پورشه تایکان رکورد طولانیترین دریفت با خودرویی الکتریکی را در کتاب گینس به ثبت رسانده است. این رکورد در مرکز تجربهٔ پورشه در هاکنهایمرینگ زده شده و مربی پورشه «دنیس رترا» ۲۱۰ دور را در یک مسیر دایرهای ۲۰۰ متری طی کرده است. این کار حدود ۵۴ دقیقه طول کشیده و خودرو مجموعاً ۴۲ کیلومتر را طی کرده است. برای این رکورد زنی از نسخهٔ پایه و محرک عقب تایکان استفاده شده که بهصورت آزمایشی صرفاً در چین عرضه میشود.
رترا در مورد این رکورد زنی گفته است:
وقتی سیستمهای پایداری رانندگی خاموش هستند، دریفت کشیدن با این پورشهٔ الکتریکی بسیار آسان است خصوصاً در این مدل که صرفاً چرخهای عقب آن محرک هستند. پرفورمنس کافی همیشه در دسترس است. مرکز ثقل پایین و فاصلهٔ محوری کشیده، پایداری را تضمین میکند. طراحی دقیق شاسی و فرمان امکان کنترل مطمئن را در هرزمانی حتی هنگام حرکت به پهلو فراهم میکند. بااینحال برای من بسیار طاقتفرسا بود که تمرکز خود را برای ۲۱۰ دور بالا نگه دارم خصوصاً با توجه به اینکه آسفالت خیس دایرهٔ دریفت در همهجا چسبندگی یکسانی نداشت
قبل از اینکه رترا ۲۱۰ دور را با تایکان دریفت بکشد، کریس هریس از تاپ گیر هم تلاشی برای رکورد زنی داشت و توانست مجموعاً ۱۸ دور بزند. هرچند رکورد دریفت ۴۲ کیلومتری تایکان رقم چشمگیری است اما رکورد طولانیترین دریفت هنوز هم در اختیار بامو M5 با ۳۷۴ کیلومتر است که چند سال پیش به ثبت رسید.
[دانلود ویدئو]
ممد ژانگولر
۵ آذر ۱۳۹۹شعار پورشه یا اول یا هیچ ?
Hadi
۵ آذر ۱۳۹۹دمت گرم پورشه ?
اول صبحی ه حال حسابی بهمون دادی
عجب خودروسازیه این پورشه و عجب شاهکاریه این تایکان ?
افتخار بزرگیه ?
ولی رکورد m5 که ۳۷۴ کیلومتر دریفت زده!
مثل این میمونه که از تهران تا نزدیکای اصفهان دریفت بزنی!
ممد ژانگولر
۵ آذر ۱۳۹۹یدونه ایی داش هادی ?
پورشه مثل هندونه در بسته نیست
همیشه توش قرمز و با کیفیته
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_AMG_C350///
۵ آذر ۱۳۹۹M5 عجب چیزیه
سلطان دریفت
Joker
۵ آذر ۱۳۹۹چه دل خجسته ای دارن اینا…پدال شده پر از خبرای مفت و ارزون…دیگه این دنیا بدرد نمیخوره…
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_AMG_C350///
۵ آذر ۱۳۹۹واقعا تایکان دنیای خودرو های الکتریکی رو عوض کرد
خودرو الکتریکی که هیجان درون سوز رو داره
RezaRs
۵ آذر ۱۳۹۹ایکاش شرایط زمین طوری بود که ماشینا همه درون سوز می بود ولی دریغا که شرایط زیست محیطی زمین اوضاعش بدتر از چیزیه که عامه مردم فکر میکنند اما به نظرم نیروگاه های حرارتی و روش هایی تولید برق بسیار گاز های گلخانه ای بیشتری تولید میکنند خب ایکاش از اون ها شروع میکردن با این قدرت
حالا تایکانم ماشینی باحالیه ولی خب بالاخره برای من برقی ها هرگز به جذابیت ماشینای درون سوز نمی رسن
آخ چقد صدای یه فراری ۱۲ سیلندر یا لامبورگینی ۱۲ سیلندر یا ۱۰ سیلندر با روح آدم بازی میکنه مخصوصا وقتی Na هستش به نظر من هیچ برقی نمی تونه این لذتو القا کنه
مسعود
۵ آذر ۱۳۹۹چرا همچی باهم قاطی میکنیم؟
چرا فراری و لامبورگینی و….. با سدان های خانوادگی برقی که تازه اومدن تو بازار مقایسه میکنیم؟
90درصد از خودروهایی که الان تو دنیا دارن به صورت روز مره استفاده میشن خودروهای سدان و suv ها هستند که اگه یکمقدار تکنولوژی باطری ها پیشرفت کنه و زمان شارژ به 15 دقیقه کاهش پیدا کنه برای این 90درصد فوق العاده هستند. هزینه نگهداری پایین ، مالیات کم، طول عمر بسیار بالا که اصلا قابل مقایسه با خودروهای درونسوز نیستن از مزیتهای خودروهای برقی هستند.
خودروهای اسپرت و سوپراسپرتم مشغول ساختن همون 8 و 12 سیلندرهای خودشون باشن.
متاسفانه درست یا غلط تو درگها چراغ های جلوی این دست از خودروها تو آینه های این خودروهای برقی دیده میشن.
Sina
۵ آذر ۱۳۹۹با اکثر نظرت جز بخش آخر موافق بودم.بخش آخر به دو دلیل مخالفم
۱. درگ رو جز پرچمداران ماشینای برقی شرکت ها، کدوم برقی رده متوسط و یا رده پایین میتونه با هم رده بنزینیش رقابت کنه؟؟
فقط پرچمداران برقی هستن که درگ رو به راحتی میبرن و به نظرتون چرا کسی با نسخه های پایین رده یا متوسط برقی درگ انجام نمیده؟
۲.بنزینی ها هم تو درگ چند ساله پیشرفت عالی داشتن و نمونه اش پورشه۹۱۱توربو و مکلارن 765LT و همین M5
ولی با بقیه نظرت موافقم ، باید ماشینای عادی پاک تر ( حالا برقی یا هیدروژنی یا هر راه دیگه ای) بشن ولی ماشین های پرفورمنس ، یا آفرود و یا سوپر ماشینا و اسپرتا که جمعیت خیلی خیلی خیلی کوچیکی از ماشین های دنیا رو شامل میشن درونسوز بمونن و اسیب تولید کربن دی اکسید اینا خیلی کمه و جبران پذیره
[—{^AMIN_MC20^}—]
۵ آذر ۱۳۹۹منم موافقم اینایی که ما سوار میشیم بنزینیش هم صدا نداره پس مهم نیست برقی باشه یا بنزینی
پدر خودروسازی جهان
۵ آذر ۱۳۹۹پورشه را عشق است ❤
سامورایی از قله فوجی
۵ آذر ۱۳۹۹دریفت با ماشین برقی ????
دریفت بدون صدای موتور چه لذتی داره ؟
Sajjad
۵ آذر ۱۳۹۹نه صدای موتور و نه دود لاستیک
در برابر دریفتایی مثل دریفت های کن بلاک واقعا هیچه
از نظر من این کار که دور یه میدون خیس دریفت میزنن توانایی ماشین رو نمیرسونه، حوصله زیاد راننده رو میرسونه
akrh78
۵ آذر ۱۳۹۹اصلا خود صدای موتور یه فیدبکه زمان دریفت
به نظرم دریفت با الکتریکی بخاطر گشتاور انی و حساسیت زیاد پدال گاز و در کنارش سکوت مطلق مهارت بیشتری بخواد
MASIHA
۵ آذر ۱۳۹۹هنوز رکورد دست m5c هست?
عالی بود پورشه
مهدی موتورز
۵ آذر ۱۳۹۹من هیچ وقت نفهمیدم چجوری این مامور های گینس رو دعوت میکنن?
زیزیگولو
۵ آذر ۱۳۹۹پس باید گفت سلطان دریفت
Ramin
۵ آذر ۱۳۹۹تایکان دید نمیتونه تو درگ وپیمایش حریف تسلا ولوسید بشه. البته لوسید تازه واحد وارده. تایکان دید نمیتونه حریف تسلا مدل s شه رفت سراغ دریفت !!
خودروهای برقی فیلا واسه دریف مناسب نیستن بیچاره اون موتور برقی کتلت شد.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۵ آذر ۱۳۹۹از لوسید که تازه به دوران رسیده دفاع میکنی به پورشه میگی الکی گرونه
تو دیگه تهشییی!!!!!
Ramin
۵ آذر ۱۳۹۹تایکان قیمتش 178 هزار تاس.
لوسید 168 هزار
تازه لوسید ارزون تره.
ولی اگه بخوام دفاع کنم فقط s plaid
محسن
۵ آذر ۱۳۹۹لاستیک بی ام و چطور 370 کیلومتر دوام آورده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
general
۵ آذر ۱۳۹۹مث این تو زمین خیس بوده
MAHDI
۵ آذر ۱۳۹۹زمین رو خیس میکنن. مثل تصاویر بالا که پیس خیس هستش. در مورد M5 حتی بنزین روهم در حال دریفت زدن.
مهدی
۵ آذر ۱۳۹۹واقعا یه چیز دیگس ایلان ماسک درست میگفت که در اینده مردم به خودرو های بنزینی به عنوان یک چیز عجیب نگاه میکنن تایکان هم حال ما رو جا آورد با این خبرش یا همون کارش
?porsche?
۲۳ آذر ۱۳۹۹ever ahead