اگر به حدود ده سال قبل برگردیم، بخاطر خواهیم آورد که حتی صحبت از پورشه شاسی بلند یا سدان، توهین به مقدسات محسوب می شد! سالهای سال پورشه ۹۱۱ سلطان بی چون و چرای این کارخانه بود. اما حالا حتی متعصب ترین طرفداران پورشه هم در سراسر دنیا با انواع چهار در و یا SUV پورشه خو گرفته اند.
نسل دوم پورشه کاین که یکی از پرفروشترین مدلهای حال حاضر این شرکت آلمانی است، سال پیش معرفی شده و نباید انتظار داشته باشیم که در همین ابتدا، فیس لیفت یا تغییراتی را در آن شاهد باشیم. این در حالیست که ۱۰۰ هزارمین دستگاه از این خودرو ماه پیش تولید شده بود. بنابراین می توان کاین نسل دو را همانند نسل اول آن خودروی موفق و محبوبی قلمداد کرد.
موتور پایه ۳.۶ لیتری V6 این خودرو ۳۰۰ اسب بخار نیرو تولید می کند و کاملترین مدل هم با موتور ۴.۸ لیتری V8 با توربوی دوقلو، ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. همچنین یک مدل هایبریدی نیز با ترکیبی از موتور ۳ لیتری ۳۳۳ اسب بخاری و موتور الکتریکی ۴۷ اسبی همچنان نیرو دهنده این خودروها خواهد بود. البته در سال ۲۰۱۳ مدل دیزلی کاین s هم وارد بازار خواهد شد که گفته می شود حتی از مدلهای هایبریدی هم مقرون به صرفه تر است.
کاین توربو می تواند صفر تا صد را با شتابی کمتر از ۶ ثانیه طی کند و در نهایت به سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. درست است که کاین یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند حال حاظر دنیاست، اما سوار شدن به آن مثل سایر پورشه ها نیاز به جیب پر و حساب بانکی پر ملاتی دارد! قیمت مدل پایه این ماشین ۴۳ هزار دلار و با گیربکس تیپ ترونیک ۴۵ هزار دلار (قیمت این مدل در ایران حدود ۲۰۰ میلیون تومان است) است. مدل هایبرید هم ۶۱ تا ۶۹ هزار دلار قیمت می خورند. در نهایت مدل توربو با قیمتهای ۹۶ تا ۱۰۷ هزار دلار بالاترین رده این خودرو را تشکیل می دهند.
mohammad
۱۱ شهریور ۱۳۹۱خیلی عالی بود .باتشکر
sean
۳۱ فروردین ۱۳۹۲100 هزار دستگاه فروخته ، اگه قیمت میانگین رو 70.000 دلار بگیریم حدود 7000.000.000 دلار پول گیر آورده اند
اگر حساب کنیم که فقط روی هر ماشین 5% سود می کنند که می دانیم خیلی انتظار را پائین آورده ایم
در این صورت پورشه با فروش کاین 350.000.000 دلار سود کرده است.
با این پول می توان کل آفریقا را در شرایط ایده آل اداره کرد!!! ( بدون احتساب آفریقای جنوبی ، مصر،لیبی، مراکش،تونس)