پورشه تا زمانی که بازار اجازه دهد به ریشههای خود وفادار خواهد ماند. درحالیکه اخباری مبنی بر حذف گیربکس دستی و استفاده از توربو در پیشرانه ۹۱۱ GT3 جدید به گوش رسیده اما این خودروساز آلمانی به خریداران اطمینان داده که هنوز به پیشرانههای تنفس طبیعی نصب شده در عقب خودرو و البته گیربکسهای دستی تا آخرین حد ممکن وفادار است.
مدیر بخش موتور اسپورت GT پورشه در مصاحبه با نشریه استرالیایی درایو اخبار مرتبط با پیشرانههای کاملاً توربو را رد کرده است. دکتر Frank-Steffen Walliser گفته است:
یک پیشرانه تنفس طبیعی هنوز هم با ذات خودرویی اسپورت همخوانی دارد. شما نمیتوانید با یک پیشرانه توربو به همان اهداف دست پیدا کنید.
پورشه برنامههایی برای دوری از پیشرانههای توربو تا آخرین حد ممکن دارد.
زمانی که از مدیر پورشه درباره احتمال نصب پیشرانه در موقعیت نزدیکتر به مرکز خودرو پرسیده شده او گفته که پیشرانه محصولات شرکت هماکنون در موقعیت صحیحی قرار داشته و در پشت خودرو نیست. البته انتظار هم نداشته باشید که این مدیر ارشد طرفدار حذف گیربکس دستی نیز باشد:
من فکر میکنم گیربکس دستی GT3 دقیقتر است.
نسل جدید ۹۱۱ GT3 بنا به اخبار منتشر شده پیشرانه تنفس طبیعی ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت خود را از دست خواهد داد تا فضا برای نصب یک پیشرانه قدرتمند توربو باز شود. انتظار میرود قدرت این پیشرانه ۱۰ درصد بیشتر از قدرت ۵۰۰ اسبی نمونه کنونی باشد و آن را به حدود ۵۵۰ اسب بخار برساند.
اگر پورشه تصمیم به استفاده از پیشرانه توربو در نسل جدید GT3 بگیرد انتظار داریم از متریال سبکوزنتری سود ببرد. قبلاً میدانستیم که GT3 جدید سریعتر و قدرتمندتر از نسل فعلی باشد اما برای دریافت اخبار رسمی باید منتظر بیانیههای شرکت باشیم.
F۲۲RAPTOR
۲۹ بهمن ۱۳۹۶حیف این پیشرانه
که بخواد حذف شه
۴لیتر ۵۰۰ اسب واقعا فوق العاده س
Hamid.Hellcat
۲۹ بهمن ۱۳۹۶هرچند پورشه با ساخت سدان و شاسی بلند سود کلانی بدست آورد اما دیگه الان مثل فراری خاص نیست.
Ali
۲۹ بهمن ۱۳۹۶خدایی این بحث خاص بودن خیلی مسخرست. خوب چیزی که بهتره، معمولا بیشتر میفروشه و از نظر شما خاص بودنشو از دست میده. خوب بهتر نشه یعنی؟ الان یه ماشین چینی از تویوتا و بنز کمتر میفروشه، پس خاص تره و باید رفت سراغ اون؟ گور بابای این خاص بودن. مقایسه فراری و پورشه هم از این نظر اصلا درست نیس به نظرم. میانگین قیمتی پورشه خیلی کمتر از فراریه. فراری هدفش ساخت سوپر اسپرت و هایپرکاره فقط. ولی پورشه طیف وسیعی از کلاس ها رو میپوشونه. این بحث خاص بودن هم به نظرم فقط برای خود نماییه. آدمی هم که کمبود داره، خودنمایی میکنه. سوار ماشین میشی باید فقط همه ی فکر و ذهنت ماشینت باشه و لذت بردن از اون. نه اینکه چه قدر نگاه های دیگران برمیگرده سمتت.
Hamid.Hellcat
۲۹ بهمن ۱۳۹۶معیار های شما با کسی که واقعا قصد خرید سوپر اسپرت داره و میخواد اینقدر پول بابتش بده فرق داره.
حمید ع
۲۹ بهمن ۱۳۹۶امیدوارم مدیرهای پورش این نوع موتور و گیربکسر با این کارایی فوق العاده رو هیچوقت کنار نذارن.خود من بشخصه عاشق موتور تنفس طبیعی هستم.
الف.ی
۲۹ بهمن ۱۳۹۶چند وقت پیش گفته بودن تا وقتی که حتی یک نفر خواهان گیربکس دستی باشه پورشه به تولید اون ادامه میده
Ali
۲۹ بهمن ۱۳۹۶موتور تنفس طبیعی یه چیز دیگست. این حرفش رو دقت کنید: ((یک پیشرانه تنفس طبیعی هنوز هم با ذات خودرویی اسپورت همخوانی دارد. شما نمیتوانید با یک پیشرانه توربو به همان اهداف دست پیدا کنید.))
حسین وی
۲۹ بهمن ۱۳۹۶اصالت یعنی پورش پورش یعنی اصالت
King 918
۲۹ بهمن ۱۳۹۶اوفیش ……. بهترین 6 سیلندر تنفس طبیعی در کل جهان هستی ……….
Ferrari
۲۹ بهمن ۱۳۹۶همه یه طرف فقط کابینش یه طرف چه ترکیب بی نظیری .911GT3 پورشه ی مورعلاقه منه خیلی خوشگله
Sajjad
۲۹ بهمن ۱۳۹۶خداییش تنفس طبیعی و گیربکس دستی واقعا لذت بخشه
aura
۲۹ بهمن ۱۳۹۶مرحبا به پورشه
یادم نیس یه جا نوشته بود پورشه سعی میکنه توی همه مدلاش اون بوی نویی و اصالت مدلای قدیمشو حفظ کنه که واقعا احترام قائلم براش
از همه بالاتر مثل مک لارن دنبال خود نمایی نیست چون به ماشیناش ایمان داره
عالیه
arian
۱ اسفند ۱۳۹۶911 یعنی یه دنیا اصالت هر چی میبینمش سیر نمیشم