پورشه سال پیش اطلاعات مهمی دربارهی نسخهی کراس اوور تایکان الکتریکی منتشر کرد. این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.
البته به نظر میرسد ژرمنها در حال سرعت بخشیدن به فرایند تولید اولین کراس اوور تمام الکتریکی خود هستند. این برند در گزارش سالانهی خود تأیید کرده تایکان کراس توریسمو در سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.
پورشه تأیید کرده تایکان در سپتامبر سال جاری معرفی خواهد شد و اولین نسخهی جدید از آن یعنی کراس توریسمو نیز اندکی بعد و با آغاز دههی میلادی آینده پدیدار میشود. نسل بعدی شاسیبلند کامپکت ماکان نیز دارای قوای محرکهی الکتریکی خواهد بود و بنابراین عنوان دومین کراس اوور تمام الکتریکی پورشه را به خود اختصاص خواهد داد.
پورشه تا سال ۲۰۲۵ شاهد فروش نیمی از محصولات خود با قوای محرکهی الکتریکی یا پلاگین هیبریدی خواهد بود. حتی گفته میشود این خودروساز به دنبال الکتریکی سازی باکستر است اما تصمیم نهایی دراینباره پایان سال گرفته خواهد شد.
یکی از مدیران ارشد پورشه گفته است:
نیروی کاری ما تنها در هفت سال بیش از دو برابر شده است. حملونقل الکتریکی هم شغلهای جدیدی ایجاد خواهد کرد. ما در حال ایجاد ۱۵۰۰ شغل جدید برای تولید تایکان هستیم. اولین خودروی اسپورت تمام الکتریکی ما آغازگر عصر جدیدی است و ما به موفقیت آن کاملاً خوشبین هستیم. با توجه به اینکه قبلاً ۲۰ هزار نفر علاقهی جدی خود به تایکان را ابراز کردهاند بنابراین ظرفیت تولید خود را بالا میبریم.
شاید خبر الکتریکی کردن محصولات پورشه به مذاق ماشین بازها خوش نیاید اما این خودروساز قول داده خودروهای اسپورت قدرتمند و احساسی همچنان نقش مهمی در سبد محصولات پورشه خواهند داشت.
Mohammadreza
۲۶ اسفند ۱۳۹۷خودروسازهایی مثل پورشه با الکتریکی شدن خودرو ها شرایطشون سخت میشه
چون خودروهای الکتریکی پیچیدگی خودروهای مکانیکی رو ندارن و پرفورمنس بسیار بهتری و به هم نزدیک تری رو در مقایسه با خودروهای مکانیکی دارن
در دنیای خودرو های الکتریکی شما خیلی راحت میتونین با خریدن یه ماشین 50 هزار دلاری پرفورمنسی رو بدست بیارین که خیلی فراتر از نیاز و شرایط رانندگی روزمره و شهریه و این یعنی اینکه شما برای داشتن یه خودرو پرفورمنس حتما لازم نیست یه پورشه بخرین!
موضوع دیگه سادتر بودن طراحی خودروهای الکتریکیه یعنی اینکه در دنیای خودروهای الکتریکی ممکنه یه شرکت کوچیک و تازه تاسیس بیاد و خودرویی هم قیمت خودروی پورشه بسازه که 90_95 درصد پرفورمنس خودروی پورشه رو ارائه بده چیزی که در دنیای خودرو های مکانیکی امکان پذیر نیست
البته که برندهای خاص، خاص باقی خواهند ماند اما فاصلشون با برندهای معمولی و حتی تازه تاسیس بسیار کمتر خواهد شد
مهدی
۲۶ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیزپرفومنس فقط به معنی شتاب صفرتاصدنیست ها. اتفاقا بخاطروزن سنگین باتری ها بالانس وهندلینگ زیاد جالبی ندارن برقی ها.
Mohammadreza
۲۶ اسفند ۱۳۹۷اکثرا کسایی که ماشین لوکس میخرن تعریفشون از پرفورمنس شتاب ماشینه
تعداد افرادی که ماشینی که تو پیست عملکردش عالی دلشته باشه بخوان خیلی کمه.
درسته خودروهای الکتریکی سنگین تر هستن(البته فعلا) ولی نقطه ثقل پایین تری دارن و اتفاقا برخلاف نظر شما توزیع وزن بهتری هم دارن
mehran911
۲۶ اسفند ۱۳۹۷در حالت کلی به نظرت مخالفم دوست من
شما برحسب میزان سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه میتونید تفاوت ایجاد کنید
پورشه باتری جدید توسعه داده که میتونه تا ۴۷ درصد پیمایش بیشتر فراهم کنه
و تکنولوژی سیستم ۸۰۰ ولتی که زمان شارژ برای ۴۰۰ کیلومتر رو به ۱۵ دقیقه کاهش میده و ….
اینا یعنی “تفاوت” همین تفاوت باعث برتری نسبت به رقبا میشه و نکته اینه که اون استارت آپ و یا شرکت کوچک توانایی تامین هزینه توسعه تحقیقات رو نداره و در دراز مدت توانایی رقابت رو نخواهد داشت
باید به این موضوع توجه کرد که خودروهای الکتریکی در ابتدای راه هستن و به همین خاطر درکوتاه مدت نمیشه تمایز ایجاد کرد
تصور کن در یک مسابقه ماراتن همه از یک نقطه شروع میکنن اما در انتها صدها متر با هم اختلاف پیدا میکنن
.
دوست خوبمون مهدی به نکته خوبی اشاره کرد
پرفورمنس اصلا معنی شتاب نمیده …
به همین دلیله که پورشه نمیتونه ۹۱۱ الکتریکی رو معرفی کنه چون خودش میگه تکنولوژی باتری هنوز پیشرفت لازم رو نداره