پورشه یکی از نمادهای مدرن صنعت خودرو باقی مانده است. این شرکت هنوز هم لذت رانندگی را اولویت اصلی خود میداند و احتمالاً تا چندین دهه آینده هم تغییری در سیاستهای شرکت از این نظر نخواهیم دید. البته درحالیکه پورشه یکی از آخرین برندهای دنیای خودروست که از تکنولوژی خودران استفاده خواهد کرد اما خب تا ابد نمیتواند به فروش سنتی خودرو تکیه کند. این یک واقعیت ناخوشایند بوده و پورشه هم به خوبی از آن آگاه است.
مدیر مالی شرکت در مصاحبه اخیر خود با اتوکار اذعان کرده که پورشه باید روی شرکتهایی که به دنبال حل مشکلات ترافیکی در آینده درازمدت هستند سرمایهگذاری کند. او گفته است:
شهرها خواهان کاهش ترافیک هستند بنابراین ما باید به دنبال راهحلهایی هماهنگ با برند خود باشیم. حملونقل مشترک کافی نیست و سود زیادی را برای ما در پی نخواهد داشت. اگر شما خواهان سهم خوبی از بازار باشید باید به سرمایهگذاری در دیگر برندها یا راهحلهای ترافیکی باشید. فقط صحبت کردن از خودروهای پورشه برای همخوانی با آینده کافی نخواهد بود. ما باید دربارهی سرمایهگذاریها، استارت آپ ها و… صحبت کنیم تا به سوددهی برسیم.
این یک اعتراف صادقانه بوده و ما از شنیدن سخنان یاد شده از زبان مدیر پورشه سورپرایز شدهایم. سال پیش بود که مدیرعامل پورشه در آمریکا گفت این خودروساز تا ابد فرمان، پدالها و گیربکس دستی را حفظ خواهد کرد و همین امر نشان میدهد پورشه شاید خودروهای خودران و سرویسهای اشتراک خودرویی را با برند متفاوتی عرضه کند. سرویس اشتراک پورشه در آمریکا نقطه آغاز خوبی بوده و احتمالاً به مسیر توسعهی چنین سرویسها و تکنولوژیهایی توسط پورشه اشاره میکند.
مشتریان امروزی ما میخواهند دو، سه و یا چهار پورشه را بخرند اما در آینده شاید آنها یک یا دو خودرو را برای تردد در شهرها انتخاب کنند و از دیگر سرویسها برای رفتوآمد استفاده نمایند. ما باید درباره مدلهای تجاری مناسب برای آینده که باعث توازن ضررهای بالقوه میشود فکر کنیم.
Khosrow
۱ آبان ۱۳۹۸این مشکل ه شهرسازی هست نه پورشه / مشکل تراکم و خیابان / با متروپولیس حل میشه که مربوط به 100 سال اینده س / یه 911 لدفا / وقت کمه ایده بسیار ..
بی نام
۱ آبان ۱۳۹۸طرز تفکر صاحبان کسب و کار تو المان و امریکا به چی فکر می کنن اونوقت صاحبان کسب و کار تو ایران عزیز به این فکر می کنن که چطور با فقیر کدن مردم و فروختن اجناس بنجل و قدیمی به اونها ثروتمند بشند.
BMW
۱ آبان ۱۳۹۸پورشه خوب می دونه چطوری سود کنه مثلاً همین ۹۱۱ با فروش ده هزارتاش ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون دلار سودآوری داره که خیلی از خودروسازا رویاشون دست یافتن به همچین چیزیه!!!مخصوصا آمریکایی ها که ضرر دهی های پیاپی شونو همه می دونن???
ایمان
۱ آبان ۱۳۹۸حرف مدیر پورشه برای طرفداران پورشه ترسناک بود
درسته پورشه بسیار آینده نگرانه عمل میکنه
ولی تصور دنیای بدون ماشین پورشه ؟؟؟؟
بیشتر باید به فکر زیرساخت ها بود
تا حذف خودروهای سنتی
دانیال_Surrey،England
۱ آبان ۱۳۹۸چند روز پیش داشتم روند توسعه ی 911 رو میدیدم،واقعا بینظیر بود.
لعنتیا تمام عوامل رو در نظر داشتن از آزمایشات واقعیت مجازی و ….گرفته تا تست های استرس و پایداری تو زمین های خیس و…..
حتما برید ببینید.هرچند چیزی که مشخصه نصف اون چیزی که هست از توسعه ی 911 رو هم مطمئنم نشون ندادن.
بدون اغراق پورشه بهترین اسپرت ساز و جزء 3 خودروساز برتر دنیاس.
مهران
۱ آبان ۱۳۹۸صد سال پیش میگفتن ما از فرنگ صد سال عقب تریم گرچه فرنگ رفته ها رو سیصد چهارصد بودن
الان میگیم ما دویست سال عقب تریم اگر وضع همینجوری پیش بره دیگه کشورهای عقب افتاده تا چند سال پیش برنامه توسعه دادن بیرون و چهارنعل دارن پیش میرن من پروژه قزاقستان آلماتی راه سازی کیسون بودم چهار سال پیش باور کنید اونا همین الان راحت پنجاه سال از ما جلوترن
الیور تویست
۱ آبان ۱۳۹۸پورش بینظیره. واقعا کسی هست پورشه دوست نداشته باشه?? اگه هم بگه دوست ندارم دروغ میگه از ته دلش نیست!!!!
هست
ایمان
۲ آبان ۱۳۹۸یک عکس جاسوسی از سری ۴ جدید منتشر شده که اصلاً برای طرفداران BMW خوشایند نیست
یک جلو پنجره بسیار بزرگ که رویِ سری ۷ و X۷ رو کم کرده
امیدوارم فقط یک خواب باشه و حقیقت نداشته باشه
خبر خوب هم M۵ CS داره میاد که هرچی سدان هست رو بشونه سر جاش و مرحمی باشه بر زخم های عاشقان BMW