احتمالاً در آیندهای نزدیک شاهد جابجایی مالکیت لامبورگینی و خارج شدن آن از دست آئودی خواهیم بود. ظاهراً گروه فولکسواگن میخواهد کارهای مدیریتی این سوپراسپورتساز ایتالیایی را به پورشه بسپارد.
مجلهی اتومبیل گزارش داده که این کمپانیها تا اول ژانویه ۲۰۱۹ تصمیم خود را نهایی خواهند کرد و اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود تأثیر پورشه روی لامبورگینی میتواند قابلتوجه باشد.
ظاهراً فولکسواگن میخواهد محصولات پرفورمنس بیشتری از این گروه معماری پورشه را به خدمت بگیرند و همین موضوع شاید به عنوان یک مانع برای لامبورگینی محسوب شود. شکی نیست که جایگزینهای آونتادور و اوراکان در حال توسعه هستند و از همان معماری فیبر کربنی monofuselage استفاده خواهند کرد.
جایگزین لامبورگینی آونتادور در سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید و به خاطر اینکه کارهای توسعهای این خودرو شروع شده فولکسواگن گزینهی دیگری ندارد اما پورشه میتواند تأثیر محدودی روی این پروژه داشته باشد. متعاقب این امر، سوپر کار جدید لامبورگینی از دو پیشرانهی الکتریکی در اکسل جلو، باتریهای قرار گرفته در مرکز و پیشرانهی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با گیربکس دوکلاچه ی گترگ و پیشرانهی الکتریکی سوم در پشت صندلیها استفاده خواهد کرد. این قوای محرکه در کل میتواند بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.
البته مسئله میتواند با ظهور نسل آیندهی اوراکان جالبتر هم بشود. اگر پورشه مالکیت لامبورگینی را در اوایل سال آینده به دست گیرد، شاید زمان مناسبی برای اورهال محصول پایهی لامبورگینی داشته باشد.
ایتالیاییها همانگونه که گفته شد نسل آیندهی اوراکان را با همان معماری جانشین آونتادور روانهی میدان خواهند کرد. البته احتمال دارد پورشه، آئودی و لامبورگینی پلتفرم مدولار جدیدی را برای استفاده در محصولات اسپورت گروه فولکسواگن توسعه دهند.
Reza
۲۰ شهریور ۱۳۹۷هر دوتا خوبن ، ولی لامبورگینی یه چیز دیگه هستش
عکس اولی چقدر خوشگل هستش
ایمان
۲۰ شهریور ۱۳۹۷چه عکس زیباییست عکس اول
دو هیولای پیست در کنار همدیگه
پورشه 911GT2RS ? لامبورگینی اوراکان پرفورمانته
امیر
۲۰ شهریور ۱۳۹۷قطعا با مدیریت پورشه خیلی بهتر هم خواهد شد.ولی تیتر یه ذره اذیت کنندس آخه لامبو آقابالاسر نداشته و نخواهد داشت بلکه همیشه بالاترین بوده و خواهد بود?
Ali Keyhani
۲۰ شهریور ۱۳۹۷اگه این اتفاق بیوفته پورشه مالک لامبورگینی میشه دیگه و درصد سهام زیادی رو از این کمپانی در اختیار میگیره،پس تیتر کاملا درسته
امیر
۲۰ شهریور ۱۳۹۷شاید از لحاظ مادی اینجوری باشه و در اصل همشون برای فولکس واگن هستن اما به چشم دل که بنگری پورشه که هیچ،کل دنیا هم نمی تونن آقابالاسر لامبورگینی باشن!
محمد حسین
۲۰ شهریور ۱۳۹۷به نظرم از اولش هم با توجه به ماهیت محصولات ، لامبورگینی باید زیرمجموعه پورشه میشد نه آئودی
Khosrow
۲۰ شهریور ۱۳۹۷لامبورگینی 911 با چند صد تا پسوند به زودی ..
محمد مهدی
۲۰ شهریور ۱۳۹۷به هیچ وجه همچین چیزی را نخواهیم شنید اصلا و ابدا
Achtung
۲۰ شهریور ۱۳۹۷چه صاحابی بهتر از پورشه؟