پورشه

نگاهی به پورشه کاین جدید

نسل دوم پورشه کاین در چهارمین سال زندگی خود یک بهار را در درون و بیرون خود احساس خواهد کرد. تغییرات ظریفی در درون و بیرون این خودرو صورت گرفته است. شاید در نظر اول، تغییرات خاصی را نبینید، اما این هنر پورشه است که به دور از تغییرات رادیکال، در طول سالیان طولانی می‌تواند جذابیتهای ظاهری خود را نیز حفظ کند.

2015 Porsche Cayenne Facelift
۲۰۱۵ Porsche Cayenne Facelift
طراحی کاین جدید با اصلاحاتی همراه بوده که شامل هواکش‌ها و چراغ‌ها و LED های جدید می‌شود. پره‌های هواکش جلو در سرعت‌های مختلف زاویه متفاوتی می‌گیرند که باعث بهبود آئرودینامیک می‌شود. طراحی جدید تمیزتر، دقیق‌تر و واضح‌تر است. زاویه چراغ‌های جلو تغییر یافته و اندکی به مدل ماکان شبیه شده‌اند. لامپ‌های زنون و LED ها نیز واضح‌تر شده‌اند و به صورت استاندارد روی این خودرو نصب می‌شوند. چراغ‌های عقب باریک‌تر و سه بعدی شده و چراغ ترمز، جای پلاک، زیرسپری عقب و اگزوزهای خروجی نیز تغییر کرده‌اند.
2015 Porsche Cayenne Facelift
۲۰۱۵ Porsche Cayenne Facelift
در داخل کابین، فرمان اسپرت چندمنظوره مشابه مدل ۹۱۸ اسپایدر به صورت استاندارد قرار گرفته است. تغییر شیفتر دنده‌ها از حالت دکمه فشاری قبلی به پدالی از دیگر رویکردهای مهم داخلی محسوب می‌شود. و طراحی صندلی‌ها برای بهبود راحتی، تغییر کرده‌اند.
2015 Porsche Cayenne Facelift
۲۰۱۵ Porsche Cayenne Facelift
در زیر هود قوای محرکه بهینه شده برای راندمان بالا و کاهش آلودگی و مصرف سوخت مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
2015 Porsche Cayenne Facelift
۲۰۱۵ Porsche Cayenne Facelift
پیشرانه نخست، یک موتور شش سیلندر ۳.۶ لیتری با توربوشارژر دوقلو است که در مدل S جایگزین موتور هشت سیلندر ۴.۸ لیتری قبلی با تنفس طبیعی شده است. این موتور قادر است ۴۱۴ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۰۰۰ و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور در دورهای ۱۳۵۰ الی ۴۵۰۰ دور بر دقیقه، تولید کند. این یعنی افزایش ۲۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر نسبت به V8 قبلی که در نتیجه ۰.۴ ثانیه بهبود در شتاب صفر تا صد را به همراه دارد. یعنی زمان این شتابگیری اکنون به ۵.۲ ثانیه می‌رسد. البته با پکیج اسپرتی Chrono یک‌دهم ثانیه دیگر می‌توان این زمان را کاهش داد. نهایت سرعت نیز به ۲۵۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این در حالی است که مصرف سوخت ۱ لیتر پایین آمده و اکنون به ۹.۵ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد.
2015 Porsche Cayenne Facelift
۲۰۱۵ Porsche Cayenne Facelift
موتور ۴.۸ لیتری V8 در کاین توربو نیز بهینه شده تا قدرت ۵۱۲ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر را تقدیم کند. این خروجی وحشتناک، شتاب صفر تا صد ۴.۵ ثانیه برای مدل عادی و ۴.۴ ثانیه برای مدل Chrono را در پی دارد. نهایت سرعت این مدل، ۲۷۹ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. مصرف سوخت این مدل با ۰.۳ لیتر کاهش به ۱۱.۲ لیتر در صد کیلومتر محدود شده است.
2015 Porsche Cayenne Facelift
۲۰۱۵ Porsche Cayenne Facelift
مدل S E پلاگین هیبریدی نیز از اشتراکات زیادی با پانامرای هیبریدی بهره‌مند است. این مدل، سومین خودروی هیبریدی شارژی پورشه محسوب می‌شود. در این مدل روی افزایش برد مسافت و بهبود راندمان، تمرکز شده است. باتری‌های لیتیوم یون ۱۰.۸ کیلووات ساعت را از طریق شارژر برق یا از طریق خود پیشرانه بنزینی می‌توان شارژر کرد. موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر سوپرشارژر قادر به تولید ۳۲۸ اسب بخار نیرو و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور است که با یک موتور الکتریکی ۹۴ اسبی جفت می‌شود. در مجموع نیروی مؤثر ۴۱۶ اسب بخار و ۵۹۰ نیوتن متر از این پیشرانه استخراج می‌گردد. در حالت تمام الکتریکی می‌توان سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. نهایت برد مسافت نیز ۴۸ کیلومتر می‌باشد که بسته به شرایط رانندگی کمتر هم می‌تواند باشد. با مدل هیبریدی می‌توانید شتاب صفر تا صد ۵.۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۴۸ کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید. جالب اینکه با وجود این مشخصات، مصرف سوخت این مدل تنها ۳.۴ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.
2015 Porsche Cayenne Facelift
۲۰۱۵ Porsche Cayenne Facelift
موتورهای دیزلی نیز بهبود یافته‌اند. موتور شش سیلندر دیزلی ۳.۰ لیتری می‌تواند با کمک توربوشارژر ۲۵۸ اسب بخار و ۵۸۰ نیوتن متر خروجی داشته باشد.
2015 Porsche Cayenne Facelift
۲۰۱۵ Porsche Cayenne Facelift
موتور هشت سیلندر ۴.۲ لیتری توربودیزل هم می‌تواند ۳۸۰ اسب بخار نیرو و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت این مدل ۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
2015 Porsche Cayenne Facelift
۲۰۱۵ Porsche Cayenne Facelift
برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک بهره گرفته می‌شود. که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌نماید. [jwplayer mediaid=”۸۱۳۷۷″] قیمت پایه کاین جدید از ۶۱۷۰۰ دلار برای مدل دیزلی آغاز می‌شود. در حالی که قیمت مدل هیبریدی آن به ۷۶ هزار دلار و مدل توربو به ۱۱۳ هزار دلار می‌رسد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. خودروي ملي ,انحصار ملي

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    مصرف سوختش تو حلقم

    1. VAHID JINPACHI

      ۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (845 ديدگاه)

      در یک کلام حرف نداره….

      1. مک میسل

        ۳ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        کم کسری نداره عالیه.

      2. mory

        ۳ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (417 ديدگاه)

        پدال جان یه اشتباه شده
        نوشتی قیمت پایه 61700دلار صحیحش کن یک میلیارد و چهارصده کجا 61700 دلار مردم پررو میشن

    2. Ahmad..F12

      ۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2536 ديدگاه)

      عالی تر از این نمیشه واقعاً
      همه چیزش پرفکت….

    3. انزو

      ۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      با ارزوی اینکه یه روزی از همین روزا همه ما ایرانیا به جای سوار شدن این ماشینای بی کیفیت و داغون بتونیم از اینا سوار شیم.به امید حق.

    4. خودروي ملي انحصار ملي

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      شعار بزرگ ژاپنیها:
      
      اگر یک نفر می تواند کاری را انجام دهد’
      
      تو هم می توانی آن را انجام دهی.
      
      اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد,تو باید آن را انجام دهی.
      
      
      نسخه ایرنی این شعار:
      
      اگر کسی می تواند کاری را انجام دهد, اجازه بده آن را انجام دهد.
      
      اگر کسی نمی تواند کاری را انجام دهد,
      چرا ما وقتمان را برای آن تلف کنیم بی ربطه اما جای تامل داره

      1. فرید

        ۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (786 ديدگاه)

        عاااالی بوووود…چه شعار زیبایی…

    5. کپی شناس

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (58 ديدگاه)

      facelift ماکان هست

    6. ها؟!

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      چقدر پشتش شبیه تیبا جدیدا شده||
      البته کیفیت اونو که نداره

    7. محمد

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظر من درهای ماشین جذابیت یه ماشین اسپرتا نداره.

    8. امیر

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (329 ديدگاه)

      فقط میخوام بگم حاک بر سر سایپا
      111 موتور 1400 – 63 اسب بخار مصرف : هر 100 کیلومتر 9 لیتر
      پورشه کاین : 3.6 لیتری با توربوشارژر دوقلو 414 اسب بخار هر 100 کیلومتر 9.5 لیتر

  2. ASTON MARTin

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1331 ديدگاه)

    113 هزار دلار :O ؟

    1. احسان آرسنالی

      ۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      قیمتش یکم تو ذوق میزنه(شاید برای من که پولم نمیرسه زیاده) درسته پورشه اس ولی میشه با کمتر از این قیمت بنز یا فولکس خرید

      1. ASTON MARTin

        ۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1331 ديدگاه)

        قربون آدم چیز فهم
        100 هزار تا پول یه ماشین شیکه!

        1. شایان

          ۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          اون ماشین شیک مطمئن باش استون نیست

        2. ASTON MARTin

          ۶ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1331 ديدگاه)

          حالا من کی گفتم استونه؟

  3. Gheysar

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    سلام

    پورشه داره عالی کار می کنه در واقع داره طراحی تموم ماشین هاش رو پخته تر از قبل می کنه. من که عاشق این ماشین شدم شما رو نمیدونم. راستی کسی می دونه از کی میشه سفارش داد.

  4. وحید

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    سلام.تا بوده همین بوده ظاهری ساده به دور از اغراق و تغییرات غیر منطقی حفظ ظاهر اصلی مصرف سوخت عالی راندمان فوق العاده موتور, گیربکس عالی. پورشه کمپانی مقدسیه به افتخارش یک دقیقه سکوت..

  5. کوشا

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    پورشه است دیگر…
    همیشه ماشین های توپ تحویل میده

  6. حامد

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    عالیه عالی به خصوص مدل هیبرید با اون مصرف چشمگیرش.
    حیف که فقط باید به دیدنش بسنده کنیم.

  7. شاهین

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4712 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ظاهرش خیلی بهتر شده مخصوصا چراغ های عقبش.الان نمای کلیش بی نقصه واقعا.
    منتظریم تا تیونرها یه دستی به سر و روش بکشن.

    1. خاوری

      ۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      غرش موتور کاین توربو اس وحشتناکه..کنار پارک جمشیدیه یکیش با سرعت از کنارمون رد شد..ما سه نفر تو پراید مونده بودیم این چی بود..روح بود یا جسم؟ شتاب این اس یو وی فوق لوکس سنگین وزن وحشتناکه

  8. ahmad

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    تو اس یو وی ها فقط پورشه کاین بعدشم رنجروور ایووک

    1. علي

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (108 ديدگاه)

      فکر نکنم که این پورشه اس یو وی باشه بیشتر به کراس اوور ها یا همون سی یو وی ها می خوره !!! هم از لحاظ انتقال قدرت هم از نظر ابعاد
      اگر هم اس یو ویه از اون کامپکتاشه

  9. کیان

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    شیک اما ساده
    از خطوط تیز توش خبری نیست… چراغهاشم معمولیه… چیز عجیبی توش نمیبینم… ولی جذابه… بدون آرایش و زیبا با، اصالت خوشم میاد ازش…

  10. محمد

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    suv سال 2009…..یکی از بهترینها

  11. ارمين

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم ظاهر جلوی نسل قبلیی یکم جسورانهتر

  12. مهرداد

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پورشه ماکان توربو موتورش ۳۶۰۰ سى سى ،قیمته فولش ۴۰۰۰۰۰ درهم،یعنى حدود ۳۰۰ میلیون تومان،شوراى رقابت جان هم تصویب کرده تعرفه بالاى ۳۰۰۰ ،۱۰۰٪،بگو وارد کننده هم ۱۰۰ میلیون.یعنى ۷۰۰ میلیون.
    بعد نمایشگاه گذاشتن ۱ میلیارد و ۴۰۰.
    سوالم اینه که مسئولین به کار فروشندگان ماشین وارداتى رسیدگى نمیکنن؟؟!

  13. DATSUN

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    از یه جیز بورشه که خیلی خوشم میاد اینکه از قدیم اصالتش رو توی طراحی حفظ کرده.

  14. احسان

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پورشه طراحی الانش با ۵۰ساله پیش تقریبا عینه همه…جرمی تو تاپ گر هم گفت که پورشه همش عینه فولکس بیتل هستش….

  15. hero

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (590 ديدگاه)

    پورشه و شاسی بلند؟!
    هیچ نظر مثبتی در موردش ندارم!

    1. mehran911

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2128 ديدگاه)

      پورشه که امسال شاسی بلند تولید نکرده که میگی پورشه و شاسی بلند
      از سال 2002 کاین داره تولید میشه شاید اگه بیشتر در موردش بدونی نظرت عوض بشه

  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    عاشقشم . چراغ های عقبش نسبت به الانی ها خیلی بهتر شده .

    هندلینگشو هنوز هیچ شاسی بلندی نداره .

    1. محمد حسن

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      شاسی این ماشین با توارگ و Q7 یکیه و یه جوراییه دادشن !
      از اون ها هم میشه انتظار هندلینگ خوب مثل کاین رو داشت.

      1. mehran911

        ۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2128 ديدگاه)

        به هیچ وجه این جوری نیست هندلینگ خوب کاین و ماکان بدلیل استفاده از سیستم های پیشرفته و انحصاریه پورشه است که خوبه نه چیز دیگه و استفاده از همین سیستم هاست که پورشه رو به سلطان هندلینگ جهان تبدیل کرده
        کامنت پایین منو بخون و اگه سوال داشتی بپرس

  17. e36

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (914 ديدگاه)

    عقبش چقدر خوشگلتر شده لامصب

  18. ali-gtr

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (492 ديدگاه)

    سلطان هندلینگ پورشه

  19. حالا

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام
    خدایی مصرفش با ماشینهای ایرانی یکیه
    مقایسه کنید پارس 1800 سی سی مصرف صدی 13
    پراید 1280 سی سی مصرف صدی 11.5
    پورشه 4800 سی سی شاسی بلند مصرف صدی 11
    خدایا توبه این یعنی چییییییی یکی ترجمه کنه
    باز دولت فشارشو رو مردم میارن که هوا آلوده است و مصرف بنزین بالاس و سرمایه ملی و از این حرفا با قیمت این ماشینای چند برابری قیمت
    سرتو درد نیارم تمام ایران و مردمو و منابعش و همشششششششششششششششششششششش
    فدای ایران خودرو و سایپا
    سود سرشاری چه چند نفری میخورن
    یا حق

  20. mehran911

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2128 ديدگاه)

    پدال عزیز واقعا متشکرم که به نظرم توجه کردین واین خبر رو پوشش دادین
    دوستان این ماشین یکی از پر طرفدار ترین شاسی بلند های لوکس دنیاست و طبق آخرین نظر سنجی در ایران به عنوان محبوبترین شاسی بلند شناخته شده و پر فروشترین محصول پورشه است و از زمان تولیدش تا حالا بعنوان سریع ترین شاسی بلند دنیا هم شناخته میشه هندلینگ این ماشین بقدری عالیه که همیشه با سدان های اسپرت مقایسه شده دلیل اصلیش هم استفاده از سیستم های PTV وPDCC وPTM وPASM که بصورت انحصاری مختص پورشه است در این ماشین بکار گرفته شده

  21. yasin

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    فوق العادست !! پدال چرا مطبمو منتشر نمی کنی؟

  22. رسول

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    چی بگم

  23. ماسل کار

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    با اینکه از شاسی بلند زیاد خوشم نمیاد
    ولی عالیه , مثل همیشه!

  24. حسن

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    دوستان یه سوال

    اون دو تا زائده دستگیره مانند که دو طرف کنسول و کنار پای راست راننده و چپ شاگرد هست واسه چیه؟

    اخیرا تو خیلی از ماشین های روز دیدم

    یکجور محافظ پا هست؟

  25. امید

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    رنگ قهوه ای و طوسی بیشتر بهش میاد
    شاید یه روزی یه جایی تونستیم سوارش بشیم

  26. asal

    ۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من رنگ قرمز و قهوه ایش عاااالی بود شاید یه بار منو با این ماشین تو خیابون ببینید.بای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا