تنها چند روز پیش بود که پورشه خانوادهٔ بروز شدهٔ پانامرا را برای مدل ۲۰۲۱ معرفی و یک مدل توربو S جدید را جایگزین مدل توربوی قدیمی کرد اما این پایان کار فیسلیفت پانامرا نیست زیرا هنوز پرچمدار جدید این خانواده معرفی نشده است. البته پانامرا توربو S جدید خودروی شگفتانگیزی است زیرا بهتازگی رکورد سریعترین سدان اجرایی پیست نوربرگرینگ را بنام خود ثبت کرده است اما به گفتهٔ معاون ارشد پورشه در خانوادهٔ پانامرا «توماس فریموت»، مدل هیبریدی جدیدی از پانامرا در راه است که بالاتر از توربو S قرار میگیرد.
قبل از فیسلیفت، قویترین نسخهٔ پانامرا مدل توربو S E-hybrid بود که از قوای محرکهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی با ۶۸۰ اسب بخار قدرت استفاده میکرد اما حالا پس از فیسلیفت این عنوان فعلاً به توربو S جدید با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۶۳۰ اسب بخاری رسیده است؛ اما شایعات حاکی از آن است که نسخهٔ هیبریدی پانامرای فیسلیفت به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 مدل توربو S جدید مجهز خواهد شد تا افزایش قدرت چشمگیری را تجربه کند. فریموت دراینباره گفته است:
چیزهای دیگری در راه است. فقط چند هفته یا چند ماه صبر کنید. همانطور که در گذشته دیدهاید، در خانوادهٔ پانامرا سه نسخهٔ هیبریدی وجود دارد؛ بنابراین نسخههای هیبریدی پایه و توربو S E-Hybrid در ماههای آینده معرفی خواهند شد
وی گفته است که نسخهٔ هیبریدی توربو S از نسخهٔ معمولی قویتر خواهد بود اما این لزوماً به معنای سریعتر بودن آن در پیست نیست. فریموت در ادامه افزوده است:
توربو S E-hybrid در پیستی مثل نوربرگرینگ سریعتر نخواهد بود زیرا هرچند اسب بخار بیشتری دارد اما توربو S معمولی به خاطر وزن در نوربرگرینگ سریعتر است
وی همچنین تأیید کرده است که موتورهای الکتریکی در هر مدل هیبریدی پانامرا حدود ۱۳۵ اسب بخار قدرت را اضافه خواهند کرد؛ بنابراین از نظر تئوری، اگر به موتور ۴ لیتری V8 توربو S یک موتور الکتریکی اضافه شود، باید در توربو S E-hybrid جدید انتظار قدرتی در حدود ۷۵۰ اسب بخار را داشته باشیم.
SF90 STRADALE
۱۰ شهریور ۱۳۹۹پورشه نفس رقبا رو گرفته و نمیزاره آب خوش از گلوشون بره پایین
رقابت با پورشه خیلی خیلی سخت شده
در هر کلاسی که حضور داره میخواد بهترین باشه
?? Porsche ??
nikzad
۱۰ شهریور ۱۳۹۹رینگ هاش خیلی زیبا هستند ولی یعنی چی قدرت بیشتر تاثیری نداره؟خب قدرت بیشتر وزن رو جبران میکنه!
OMID
۱۰ شهریور ۱۳۹۹قدرت بیشتر وزنو فقط توی خط مستقیم جبران میکنه (اونم تا حدی و بعد از حد دیگه اصطکاک کافی واسه جبران کردن وجود نداره) ولی توی پیچ قدرت بیشتر تاثیری نداره در نتیجه در کل ماشین کندتر میشه
وزن بیشتر فرز بودن و هندلینگ خوب رو از ماشین صلب میکنه
ارشیاsvj
۱۰ شهریور ۱۳۹۹تو توی خط مستقیم هر چی تند تر بری تو سر پیچ باید زود تر ترمز بگیری
قدرت بیشتر تا یه جایی خوبه ولی از یه جایی به بعد دیگه وضع رو بد تر میکنه
اینکه تا کجا بهتر کنه وضعیت رو هم به وزنش ربط داره.
فری
۱۰ شهریور ۱۳۹۹پانامرا مشکی و خاکستری قشنگه قرمز و زرد برای 911 خوبه
زیزیگولو
۱۰ شهریور ۱۳۹۹به نظر من نه ماکان، نه کیمن، نه کاین، نه باکستر نه پانامرا و نه …….. مثل ۹۱۱ نمیشن
Dna
۱۰ شهریور ۱۳۹۹احتمالا تا تیبا آر تو ایران تولید بشه ماشین های 1000 اسب بخاری تو هر کلاسی ی چیز عادی میشه ک چن تا برند تو هر کلاسی حداقل یدونه هزار تایی باشه
ماکان
۱۰ شهریور ۱۳۹۹سلام . خیلی خوبه اگر که انشاالله قوی ترین نسخه ی پانامرا را به صورت پلاگین هیبرید و با مجموع قدرت حد اقل 750 تا 800 اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند انشاالله .
ماکان
۱۰ شهریور ۱۳۹۹معمولاً هرچی که خودرو ها را جوری بسازند و تولید کنند که هم قدرت شان تا جایی که امکان دارد بیشتر باشد و هم مصرف سوخت شان تا جایی که امکان دارد کم باشد خیلی در این صورت خوب است و عالی می شود .
Hadi
۱۰ شهریور ۱۳۹۹اول که معرفی شد فک کردم مدلturbo s e hybrid رو حذف کردن…
اما حالا متوجه شدم که دارن اونو ویژه توسعش میدن…
قدرت ۷۵۰ اسب واسش عالیه و رقابتش با GT73 جالب میشه
دم پورشه گرم که هیچوقت طرفداراشو ناامید نمیکنه ?
Sina
۱۱ شهریور ۱۳۹۹و با اومدن M5 CS حتی این رقابت رو جذاب تر میکنه