در نیمه دوم ماه اکتبر یک پروتوتایپ مرموز از پورشه ۹۱۱ در پیست نوربرگ رینگ دیده شد که ارتفاعی غیرعادی از سطح زمین داشت. اندکی بعد برخی افراد اظهار داشتند این مدل نسخهای سافاری مانند از ۹۱۱ است که میتواند محصولی مدرن برگرفته از ۹۱۱ SC سافاری باشد. امروز پورشه اعلام کرده این ایده از مدتها قبل روی میز بوده است.
۹۱۱ سافاری در سال ۲۰۱۲ توسعه یافته بود اما پورشه آن در زمان حال رونمایی کرده است. این خودرو در واقع یک پروتوتایپ قابل راندن بوده و در زمانهای شنی مرکز تست وایساخ استفاده شده است. میشائیل مائر که یکی از طراحان مطرح دنیاست تحت تأثیر این خودرو قرار گرفته و گفته بهندرت چنین تجربه هیجانانگیزی داشته است.
این خودرو نیز درست شبیه اجداد خود با سیستم تعلیق مرتفعتر و رینگ و لاستیکهای بزرگتر تولید شده تا مناسب زمینهای خشن باشد. سپرهای جلو و عقب نیز متفاوت بوده و در سقف نیز چراغهایی برای روشنایی بیشتر در رالیهای شبانه نصب شده است.
ما تصویری از کابین ۹۱۱ ویژن سافاری را ندیدهایم اما پورشه میگوید تجهیزات غیرضروری حذف و بجای آنها صندلیهای مسابقهای و رول کیج نصب شده است. موضوع جالب اینکه مهندسان پورشه یک پوسته سفارشی در پشت صندلیها نصب کردهاند تا کلاه ایمنی راننده را نگه دارد. یک فن نیز باعث خنک شدن این کلاه میشود.
اما ماکان سافاری هم به سال ۲۰۱۳ تعلق داشته و همان دستورالعمل را دنبال کرده است: افزایش ارتفاع از سطح زمین، قوسهای چرخ عضلانی و لاستیکهای آفرود. بله تفاوت اصلی این خودرو به سه درب بودنش مربوط میشود. این خودرو در واقع پروتوتایپی قابل راندن نیست و یک مدل فول سایز است که با سیستم چهار چرخ محرک، گیربکس دوکلاچه اتوماتیک و حالت رانندگی آفرود تصور شده است.
این دو خودرو به همراه ۱۳ کانسپت مرموز دیگر پورشه نشان دهندهی محصولاتی هستند که به خط تولید راه نیافتند. از سال آینده این خودروها در موزه پورشه به نمایش گذاشته خواهند شد.
رضا
۲۳ آبان ۱۳۹۹این خودرو ها باید در سطح پروتوتایپ باقی بمونن. پورشه استایلش به این چیزا نمیخوره.
ولی تجربیاتی که از این خودرو ها به دست میاد خیلی توی ساخت خودرو های دیگه به کار میاد.
زیزیگولو
۲۳ آبان ۱۳۹۹به نظر منم اینجور طراحیا با کلاس و پرستیژ پورشه جور در نمیاد
OMID
۲۳ آبان ۱۳۹۹استایل پورشه همینه
ریسینگ
چیز جدیدی نیست
959 افسانه ای کلا واسه رالی ساخته شد و بعدتر وارد خیابون شد
پورشه 4 تا مقام رالی مونت کارلو
و مقام اول و دوم داکار پاریس رو داره
به علاوه خیلی مقام های دیگه که این فقط گوشه ایش بود
Audi s8
۲۳ آبان ۱۳۹۹این نسله پورشه ۹۱۱ هم با اینکه خیلی خوشگله جدیدشو دیدم فکر کردم ظاهر خوبی نداره ولی الان دیگه تقریبا همه ی ماشینا اینجوری هستن جدیدش میاد حس می کنیم قدیمیش زشته
حسین
۲۳ آبان ۱۳۹۹ماکان سافاری محصول جالبی شده . ی کراس اور دودرب باحالت کوپه . اتفاقا بخشی از بازار که طرفدار داره شاسی بلند های دوردب و لوکس باید باشه ( امسال برانکو و رانگلر ارزون قیمت هستن ) و فقط دفیندر جدید تک افتاده و بهدشدت محبوب هم هست
Aria
۲۳ آبان ۱۳۹۹حس کلاسیک بودن بهم میدن
Dr.Ahmadreza2002
۲۳ آبان ۱۳۹۹شاید. به خاطره اینه که نسل جدیدش معرفی شده البته رنگ بندی ماشین و اون لاستیکهای فاق بلند هم بی تاثیر نیست
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۳ آبان ۱۳۹۹واقعا جالب شده.
باید بگم که پرستیژ و شخصیت برندی مثل پورشه چیزی نیست که با این چیز ها خدشه دار بشه و اتفاقا نشان از بزرگی شرکت هست و همینطور باید اشاره کنم به اینکه پورشه در گذشته هم چنین محصولی داشته.
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۳ آبان ۱۳۹۹بنظرم باحال میشد
پورشه قبلا هم با 911 تو داکار و رالی شرکت کرده…..
پیام
۲۳ آبان ۱۳۹۹تو کانسپتای رونمایی شده فقط مدل خیابانی 919 مسابقه ای
mahdi-abdi
۲۳ آبان ۱۳۹۹من خوشم اومد . جالب شده خدایی
سامورایی از قله فوجی
۲۳ آبان ۱۳۹۹ماکان چه با حال شده
مهدی
۲۳ آبان ۱۳۹۹یه جورین