صادقانه باید گفت اگرچه پیشرانههای درونسوز فعلاً جایگاه خوبی دارند اما وضعیت متفاوتی در آینده برقرار خواهد شد. همه به دنبال کاهش آلایندگی هوا هستند و احتمالاً این خودروهای الکتریکی و هیدروژنی هستند که در آینده حرف اول را خواهند زد. البته جدیدترین مقاله Hagerty به تلاشهای پورشه برای تولید سوختهای سنتتیک پرداخته است. ژرمنها میخواهند با این سوختها آینده خودروهای کلاسیک را تضمین کنند.
اما مزیتهای سوختهای سنتتیک چیست؟ برخلاف هیدروژن، این سوختها نیازی به خنک یا فشرده شدن در زمان حملونقل ندارند. پورشه به سادگی میتواند این سوخت را در یک تانکر حمل کرده و آنها را به پمپبنزینهای کنونی برساند و به همین خاطر نیازی به زیرساختهای جدید نیست.
اولیور بلوم مدیرعامل پورشه گفته است:
ما معتقدیم سوختهای سنتتیک تولید شده با انرژیهای تجدید پذیر پتانسیل تبدیل شدن به عنصری مهم در آینده را دارند. ۷۰ درصد خودروهایی که ما ساختهایم هنوز در جادهها تردد میکنند و در سالهای آینده هم خودروهای درونسوز همچنان در جادهها حضور خواهند داشت.
اگر چنین مزیتهایی وجود دارد پس چرا سوختهای سنتتیک قبلاً ظاهر نشدهاند؟ خب از نظر قیمت هنوز هم مشکلاتی وجود دارد. هزینه بنزین سنتتیک یا مصنوعی حدود ۱۰ دلار در هر لیتر است که به ازای هر گالن حدود ۳۷ دلار میشود. البته مدیر پورشه به دنبال کاهش این هزینه به زیر ۲ دلار در هر لیتر است و او تخمین میزند این موضوع در حدود ۱۰ سال عملیاتی خواهد شد.
جدای از بحث قیمت و هزینهها، دیدن اینکه یکی از مدیران ارشد پورشه به خودروهای درونسوز علاقه دارد خوشحال کننده است. بلوم که به حفظ روح خودروهای کلاسیک متعهد است آمادهی تسلیم در برابر خودروهای الکتریکی نیست…
Hadi
۲۴ آبان ۱۳۹۹راهکار بسیار خوبیه…
البته به شرطی که عملی بشه…
Aran Milan
۲۴ آبان ۱۳۹۹الان چند روزیه دارم فک میکنم بچه های پدال چقدر سواد خودرویی خوبی دارن تقریبا همشون! اگه یه مدیر از همینجا واسه سایپا و ایرانخودرو انتخاب کنن خیلی بهتر از اون مدیرای بیسواد کار میکنن
جمشید
۲۴ آبان ۱۳۹۹شک نکن که همینطوره
Dr.Ahmadreza2002
۲۴ آبان ۱۳۹۹حد فاصل حرف تا عمل زمین تا آسمونه
اون مدیران ارشد این شرکتها هم نیست که ندونن شاید هزار تا مسعله هست که ما نمیدونیم
به هر صورت مدیریت یه شرکت بزرگ یا بخشی از اون اصلا کار اسونی نیست چه بسا این شرکت با کمبود بودجه و خصوصا تکلونوژی مواجه باشه
پ.ن: لطفا منو به همایت از این دو شرکت محکوم نکنین به شدت از خودشون و محصولات شون متنفرم ولی صرفا نظری که فکر کردم درسته رو گفتم
MASIHA
۲۴ آبان ۱۳۹۹تو با اون مهندسیت دست رو هرچی بذاری شاهکار از آب در میاد
❤porsche❤
M.A.S
۲۴ آبان ۱۳۹۹افرین بهت پورشه
قورباغه دوست داشتنی
دوست دارم
Ramin
۲۴ آبان ۱۳۹۹برقی بکنه یا هیدروژنی راحتره.
دنگ وفنگه این کار بالاس.
سامورایی از قله فوجی
۲۴ آبان ۱۳۹۹این سوخت بر پایه نفت ساخته میشه دیگه درسته ؟
AMANTE
۲۴ آبان ۱۳۹۹سوخت سنتتیک، ماحصل استفاده از انرژی های تجدید پذیر (باد و خورشیدی) برای ترکیب کربن استخراج شده از دی اکسید کربن و هیدروژن و ترکیب با پسماند های خوراکی برای ساخت یک سوخت هیدروکربنی نسبتا پاک است.
این چیزی بود که من درباره ی این سوخت مصنوعی پیدا کردم.
سامورایی از قله فوجی
۲۴ آبان ۱۳۹۹ممنون ♥️??
یاس ی
۲۴ آبان ۱۳۹۹لیتری 10 دلار منظورتون بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Dr.Ahmadreza2002
۲۴ آبان ۱۳۹۹«۷۰ درصد خودروهایی که ما ساختهایم هنوز در جادهها تردد میکنند»
کی دلش اومده اون سی درصده رو دور بندازه??
جدای از این مقاله
به شخصه اینده رو بر خلاف بعضیا ترکیبی از چند نوع سوخت متصورم
نه تماما الکتریکی نه تماما هیدروژنی نه الکلی …
حس میکنم یه تنوع و حق انتخاب هیجان انگیز در انتظار مونه (در انتظار اوناس در واقع)
AMANTE
۲۴ آبان ۱۳۹۹ایده ی بسیار جالبیه و اگه حتی نتونن قیمت اش رو به زیر دو دلار کاهش بدن هم زیاد بد نیست میتونن به عنوان سوخت پاک برای ماشین های بنزینی باشه.
یعنی دنیا بره سمت الکتریکی ولی در کنارش ماشین های بنزینی هم تولید بشه با سوخت پاک که گرون تره ولی برای عشاق ماشین های بنزینی میتونه یک راهکار خوب باشه.
Sina
۲۴ آبان ۱۳۹۹خیلی عالی !!!!
مثل ایده ای که مزدا داره روش کار میکنه!!
آفرین به پورشه!!
اگه حداقل بتونه ماشبن های اسپرت رو درونسوز نگه داره عالی میشه!!
فناوری هایی که به موتور های درونسوز کمک میکنن دارن روز به بروز بیشتر و بهتر میشن
حسین دهمرد
۲۴ آبان ۱۳۹۹مثه برزیل اتانول تولید کنن.
حسین
۲۴ آبان ۱۳۹۹درود به شرفت بلوم!
حسین
۲۴ آبان ۱۳۹۹روغن تمام سنتتیک یعنی تمام معدنی یا تمام مصنوعی؟