(جاسم)
۱۰ آبان ۱۳۹۲ایول پورشه گل کاشتی.
mahsa-faghat alman
۹ آبان ۱۳۹۲چقد خوشگله آدم واقعا لذت میبره حتی اگه مسیح یا زیگما هم باشن که جز ….. هستن هم لذت میبرن
زنده باد آلمان
یه پسل باهوش
۹ آبان ۱۳۹۲این کامنت رو می ذارم چون دیسلایک خورم ملسه
اقا من اس 500 یا سری هفت بی ام و رو بیشل دوس دارم
:#
مسی
۱۰ آبان ۱۳۹۲هرکسی اس 500 یا سری هفت بی ام و رو دوست نداشته باشه … باید خودشو به دکتر نشون بده :-)
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۰ آبان ۱۳۹۲درود پدال جان.
نظر من در این پست حذف شده.
محسن
۱۰ آبان ۱۳۹۲بچه ها ببینید بازم المانیها اومدند از ماشینای ما کپ زدن و این دفعه از تیبا ولی عمرا بتونن به پای تیبا برسن
حالا خوب یا بد ماها باید تیبا سوار بشیم و فقط حسرت بخوریم.
Kurosh
۱۰ آبان ۱۳۹۲پورشه پانامرا نمونه نداره…
با تشکر از پدال عالی بود؛ لذّت بردم…
عینک
۱۰ آبان ۱۳۹۲از لحاظ فنی که چیزی کم نداره.
ولی ازونجا که بحث قیافه یه امر سلیقه ای هست هیچوقت نتونستم قبول کنم که پانامرا یک خودروی لوکس و گرون قیمت باشه.
از نظر من از نمای بغل واقعا زیباست.ولی از روبه رو اصلا نمیشه قبول کرد خودرویی با این قیمت جلوت ایستاده…
سپر های جدیدش اوضاع رو خرابتر هم کرده.
ولی نمای داخلش واقعا قشنگه.
علیرضا
۱۰ آبان ۱۳۹۲بحث تولد پیش اومد عاقا کجای کارین ملت واسه بچه خردسالشون چندصد میلیون میدن پشت فرمونش بازی کنه سرگرم شه!!!!
hasan maleki
۱۰ آبان ۱۳۹۲واقعا که مرسدس بنز رو نمیشه با هیچ برند دیگه ای مقایسه کرد . مخصوصا s class .
واقعا سطح کلاسش از همه ماشین های هم قیمتش خیلییییی بیشتره
ESI
۱۰ آبان ۱۳۹۲به نظر من پورشه باید بشتر روی این خودرو کار میکرد چون شتاب صفر تا صد 3.8 برای این مدل خیلی کمه
mohammad
۱۰ آبان ۱۳۹۲اگه قدرتشو به 600 اسب و گشاتاورشرو هم به 600 میرسوندن وشتابشم به 3.5 میرسید عالی تر بود.
زیگما
۱۰ آبان ۱۳۹۲پورشه پانامرا توربو اس معمولی شتابش 3.6 هست.این مدل که پدال میگه executive هست که طویل تره و سنگین تر
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲می خوای وزنش هم 600 کنند؟؟؟؟
حسین
۱۰ آبان ۱۳۹۲پورشه ماشین بسیار خوبیه هم به لحاظ سیستم تعلیق که باعث شده جز برترین خودروها از نظر هندلینگ و سیستم تعادل باشه هم به لحاظ سیستم انجین که قدرت و بازدهی قابل توجهی شامل میشه ولی به لحاظ طراحی ضعفهایی داره مثلا همین پانامرا نه میشه گفت سدانه نه میشه گفت استیشن ….
بهزاد
۱۰ آبان ۱۳۹۲حسین جان این رده از خودروها دارای کلاس جداگانه و تعریف شده برای خودشون هستند که به اصطلاح shooting brake گفته میشن و در اوایل فقط به صورت مفهومی در نمایشگاها حضور داشتند و بنز cls با ورودش به بازار کلید رقابت رو استارت زد.
پورشه پانامرا در کلاس s بنز قرار نمیگیره و به هیچ وجه طیف خریدارانشون یکی نیست و هر کدوم راه جداگانه ای در پیش گرفتن و به فرض رقابت عملکردشون با هم کلی تفاوت داره!
حامد MASERATI GT
۱۰ آبان ۱۳۹۲هرچی از زیباییش بگیم کم گفتیم
شایان
۱۰ آبان ۱۳۹۲هرچی نگاهش میکنم سیر نمیشم خیلی زیباست و همینطور باوقار
زیگما
۱۰ آبان ۱۳۹۲میخواهید بهتون ثابت کنم کره چقدر طرفدار داره؟نظرسنجی:
کیا کادنزای 2014 یا شورلت ایمپالای 2014؟
کادنزا مثبت ایمپالا منفی.
میخوام بترکونیداا.طرفدارای کیا و هیوندای جمع بشین تا اینارو ساکت کنیم.
زیگما
۱۰ آبان ۱۳۹۲طرفدارای کیا و هیوندای دوست دارم دهن هر چی نازیه آلمانی پرست و امریکایی پرسته ببنید.
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲زیگما خودت رو قهوه ای نکن!!!!!!
mehran911
۱۰ آبان ۱۳۹۲عزیزان باید بگم این مقایسه ی خیلی جالبی نیست ولی دوست دارم به عنوان یه عاشق پورشه چیزی گفته باشم ازلحاظ مشخصات فنی وقتی یه ماشین 1995 کیلویی با مصرف صدی 10 لیتر و ثبت صفر تا صد عجیب 3.8 ثانیه وسرعت 310 کیلو متر ساخته میشه یعنی مهندسی برتر عزیزان کدومتون میتونید یه ماشین سدان لوکس با چنین قابلیت های فنی ودینامیکی مثال بزنید که میتونه با اکثرسوپر اسپرت ها رقابت کنه ؟
کدومتون میتونید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن.د
۱۰ آبان ۱۳۹۲دمت گرم! گل گفتی!
زیگما
۱۰ آبان ۱۳۹۲استون مارتین رپید .دیدی توسنتم!!برو بچه
مازراتی QUATTROPORTE هم هست.
حالا off شدی؟
mehran911
۱۰ آبان ۱۳۹۲زیگما جان از استون رپید شروع میکنم این ماشین v12 با 6لیتر حجم 550 اسب تولید میکنه با مصرف 11.8 و صفر تا صدش 5 ثانیست ومازراتی کوانتروپورته 2014 v8 با 530 اسب و مصرف 12 لیتر وصفر تا صد 4.7 قابل مقایسه با پورشه پانامراست پانامرا با موتور 4.8 لیتری 570 اسب تولید میکنه با صفر تا صد 3.8 ومصرف 10 لیتر تو صد کیلومتر در ضمن مشخصات دینامیکی پورشه قابل مقایسه با اینا نیست
زیگما
۱۰ آبان ۱۳۹۲یه دور از روش بخون فهمیدی به ما هم بگو.
محسن.د
۱۰ آبان ۱۳۹۲مهران جان ولش کن بابا! داری با کسی بحث میکنی که خودشم نمیتونه خودشو قانع کنه :-)
داریوش
۱۰ آبان ۱۳۹۲اینا تو فکر اینن که پورشه با اون همه ابهت رو تبدیل به یه قصر متحرک کنن.بعد خودرو ساز های ما در تکاپوی اینن که هزینه تولید پراید رو در یک آن هم 100 تومن بیارن پایین هم 3 میلیون گرونتر فرو کنن.