پورشه با پانامرای خود در طیف اسپورت بازار سدان های لوکس ۴ درب ایستاده است و هماکنون تیمی از مهندسان و تکنسینها مشغول جمعبندی نهایی مدل جدید هستند، مدلی که اواخر امسال پدیدار خواهد شد.
ما در آفریقای جنوبی با یکی از مدلهای پیشتولیدی (پروتوتایپ) پانامرا رانندگی کردهایم. در این تست دکتر گرنوت دولنر، مدیر خط تولید پانامرا نیز همراه ما بود. کار دولنر و تیمش تضمین این است که پانامرای جدید هنوز هم خصوصیات اسپورت خود را حفظ کرده درعینحال که راحتی و فضای آن افزایش یافته است.
پلتفرم تماماً جدید MSB انعطافپذیری بیشتری را برای مدلهای پانامرا ایجاد میکند. همهی خودروها با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ی ۸ سرعته و جدید عرضه خواهند شد و نیرو را به دو یا چهارچرخ انتقال خواهند داد. در نسخههای چهارچرخ محرک شاهد قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و بیشتر خواهیم بود. همچنین نسخههای هیبرید را در خط تولید پانامرا مشاهده خواهیم کرد (البته در آفریقا هیچکدام همراه ما نبودند).
به جای آن، پانامرای شیطانی ما که با کاورهای زیادی مخفی شده بود از پیشرانههای ۶ سیلندر پایه، ۶ سیلندر دو توربوی 4S،۸ سیلندر دیزل و ۴ لیتری توربو استفاده میکرد. همهی پیشرانهها به جز مدل ۶ سیلندر پایه جدید هستند. نسخهی دیزل ۴ لیتری در آئودی SQ7 نیز بکار رفته و درحالیکه افزایش قدرت و کارایی خودرو را شاهد هستیم اما آلایندگی پانامرا کمتر شده است.
بنا به گفته دولنر، این نسخهی توربو میتواند در مدت زمانی مشابه با هایپرکار قدیمی کررا جی تی یک دور نوربرگ رینگ را طی کند. این خودرو دارای تجهیزات بالایی خواهد بود و آپشن هایی نظیر ترمزهای کربن سرامیک، سیستم آنتی رول الکترومکانیکی، فرمان پذیری چرخهای عقب و موارد دیگر در آن به چشم خواهد خورد.
نسخهی توربو بهصورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی استفاده میکند که به هدف پورشه در افزایش راحتی پورشه کمک میکند بدون آنکه به تواناییهای دینامیکی پانامرا لطمهای وارد شود. رینگهای ۱۹،۲۰ و ۲۱ اینچی نیز در خودرو بکار خواهند رفت. حتی با بکار گیری رینگهای بزرگتر نیز پانامرا آرامش و خون سردی احساسبرانگیزی دارد.
صدای سیستم توربو چشمگیر است اما این پیشرانهی ۸ سیلندر دیزلی جدید است که ما را بیشتر تحت تأثیر قرار میدهد. پیشرانهی ۴ لیتری پانامرا حدود ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و کارایی اقتصادی قابلتوجهی را ارائه میدهد.
در داخل کابین مشهود است که پورشه به هدف خود یعنی ایجاد فضای بیشتر دست یافته است. به منظور بهبود فضای سر صندلیها پایینتر قرارگرفتهاند و برای ایجاد فضای کابین زیاد، فاصلهی بین محورهای زیاد و محدودهی وسیع باز شدن درها مورد توجه قرارگرفتهاند. خودروی جدید همچنین توجهی ویژه به تجهیزات و سیستم اطلاعات سرگرمی داشته و به آسانی با رقبای خود رقابت میکند.
واضح است که پانامرا در نمای خارجی تیزتر شده اما نمایی آشنا دارد.
پورشه میخواهد تا بدون از دست رفتن جاذبههای اسپورت پانامرا، حس راحتی بیشتری را ایجاد کند. این رانندگی اولیه پیشنهاد میکند که پانامرا دقیقاً به این هدف دست یافته اما باید تا زمان رانندگی نهایی با این خودرو در جادههای اروپا صبر کرد و قضاوت نهایی را در آن زمان انجام داد. با ترکیب کارایی و راحتی بالا، پانامرا میتواند رقیبی قدر در کلاس سدان های لوکس باشد.
قیمت: ۱۳۱ هزار دلار (تخمینی)
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری دیزل
قدرت/گشتاور: ۴۳۵ اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۹۰ کیلومتر در ساعت
زمان عرضه: اواخر سال ۲۰۱۶
ناسا
۸ خرداد ۱۳۹۵قیمت 131000 دلار میشه 445400000 تومن
قدرت و حجم موتورش خوبه
شتاب و سرعتش هم خوبه
فقط مصرف سوختش چقدر؟؟؟؟؟؟
فکرکنم بین 11.5 الی 13.5 لیتر در هر 100 کیلومتر باشه
احسان
۸ خرداد ۱۳۹۵گشتاورش فوقالعادس
حسن
۸ خرداد ۱۳۹۵انتظار تغییر چهره از المانیها نباید داشت اینم یه فسیل دیگه مثل بقیه یا یه حرف انگلیسی جدید یا یه عدد جدید اضافه میکنن یا یه در یا توربو میشه مدل جدید . فردا روز باز همین میشه هیبرید وبعد دوباره همین میشه ماشین برقی .بقولی اصالت ازشون میریزه دیگه.
ناسا
۸ خرداد ۱۳۹۵فازت چیه شما؟؟؟؟؟؟
احمد
۸ خرداد ۱۳۹۵باله عقبم داره .مسخره نکن زشته .
ahmad m
۸ خرداد ۱۳۹۵حسن آقا جسارتا شما با آقای باقری نسبتی ندارین؟ چقدر شبیه به ایشون پست میذارین
امير علي
۸ خرداد ۱۳۹۵الان این نسل جدیدشه یعنی رونمایی شد ؟
احمد باقری
۸ خرداد ۱۳۹۵سالهاست که با شماست، با همین قیافه نه چندان مناسب. ولی در هر صورت، از 911، خیلی خیلی بهتره.
مهدی
۸ خرداد ۱۳۹۵آقایون محترمی که ایراد میگیرید این نسخه ی پروتایپ هست و شما فعلا دارید از روی کاور قضاوت میکنید! قطعا وقتی ک رونمایی بشه از این تصاویری ک میبینید زیبا تر خواهد بود.
نمیدونم ک شما اصالت رو چی معنی میکنید ولی از نظر من اصالت یعنی پورشه هر خودروی جدید لوکسی رو توی هر سگمنتی ک رونمایی میکنه به قدری کامل طراحی و ساخته میشه که دست مهندسان و طراحان رو برای تغییر نسل جدید این خودرو بسته نگه میداره و ب خاطر همینه که در هر نسل جدید تغییرات کمی مشاهده میشه این یه سیاسته!
این رسالت پورشه ست که خودرویی سریع لوکس و در عین حال کامل و به روز رو تولید کنه
اما این در تمام ادوار مختلف بوده که یک خودروی خاص نمیتونه سلیقه ی اکثریت رو در بر بگیره و مشتریان هدف این کمپانی افراد خاص با سلیقه ی خاص هست منظورم آقایی هستن که در تمام پست های مربوط به پورشه اثر شدید منتقدانه ازتون هست کسی شمارو مجبور نکرده که آدمی خاص با سلیقه ی خاص باشید!
ارادت
REZA
۸ خرداد ۱۳۹۵چطوری آدم خاص با سلیقه خاص؟
من
۹ خرداد ۱۳۹۵وقتی هنوز یه ماشین معرفی نشده ، بعضیا نشستن از روی عکس اونم با کاور دربارش نظر میدن!!!! خوب لااقل بذارین بیاد بعد بگین
کلا بعضیا انسانهای جالبی ان!!!
بنتلی
۸ خرداد ۱۳۹۵داخلش فوق العاده شده،با اینکه طراحی داخلیش قبلا هم خوب بوده ولی تونسته فوق العاده ترش کنه،فقط ایکاش میزان تغییرات بیرونش هم مث داخلش بود و بیشتر تغییر میکرد،مثلا از کانسپت میشن eالهام میگرفت،
amg
۹ خرداد ۱۳۹۵بنز s class رو به این پورشه ترجیح میدم
علیرضا
۹ خرداد ۱۳۹۵اه حیف شد کابین قبلی پانامرا بود و اون دکمه های داشبوردش طراحی بیرونش هم که فرقی نکرده البته از پورشه نمیشه انتظار داشت و جدیدا هم بنز!!!آخه چرا دو سه تا طراح درست و حسابی استخدام نمیکنن یه حالی بده به محصولاتشون