پورشه

99X الکتریکی، کلید ورود پورشه به فرمول E

پورشه آماده‌ی معرفی تایکان ۲۰۲۰ در هفته‌ی آینده می‌شود اما تایکان تنها خودروی الکتریکی این برند آلمانی نخواهد بود.


چند ساعت پیش خودروی الکتریکی 99X به عنوان کلید ورود این برند به دنیای مسابقات فرمول E معرفی شد.


پورشه امیدهای زیادی به این خودرو دارد زیرا دو بار استفاده از شماره‌ی ۹ به منظور تأکید روی اهمیت پروژه‌ی فرمول E برای این خودروساز صورت گرفته است. پورشه همچنین گفته خودروی مسابقه‌ای موردبحث به عنوان پلتفرم توسعه‌ای محصولات الکتریکی آتی این شرکت مطرح خواهد بود.


از نظر استایل و طراحی چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد چراکه 99X عمدتاً برای مسابقه طراحی شده و همین نکته را هم نشان می‌دهد. البته پورشه از پوشش موتور اسپورت سنتی خود که دارای رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز می‌باشد استفاده کرده است. این خودرو همچنین از نشان‌های پورشه و لیبل های متنوع شرکت‌هایی همچون هوگو باس و وودافون سود برده است.


پورشه خاطرنشان ساخته قوانین فرمول E باعث استانداردسازی شاسی و باتری شده اما سیستم حرکتی خودرو در اختیار سازندگان بوده است. به همین خاطر پورشه قوای محرکه‌ی ویژه‌ای را توسعه داده که ماحصل تجربیات به دست آمده در لمانز بوده است.


این قوای محرکه قدرت ۳۳۵ اسب بخاری داشته اما در حالت مسابقه و حمله به ترتیب به ۲۶۸ و ۳۱۶ اسب بخار محدود شده است. این خودرو بدون هرگونه محدودیتی می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشد.


خودروی مسابقه‌ای پورشه در تیم فرمول E تگ هور پورشه حضور خواهد داشت. یکی از مدیران موتور اسپورت پورشه گفته است:

با معرفی 99X الکتریکی ما قدم بزرگ رو به جلویی در ورود به فرمول E برمی‌داریم. ما بی‌صبرانه منتظر ورود این خودرو به پیست هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    با ورود پورشه به فرمول E رقابت ها دیدنی تر میشه
    این پورشه ای که من می بینم برای قهرمانی اومده
    اصلاً پورشه و فراری برای قهرمانی ساخته شدن

  2. محمدرضا

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    هنوز پورشه توبه نکرده توو آخرین مسابقه لمانزش که آئودی دکمه پورشه رو با یه خوش آمد گویی زد . پورشه توی مسابقات نقشش خیلی کمرنگ شده . فقط داره یه سری ماشین تولید محدود میزنه واسه رکورد نوربرگرینگ

    1. porschesport

      ۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      اقا محمدرضا , پورشه در سال 2014 با 919 هیبرید وارد LMP1 شد و سه فصل بعدیو قهرمان شد(2015-2017) و بعدش کنار کشید , در مسابقات سری gt2 یا همون gte le mans هم دو فصل اخیر رو قهرمان شده(2018-2019) و قهرمانی های دیگری هم در دسته های پایینتر مثل gt3 , gtd و … در سالهای اخیر بدست اورده . حالا شما شفاف به من توضیح بده چجوری نقش پورشه کمرنگ شده؟ البته میشه گفت بدلیل تمرکز زیاد پورشه روی توسعه ی گسترده ی الکتریکی سازی محصولات مسابقات کمی از تمرکز خارج شده ولی دیگه کمرنگ نشده.

      1. محمدرضا

        ۹ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (28 ديدگاه)

        در جریان مسابقاتش هستم . واسه همینه که میگم کمرنگ شده . واسه یه کمپانی که ادعای لمانز داره سه فصل قهرمانی کمه مشتی . توو مسابقات 24 ساعته GT2 یا DTM ریس هم که اکثرا توی نوربرگرینگ برگزار میشه حضور پورشه چندان حس نمیشه .

        1. porschesport

          ۹ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (141 ديدگاه)

          اگه از سه فصل قهرمانی منظورت gte هستش درست میگی کلا ۸ فصل برگزار میشه با ۵ تا قهرمانی فراری و ۳ تا پورشه ، فصل جدید هم پورشه با ۹۱۱ RSR جدید قطعا خیلی قوی ظاهر خواهد شد ، مسابقات دسته پایینتر هم که تقریبا پورشه ول کرده دلیل اصلیش هم همین فرمول e هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا