پورشه

پورشه ماکان در زیر دستان منصوری

کوروش منصوری را که می‌شناسید؟ موسس مجموعه‌ کارخانه‌های «منصوری» که در زمینه‌ی تیونینگ فوق‌حرفه‌ای ید طولایی دارند! شاید بتوان این مجموعه را تنها شرکتی دانست که قطعات مورد نیازش را خود تولید می‌کند؛ بله! این شرکت حتی موتور‌های مخصوص خودش را نیز طراحی و تولید می‌کند!

پورشه‌ی ماکان منصوری
پورشه‌ی ماکان منصوری
چندی پیش در پدال با پورشه کاین نسخه‌ی منصوری آشنا شدید و مطمئنم رنگ قرمز آن دل شما را نیز ربوده است؛ اما صبر کنید! اگر پورشه‌ کاین منصوری، کربونادو( لامبورگینی اونتادور نسخه‌ی منصوری) و Torofeo ( لامبورگینی اوراکان نسخه‌ی منصوری) «فوق‌العاده» بودند، این یکی هم چون آن‌ها نیز «فوق‌العاده» است!
پورشه‌ی ماکان منصوری
پورشه‌ی ماکان منصوری
باله‌ی پشتی، جلو پنجره و چراغ‌های LED افقی جدید این خودرو، تنها چند مورد از تغیرات بسیار زیاد و گسترده‌ای است که شکل و شمایل این SUV لوکس را بیش از پیش جلوه بخشیده‌اند؛ در ضمن بد نیست بدانید که تمام اجزای شاسی این خودرو از کربن بسیار سبک ساخته شده که شاید با توجه به این مورد، سنگین‌ترین قسمت این خودرو همان چرخ‌هایش باشد که حتی آن‌ها هم از سبک‌ترین آلیاژهای ممکن ساخته شده‌اند.
پورشه‌ی ماکان منصوری
پورشه‌ی ماکان منصوری
حال اگر به زیر کاپوت این SUV نسبتا ظریف‌اندام سری بزنیم؛ در نسخه‌ی Diesel S کاین، موتوری با مشخصات ۳۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون‌متری‌ می‌تپد و نسخه‌ی توربوی آن نیز با موتور ۶۵۰ نیوتن‌متر‌ی‌اش توسط ۴۶۴ اسب‌بخار در جاده‌ها دلربایی خواهد کرد.
پورشه‌ی ماکان منصوری
پورشه‌ی ماکان منصوری
در ضمن، ۰ تا ۱۰۰ این خودرو نیز تنها در ۴/۵ ثانیه طی خواهد شد که خب شاید کمتر خودرویی چنین وضعیتی داشته باشد؛ این یعنی «سرعت»!
پورشه‌ی ماکان منصوری
پورشه‌ی ماکان منصوری
درباره‌ی طراحی داخلی این خودرو نیز بهتر است که سخن را کوتاه و شما را به تماشای تصاویر آن دعوت کنیم: منبع: CarCoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر مقدم

نویسنده و ویراستار، دانشجوی مهندسی مکانیک و یک عشق تنیس!

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Lamborghini SESTO-ELEMENTO

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عالیه.می خوامش.رینگاش منو کشته.
    کاش رنگ سیاه مات بهش میزد.

    1. سامورایی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      چرا آقای منصوری GT-R رو تیونینگ نمیکنه؟؟؟
      دیگه از GT-R ماشین کامل تر چیه؟؟؟
      چه از نظر طراحی و…

      1. sadegh

        ۲۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (20 ديدگاه)

        چون GTR چرت ترین ماشین تولید شدس !! بدنه گنده ی الکی و زشت و کنترل های الکی رو رانندگی !!! نمیدونم چیش جزابه؟ پشتش ک هتقلید از کوروته ؟؟ یا بدنش که خاسته ماسل باشه؟؟ فقط شتابش خوبه !!

        1. Jon Snow

          ۲۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (146 ديدگاه)

          هنوز هم هستن کسایی که به gtr میگن چرت :||
          من دیگه حرفی ندارم :||

        2. سامورایی

          ۲۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (182 ديدگاه)

          Emailتو رو بفرست درگ۹۱۸ اسپایدر باgtr ببین بعد اظهار نظر کن صادق جان

        3. نوید

          ۲۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟
          نه خودت بگو چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        4. مهراد

          ۲۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          حتما واسه طراحی یه سر به شرکت نیسان بزن داداش اونا هنوز شماهارو کشف نکردن که طراحی GTR رو به آدما ناشی میسپرن…

  2. حسین گالاردو 2006

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    خدای من دیگ مگه میشه از این ماشین گذشت
    داخل ماشین مححححححححححححشره

  3. سامان از تبریز

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    لامصب یه چیز دیگس
    من فقط تو اتوگالری یه بار سوارش شدم
    تودوزی چرمش قرمز بود
    ادم حال میکنه وقتی میشینه توش
    این هم که دیگه فوق العاده شده
    دست منصوری درد نکنه

  4. امیر

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    دم ایرانی ها گرم.
    پرچم ایران همیشه بالاس….

    1. نوید جهرمی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      فعلا که پرچم سوییس نمایانه :)
      اگه منصوری بنده خدا هم ایزان مونده بود هیچ وقت ب این جایگاه دست پیدا نمیکرد.

  5. ALiHidden

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    خیلی عالیه

    من شاید با وجود اینکه طرفدار پورشم زیاد با ماکان حال نمیکردم ولی پسر این عالیه!

  6. M Power

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    به نظرتون باید به خاطر کی تاسف بخوریم که افرادی که میتونن به مردممون خدمت بکنن توی ایران نیستند؟

  7. datsun

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    صادق جان نیسان از زمان تولید اولین نسل GTR در دهه شصت60 میلادی از همین چهار چراغ گرد عقب با تفاوت اندک در تمامی نسل ها استفاده کرد عقب مدل R32 ,R33 R34 رو نگاه کنی با GTR فعلی شباهت زیادی داره
    این ماشین که شما میگید چرته نتیجه سالها تلاش مهندسان نیسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا