کمتر از دو هفته بعد از نامگذاری رسمی اولین خودروی الکتریکی پورشه یعنی تایکان، این برند آلمانی هماکنون ۱۰ درصد سهام سوپر اسپورت ساز اهل کرواسی یعنی ریماک را خریداری کرده است. هنوز مشخص نیست که ثمره این سرمایهگذاری در ریماک چه خواهد بود. البته پورشه در بیانیه خود گفته امیدوار به همکاری با این سوپر اسپورت ساز است.
لوتز مشکه یکی از مدیران مالی و فناوری اطلاعات پورشه میگوید:
با توسعه خودروهای سوپر اسپورت دو نفره و کاملاً الکتریکی همچون کانسپت وان و کانسپت تو و همچنین سیستمهای اساسی خودرویی، ریماک بطور قابلتوجهی شایستگیهای خود در زمینه حملونقل الکتریکی را نشان داده است. ما احساس میکنیم ایدههای ریماک بسیار امیدوار کننده بوده و به همین دلیل امیدواریم همکاری نزدیکی با این برند داشته باشیم.
ریماک کار خود را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرده و هماکنون حدود ۴۰۰ نفر کارمند دارد. تمرکز اصلی این خودروساز روی تکنولوژی باتری ولتاژ بالا و قوای محرکه الکتریکی میباشد. ریماک همچنین در حال توسعه اینترفیسهای انسانی-ماشینی و دوچرخههای الکتریکی تحت برند Greyp Bikes (یک شاخه فرعی تأسیس شده در سال ۲۰۱۳) میباشد.
این همکاری قدم مهم دیگری برای ریماک است تا بتواند به تأمینکننده سیستم الکتریکی سازی، ارتباطی و سیستمهای کمکراننده پیشرفته تبدیل شود.
ریماک سال پیش با تصادف ریچارد هموند که پشت فرمان کانسپت وان بود کاملاً خبرساز شد. او در نهایت با زانوی شکسته راهی خانه شد.
اوایل سال جاری ریماک اعلام کرد سوپرکار الکتریکی کانسپت تو با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱.۹۵ ثانیهای و شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۸ ثانیهای تولید میشود. این خودروساز پرفورمنس خودروی خود را به عنوان پاسخی مستقیم به تسلا رودستر جدید بهبود بخشید.
خبر مربوط به سرمایهگذاری پورشه در ریماک کاملاً جدید بوده و هنوز زود است که درباره نوع همکاری این دو شرکت صحبت کنیم؛ اما همانگونه که مدیرعامل ریماک گفت این حرکت یک قدم مهم رو به جلو برای این برند محسوب میشود.
فريد
۳۱ خرداد ۱۳۹۷بیشتر به نفع ریماک شده این حرکت تا سود برای پورشه ??
پارسا
۳۱ خرداد ۱۳۹۷اتفاقا اصلا حرفت درست نیست
پورش نمیاد پولشو بریزه دور قطعا براش کلی سود داشته. که اگه یذره فکر بشه میشه فهمید پورش داره میره به سمت الکتریکی شدن و ریماک شرکتیه که واقعا از این نظر کارشو خوب بلده
این خرید سهام کلی همکاری و پیشرفت پشتشه
yashar
۹ تیر ۱۳۹۷سلام
پدال جدیدا چقدر اشتباه داره
ریماک شرکت اهل کرواسی هستش شما نوشتید چک
جای دیگه هم شرکت منصوری که سوئیسیه رو نوشتید آلمانی!
KING918
۳۱ خرداد ۱۳۹۷پورشه میدونه کجا باید سرمایه گذاری کنه البته شایستگی ریماک هم دیده مخصوصا تنها ماشینی بود که تو درگ با 918 یکم جلو افتاد فکر میکنم پورشه میخواد جانشین 918 رو با همکاری ریماک و هدفش شتاب زیر 2 ثانیه ست منتظر هیولا هستم
mg
۳۱ خرداد ۱۳۹۷میدونم بی ربطه ولی 0-300 این باone:1 یکیه تازه این برقیه دوم این 2000 اسب و2300 نیوتون متر گشتاور داره سوم تکنولوژی کاملا جدید داره نه 2013 چهارم این فقط گفته ولی هنوز ثابت نکرده پنچم گریبکس نداره که اتلاف انرزی داشته باشه ششم ساخت این خیلی راحت تر از خودرو های بنزینی هست !!
پس الکی نیست که کونیک زگ one:1 هفت و نیم میلیون دلار قیمت داره تازه اون با اتانولم کاره میکنه بدون کاهش توانایی خودرو !! ولی این فقط برقی هست اون صدای دلنشین موتور 8 سیلندور داره ولی این صدای باد یا دینام برقی یه نکته دیگه که هست اینه که این ریماک به خاط وزن زیاد ناشی از باتری شتاب ترمز گیری خوبی نداره پس شاید نتونه رکورد 0-300-0 کونیک زگ رو بشکونه !!!!!!!!!!!!!!!
Infinite
۳۱ خرداد ۱۳۹۷سرمایه گذاری روی ریماک از سوی پورشه قطعا برای هر دو برند یک معامله برد-برد هست. انتظار همکاری ریماک دوست داشتنی با یک شرکت دیگه رو داشتم؛ و خب چه شرکتی بهتر از پورشه…
Infinite
۳۱ خرداد ۱۳۹۷راستی از دوستان کسی درباره شرکت Nano Flow Cell و اتومبیل تحقیقاتیش (Quant) خبری داره؟ تصمیم برای تولید دارند؟