این طرح مطالعاتی مستقل که مشاهده میکنید پورشه ۹۸۸ ویژن نام داشته و شاید هرگز روی خط تولید را به خود نبیند اما با دیدن آن آرزو میکنیم که کاش پورشه هایپرکارهای پیشرانه وسط بیشتری بسازد.
جدیدترین مدل از این نوع پورشه ۹۱۸ اسپایدر بوده که مستقیماً به جنگ مک لارن P1 و فراری لافراری رفت. از آن زمان تاکنون پورشه رقبای پیشرانه وسط دیگر را شرمنده نکرده اما خب نسخههای پرفورمنس و گیرایی همچون ۹۱۱ GT2 RS و ۹۱۱ GT3 RS را تولید نموده است.
پورشه ۹۸۸ ویژن که توسط دو طراح خوشذوق خلق شده ظاهر احتمالی یک هایپرکار پیشرانه وسط جدید را نشان میدهد.
به نظر میرسد که طراحان در خلق این خودرو از ۹۱۸ اسپایدر الهام گرفتهاند زیرا قوسهای چرخ جلوی این خودرو و کابین گرد آن کمی مشابه هایپرکار پیشین پورشه بوده و خط سقف خودرو هم کمی با سایر رقبای حاضر در این کلاس فرق میکند.
این خودروی مفهومی و مجازی از چراغهای جلوی LED که شکلش با فرم ورودیهای هوای جلوی هماهنگی زیادی دارد سود میبرد. شما شاید وجود دوربینهای دید عقب کوچک بجای آینههای سنتی را نیز متوجه شوید که باعث میشود مقاومت خودرو در برابر جریان باد کاهش یابد.
خبرهایی مبنی بر اینکه پورشه در حال توسعهی رقیب پیشرانه وسط برای خودروهایی همچون مک لارن 720S، فراری F8 تریبوتو و لامبورگینی اوراکان بوده به گوش رسیده اما این اخبار هرگز تائید نشدهاند و به نظر هم نمیرسد که چنین خودرویی تولید شود.
MOHAMMAD.DEMON
۱ شهریور ۱۳۹۸این طرح خوب شده
هر چند اگه حتی پورشه بخواد بسازه هم اصلا ریسک چنین طراحی رو نمیکنه و به روش قدیمی خودش طراحی میکنه
Amirferrari
۱ شهریور ۱۳۹۸این که طراحیش شبیه محصولات پورشه، ریسکش دیگه کجا بود،ولی انصافا طراحش خیلی خوش ذوق بوده، عالی شده…
porschesport
۱ شهریور ۱۳۹۸منظور از خبر ها همون پورشه ۹۶۰ هستش که سالهاست پورشه میخواد بسازه ولی مثل اینکه دیگه خبری از این خودرو نیست و احتمال داره از پلتفرمش در خودروهای دیگه ی گروه فولکس واگن استفاده بشه.
mehran911
۱ شهریور ۱۳۹۸عدم تولیدش از عواقب دیزل گیت بود
پیشرانه ی ۸ سیلندر تخت توسط پورشه توسعه داده شده بود برای این مدل و همون موقع احتمال داده میشد از چهار توربو استفاده کنه
سال ۲۰۱۴ هم پورشه پتنت پیشرانه با ضریب کمپرس متغیر رو ثبت کند کرد که توانایی کار کرد در دورموتورهای بالا رو داشت و احتمال میدادن در ۹۶۰ استفاده بشه
حتی پیشرانه ای که برای ۹۶۰ توسعه داده بودن رو روی بدنه ای با ظاهر کیمن در مرکز تحقیقات پورشه در ناردو رینگ ایتالیا هم تست کردن اما در انتها پروژه لغو شد
از جریان دیزل گیت به بعد پورشه حداکثر تمرکز و هزینه اش رو روی توسعه الکتریکی گذاشته
.
به نظر میرسه در حال حاضر پورشه در حال توسعه نسخه ی کوپه پانامرا به عنوان جانشینی مدل 928 باشه هر چند این فقط احتمال هستش اما درصدش بالاست
و همینطور نسخه قدرتمندتر ۸۲۰ اسبی از پانامرا با تمرکز ویژه روی پیست و پرفورمنس فوق العاده
سینا
۱ شهریور ۱۳۹۸چراغای جلوش بی اصالتو و بی ریشست
????vw
۳ شهریور ۱۳۹۸ولی بنظرم پورشه در اینده یه هایپر کار دیگه میسازه .