پورشه

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid اسپرت توریزمو، اولین هایپرهاچ‌بک!

چندی پیش پورشه نسخهٔ توربو S E-Hybrid نسل جدید پانامرا را معرفی نمود که قوی‌ترین پانامرای تاریخ لقب گرفت و پرچم‌دار خانوادهٔ این خودرو محسوب می‌شود. حال سازندهٔ آلمانی این نسخه را در مدل اسپرت توریزمو هم معرفی کرده است. پانامرا توربو S E-Hybrid اسپرت توریزمو از همان قوای محرکهٔ هیبریدی نسخهٔ معمولی استفاده می‌کند که تکنولوژی آن از هایپرکار ۹۱۸ گرفته شده و شامل یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت می‌شود.

مجموع خروجی این سیستم نیروی چشمگیری معادل ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور است که به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. پانامرا اسپرت توریزمو را نمی‌توان یک استیشن نامید و حتی پورشه هم از استفاده از نام استیشن برای آن امتناع کرده است. این ماشین بیشتر به یک هاچ‌بک بزرگ شبیه است و بنابراین حالا پانامرا توربو S E-Hybrid اسپرت توریزمو قوی‌ترین هاچ‌بک یا حتی استیشن دنیا محسوب می‌شود.

این هایپرهاچ‌بک آلمانی با تکیه بر چنین قوای محرکهٔ توانمندی می‌تواند ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. زمانی که حتی سریع‌تر از آن است که بتوان نام خودرو را به‌صورت کامل به زبان آورد! همچنین ماشین می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کند؛ اما مهم‌تر از همهٔ این‌ها، مصرف سوخت فوق‌العادهٔ پانامرا توربو S E-Hybrid اسپرت توریزمو است که به‌طور متوسط در هر صد کیلومتر تنها ۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند. پورشه ادعا کرده است که با وجود افزایش چشمگیر قدرت در این خودرو نسبت به نسخه‌های پیشین، بهره‌وری آن تا حد زیادی بهبود یافته است.

این هاچ‌بک هیبریدی همچنین می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی نموده و بدون سوزاندن قطره‌ای بنزین به سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت برسد. هنگام خالی شدن باطری‌ها نیز می‌توان بسته به نوع شارژر، آن‌ها را ظرف ۲.۵ تا ۶ ساعت کاملاً شارژ نمود. البته قوای محرکهٔ هیبریدی قطعاً وزن بیشتری را به خودرو اضافه می‌کند به‌گونه‌ای که نسخهٔ معمولی پانامرا توربو S E-Hybrid بیش از ۲۲۷۰ کیلوگرم وزن دارد و حالا در نسخهٔ اسپرت توریزمو حتی ۴۵ کیلوگرم هم به این وزن اضافه شده است.

قیمت پایهٔ پانامرا توربو S E-Hybrid اسپرت توریزمو که هم‌اکنون بالاترین مدل این خودرو محسوب می‌شود از ۱۸۸,۴۰۰ دلار آغاز می‌گردد که قطعاً افزایش قیمت قابل‌توجهی را نسبت به توربو S اسپرت توریزموی معمولی نشان می‌دهد؛ اما باید توجه داشت که در برابر این قیمت بالا، یک خودروی خانوادگی قرار دارد که می‌تواند به‌صورت تمام الکتریکی کار کند درعین‌حالی که می‌توان با آن‌ سوپراسپرت‌ها را هم تحقیر کرد. این هاچ‌بک لوکس و اسپرت آلمانی از بهار ۲۰۱۸ در ایالات‌متحده به فروش خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Mohammadreza

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    پانامرا خاص ترین ماشین 4 در تولید انبوه دنیاست

  2. KING 918 (محمدرضا)

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    یک خودروی خانوادگی که می‌تواند به‌صورت تمام الکتریکی کار کند درعین‌حالی که می‌توان با آن‌ سوپراسپرت‌ها را هم تحقیر کرد.
    درود بر پورشه ………..
    god of cars

  3. Saied

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    پورشه واقعا عالیه . ولی ای کاش یه فکری به حال وزن زیادش و قیمت بسیار زیادش بکنن .

    1. amir

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (522 ديدگاه)

      اینجوری باید بره ماشینهای اقتصادی بسازه اونوت دیگه پورشه نیست میشه فولکس واگن!

  4. Fericuda

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    قشنگه اما سلیقه خاص خودشو میطلبه. به شخصه اتاق سدان سنتی رو ترجیح میدم

  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    توان فنی، ظاهر، کیفیت، پرستیژ، همه عالی، فقط قیمت پایش تنده؛ هر چند تو یک کلاس نیستن اما با ۸۴ هزار دلار کمتر، بنز E63 S رو انتخاب می‌کنم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    اولین باره واژه ی هایپر هاچ بک رو میشنوم.
    جالبه که پراجکت وان 0 تا 200 رو 6 ثانیه میره این هایپر سدان هاچ بک!! تو کمتر از 8.5 ثانیه!!!!!
    ((6:47gt2rs))

  7. الف.ی

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    یه شاهکاردیگه از یه غول خودروسازی

  8. محمد

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (688 ديدگاه)

    فک میکنم Ferrari FF هم هاچ بک باشه ها

  9. Omid622

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    البته همین متشین تو نسخه فول فک کنم ۲۳۰ هزار دلاره حالا دوستان با این قیمت سراغ چه ماشینی میرن من که اگه مبنا بر انتخاب شاسی بلند باشه بنتایگا
    و اگر کوپه لوکس باشه بنز اس کلاس رو انتخاب میکنم
    البته
    ۹۱۱ هم جز اسپرت ها عالیه به خصوص مدلی که شتاب ۲.۶ ثانیه است

  10. اميرحسين رادفر

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (52 ديدگاه)

    به نظرم با ورود کراس اور هاى جدید خانواده فولکس واگن از جمله پورشه کاین هایبرید و لامبو اوروس هم پرفورمنس مشابه میشه گرفت هم کاربرد بیشتر به خاطر نوع طراحى این خودرو واقعا خیلى سنگینه !! و از همه اینا بدتر برچسب قیمت مدل پایست که خیلى خیلى بالا

  11. نت

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    این مدل چراغ جلو و ساعت انولوگ برای پورشه قدیمی شده و باید تغییرش بده

  12. علی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فکر کن یه ماشین لوکس با امکاناتی در حد مرسدس بنز و ظرفیت 5 نفر که واسه مسافرت عالیه. از طرفی شتاب و رانندگی هیجان انگیزش در حد ماشینی مثل کروت هستش. ترمزهای پورشه هم که نیازی به تعریف ندارن. صاحبان این ماشین واقعاً دلایل زیادی واسه افتخار کردن به ماشینشون دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا