اگر سری به وبسایت شرکت خودروسازی پورشه بزنید، در حدود ۲۳ نسخه از انواع ۹۱۱ آماده فروش هستند که بهای آنها از ۹۲۱۵۰ دلار برای کاررا شروع شده و به ۲۹۴,۲۵۰ دلار برای مدل GT2 RS ختم میشود. انواع و اقسام آپشنها نیز وجود دارد که بر قیمت نهایی خودرو خواهد افزود.
یکی از این مدلها، پورشه ۹۱۱ کاررا ۴ GTS است که به جعبه دنده هفت سرعته دستی و سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده است. این خودرو سریعتر از دو مدل کاررا GT2 و GT3 نیست اما تقریبا میشود گفت که قلدرتر از آنهاست. پورشه کاررا۴ از سواری آرامش بخشی برخوردار است، تایرهای پهنی دارد و در سر پیچها یه طرز شگفت انگیزی عمل مینماید. قیمت این خودرو معادل ۱۴۲,۹۴۵ است.
450 اسب بخار بیشترین توانی است که از پیشرانه تخت شش سیلندر توربوشارژ پورشه به حجم ۳ لیتر خارج میشود. در مقایسه با پیشرانه ۳۷۰ اسب بخاری کاررا پایه و موتور ۴۷۰ اسب بخار به کار رفته در مدل کاررا S، کاررا ۴ به توربوشارژرهای بزرگتری مجهز شده است. فشار توربو از ۱۶ psi در کاررا S به ۱۸.۱ واحد در کاررا۴ رسیده که منجر به تولید گشتاور ۵۴۹ نیوتنمتر در بازه ۲۱۵۰ تا 5000rpm شده است. پس از آنکه دور موتور از محدوده ۵هزار فراتر رفت، شدت گشتاور نه تنها کاهش نمییابد بلکه با سرسختی تمام به سمت محدوده قرمز رنگ ۷۴۰۰ دور به پیش میرود.
با چرخاندن کلید به سمت چپ ستون فرمان، خودرو با یک غرش هیجانانگیز روشن میشود. سامانه اگزوز اسپرت که در سایر ۹۱۱ها به طور سفارشی قابل نصب است، در اینجا به طور پیش فرض حاضر شده است. عملکرد اهرم دستی تعویض دنده پورشه کاررا۴ gts، هیجانانگیزتر از هر چیزی است که تابحال تجربه نمودهاید. تعویض دندهها بادقت و سرعت بالا انجام میشود که آن را مدیون کیفیت برتر اجزایی همچون کلاچ این خودرو هستیم.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت 911GTS معادل ۳.۵ ثانیه بوده و نتایج حاصل از تست یک چهارم مایل، برابر ۱۱.۹ ثانیه و ۱۹۲ کیلومتربرساعت بیان شده است.
گشتاور پیشرانه در دورهای پایین قابل دسترس بوده و این بدان معناست که گشت و گذار در شهر میتواند با شتابگیریهای سریع همراه شود. همچنین این خودرو به سامانه مدیریت فعال سیستم تعلیق پورشه با رویکردی اسپرت مجهز شده که سطح ارتفاع کمتری به این خودرو بخشیده است.
تمام سطوح داخل کابین با آلکانترا پوشانده شده که از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است. اگرچه به طور کلی با کابین مرغوبی مواجه هستیم اما اشکالاتی نظیر ارتفاع نسبتا زیاد اهرم تعویض دنده، صفحه نمایشگر لمسی نسبتا کوچک و سیستم تهویه ناامیدکننده هم در آن مشاهده میشود. به نظر ما دیگر وقتش رسیده که پورشه کمی از سنتهایش در بخش کابین فاصله گرفته و افقهای جدیدی از مدرنیته و تکنولوژی را به روی این بخش مهم بگشاید.
منبع: caranddriver
mehran911
۲۸ اسفند ۱۳۹۶((( صمیمیتی که در پورشه 911 کاررا 4 GTS وجود دارد، در هیچ خودروی سوپراسپرتی یافت نمیشود. )))
با وجود موج الکتریکی سازی و خودکار شدن و ربات شدن خودروها ، ۹۱۱ از معدود خودروهایی هستش که باعث میشه صبح به شوق دوردور باش آدم از خواب بپره
خوشبحال افرادی که از داشتنش لذت می برن
الف.ی
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ان شاءالله هر چی ماشین بازه به ماشین رویاهاش برسه
CNA
۲۸ اسفند ۱۳۹۶امیدوارم همه یکی داشته باشن
فريد
۲۸ اسفند ۱۳۹۶چرا اینقد مدل دار میدن بیرون خیلی با بقیه فرق نمیکنه !!!
ولی بازم پورشس ??
الف.ی
۲۸ اسفند ۱۳۹۶دوستت دارم قورباغه جهش یافته
emad1990
۱ فروردین ۱۳۹۷چه لفظ باحالی قورباغه جهش یافته!
امیر جاداشت یه استیکر خنده برات بذارم ولی حیف که تلگرام نیست اینجا
در ضمن سال نو رو به دوستان پدالی تبریک میگم
الف.ی
۳ فروردین ۱۳۹۷شما لطف داری عماد جان
Amir
۲۸ اسفند ۱۳۹۶عاشقشم
محمود
۲۸ اسفند ۱۳۹۶حرفی مونده برای گفتن ؟؟
حسی خالص از لذت ناب رانندگی …
mehran911
۲۸ اسفند ۱۳۹۶دوستان عشق پورشه
حدود یکی دو ماه پیش خبری از تست مدل خاصی از ۹۱۱ در پیست مونزا ایتالیا منتشرشد که احتمال داده میشه نسخه ی مختص پیست GT2rs باشه
از صدای سوت خاص تولیدی میشه فهمید این ماشین از سیستم بازیابی انرژی جنبشی بهره برده و تمام تلاشها برای ساخت خودروی فوق العاده در پیست صورت گرفته
ویدیو تست این ماشین در مونزا رو میذارم تا ببینید
https://www.aparat.com/v/tBro7
الف.ی
۲۸ اسفند ۱۳۹۶داداش مهران اینجا نوشتی مونزا تو آپارات نوشتی اسپا و البته خوب پیست تو کلیپ هم مونزاست
الف.ی
۲۸ اسفند ۱۳۹۶و البته دستت هم درد نکنه
mehran911
۲۹ اسفند ۱۳۹۶قربانت
درست میگی تو آپارات دقت نکردم نوشتم spa ممنون از دقتت