پس از انتشار تیزرهای فراوان که شامل ثبت رکورد جدید برای خودروهای اجرایی در پیست نوربرگ رینگ نیز میشد، سرانجام پورشه پانامرا ۲۰۲۱ پدیدار شد. مهمترین تغییر این خودرو تولید مدل توربو S به عنوان جایگزین نسخه عادی توربو است که وجه تمایز آن قدرت بیشتر میباشد. نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی پانامرا توربو S قدرت ۶۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۲۰ نیوتون متری تولید میکند که ۷۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتون متر بیشتر از قبل است.
این قدرت بیشتر باعث شده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در ۲.۹ ثانیه ثبت شود که نیم ثانیه سریعتر از پانامرا توربو میباشد. البته مدل طویلتر که کمی هموزن اضافه کرده کند بوده و شتاب ۳ ثانیهای دارد. همهی مدلهای توربو S شامل نسخه لیفت بک، اسپورت توریسمو واگن و LWB سقف سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعتی دارند.
معرفی پانامرا توربو S تنها تغییر این خانواده نیست زیرا پورشه مدل پانامرا 4S E-Hyhbrid را نیز رونمایی کرده است. این مدل پلاگین هیبریدی از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری و واحدی الکتریکی سود برده و قدرت ۵۵۲ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. این نیروگاه با لانچ کنترل روشن باعث ثبت شتاب ۳.۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۹۸ کیلومتر در ساعتی میشود که این خودرو را از نظر پرفورمنس در ردیف پانامرا توربوی قبل قرار میدهد.
مدلهای پلاگین هیبریدی پانامرا ۲۰۲۱ دارای باتری بزرگتر ۱۷.۹ کیلووات ساعتی بوده و در حالت الکتریکی برد ۵۴ کیلومتری دارند.
اما نسخه پایه پانامرا ۲۰۲۱ پیشرانه ۳ لیتری توربوی قبلی را کنار گذاشته و حالا از قلب تپنده ۲.۹ لیتری توئین توربو با خروجی ۳۲۵ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور سود میبرد.
جدای از تغییرات رخ داده در زیر کاپوت پانامرا ۲۰۲۱ در طراحی خود نیز تغییراتی را نشان میدهد. واضحترین تغییر در عقب اعمال شده جایی که یک نوار نورانی LED در پهنای خودرو کشیده شده و پانامرا را شبیه دیگر محصولات جدید پورشه کرده است. همهی مدلهای پانامرا ۲۰۲۱ در جلو بهصورت استاندارد با طراحی اسپورت که قبلاً آپشن بود عرضه شدهاند. پکیج اسپورت یاد شده با یا بدون عناصر فیبر کربنی در دسترس است.
پورشه همچنین رینگهای جدید ۲۰ و ۲۱ اینچی را برای مدل توربو S در نظر گرفته است. این خودروی تازهنفس از سیستم اگزوز اسپورت با صدای گیراتر سود برده است. این اگزوز بهصورت استاندارد در نسخه GTS هم عرضه شده است مدلی که با عناصر مشکیرنگ بدنه و چراغها و رینگهای ۲۰ اینچی خاص متمایز میشود.
تکمیل کننده تغییرات بیرونی این خودرو دو رنگ بدنه جدید یعنی قهوهای و قرمز است.
وقتی وارد کابین شوید شاهد فرمان جدید به همراه پدال شیفترها خواهید بود هرچند مدل توربو S از فرمان GT اسپورت برخوردار شده است. این فرمان که بهصورت سفارشی در سایر تریم ها نصب میشود از پدال شیفترهای چرمی سود برده است. صندلیهای جلو نیز بسته به مدلی سفارشی در ۸، ۱۴ یا ۱۸ جهت قابل تنظیم بوده و سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن با ۲۱ بلندگو و ۱۴۵۵ وات قدرت و ساب ووفر ۴۰۰ واتی به عنوان یک آپشن جذاب وجود دارد. این سیستم میتواند جایگزین سیستم صوتی استاندارد Bose با قدرت ۷۱۰ وات و ۱۴ بلندگو در نسخه توربو S شود.
ژرمنها همچنین تغییراتی را در زیر پوست آشنای پانامرا اعمال کرده به گونهای که دامپرها برای بهبود کیفیت سواری بازنگری شدهاند. مهندسان پورشه همچنین فرمان را تیزتر کرده و لاستیکهای جدیدی با چسبندگی بیشتر و مقاومت چرخشی کمتر را نصب کردهاند. این لاستیکهای بسیار پرفورمنس با ترمزهای سرامیک کامپوزیت استاندارد در پانامرا توربو S همراه میشوند.
تمامی مدلهای پانامرا ۲۰۲۱ در آمریکا بهصورت استاندارد با دستیار حفظ خودرو بین خطوط و تشخیص علائم ترافیکی عرضه خواهند شد. با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان طیف وسیعی از سیستمهای کمکراننده همچون هدآپ دیسپلی، کروز کنترل تطبیقی و… را سفارش داد.
فروش پورشه پانامرا ۲۰۲۱ در آمریکا از اوایل سال آتی شروع خواهد شد.
[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]
حمید
۶ شهریور ۱۳۹۹صدای موتور . حجمهای منحنی بدنه و پرفورمتس خودرو
خوب که چی ؟
هیچی عالیه دیگه
خوب خدا رو شکر
راستی کویک ار رو دیدید یکم پشتش شبیه این نیست
فقط رنگ آمیزی مسخره هست منو یاد سه پاچی تو هند میاندازه که دیپلم گرفته
Reza
۶ شهریور ۱۳۹۹خدا نصیب همتون کنه که سوارش بشین من نسخه ۲۰۱۴ توربو رو سوار شدم ، اگه بخوام ازش تعریف کنم باید چند صفحه دربارش بنویسم
بی ریا
۶ شهریور ۱۳۹۹نمیدونم چرا ولی پانامراهای قدیمی موجود در ایران رو به این جدیدا از نظر قیافه ترجیح میدم
Reza
۶ شهریور ۱۳۹۹چون از جلو ندیدیشون ، اگه ببینی نظرت به کلی عوض میشه
NAVID۰۰۹۸
۶ شهریور ۱۳۹۹????
خدا قسمت همتون کنه از جلو ببینید تفاوت را احساس کنید تا خوشتان بیاد …
Joker
۶ شهریور ۱۳۹۹شتاب ۲.۹ !!! به این میگن یه فیس لیفت درست و حسابی،نه اینکه بیای به جای بالا بردن پرفورمنس فقط به تغییر یه جفت چراغ قناعت کنی،بقیه خودروسازا باید از پورشه بیاموزند این نوع فیس لیفت رو…مرسدس هم به زودی بعد از رونمایی رسمی s کلاس که قراره یک هفته دیگه برگزار بشه فیس لیفت amg gt4 رو معرفی میکنه همراه با نسخه 73 GT که قراره پرچمدار سوپرسدان های جهان باشه!
جمشید
۶ شهریور ۱۳۹۹جوکر جان داداش بهت برنخوره ولی عکس پروفایلت وحشتناکه آدم یاد سریال مردگان متحرکو ریک گرایمز میوفته!!!!!!
Hadi
۶ شهریور ۱۳۹۹خیلی فیس خوبی گرفته…
با این که تغییرات جزئی هستند ولی واقعا پورشه عالی کار کرده و جذاب تر از قبل شده…
پورشه خیلی بلده چطوری فیس لیفت کنه ?
پیشرانه های پرقدرت و مدل turbo s که دیگه شمشیر رو از رو بسته…
زیزیگولو
۶ شهریور ۱۳۹۹پورشه پانامرا با سه سگمنت اسپرتو لوکسو شاسی بلند همیشه جزو بی نظیرترینو با کیفیتترین ماشینای پورشه بوده
nikzad
۶ شهریور ۱۳۹۹یادمه همین سایت چند وقت پیش تست سرعت پانامرا رو گزاشت و من زیرش نوشتم باید یه فیس لیفت حسابی شه و با نظرات مخالف منو بدرقه کردید و الان دارین کلی تعریف میکنین.این فیس لیفت واقعا عالی شده وقتی شتاب ۲.۹ثانیه رو دیدم واقعا تعجب کردم و چقدر کابین زیبایی داره.وقتی از ریزه کاری های ماشین های مختلف مثل سر دنده و گوشه در و…عکس میگذارید واقعا لذت میبرم.اون عکس که قهوه اییه با کالیبر سبز چقدر قشنگه.
ارشیاsvj
۶ شهریور ۱۳۹۹این فیس لیفت حسابی نیست چون فیسش چندان لیفتی نکرده!!
net
۶ شهریور ۱۳۹۹در این دو ویدیو مدل پورشه پانامرا فیس لیفت ۲۰۲۱ رنگ سفید خیلی زیباتر از پورشه پانامرا اسپرت توریزمو ۲۰۲۱ رنگ نارنجی هست چون پورشه پانامرا فیس لیفت ۲۰۲۱ رنگ سفید اگزوز دایره ای داره و خط سفید اطراف شیشه دربها داره و قوص شیشه عقب زیباتر و بهتر از پورشه پانامرا اسپرت توریزمو ۲۰۲۱ رنگ نارنجی هست
ارشیاsvj
۶ شهریور ۱۳۹۹پس نوربرگ رینگ و پانامرا لیون و اینا چی شد؟؟
net
۶ شهریور ۱۳۹۹طراحی داخلی مشکی با صندلی نازک اسپرت چرم مشکی با دوخت مشکی قشنگه
net
۶ شهریور ۱۳۹۹پشت و شیشه عقب نسبتا عمودی و افتابگیر پلاستیکی پورشه پانامرا اسپرت توریزمو ۲۰۲۱ که مثل ماشین استیشن شده بد هست
مانی
۶ شهریور ۱۳۹۹شبیه استیشن نیست راست راستی استیشنه