پورشه

اسپرت و صمیمی با پورشه 911 کاررا 4 GTS

اگر سری به وبسایت شرکت خودروسازی پورشه بزنید، در حدود ۲۳ نسخه از انواع ۹۱۱ آماده فروش هستند که بهای آنها از ۹۲۱۵۰ دلار برای کاررا شروع شده و به ۲۹۴,۲۵۰ دلار برای مدل GT2 RS ختم می‌شود. انواع و اقسام آپشن‌ها نیز وجود دارد که بر قیمت نهایی خودرو خواهد افزود.

پورشه 911 کاررا 4 GTS
یکی از این مدل‌ها، پورشه ۹۱۱ کاررا ۴ GTS است که به جعبه دنده هفت سرعته دستی و سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده است. این خودرو سریعتر از دو مدل کاررا GT2 و GT3 نیست اما تقریبا می‌شود گفت که قلدرتر از آنهاست. پورشه کاررا۴ از سواری آرامش بخشی برخوردار است، تایرهای پهنی دارد و در سر پیچ‌ها یه طرز شگفت انگیزی عمل می‌نماید. قیمت این خودرو معادل ۱۴۲,۹۴۵ است.

پورشه 911 کاررا 4 GTS
450 اسب بخار بیشترین توانی است که از پیشرانه تخت شش سیلندر توربوشارژ پورشه به حجم ۳ لیتر خارج می‌شود. در مقایسه با پیشرانه ۳۷۰ اسب بخاری کاررا پایه و موتور ۴۷۰ اسب بخار به کار رفته در مدل کاررا S، کاررا ۴ به توربوشارژرهای بزرگتری مجهز شده است. فشار توربو از ۱۶ psi در کاررا S به ۱۸.۱ واحد در کاررا۴ رسیده که منجر به تولید گشتاور ۵۴۹ نیوتن‌متر در بازه ۲۱۵۰ تا 5000rpm شده است. پس از آنکه دور موتور از محدوده ۵هزار فراتر رفت، شدت گشتاور نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه با سرسختی تمام به سمت محدوده قرمز رنگ ۷۴۰۰ دور به پیش می‌رود.

پورشه 911 کاررا 4 GTS
با چرخاندن کلید به سمت چپ ستون فرمان، خودرو با یک غرش هیجان‌انگیز روشن می‌شود. سامانه اگزوز اسپرت که در سایر ۹۱۱ها به طور سفارشی قابل نصب است، در اینجا به طور پیش فرض حاضر شده است. عملکرد اهرم دستی تعویض دنده پورشه کاررا۴ gts، هیجان‌انگیزتر از هر چیزی است که تابحال تجربه نموده‌اید. تعویض دنده‌ها بادقت و سرعت بالا انجام می‌شود که آن را مدیون کیفیت برتر اجزایی همچون کلاچ این خودرو هستیم.

پورشه 911 کاررا 4 GTS

پورشه 911 کاررا 4 GTS
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت 911GTS معادل ۳.۵ ثانیه بوده و نتایج حاصل از تست یک چهارم مایل، برابر ۱۱.۹ ثانیه و ۱۹۲ کیلومتربرساعت بیان شده است.

پورشه 911 کاررا 4 GTS

پورشه 911 کاررا 4 GTS
گشتاور پیشرانه در دورهای پایین قابل دسترس بوده و این بدان معناست که گشت و گذار در شهر می‌تواند با شتاب‌گیری‌های سریع همراه شود. همچنین این خودرو به سامانه مدیریت فعال سیستم تعلیق پورشه با رویکردی اسپرت مجهز شده که سطح ارتفاع کمتری به این خودرو بخشیده است.

میزان چسبندگی ۹۱۱ GTS در سطح بالایی قرار دارد و این را می‌شود از شتاب جانبی ۱.۰۶جی این خودرو که در پیست مخصوص به ثبت رسیده، فهمید. همچنین برای متوقف نمودن خودرو از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت به فاصله‌ای معادل ۴۴.۲ متر نیاز است تا خودرو به طور کامل در سر جای خود بایستد.

پورشه 911 کاررا 4 GTS

کیفیت سواری این نسخه از ۹۱۱ اندکی در مقایسه سایر اعضای ارزان قیمت‌تر این خانواده افت نشان می‌دهد اما پرفومنس بهتر، ارزش این نقصان را دارد.

پورشه 911 کاررا 4 GTS

پورشه 911 کاررا 4 GTS

پورشه 911 کاررا 4 GTS
تمام سطوح داخل کابین با آلکانترا پوشانده شده که از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است. اگرچه به طور کلی با کابین مرغوبی مواجه هستیم اما اشکالاتی نظیر ارتفاع نسبتا زیاد اهرم تعویض دنده، صفحه نمایشگر لمسی نسبتا کوچک و سیستم تهویه ناامیدکننده هم در آن مشاهده می‌شود. به نظر ما دیگر وقتش رسیده که پورشه کمی از سنت‌هایش در بخش کابین فاصله گرفته و افق‌های جدیدی از مدرنیته و تکنولوژی را به روی این بخش مهم بگشاید.

در نهایت چیزی که GTS به یاد ما می‌اندازد، این نکته است که چگونه یک پورشه ۹۱۱ می‌تواند به خودرویی با کاربری عادی و نه صرفا اسپرت بدل شود. این خودرو برای عبور و مرورهای روزانه بسیار مناسب است، جای کافی برای قرار دادن کیسه های خرید در صندوق جلو را دارد، همچنین به اندازه کافی برای دور دور در سطح شهر از آسایش و رفاه برخوردار است. صمیمیتی که در پورشه ۹۱۱ کاررا ۴ GTS وجود دارد، در هیچ خودروی سوپراسپرتی یافت نمی‌شود.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. mehran911

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    ((( صمیمیتی که در پورشه 911 کاررا 4 GTS وجود دارد، در هیچ خودروی سوپراسپرتی یافت نمی‌شود. )))
    با وجود موج الکتریکی سازی و خودکار شدن و ربات شدن خودروها ، ۹۱۱ از معدود خودروهایی هستش که باعث میشه صبح به شوق دوردور باش آدم از خواب بپره
    خوشبحال افرادی که از داشتنش لذت می برن

    1. الف.ی

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      ان شاءالله هر چی ماشین بازه به ماشین رویاهاش برسه

    2. CNA

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      امیدوارم همه یکی داشته باشن

  2. فريد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (525 ديدگاه)

    چرا اینقد مدل دار میدن بیرون خیلی با بقیه فرق نمیکنه !!!
    ولی بازم پورشس ??

  3. الف.ی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    دوستت دارم قورباغه جهش یافته

    1. emad1990

      ۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      چه لفظ باحالی قورباغه جهش یافته!
      امیر جاداشت یه استیکر خنده برات بذارم ولی حیف که تلگرام نیست اینجا
      در ضمن سال نو رو به دوستان پدالی تبریک میگم

      1. الف.ی

        ۳ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        شما لطف داری عماد جان

  4. Amir

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    عاشقشم

  5. محمود

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    حرفی مونده برای گفتن ؟؟
    حسی خالص از لذت ناب رانندگی …

  6. mehran911

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    دوستان عشق پورشه
    حدود یکی دو ماه پیش خبری از تست مدل خاصی از ۹۱۱ در پیست مونزا ایتالیا منتشرشد که احتمال داده میشه نسخه ی مختص پیست GT2rs باشه
    از صدای سوت خاص تولیدی میشه فهمید این ماشین از سیستم بازیابی انرژی جنبشی بهره برده و تمام تلاشها برای ساخت خودروی فوق العاده در پیست صورت گرفته
    ویدیو تست این ماشین در مونزا رو میذارم تا ببینید

    https://www.aparat.com/v/tBro7

    1. الف.ی

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      داداش مهران اینجا نوشتی مونزا تو آپارات نوشتی اسپا و البته خوب پیست تو کلیپ هم مونزاست

    2. الف.ی

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      و البته دستت هم درد نکنه

      1. mehran911

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        قربانت
        درست میگی تو آپارات دقت نکردم نوشتم spa ممنون از دقتت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا