برند تازه احیاشدهٔ آلپاین سابقهای طولانی در ساخت خودروهای جذاب برای رانندگی دارد اما جدیدترین ساختهٔ این شرکت یعنی A110S با مانع بزرگی بنام پورشه ۷۱۸ کیمن T مواجه است. A110S نهتنها از شهرت و اعتبار کیمن برخوردار نیست بلکه ۴,۷۵۵ پوند هم از این اسپرت شناختهشدهٔ آلمانی گرانتر است؛ اما آیا میتوان این اسپرت کوچک فرانسوی را بر رقیب جذاب آلمانی ترجیح داد؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است در ابتدا به اعداد روی کاغذ نگاهی داشته باشیم.
A110S به پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر متعلق به رنو مگان RS مجهز است که در اینجا ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. A110S به لطف این ترکیب ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.
۷۱۸ کیمن T اما از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. هرچند کیمن کمی قویتر است اما برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۴.۷ ثانیه زمان نیاز دارد آنهم درصورتیکه به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه PDK و پکیج سفارشی Sport Chrono مجهز باشد. با گیربکس دستی و بدون پکیج مذکور این زمان به ۵.۳ ثانیه افزایش پیدا میکند. حداکثر سرعت این ماشین نیز ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت است.
انتخاب از بین این دو اسپرت موتور وسط به سلیقهٔ افراد بستگی دارد اما کدامیک از آنها در پیست سریعتر است؟ برای پاسخ به این سؤال، SportAuto دو ویدئو را منتشر کرده که کیمن و آلپاین را در حال تایم زنی در پیست هوکنهایم با یک رانندهٔ حرفهای در پشت فرمان آنها نشان میدهد. هردو خودرو در این آزمایش مجهز به لاستیکهای چسبنده هستند که در A110S میشلن پایلوت اسپرت ۴ و در کیمن پیرلی P Zero هستند. برای اینکه بفهمید در هوکنهایم کدامیک از این دو ماشین سریعتر است، ویدئوهای زیر را تماشا کنید.
[دانلود ویدئو][دانلود ویدئو]
ایمان
۲۰ فروردین ۱۳۹۹دوتاشون عشقن ??
رزیتا
۲۰ فروردین ۱۳۹۹شتاب صفر تا صد پورشه 718 کیمن با گیربکس اتوماتیک 4.7 ثانیه هستش که این زمان با گیربکس دستی به 5.3ثانیه افزایش پیدا میکنه در صورتی که پورشه آلپاین صفر تا صد رو تو 4.4 ثانیه میزنه ، پس ظاهرا جواب این سوال مشخصه : “پورشه آلپاین A110s”
رزیتا
۲۰ فروردین ۱۳۹۹این کامنتو با یه اشتباه عجیب نوشتم چون آلپاین A110 رو نوشتم پورشه آلپاین !!!!!! الآن که کامنتمو دیدم خودمم تعجب کردم که چی نوشتم !!!
ارسلان
۲۰ فروردین ۱۳۹۹اخه چه کاریه … خب خودتون توی مقاله میگفتین کدوم سریعتره !! ادم حالش از آپارات بهم میخوره تا میای یه کلیپ ببینی یه تبلیغ اچ-دی 720 توی پاچه ی ببینده میکنه کل ویدیو 5 مگ هست ادم باید 50 مگ تبلیغات ببینه … توی یوتویوب آپلود کنید صد شرف داره به آپارات … یوتویوب با اون عظمتش کمتر تبلیغ میکنه توی پاچه کاربراش … تبلیغاتش هم خیلی سبک هستن و بیشتر وقتا بنری هست تازه پول تبلیغ رو هم با صاحب ویدیو تقسیم میکنه …به نفع خودتون هم هست … من چند ساله اصلا سمت آپارات نمیرم … توی یوتویوب باشه نگا میکنم ولی آپارات اصلا
meysam
۲۰ فروردین ۱۳۹۹واقعا همینطوره آپاراتو واقعا باید نابود کنن. یوتوب با اینکه فیلتره ولی راحت تر و سریعتر و کم هزینه تر از آپارات تموم میشه.
واقعا بهتون پیشنهاد میدم قید آپاراتو بزنین و کلیپ هاتونو تو یوتوب بزارین. خرجش برای ما یه قند شکنه که خیلی ارزونتر درمیاد
ارش
۲۰ فروردین ۱۳۹۹آلپاین ماشین زیبایه ولی در حقیقت یه پوسته زیبا رو بر روی یه رنو مکان سوار کردن تو ویدئو کاملا مشخص بود که سواری هندلینگ پورشه خیلی بهتر بود فقط حیف که موتورش چهار سیلندره.
Farzad
۲۰ فروردین ۱۳۹۹۷۱۸ کیمن طراحی جذاب تر و گیرا تری داره وبه نظرم انتخاب معقول تریه ، هر چند که تو لذت رانندگی آلپاین دست کمی نداره ازش !
علیرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۹کیمن اصیل و قابل اطمینانه . هرچند برای یه دور دور کوتاه الپاین جذابتر و با پرفورمنس بالاتر انتخاب هیجان انگیزیه ولی در درازمدت آیا میشه بهش اطمینان کرد ؟
(Saeed(peugeot
۲۰ فروردین ۱۳۹۹یه پورشه که قطعا باید قابلیت های پورشه بودن شو تو پیست به رخ بکشه ……از طرفی قابل تحسین اون رقیبی هست که پورشه و به چالش میکشه
آریا ماشین
۲۳ فروردین ۱۳۹۹انتخاب من پورشه س
پیشرانه قوی تری داره و همونطور که دیدید تو پیست هم سریع تره و از همه مهم تر یه پورشه س!!! یعنی لذت رانندگی…
اگه مدل رودستر بود که دیگه فوق العاده بود . البته باکستر به خاطر وزن بیشترش کمی کند تره ولی به هر حال من عاشق پورشه ۷۱۸ باکستر T ام?
علي-كيوج
۲۰ فروردین ۱۳۹۹واسه دوستانی که ندیدن
تایم پورشه:۱،۵۹،۸
تایم آلپاین:۲،۰۰،۱
پورشه با ۵۳ صدم ثانیه برنده شد
MAHDI
۲۰ فروردین ۱۳۹۹مجله SPORT AUTO اکثر کوپه های اسپرت رو در پیست هوکنهایم GP زمان گیری کرده مثل ب ام و M2 کامپتیشن و تویوتا سوپرا و آئودی TT RS و همینطور نسخه سریع تر TT یعنی آئودی TT RS پرفومنس و مرسدس AMG A45 S و فورد موستانگGT و شورولت کامارو V8 که زمان هاشون به این شکل ثبت شده….
***پیست هوکنهایم GP مجله SPORT AUTO ***
ب ام و M2 کامپتیشن // 1:57.60
آئودی TT RS پرفومنس // 1:57.70
آئودی TT RS ثبت زمان // 1:58.80
تویوتا سوپرا ثبت زمان // 1:58.80
پورشه کیمن T ثبت زمان// 1:59.80
شورولت کامارو V8 زمان // 1:59.90
آلپینا A 110 S ثبت زمان // 2.00.10
مرسدس AMG A45Sزمان// 2:00.70
فورد موستانگ GT ثبت زمان// 2:01.20
هونداسویک تایپR ثبت زمان// 2:02.80
Zonda R
۲۰ فروردین ۱۳۹۹تو مقاله ای خوندم الپاین بینظیره ادرنالین خالصه وقتی اسم دینامیک سواری میاد ناخواگاه المانی ها بخصوص بی ام و تو ذهن تداعی میشه ولی پورشه لذت سواری بالاتری نسبت به همه المانی ها داره پس الپاین کار بسیار بزرگی کرده اگر چه رنو بارها خودروهای بی نظیری زده
اما تو اون مقاله نوشته بود که پورشه برای استفاده ی روزمره بهتره
mehran911
۲۰ فروردین ۱۳۹۹از سال 1996 که پورشه کیمن – باکستر معرفی شدن با اختلاف پر افتخارترین خودروهای کلاس خوشون بودن
و در عین حال همواره در این سگمنت بهترین انتخاب بودن
اینجا هم کیمن T در مجموع انتخاب بهتری هستش
هر چند بیشتر منتظر نسخه ی GT4rs با قدرت احتمالی ۵۰۰ اسب هستم تا دوباره قوانین این کلاس رو تعیین کنه
آرش وان
۲۱ فروردین ۱۳۹۹بررسی فنی و تست میدانی رنو آلپینA110 و پورشه 718 کیمن(کایمن) در نشریه معتبر آلمانی?? Auto Motor und Sport
?آلپینA110 ؛ ۳۸۰ امتیاز
?پورشه718 ؛ ۳۷۷ امتیاز
منبع ? goo.gl/eEzT7H