پورشه اعلام کرده که در حال تحلیل جنبههای مختلف توسعهی نسخهی هیبریدی مدل ۸ سیلندر پانامرا است.
مدیرعامل پورشه اولیور بلوم هفتهی پیش و در خلال معرفی پانامرا ۴ E-Hybrid اعلام کرد که این برند اشتوتگارتی به نسخهی هیبریدی و کارا از سدان کاملاً جدید خود فکر میکند. انتظار میرود که این مدل از پیشرانهی جدید ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی استفاده شده در پانامرا توربو بهره ببرد. پیشرانهی مذکور توانایی تولید قدرت ۵۴۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری را دارد.
با همراهی قدرت اضافی پیشرانههای الکتریکی، پانامرای هیبریدی میتواند پرفورمنس شگفتانگیزی نسبت به مدل ۶ سیلندر ۴ E-Hybrid داشته باشد. نسخهی ۶ سیلندر یاد شده که پیشرانهی ۲.۹ لیتری توئین توربو دارد در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و سقف سرعت آن ۲۷۸ کیلومتر در ساعت است.
انتظار میرود که نسخهی جدید پانامرا همانند برادر ۶ سیلندر ذکر شده دارای سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته PDK باشد.
خبرهای مربوط به پانامرای ۸ سیلندر هیبریدی تازگی ندارد و اواخر ماه ژوئن نیز شایعات مشابهی شنیده شده بود. طبق گفتههای منابع داخلی کمپانی، مدل مورد بحث از برخی تکنولوژیها و قطعات سوپرکار ۹۱۸ اسپایدر سود خواهد برد و قدرت ترکیبی آن حدود ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۰۸۵ نیوتون متر در نظر گرفته خواهد شد. شاید این نسخه بالاترین مدل پانامرا باشد و بنابراین مدل توربو S را کنار بزند.
در خبری مرتبط اولیور بلوم اظهار داشت که پورشه در آیندهای نزدیک برنامهای برای هیبرید کردن ۹۱۱ یا ۷۱۸ باکستر/۷۱۸ کیمن ندارد. در حال حاضر ۱۰ درصد فروش مدلهای مختلف پورشه از این تکنولوژی بهره میبرند.
علیرغم رسوایی دیزل گیت صورت در گروه فولکس، بلوم گفته که پیشرانههای دیزل در سالهای آینده و مخصوصاً در بازار اروپا موضوعی مهم برای پورشه هستند.
منبع: motor1
مجید
۱۳ مهر ۱۳۹۵وای خدا!!!!!!!!!!کفم برید!!!!!چه شود!رنگ سبز دیسک ترمزاش با روح و روان آدم بازی میکنه
فورد
۱۳ مهر ۱۳۹۵عزیز اینهمه زیبایی شما رنگ سبز دیسک ترمزش نظرت و جلب کرد ؟
فقط انگلستان
۱۳ مهر ۱۳۹۵با اجازتون معنی بعضی از حروف و اصطلاحاتی که شرکت پورشه به کار می بره رو براتون می گم
[باکستر= موتور وسط]
[کاررا = به عنوان مثال 911 کاررا = این پسوند برای نسخه های با موتور قدرتمندتر به کار می ره]
[E = سوخت ترکیبی = به عنوان مثال کاین S E که ترکیبی از یک موتور الکتریکی هم داره]
[اجرایی = مثلا پانامرا 4S اجرایی که از مدل های اجرایی پانامرا هستش که دارای یک بدنه توسعه یافته 15 سانتی متری هستش که در درجه اول به نفع سرنشینان صندلی عقبه]
[GTS = مثلا کیمن GTS = گرن توریسمو ورزشی = پسوند GTS در حال حاضر برای تعیین مدل ویژه اسپورت تر و منحصر به فرد از یک سری پورشه به کار می ره]
[RS = مخفف RennSport =ورزشی مسابقه ای هستش که مجور اومدن به خیابان رو داره]
[RSR به معنای سوپر مسابقه ای یک نسخه کاملا رقابتی هستش که مجوز اومدن به خیابان رو نداره]
[S =سوپر یا ورزشی که علاوه بر موتور قوی تر تجهیزات بیشتری نسبت به مدل پایه داره]
[اسپایدر = گونهای از رودسترهاست با این تفاوت که بیشتر ماشین های اسپایدر سوپراسپرت هستن خودروهای اسپایدر موتور وسط یا عقب هستن ]
[تارگا =به عنوان مثال 911 تارگا = نوعی از سقف بازشونده هستش که تنها قسمت میانی سقف باز می شه]
[4 = مثلا 911 کاررا 4 = مدلی با چهار چرخ محرک]
[L = لوکس]
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۳ مهر ۱۳۹۵دیسک ترمز های پورشه خیلی جلب توجه میکنن.
ارش
۱۳ مهر ۱۳۹۵واقعا خیره کننده هست از کوجکترین جز تا کلش مهندسی دقیق انجام داده اند
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵عجب خودروی باکلاس و لوکسی
GOD BLESS AMERICA
۱۳ مهر ۱۳۹۵سوپر سدان اسپرت یا سدان سوپر اسپرت مسئله در این است.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ مهر ۱۳۹۵واقعا درسته.
چند سال دیگه میشه هایپرسدان.
ali ayat
۱۳ مهر ۱۳۹۵به نظرم پورشه تعریف جدیدی از خودروی لوکس کرد و اونو به آینده متصل کرد درست بر خلاف بنز اس که از گذشته الهام گرفت و این دو دو دنیای متفاوت هستند شاید قدم بعدی اس کلاس تغییر سبک باشه من با این کار پورشه موافقم ولی نظر باقی رو نمیدونم
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز دیگه شما داری کلاس اس برپایه نظرات شخصی خودتون بررسی میکنی
بررسی باید برپایه مهندسی و فناوری و فنی بودن باشه
باتشکر
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۳ مهر ۱۳۹۵اس کلاس هم طرفداران خودشو داره که کم هم نیستن.
علي
۱۳ مهر ۱۳۹۵اینجاست که پورشه گوشیه ای از علم و تکنولوژیه خودش به رخ میکشه و هر چند نشریات حسود انگلیسی زبان دارن رو جملاتی کار میکنن که ورود این خودرو را زیاد مهم جلوه ندن ولی مطمئنا دنیا از عقل و شعور خودش برای محک زدن استفاده میکنه و خودشونو به بازی های مسخره رسانه ها نمیسپرن. نشستن داخل این خودرو مطمئنا آرزوی هر آدمی میتونه باشه .
با تچکر
سعيد رنجكش جهرمي
۱۳ مهر ۱۳۹۵قدرت ترکیبی آن حدود 700 اسب بخار و گشتاور آن 1085 نیوتون متر فوق العادست
uss zumwalt DDG-1000
۱۴ مهر ۱۳۹۵ی پا اون ورتر از فوق العاده است
king 918
۱۳ مهر ۱۳۹۵پانامرا هیبرید نسخه ی توربو اس را کنار میزند
ببینید چه شود چند وقت دیگه قوی ترین سوپر سدان لوکس جهان معرفی میشه که رقیباش از نوع هایپرکار خواهند بود نه سدان های دیگه
و اون چیزی نیست جز پورشه پانامرا هیبرید
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۳ مهر ۱۳۹۵پورشه تو داری چکار میکنی ؟؟
تو متعلق به 100 سال بعد هستی.
uss zumwalt DDG-1000
۱۴ مهر ۱۳۹۵چه تعریف زیبایی
mojtabaaston
۱۳ مهر ۱۳۹۵واای خدایی حرف نداره.این نسل جدید واقعا عالیه .اما حیف وارد نمیشه
سیاوش
۱۳ مهر ۱۳۹۵اصلا این پورشه پانامرا همه چی هست لوکس سوپر اسپرت خانوادگی اقتصادی
دیوونشم به مولا
وحید
۱۴ مهر ۱۳۹۵داره اشکم در میاد.
ماسل
۱۴ مهر ۱۳۹۵زبان غاصر از بیان و دستان عاجز از نوشتن و جیب خالی از پول و دل پر از حسرت…
MiLaD
۱۵ مهر ۱۳۹۵این ماشین سقف ارزوهای منه بچه ها ?