پورشه بروز رسانی خود برای ۹۱۱ توربو و توربو S کابریوله ۲۰۱۴ را معرفی کرد. خودرویی که از سال ۱۹۷۴ به عنوان یک اسپرت روباز فصل تازه ای را در این کلاس رقم زد و تا کنون نیز با طراوت و تازه به نظر میآید. حالا میتوان تکنولوژیهایی نظیر گیربکس هفت سرعته با کلاچ اتوماتیک را روی این خودرو دید.
موتور شش سیلندر ۳.۸ لیتری با توربوشارژر دوقلوی خنک شونده میتواند ۵۱۳ اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور ۴۸۷ پوند فوتی آن در دورهای موتور ۱۹۰۰ تا ۵۰۰۰ در دسترس است. نتیجه آن شتاب صفر تا صد ۳.۳ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت برای این خودرو کابریو است. مدلهای توربو S پا را فراتر گذاشته و با قدرت ۵۵۲ اسب بخار و گشتاور ۵۵۳ پوند فوت، شتاب ۳ ثانیه ای و سرعت بیشینه ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت را به ارمغان میآورد.
سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ کمک میکند تا تمام قدرت تولیدی به زمین منتقل شود. سیستم گردش چرخهای عقب نیز برای بهبود هندلینگ در پیچها میتواند به کمک راننده بیاید تا با سرعت بیشتری گردش کند.
طبق گفته پورشه هر دو مدل طبق استاندارد EPA برای مصرف سوخت، در شهر ۱۳.۸ لیتر و در جاده ۹.۸ لیتر بنزین میخورند.
slr722
۲ مهر ۱۳۹۲پورشه 911turbo s = سلطان شتاب اولیه…
نوید
۲ مهر ۱۳۹۲رنج گشتاور ماکسش خداست… از دور 1900 تا 5000.
یعنی از وقتی پاتو میزاری رو گاز تا وقتی بخوای دنده عوض کنی مغزتو میچسبونه به پشت سرت و شتاب گیری با حداکثر قدرت رو داره… و این کار تو هر دنده دوباره تکرار میشه… حتی تصورشم اعتیاد آوره!!
پورشه یه تکنولوژی داره به اسم توربین هندسه متغیر (VTG) که زاویه پره هایی توربین رو بر اساس دور موتور جوری تنظیم میکنه (بر خلاف توربین توربوهای عادی که پره هاش ثابته) که در هر دور موتوری فشار هوای ورودی به سیلندر همیشه روی نقطه بهینه بمونه.
علی
۲ مهر ۱۳۹۲نوید جون میبینم که مثل خودم پورشه بازی
ممنون بابت اطلاعات خوبت
یه نکته رو باید یادآوری کنم و اون اینه که با تمام علاقه ای که به sls و R8 دارم اصلا قابل قیاس با توربو s نیستن و توی زمانگیری پیست با کاررا s مقایسه میشن که اصلا به توربو مجهز نیست(به لطف هندلینگ فوق العاده پورشه 911)-مراجعه شود به مجله ماشین شماره 369
احسان 16v
۲ مهر ۱۳۹۲مرسی نوید بابت اطلاعاتت
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۳ مهر ۱۳۹۲درود بر همه.
نوید ضمن تشکر و قدر دانی از اطلاعات پر بارت باید این مساله راهم اضافه کنم:
در مدل پورشه 911 GT3 از تکنولوژِی 4 چرخ فرمان پذیر که ((( قابلیت تغییر جهت چرخ های عقب تا 2.8 درجه راهم فراهم می اورد ))).به صورت استاندارد نیز سود برده واین یعنی اگر کسی بتواند چنین ماشینی را واژگون کند باید از کمپانیه پورشه یک جایزه بزرگ دریافت نماید!!!
ایران و المان.
نوید
۳ مهر ۱۳۹۲در اصل 4wheel steering هدف اصلیش افزایش پایداری ماشین در پیچ ها هست.
این تکنولوژی مثل اینه که به طور مجازی میشه در پیچ ها wheel base مؤثر یا فاصله محورهای مؤثر رو کم و زیاد کرد. در پیچ های سریع چرخ های عقب هم جهت چرخهای جلو فرمان میدن. این کار باعث میشه که نیروی گریز از مرکزی که به ماشین وارد میشه مثل حالتی باشه که انگار ماشین دراز تر شده و در نتیجه با سرعت بیشتری میتونه در حد slide یا مرز از دست دادن کنترل پیچ رو پشت سر بذاره
در حالتی که سرعت ماشین کم باشه و اصلا حد از دست دادن کنترل مطرح نباشه چرخ های عقب مخالف چرخهای جلو فرمان میدن که باعث کاهش طول مؤثر ماشین میشه و شعاع گردش ماشین کوچک میشه (به قول خومون فرمونش بیشتر میپیچه)
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۳ مهر ۱۳۹۲درود.
راستی صحبت از پورشه کاررا S کابریو شد لازم دونستم که اینم بگم.:
ساختار سقف بازشو و همینطور مکانیزم باز شدن ان فوق العاده است و شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکخ برای تدارک چنین سقفی 8 مهندس برای مدت 4 سال روی این سقف کار کرده اند.
حالا اینکه این موضوع شایعه باشد یا واقعیت انچه که روشن است این بوده که پورشه 911 کروکی دارای بهترین سقف بازشوی پارچه ای در جهان است.
ایران و المان.
HASSANBMW
۳ مهر ۱۳۹۲و همچنین سلطان هندلینگ!!!
km
۲ مهر ۱۳۹۲توربو اس شتابش وحشتناکه. بهترین و سریعترین مدل پورشه هم که هست. چند وقتی هست بین ماشین ها مقایسه ای نکرده اید. اگه یه مقایسه بین توربو اس و اس ال اس، آر 8 یا جی تی آر بذارید ممنون میشم
Pooya
۲ مهر ۱۳۹۲یه سواله ذهنمو خیلی مشغول کرده
کسی میدونه سقف سوپر اسپرت های کابربو چه جوری بسته میشه مثه اونتادور و بوگاتی و۴۵۸
چون هرچی پشتشونو تگاه کردم جایی مثه بقیه ی ماشینای کابریو ندیدم
خودم فکر مکنم باید دستی باشه ولی اگه تو جاده بودیمو بارون میومد و نمی تونستیم از ماشین پیاده شیم اون وقت چی میشه
نوید
۲ مهر ۱۳۹۲سوپر اسپورت هایی مثل بوگاتی و پورشه 918 و آونتادور به صورت پانل هست… یعنی اگه بخوای سقفشو بزاری باید از تو صندوق ماشین یا از تو گاراژ پانل ها رو برداری و وصل کنی. پنل ها جنسشون فیبر کربن هست و بسیار محکم و سبک و همرنگ و همجنس بدنه هستن.
ماشینایی مثل فراری 458 اسپایدر و مکلارن mp4-12c اسپایدر سقفشون به پشتشون تا میشه (مثل بقیه کابریو ها) ولی جنسش فیبر کربنه و همرنگ بدنه هست. وقتی بسته میشن نمیشه تشخیص داد که ماشین کوپه هست یا اسپایدر.
فکر میکنم ماشینایی مثل لامبو مورچه لاگو رودستر سقفشون پارچه ای و باید با پیچ گوشتی و دستی نصب شن.
slr722
۲ مهر ۱۳۹۲نوید جان دمت گرم عالی توضیح دادی…
اما یک نکته سقف اونتادور به 2 قسمت تقسیم میشه و در داخل صندوق جلو به صورت عمودی قرار میگیره…
slr722
۲ مهر ۱۳۹۲دوست عزیز اقا پویا… با بدبختی بسته میشه…
فیلمش تو یوتیوب هست…
amir.t.
۲ مهر ۱۳۹۲تو یکیشونو بخر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!بازو بسته شدن سقف رو کاریش میکنیم و یا اصلا خودم میام برات سقف میشم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I Love Ferrari
۳ مهر ۱۳۹۲سقف فراری و مک لارن فکرمیکنم بافشار یک دکمه بسته میشه ولی اونتادور بادست وبدبختی بسته میشه.بوگاتی هم فکرکنم مثل فراری ست.
لامبوی کرد
۳ مهر ۱۳۹۲راحت تر میگفتی از لامبو خوشم نمیاد.
I Love Ferrari
۳ مهر ۱۳۹۲خوب معلومه خوشم نمیاد.اگه غیر از اینه بگو؟
مدل مورچیه لاگو رو یه بار توی تخت گاز آمریکا میخواست سقفشو باز کنه 45 دقیقه طول کشید تازه بعدش جایی رو نداشت که سقفشو بذاره.
Pooya
۲ مهر ۱۳۹۲اون پشت ۹۱۱ بین اون دو تا فنا چیه ؟ سیب زمینی سرخ کنه
امیرحسین
۲ مهر ۱۳۹۲ماهه…خدا نسیبمون کنه ما به همینم راضی هستیم!!! :)
nima
۲ مهر ۱۳۹۲واقعا شاهکاره !!! وای با یه موتور 3.8 لیتری قدرت 552 اسب بخار و شتاب 3 ثانیه !!!!! وای وای :)
عاشق پورشه ام . المانی ها چی میسازن !!!
حالا بیاین هی gtr ، gtr بگین …….
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۳ مهر ۱۳۹۲درود نوید جان.
نمیدونم اهل مجله ماشین هستی یا نه ولی تاین مطلب رو برات مینویسم:
مهندسین پورشه همچنین با اعمال تغییراتی در ابعاد اسپویلر جلو و بالچه ی عقب توانسته اند نسل نو 911 توربو S را از نظر ایرودینامیکی تقویت کنند تا یک دور پیست نوربرگ رینگ با این ماشین در کمتر از 7 دقیقه و 30 ثانیه ((( حدود 2 ثانیه کمتر از قبل ))) طی شود.هرچند هنوز تا شکست دادن رکورد 7 دقیقه و 18 ثانیه ای نیسان GTR مدل 2013 راه نسبتا طولانی در پیش دارد!!!!
پورشه برای مدل توربو قیمتی حدود 137 هزارو 500 دلار و برای مدل توربو S قیمتی حدود 160 هزار و 700 دلار در نظر گرفته است اما امروزه لذت سواری بالا.راندمان فنی خیره کننده و هزینه ی نگهداری بسیار پایین تر نیسان GTR در کنار قیمت 106 هزار دلاری به قدری مورد توجه قرار گرفته که اگر شخصی اصطلاحا ((( پورشه سوار ))) نباشد.حاضر نخواهد بود برای اندکی کیفیت بالاتر ساخت 911 توربو و توربو S و کمی تکنولوژی پیچیده تر ( که هزینه نگهداری و تعمیر را در دراز مدت بالا میبرد ).حدود دو برابر نیسان پول بدهد و حتی در یک مسابقه ی درگ نیز مغلوب این گودزیلای ژاپنی شود.
حتی شخص میتواند با پرداخت نیمی از هزینه ای که صرفه جویی کرده به کمپانی های تیونینگ مثل AMS یا SWITZER بین 150تا 200 اسب بخار دیگر هم بر توان نیسان GTR خود بیفزاید.
نگارنده ((( نویسنده ی مجله ماشین ))) شخصا با تمام علاقه ای کهبه رودستر های المانی و به ویژه پورشه دارم.باید بگویم خرید 911 توربو S جدید کار چندان عاقلانه ای نیست!!!
در ضمن مدل 911 GT3 RS باشتاب 3.8 ثانیه ای و بر چسب قیمت 135 هزار دلار باز هم به گرد پای نیسان GTR نخواهد رسید.
درچنین شرایطی است که رقابتی بودن بازار باعث ایجاد انگیزه در یک خودرو ساز به جهت دستیابی به کیفیت و عملکرد بالاتر میشود.
مجله ماشین شماره ی 369
ولی من پورشه را بیشتر قبول دارم.با همه ی کم و کاستیهاش.
ذات پورشه یک ماشین اسپورت تمام عیار است.
ایران و المان.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۳ مهر ۱۳۹۲ببخشد اصلاح میکنم:
نیما جان.
ایران و المان.
علی عقیلی
۱۶ دی ۱۳۹۲میلاد جان
از تو انظار نداشتم اینطور پورشه رو بیاری پایین و نیسان رو اینقد ببری ببری بالا !!!
کی میگی نیسان لذت سواری بالایی داره ؟؟؟؟؟
چند وقت پیش تو تخت گاز یه دختر خواننده رو اوردن که عاشق ماشین بود و ماشینای زیادی داشت .
و گفت :
(( یه نیسان GTR هم داشتم ولی خیلی زود فروختمش چون وقتی میروندمش خیال میکردم که دارم یه جعبه ی پلاستیکی گنده رو میرونم !!!!!!
و اشغال بود و یه R8 ایودی دارم که خیلی بهتر اونه ))
اینا حرف اون کسیه که خودش gtr داشت
حرف من نیست
من خودم فک میکنم اگه نیسان و این پورشه رو بزاری تو پیست نوربرگ رینگ و هر کدومش 10 دور بزنن اخرش نیسان منفجر میشه ولی پورشه هیچیش نمیشه
میلاد خودت میدونی که فقط شتاب بالا و رکورد مهم نیستن
اصلا نیسان قابل قیاس با پورشه نیست !!!
و به نطرم فراری اسپیشیال بهتره پورشست چون بدون توربو همچین قدرتی داره و عمر موتور طولانی تره .
ولی این پورشه هم با سیستم زاویه ی چرخهای عقب کم چیزی نیست .
ممنون از همگی
محسن.د
۲ مهر ۱۳۹۲just PORSCHE
شهاب
۲ مهر ۱۳۹۲این نظرات چیزی از ارزش Nissan GT-R کم نمیکنه!
شتاب 0 تا 100 , 2.7 در نسخه Track Edition!
amir.t.
۲ مهر ۱۳۹۲پورشه جونم تو هم دعا کن که به هم برسیم هر لحظه بی تو بودن رو باید با پراید عقب مانده سر کنم.ی کاری کن که بابات منو به غلامی خودش قبول کنه.قول میدم هر شب خودم رینگاتو بشورم و لاستیک به سیاه و سفید نزنی.و اسم بچه هامون رو بزاریم …!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بحث خانوادگیه دخالت نکنید ….
امین
۲ مهر ۱۳۹۲از پورشه ( مخصوصا آلمانی جماعت ماشین ) دور از انتظار نبود.
مثل همیشه با ابهت و مقتدر
دوسش دارم
پژمان
۳ مهر ۱۳۹۲بین این پورشه و فراری 458 اسپشیال کدومش؟ فراری + پورشه –
moein
۳ مهر ۱۳۹۲انصافا این مدل از هر لحاظ عالیه
هنوز تو کف شتاب اولیه مدل توربو s موندم!!!
jalal
۵ مهر ۱۳۹۲قویتر و زیباتر از قبل شده.
جفراونتادور
۱۰ مهر ۱۳۹۲اگه این ماشینه پس پراید چیه اگه پراید ماشینه پس این چیه واقعا این خودرو سازان داخلی دارن چیکار میکنن لامسبا ابرومون رفت پیش اونوریا مخصوصا با اون وانت پرایدی ک زدین فکرشو کنید قطعات وانت پرایدو تو ی باغ میزنن وقتی دیدم جا خوردم خدا عاقبتمونو بخیر کنه
mohsen
۲۰ دی ۱۳۹۳تا جایی که من می دونم صفر تا صد نیسان gt-r مدل نیسمو2015 حدود 2.6 ثانیه است که از پورشه خیلی بیشتره،ولی توی مسابقه درگی که هر ساله برگزار میشه نیسان جا موند نمیدونم چرا؟.اینم لینک دانلود http://www.aparat.com/v/AhkLd