پورشه اعلام کرد احتمال استفاده از پیشرانهی ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی خودروی ۷۱۸ کیمن GT4 در سایر محصولات این برند وجود دارد.
قبلاً گفته میشد این خودرو از پیشرانهی ۶ سیلندر پورشه ۹۱۱ GT3 با قدرت کمتر استفاده خواهد کرد اما ژرمنها راه دیگری را انتخاب کرده و بجای آن از پیشرانهی ۶ سیلندر تختی استفاده کردند که اساساً نسخهی کاملاً متفاوت و اصلاح شده از پیشرانهی ۳ لیتری ۹۱۱ کررا میباشد.
در واقع این یک پیشرانهی جدید و سفارشی است که از خانوادهی 9A2 بوده و ما میتوانیم آن را اوو بنامیم. ما سرسیلندر، پیستون، میللنگ و… جدیدی را برای این پیشرانه ساختیم.
این یک تلاش بزرگ برای تولید پیشرانه بوده است. ما به پیشرانههای تنفس طبیعی به ویژه برای خودروهای اسپورت و ناب اعتقاد داریم. ما میتوانیم از این پیشرانه در دیگر محصولات خود نیز استفاده کنیم.
زمانی که از مدیر پورشه دربارهی معنی این سخن پرسیده شد او گفت در آینده چیزهای بیشتری خواهید دید.
پورشه میتوانست از پیشرانهی ۹۱۱ GT3 در کیمن GT4 و باکستر اسپایدر جدید استفاده کند اما مدیر بخش GT این برند گفته انجام چنین کاری توجیهپذیر نبوده است. او گفته است:
پیشرانهی GT3 را نمیتوانید با پیشرانهی 9A2 اوو مقایسه کنید چراکه ما نمیتوانستیم از آن پیشرانه استفاده کنیم. شما میتوانید با یک چکش آن را در محفظه پیشرانه قرار دهید اما خب این کار برای تولید انبوه معنی ندارد. همچنین شما نیازی به قطعات تیتانیومی در خودرویی با ۴۱۴ اسب بخار قدرت ندارید.
فقط پورشه
۲۰ تیر ۱۳۹۸واقعا خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم باکستر و کیمن به تنفس طبیعی برگشتن
تنها مشکل مدل های قبلیش صداش بود که پورشه اونم درست کرد?