کمپانی پورشه، به مناسبت ۶۰ سالگی تأسیس کلوپ پورشه در آمریکای شمالی از یک نسخه ویژه ۹۱۱ پردهبرداری کرد که با نام ۹۱۱ GTS Club Coupe شناخته میشود.
این پورشه ۹۱۱ با رنگ آبی خیرهکننده خودش بهروزرسانیهای جزئی در نمای بیرونی و داخلی خود تجربه کرده است و در تعداد محدود ۶۰ دستگاه و فقط مخصوص اعضای کلوپ پورشه آمریکا تولید خواهد شد. اتومبیل پورشه ۹۱۱ GTS Club Coupe بر پایه نسخه ۹۱۱ GTS ساخته شده و از موتور و قوای محرکه آن مدل بهره میبرد. یعنی یک موتور ۶ سیلندر باکسر با ۳.۸ لیتر حجم که قادر به تولید ۴۳۰ اسب بخار قدرت میباشد و اتومبیل به لطف چنین موتور قدرتمندی و همچنین گیربکس هفت سرعته PDK میتواند شتاب صفر تا ۱۰۰ را در عرض ۴ ثانیه عملی کند و به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت برسد. پهنای قسمت عقب نسخه ۹۱۱ GTS نسبت به مدلهای دیگر ۹۱۱ در حدود ۴.۵ سانتیمتر پهنتر است و به لطف این تغییر بهراحتی میتوان سیستم تعلیق فعال پورشه (PASM)، پکیج اسپرت کرونو و سیستم اگزوز اسپرت را روی این خودرو سوار کرد. کمپانی پورشه، برای ایجاد تمایز میان این نسخه ویژه با مدلهای عادی ۹۱۱، چند بروز رسانی هرچند مختصر را روی آن پیاده کرده است برای مثال استفاده از آینه بغلهای SportDegsin، اسپلیتر جلوی جذابتر، اسپویلر دماردکی عقب و مهمتر از همه رنگ بدنه ویژه آبی که نام اصلیاش Club Blue میباشد. همچنین رینگ چرخها هم با یک مدل ویژه ۵ پره، ۲۰ اینچی عوض شده است. در داخل کابین هم تغییراتی انجام شده مثلاً میتوان به استفاده از تریم فیبر کربن بر روی داشبورد، درها و کنسول میانی اشاره کرد. همچنین بر روی کنسول میانی عدد ۶۰ درج شده که نشانگر شصتمین سال تأسیس مرکز PCA یا همان (Porsche Club of America) میباشد. دوخت کناری صندلیها و اطراف کیلومتر شمار و همچنین کمربندها هم بهکلی با نخ قرمزرنگ انجام شده که تضاد زیبایی را ایجاد میکند. همچنین حک شدن عبارت GTS Club Coupe 60 Years Porsche Club of America روی داشبورد جلو، ویژه بودن اتومبیل را کامل میکند.
همانطور که در ابتدا اشاره شد مدلهای ویژه سالگرد ۶۰ سالگی تأسیس مرکز PCA پورشه تنها در تعداد ۶۰ دستگاه تولید خواهند شد و از ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی با قیمت ۱۳۷,۰۳۱ دلار در دسترس اعضای این باشگاه خواهد بود.
نوید
۲ بهمن ۱۳۹۳ساعت وسط داشبوردش تو حلقم
سجاد
۲ بهمن ۱۳۹۳خوشم میاد بقیه هم دارن راه می افتن . . .
عاشق ساعت وسط داشبوردشم .
MAFIA
۲ بهمن ۱۳۹۳از 911 اش خوشم اومد از اسم کلوبش که مخصوص گاوچران هاست نه.
pony car
۲ بهمن ۱۳۹۳زنگ تفریح=MAFIA
سجاد
۲ بهمن ۱۳۹۳من در اینجا افتتاح کمپین ارج نهادن به فعالیتهای MAFIA رو اعلام میکنم!
هرکس که میخواد از خجالت MAFIA در بیاد ، زیر کامنتها یه تعریف ازش بنویسه . اولیش رو خودم مینویسم :
.
MAFIA = کسی که میخواد با ابراز نظر مخالف ، ابراز وجود بکنه!
مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج
۲ بهمن ۱۳۹۳مضحک ترین کاربر پدال. ولی من واسه پدال متاسفم در قوانین نوشته شده نظرات حاوی نوهین و سیاسی پذیرفته نمیشوند ولی نمیدونم چرا برای مافیا پذیرفته میشوند!!!!
MAFIA
۲ بهمن ۱۳۹۳هه هه هه سجاد دوست دارم.
واقعا نمیدونین چقدر از ابراز علاقتون به من و کامنت های من مشعوف میشم.من آدم شوخ و بذله گویی هستم.خوشم میاد از شوخی و خنده.
یکی از کاربرها به من گفته بود ترول جهان سومی واقعی
نیم ساعت خندیده بودم برای این لقب
متشکرم از تمام دوستان من تک تکتون رو دوست دارم ولی وقتی نافمو بریدن انداختن تو مخالفت با آمریکا
این یه چیزی که ذاتی هست.نه اکتسابی
امیر محمد
۲ بهمن ۱۳۹۳پورشه زیر مجموعه هست یا مستقله؟
محمد
۲ بهمن ۱۳۹۳پورشه زیر مجموعه فولکس واگن
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۲ بهمن ۱۳۹۳البته راستشو بخوای برعکسش درست تره :-D
ولی خب این باب شده و البته غلط هم نیست و میگن پورشه عضو گروه فولکس واگن!
صادق
۲ بهمن ۱۳۹۳چرا دیس میدید به رضا؟؟؟!؟!؟
درست میگه خب، درواقع این فولکس بوده که به دست پورشه تولید شده
سجاد
۲ بهمن ۱۳۹۳فولکس واگن به دستور هیتلر تاسیس شد و موفقیتش رو مدیون پورشه (فردیناند) بود ، اما الآن هردو برند (هم فولکس و هم پورشه) زیر مجموعه گروه فولکس واگن (Volkswagen Aktiengesellschaft) هستن . یعنی خود VW مثل پورشه زیر مجموعه Volkswagen Aktiengesellschaft محسوب میشه که یک شرکت چند ملیتیه . . .
مرتضی
۲ بهمن ۱۳۹۳و Aktiengesellschaft میشه شرکت سهامی!! یعنی صاحب مستقل نداره؟!؟!؟!؟!؟! یعنی واسه خاندان پورشه نیست؟
سجاد
۳ بهمن ۱۳۹۳خاندان؟؟؟
دلت خوشه ها . . .
فراری که به خانوادگی بودن معروفه بیش از 10% سهامش دست فراری ها نیست . تازه اونهم صرفاً برای حفظ اصالت و ظاهر کار .
همونطور که گفتم این ابر شرکت ، یک شرکت چند ملیتیه . یعنی حتی نمیشه گفت کاملاً آلمانیه!!!!!
mehran911
۳ بهمن ۱۳۹۳یک راهنمایی میکنم بقیشو خودتون تحقیق کنید بفهمید
اول اینکه علاوه بر پورشه که همیشه بصورت خانوادگی اداره شده کمپانی بزرگ فولکس واگن هم توسط یکی از افراد خاندان پورشه اداره میشه
حالا ببینید مدیر عامل فولکس نسبتش با خوانواده پورشه چیه
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۳ بهمن ۱۳۹۳درود
دوستان بزارین کل قضیه رو بگم
شرکت آئودی مالک دوکاتی و لامبورگینی هست که البته لامبو هم مالک ایتال دیزاین هست.
آئودی و بنتلی و سئات و اشکودا و بوگاتی و مان و ایضا چند درصد سهام اسکانیا تحت مالکیت فولکس واگن هستند(البته چند تا شرکت دیگه هم هست)
حالا از یه طرف پورشه رو داریم
شرکت Porsche AG(خودروساز) در سال 2007 یک شرکت سرمایه گذاری به اسم Porsche SE تاسیس کرد و در حقیقت 1005 سهام Porsche AG در دست این شرکته و سهام پورشه آگ اصلا قابل خرید و فروش نیست و به جاش باید سهام پورشه اس ایی رو خرید یا فروخت. حالا شرکت Porsche SE علاوه بر 100% سهام پورشه، حدود 51% سهام Volks wagen AG رو هم خرید و مالکش شد. حالا به کل این سیستم میگن «گروه خودروسازی فولکس واگن».
پس در اصل درسته که بگیم پورشه مالک فولکس واگنه و با این حال دیدن فردی از خانواده پورشه(فردیناند پیچ) در سمت ریاست گروه فولکس واگن چندان هم جای تعجب نداره!!!
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۳ بهمن ۱۳۹۳عذر خواهی میکنم:
…100% سهام این شرکت…
سجاد
۳ بهمن ۱۳۹۳من رفتم دنبالش!
گروه پورش اس ای ۵۰٫۷۳٪ از سهام فولکس رو در اختیار داره ، اما مالک هردوتا Volkswagen AG هستش .
پس Volkswagen AG مالک پورشه هستش ، گرچه بیش از نیمی از سهام فولکس رو پورشه اس ای داره .
مساله وقتی روشن میشه که بدونیم Volkswagen AG چیزی جدای از برند فولکس واگن هستش و اگر این شرکت خودروسازی رو بفروشه هم باز Volkswagen AG باقی خواهد ماند و مالک پورشه و بنلی و . . .
اما اینکارو نمیکنه چون بخشی از اعتبارش بسته به اونه . در این رده بندیها هم این شرکتهای چند ملیتی هستن که ملاک قرار میگیرن نه برندهای خودروساز . برای مثال GM یک برند خودروساز نیست بلکه یک شرکت ملکه و مدلی با نام GM در بازار وجود نداره . . . اما چون همزمان برندی بنام VW بعنوان مدلهایی از ماشین وجود داره این نام با Volkswagen AG یکی فرض میشه ، در حالی که اینا یکی نیستن بلکه زیرمجموعه همدیگه هستن .
.
یه نکته ای هم در آخر بگم .
اونهم اینه که این شرکتهای چند ملیتی که حتی نمیشه گفت آلمانی یا انگلیسی یا هر ملیت دیگه ای رو دارن ، با در اختیار داشتن این برندها فقط قصد هرچه بیشتر در اختیار گرفتن بازار رو دارن ، در حالی که بسیاری از قطعات ، طراحان و پلتفرمهای محصولاتشون یکی هست .
در همین سایت پدال یک مطلب در مورد یکی از محصولات ولوو یک مطلب درج شده بود که میگفت با توجه به ساخته شدن بسیاری از از قطعات این خودرو از کشورهای مختلف ، نمیشه گفت سوئدیه!
داستان مالکیت هم همینطوره . . .
اون بخشی از مالکیت و مدیریت هم که بطور استثنائی دست یک خانواده ست ، معمولاً فقط برای دادن اصالت به برند هست ولاغیر .
مساله جذب عشق و علاقه و پولیه که ما آدمهای از همه جا بیخبر خرج این برندها میکنیم .
محمد
۲ بهمن ۱۳۹۳چه رینگی، چه رنگی، عجب تریم داخلی زیبایی، واقعا بهش میاد
نوید
۲ بهمن ۱۳۹۳نمیتونی گولش بزنی
این از اون خروسه خیلی باهوش تره
Reza.bs.
۲ بهمن ۱۳۹۳ببین اینا رو
بعد ما کلوپ ام وی ام داریم
نوید
۲ بهمن ۱۳۹۳چرا انقدر 60 سالگی برای همه مهمه؟؟؟؟؟؟.
این از پورشه که هر روز یه ماشین میده بیرون
اونم از تویوتا که …
Mostafa&S
۲ بهمن ۱۳۹۳911 بهترین خودروی تاریخه
مهدی
۲ بهمن ۱۳۹۳ای کاش ما هم تو ایران کلوپ پراید جی تی داشتیم
قابل توجه مافیا:
چرا تو آمریکا جهان خوار باشه ما هم تو ایران میزنیم حالا اگه پراید باشه
مهدی
۲ بهمن ۱۳۹۳ای کاش ما هم تو ایران کلوپ پراید جی تی اس داشتیم
قابل توجه مافیا :
چرا تو آمریکا جهان خوار ما هم تو ایران میزنیم حالا پراید باشه یا هر چی
سعید
۲ بهمن ۱۳۹۳یه رنگ جدید به رنگها اضافه شد: Club Blue
pony car
۲ بهمن ۱۳۹۳دنیا دنیا زیبایی اصالت غرور .
احسان(احسان سابق)
۲ بهمن ۱۳۹۳رنگ بنفش خیلی برازنده این ماشینه.اینطور نیست؟
امیر محمد
۲ بهمن ۱۳۹۳دقیق تر بخوای بگی بنفش نیست ابی لاجوردی هست :)
HaMiDrEzA
۲ بهمن ۱۳۹۳واقعا زیبا و دلربا هست.
AMIR
۳ بهمن ۱۳۹۳پورشه شیوه ای از زندگیه!!!