پورشه

پورشه 911 با تیونینگ تاپ کار، غرق در فیبر کربن!

تیونر روسی مشهور یعنی تاپ کار به خاطر استفاده زیاد از فیبر کربن در خودروهای اسپورت شناخته شده است. جدیدترین پروژه این شرکت یعنی پورشه ۹۹۲ استینگر GTR لیمیتد کربن ادیشن بر پایه مدل استاندارد ۹۱۱ توربو S بنا شده و تنها ۱۳ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

معمولاً وقتی درباره کیت‌های بدنه فیبر کربنی افتر مارکتی صحبت می‌کنیم به مواردی همچون سپرها، کاپوت، رکاب‌ها، بال عقب و… اشاره می‌شود اما این یکی فرق می‌کند زیرا تاپ کار یک مجموعه کامل شامل ۸۴ قطعه را برای پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ طراحی و تولید کرده است. این قطعات دارای ۴ لایه فیبر کربن هستند که یک لایه بیرونی، یک لایه داخلی و دو لایه ساختاری را تشکیل می‌دهد. به منظور درک میزان تغییرات رخ داده در این خودرو باید به تصاویر دقت کنید که نشان می‌دهد هر پانل بدنه از فیبر کربن ساخته شده است.

شاید در نگاه اول این پروژه یک تیونینگ ملایم برای ۹۱۱ توربو S باشد اما با دقت بیشتر متوجه خواهید شد تمامی سطوح بیرونی بدنه از فیبر کربن پوشانده شده و عناصر زرد رنگ جذابی نیز به عنوان مکمل بکار رفته است. از آنجایی که تاپ کار بدنه جدیدی برای ۹۱۱ تولید کرده بنابراین اندکی روی طراحی نسخه استاندارد نیز اصلاحاتی انجام داده تا خودرویی اسپورت تر تولید شود. این تیونر همچنین رینگ‌های RS ادیشن خود با ابعاد ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب را در نظر گرفته است. به این موارد باید سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ به همراه خروجی‌های مشکی را نیز اضافه کرد.

از نظر فنی تغییری وجود ندارد بنابراین این خودرو همچنان از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر سود می‌برد. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس ۸ سرعته به تمامی چرخ ها فرستاده شده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت می‌شود.

همین تغییرات فیبر کربنی قیمت هنگفت ۱۰۰ هزار یورویی دارد. به منظور دریافت پکیج کامل باید رینگ‌های یاد شده را با قیمت ۸ هزار یورو و سیستم اگزوز را با قیمت ۵ هزار یورو خریداری کنید. اگر هم خواهان فیبر کربن رنگ شده هستید باید ۲۵ هزار یوروی دیگر را بپردازید.

جمع همه این موارد برابر با ۱۳۸ هزار یورو است که به قیمت ۲۰۳۵۰۰ دلاری پورشه ۹۱۱ توربو S جدید در بازار آمریکا اضافه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    خیلی ازش خوشم اومد ، واقعا ارتقا داده ۹۱۱ رو و خوب تونسته تعادل بین هیچی و شلوغ رو رعایت کنه

  2. مانی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چرا نگفته چند کیلو سبکتر شده؟
    با یه دستکاری‌ای سی‌ یو یکمی بقدرتش اضافه بشه کافیه

    1. محمد امین

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      چو سبک‌تر شده ، اونم زیاد، به نظرم شتاب ثانویه اش هم خیلی بهتر شده

  3. مهدی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    هیولایی از جنس کربن

  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خیلی خوشگل شده ایول👌👌🤩🤩

  5. Reza Waffen SS

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    چه جیگری شده

  6. امیر

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    حرفی برای گفتن نمیزاره اما کاشکی مشخصات فنی یه کوچولو دستخوش تغیرات میشد

  7. محمد مختاری آذر

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا غرق تماشا باید شد خیلی خوب شده با این کیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا