کیمن بهتدریج از جایگاه خود بهعنوان ارزانترین محصول پورشه به سمت بالای جدول و رقابت با ۹۱۱ نامدار حرکت میکند. در آخرین حرکت با این مهره، پورشه مدل GT4 آن را با ویژگیهای تحسینبرانگیز و قیمتی نسبتاً رقابتی در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است.
Porsche Cayman GT4 پورشه کیمن GT4 که در کنار ۹۱۱ GT3 RS به نمایش گذاشته شد، خودروی ارزانی نیست. این خودرو در آلمان ۸۵۷۷۹ یورو و در آمریکا ۸۴۶۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. این قیمت برای یک کیمن، بالا به نظر میرسد اما در عوض تازه معادل قیمت پایه یک ۹۱۱ شده است و حتی ۵۰ هزار دلار از GT3 ارزانتر است. Porsche Cayman GT4Porsche Cayman GT4Porsche Cayman GT4 قلب این خودرو یک پیشرانه شش سیلندر ۳.۸ لیتری تخت برگرفته از مدل ۹۱۱ کاررا S میباشد که اکنون ۳۸۵ اسب بخار نیرو و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو ۴۵ اسب بخار بیشتر از نیروی تولیدی کیمن GTS است. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته دستی، تنها به چرخهای عقب صورت میگیرد. Porsche Cayman GT4 dashboardPorsche Cayman GT4 interior این نسخه از کیمن قادر است صفر تا صد را در ۴.۴ ثانیه بپیماید و در ۱۴.۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بیشینه سرعت آن نیز ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. Porsche Cayman GT4 برای توقف این خودرو از سیستم ترمز پورشه ۹۱۱ استفاده شده است. البته میتوان ترمزهای کربن سرامیکی را نیز برای آن سفارش داد. همچنین پکیج اسپرت کرونو و صندلیهای با پوسته فیبر کربنی را نیز میتوان انتخاب نمود.
شکافهای کناری بدنه و ورودیهای هوا نیز بزرگتر شدهاند و گیرایی بیشتری در ظاهر آن ایجاد نمودهاند. اسپویلر ثابت عقب و چرخهای آلیاژی ویژه نیز دیگر تغییرات ظاهری آن میباشند. کاهش ۳۰ میلیمتری ارتفاع نیز عملکرد بهتری در پیست به همراه میآورد. بهگونهای که رکورد این خودرو در پیست نوربرگ رینگ به ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه میرسد. Porsche Cayman GT4 پورشه همچنین مدل GT4 RS را نیز در برنامه دارد که میتواند سبک وزنتر و قویتر از این مدل باشد و البته پورشه منتظر بازخورد نظر مشتریان در این ارتباط است.
نمی دانم اشکال از من است یانه اما تازگی طراحی پورشه خصوصا داخلش خیلی دلمو زده. داخلشو که وافعا بتید عوض کنه,اما درمورد ظاهرش,درسته که اصالت زیادی داره اما به نظرم اصالت در طراحی و زیباییوبه روز بودن طراحی باهم فرق دارند و هردوی آنها باید درکنار هم باشد;مثل طراحی های بی ام و یا لندرور…
عالیه مخصوصا رکوردش تو پیست تو یکی از برنامه های تاپ گیر جیمز می با پاگانی Huayra خیلی سروصدا راه انداخته بود رکورد خوبی هم تو پیست زد و …. بعدش استیگ اومد با پورش کیمن تقریبا 3 ثانیه زودتر همون پیستو دور زد !!!!!!!!! خیلی تعجب کردم اصلا چطور میشه با کیمن یه پاگانی (اونم هائویرا) رو شکست داد ؟؟؟!!! ولی استیگ این کارو کرد !!
پدال جان تغییر قالبت فکر کاملا نابجایی بود خیلی سایتا که مثل شما تو اوج بودن با تغییر قالب سایتشون همه ی بازدید کننده ها شون رو از دست دادن. امیدوارم این اتفاق برات نیافته ولی مثل اینکه داره میفته مخصوصا اینکه قالب جدیدت پر از باگه
اینکه پورشه اندکی از اون ظاهر قورباغه ای کنده و رفته سمت شمایل 918، خیلی بهتره به نظرم. کلا علاقه ی چندانی به طراحی پورشه ندارم. سلیقه س دیگه. اما این جدیدا واقعا زیبا تر دارن میشن هی و هی!
احسان(احسان سابق)
۱۸ اسفند ۱۳۹۳خوراکم ساعت وسط داشبرد ماشین های پورشه هست
جی تی ار
۱۸ اسفند ۱۳۹۳نمی دانم اشکال از من است یانه اما تازگی طراحی پورشه خصوصا داخلش خیلی دلمو زده. داخلشو که وافعا بتید عوض کنه,اما درمورد ظاهرش,درسته که اصالت زیادی داره اما به نظرم اصالت در طراحی و زیباییوبه روز بودن طراحی باهم فرق دارند و هردوی آنها باید درکنار هم باشد;مثل طراحی های بی ام و یا لندرور…
Mostafa&S
۱۸ اسفند ۱۳۹۳حرف نداره…
saleh.cars.motorcycles
۱۸ اسفند ۱۳۹۳خیلی زییباتر از کایمن های گذشته شده مخصوصا با گذاشتن اسپویلر وتغییراتی که روی سپر جلو انجام دادن
مرسی پدال
CHALLEGER
۱۸ اسفند ۱۳۹۳واقعا عالیه…
شایان
۱۸ اسفند ۱۳۹۳خیلی قشنگ شده
Zora
۱۸ اسفند ۱۳۹۳عالیه
مخصوصا رکوردش تو پیست
تو یکی از برنامه های تاپ گیر جیمز می با پاگانی Huayra خیلی سروصدا راه انداخته بود
رکورد خوبی هم تو پیست زد و ….
بعدش استیگ اومد با پورش کیمن تقریبا 3 ثانیه زودتر همون پیستو دور زد !!!!!!!!!
خیلی تعجب کردم اصلا چطور میشه با کیمن یه پاگانی (اونم هائویرا) رو شکست داد ؟؟؟!!!
ولی استیگ این کارو کرد !!
نخود آش
۱۸ اسفند ۱۳۹۳zora جان ریچارد هموند سوار هوآیرا بود.
عرفان
۱۸ اسفند ۱۳۹۳پدال جان تغییر قالبت فکر کاملا نابجایی بود
خیلی سایتا که مثل شما تو اوج بودن با تغییر قالب سایتشون همه ی بازدید کننده ها شون رو از دست دادن.
امیدوارم این اتفاق برات نیافته ولی مثل اینکه داره میفته
مخصوصا اینکه قالب جدیدت پر از باگه
h112
۱۸ اسفند ۱۳۹۳من که سوار نشدم…ولی به کیفیتش ایمان دارم…..و هم چنینی تکنولوژیه بالاش….
در کل رنگ آبیش قشنگ تر بود…
m.elecworld
۱۹ اسفند ۱۳۹۳بابا پدال خونه تکونی کزده
.
.
.
.
.
.الکی مثلا عیده
سبحان
۱۹ اسفند ۱۳۹۳اینکه پورشه اندکی از اون ظاهر قورباغه ای کنده و رفته سمت شمایل 918، خیلی بهتره به نظرم. کلا علاقه ی چندانی به طراحی پورشه ندارم. سلیقه س دیگه. اما این جدیدا واقعا زیبا تر دارن میشن هی و هی!
سعید
۱۹ اسفند ۱۳۹۳زیبا و قدرتمند،همین!