پورشه کیمن GT4 خودروی بسیار پرطرفداری است چراکه ترکیبی برجسته از عملکرد بالا و یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت با ۳۸۰ اسب بخار قدرت را ارائه میکند؛ اما در نسل جدید کیمن که عدد ۷۱۸ هم به نامش اضافه شده است، پورشه پیشرانههای شش سیلندر تنفس طبیعی نسل قبلی را با نمونههای چهار سیلندر تخت توربوشارژ جایگزین کرده است. به همین دلیل این نگرانی وجود دارد که نسل جدید ۷۱۸ کیمن GT4 هم بجای موتور شش سیلندر، از واحد چهار سیلندر استفاده کند.
اما حالا کارانددرایور گزارش داده است که بهاحتمالزیاد پورشه در کیمن GT4 جدید از موتور چهار سیلندر صرفنظر کرده و از همان پیشرانهٔ شش سیلندر تنفس طبیعی سنتی استفاده خواهد کرد. ظاهراً این خبر توسط رئیس بخش GT پورشه آقای «Andreas Preuninger» تأیید شده است که گفته است «تنفس طبیعی یکی از بخشهای اصلی فروش ما است».
گمانهزنیها حاکی از آن است که ۷۱۸ GT4 احتمالاً سال آینده معرفی خواهد شد اما هنوز بحثهای زیادی در مورد پیشرانهٔ آن در جریان است و برخی میگویند ازآنجاییکه در نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ۹۱۱ پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی آن که در نسل کنونی کیمن GT4 هم بکار رفته است حذف و با یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو جایگزین شده است، در نسل جدید کیمن نیز از پیشرانهٔ تنفس طبیعی خبری نخواهد بود. بااینحال هرچند هیچچیز رسمی نیست ولی کارانددرایور معتقد است که ممکن است در این خودرو از نسخهٔ باز تنظیمشدهٔ پیشرانهٔ ۴ لیتری تنفس طبیعی مدل ۹۱۱ GT3 استفاده گردد.
این موتور در ۹۱۱ GT3 قدرتی برابر با ۵۰۰ اسب بخار دارد اما بهاحتمالزیاد با تنظیم مجدد، در ۷۱۸ GT4 بهطور قابلتوجهی قدرت کمتری تولید خواهد کرد. با توجه به اینکه کیمن GT4 کنونی از لحاظ قدرت بین نسخههای ۹۱۱ و ۹۱۱ S قرار میگیرد، این امکان وجود دارد که این موتور ۴ لیتری در ۷۱۸ GT4 قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار داشته باشد؛ اما غیر از قدرت، Preuninger گفته است که این خودرو بهصورت استاندارد با گیربکس دستی عرضه خواهد شد اما میتواند یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچهٔ PDK بهصورت آپشن اختیاری برای آن ارائه گردد.
sina
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶خبر خوش واسه کی داداش ؟
ما که هشتمون گرو نهمونه :(
ADAK
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶کلی بردی مون تو خُماری داداش …
امپراتور لامبورگینی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶یعنی قبلش نمیدونستی؟!
ADAK
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶بعضی وقتا آدم مشکلات و بدبختی هاش برای لحظاتی فراموشش میشه
غرق میشه تو عالم خیال ، دنیای ماشین و …
همه که مثل هم نیستن !
شاید شما مرفه بدون دق دقه ایی …
Pooriya bozorgi
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من ایده جالبی نیست چون اون وقت تفاوتی بین کیمن و ۹۱۱ وجود نداره و به حداقل میریسه تفاوتشون
اسطوره
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶کیمن GT4 با 0 تا 100 در 4.1 ثانیه و هندلینگ بی نظیر بهترین گزینه واسه کسایی هست که میخوان از یک ماشین موتور وسط و با کفیت عالی لذت ببرن اما نمیخوان بیشتر از 70000 دلار پول بدن.
حامد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶خدارو شکر، مثل اینکه پورشه داره به درد دل هوادارهاش گوش می کنه.