زمانی که پورشه گیربکس دستی را دوباره به نسخه فیس لیفت GT3 بازگرداند مغز طرفداران از شادی و لذت منفجر شد! اما متأسفانه این رویه در نسخه متمرکز روی پیست GT3 RS ادامه نخواهد داشت.
مدیر بخش توسعه خودروهای جادهای GT پورشه در خلال صحبت با Car Advice و در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال ارائه مدلهای RS جدید با گیربکس دستی گفت که این کار رخ نخواهد داد.
او گفت:
RS به معنی سریع بودن در پیست است. همهچیز به ثبت زمانهای سریع در پیست مربوط بوده و این معنی استفاده از گیربکس PDK است.
گیربکس PDK مزیتهایی در پیست دارد که گیربکس دستی نمیتواند آن را شکست دهد و افرادی که گیربکس دستی را ترجیح میدهند معمولاً نمیتوان آنها را رانندگان حرفهای پیست نامید اما خب دوست دارند که از خودروهای خود در جادههای عادی لذت ببرند. من میگویم GT2 RS مجهز به گیربکس دستی تنها سهم ۴ یا ۵ درصدی از فروش را خواهد داشت و ما نمیتوانیم آن را توجیه کنیم.
اگرچه این سخنان برای دوستداران گیربکسهای دستی ناامید کننده است اما GT3 جدید با گیربکس دستی میتواند تضمین کننده باقی ماندن اینگونه خودروها در سبد محصولات پورشه باشد.
بنا به گفته مدیر پورشه این برند معتقد است حدود ۳۰ درصد از مدلهای ۹۱۱ GT3 به جای گیربکس PDK به گیربکس دستی ۶ سرعته مجهز خواهند بود. در مقام مقایسه باید گفت حدود ۲۳ درصد مدلهای شورولت کوروت ۲۰۱۶ از گیربکسهای دستی سنتی بهره بردند که نشان دهنده محبوبیت نسبی این نوع گیربکسها میباشد.
M
۲۲ آبان ۱۳۹۶Zr1 2019 معرفی شد دیشب ، لطفا پوشش بدید . 755 اسب بخار،
KING 918 (محمدرضا)
۲۲ آبان ۱۳۹۶فاز این مردم چیه ؟؟؟؟
بابا PDK بت بدن بگی نمیخوام فقط دستی ؟؟؟!!!!!!!!!!!
اینجا واس یه گیربکس بلژیکی اتومات رو موتور 80 اسبی کلی ذوق میکنیم تازه بش میگیم کویک :-)
.....::::LAST VIPER::::.....
۲۲ آبان ۱۳۹۶۴ لیتری ۶سیلندره باکسر
۵۰۰ اسب به بالا خیلی خوبه