پورشه با سورپرایز کردن طرفدارانش اقدام به معرفی خودروی مسابقهای جدید ۹۳۵ کرد.
این خودرو که از مدل نمادین ۹۳۵/۷۸ الهام گرفته از نوع تولید محدود کلاب اسپورت بوده و البته برای رقابت در سری مسابقات خاصی طراحی نشده است.
۹۳۵ کلاب اسپورت بر پایهی پورشه ۹۱۱ GT2 RS بنا شده و دارای بدنهای رترو است که بخش اعظم آن از پانلهای پلیمری تقویت شده با فیبر کربن CFRP ساخته شده است. ۹۳۵ همچنین دارای برخی قطعات مشترک با خودروهای مسابقهای این شرکت شامل چراغهای LED مدل ۹۱۹ هیبرید LMP1، آینههای جانبی گرفته شده از ۹۱۱ RSR و خروجیهای اگزوز تیتانیومی بکار رفته در پورشه ۹۰۸ مدل ۱۹۶۸ میباشد. نهایتاً باید به رینگهای آئرودینامیکی اشاره کرد که ما را به یاد همان مدل معروف ۹۳۵/۷۸ میاندازد.
با ورود به داخل کابین شاهد غربیلک فرمان فیبر کربنی و پشت آمپرهای دیجیتالی برگرفته از ۹۱۱ GT3 R مدل ۲۰۱۹ خواهید بود. رانندگان روی صندلیهای مسابقهای ریکارو با ۶ نقطه اتصال خواهند نشست.
کنسول مرکزی منحصربهفرد و اهرم تعویض دنده چوبی این خودرو ادای احترامی به خودروهای مسابقهای تاریخی همچون ۹۰۹ برگ اسپایدر و ۹۱۷ میباشد. این خودروی مسابقهای همچنین از سیستم تهویه مطبوع، رول کیج و صندلی سرنشین سفارشی بهرهمند است.
نیروبخش ۹۳۵ کلاب اسپورت پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۶۹۰ اسب بخاری تولید میکند. این قلب آهنین به یک گیربکس ۷ سرعته PDK متصل بوده و قدرت را از طریق دیفرانسیل لغزش محدود مسابقهای به چرخها میفرستد.
پورشه اشارهای به میزان سرعت و شتاب محصول جدید خود نداشته اما تأیید کرده ۹۳۵ کلاب اسپورت ۱۳۸۰ کیلوگرم وزن دارد و از سیستم ترمز پرفورمنس با کالیپرهای مسابقهای ۶ پیستونی در جلو سود میبرد. این خودرو همچنین از مدیریت پایداری پورشه، کنترل کشش و سیستم ترمز ضد قفل برخوردار است.
دکتر فرانک استفن والیسر معاون بخش موتور اسپورت پورشه میگوید:
این خودرو ویژه هدیهی تولد پورشه موتور اسپورت به طرفداران در سراسر جهان است. به خاطر اینکه ۹۳۵ کلاب اسپورت برای هیچ مسابقه خاصی طراحی نشده بنابراین مهندسان و طراحان از قوانین مرسوم پیروی نکرده و بنابراین در فرایند توسعه از آزادی عمل کاملی برخوردار بودهاند.
تنها ۷۷ دستگاه از پورشه ۹۳۵ کلاب اسپورت تولید خواهد شد و هرکدام قیمت پایهی ۷۰۱۹۴۸ یورویی خواهند داشت. این خودروساز آلمانی تأیید کرده خودروی جدیدش توسط پورشه موتور اسپورت آمریکای شمالی به این کشور صادر خواهد شد. صرفنظر از هزینهی صرف شده برای خرید، اولین نمونههای ۹۳۵ در ژوئن سال ۲۰۱۹ به دست مشتریان خواهد رسید.
[دانلود ویدئو]
Mor
۷ مهر ۱۳۹۷ماشین مسابقه
تک صندلی و بدون هیچ آپشن های رفاهی و حتی چراغ
وزن 1380 کیلو
و Agera RS و One:1 کاملا خیابونی با تمام امکانات رفاهی
وزن 1360 کیلو
Omid
۷ مهر ۱۳۹۷اینم تهویه مطبوع داره،رول کیج (که کونیخزگ نداره) و چراغ هم داره .
همه چیز وزن نیست، اصلا مقایسه این دو ماشین اشتباه هست مطمئن باش one تو پیست هیچ وقت به این نمیرسه چون تو پیچ ها از این کند ترهست ولی اینم هیچ وقت مثل one کاربردی یا لوکس نیست و تو مسیر مستقیم هم ممکنه کند تر باشه اما دوامش تو شرایط سخت مسابقه بیشتره و اصلا موتور ها و گیربکس های مسابقه ای با گیربکس و موتور ماشین های خیابانی فرق میکنه
محمود
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹عزیز نظرت درسته، ولی اگه koenigsegg میخواست یه ماشین مخصوص پیست یا پیچ های تند بساز که دانفورس زیادی داشته باشه ۱۰ برابر از این بهتر درست میکرد مطمئن باش .بنظرم الان کمپانی پورشه رو به افوله و داره با بازسازی خودرو های افسانه ای قدیمیش پول درمیاره. بنظرم ۷۰۰ اسب بخار براش هم خیلی کم هست !
محمود
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹در ضمن یه چیز دیگه موتور 3.2 لیتری خجالت داره واقعا! . من تو عمرم از دو تا پورشه خوشم اومد یکی کارا جی تی ویکی دیگه هم پورشه ۹۱۷ لمانز که محض اطلاعت موتورش ۵ لیتری بوده و با حداکثر سرعت ۳۸۲ هم میتونست بره. کوینیگزک یکسو ۳۰۰ مایل میتونه بره بازم محض اطلاعت!!!!
Vahid evo
۷ مهر ۱۳۹۷پورشه gt2rs با وزن 1470 کیلوگرم رکورد نوربرگ رینگو شکست پس وزن همه چیز نیست
Vahid evo
۷ مهر ۱۳۹۷چراغم داره تو جلوپنجرس تو متن گفته. ضمنا کونیگ زگ سرتاپاش فیبرکربنیه حتی رینگاش. تو کابین دوتاشونم من تفاوتی نمیبینم کونیگ زگ یه صفحه نمایش اضافه تر داره
مانی
۸ مهر ۱۳۹۷کنیخ زک سه برابر این قیمت داره
خوب معلومه با اون همه فیبر کربن سبکتر در میاد
محسن.د
۷ مهر ۱۳۹۷پدرش حتی تا 845 اسب هم ارتقا پیدا کرد :-)