پورشه

تأسیس کارخانه باتری جدید پورشه در آلمان

پورشه به دنبال تأسیس کارخانه جدیدی در آلمان برای تولید سلول‌های باتری محصولات الکتریکی آتی خود است.

مدیر اجرایی این خودروساز آلمانی در خلال مصاحبه اخیر خود با روزنامه‌های آلمانی اعلام کرده این کارخانه در شهر توبینگن تأسیس خواهد شد.

اولیور بلوم گفته است:

سلول‌های باتری تکنولوژی کلیدی برای صنعت خودروی آلمان هستند و ما باید آن‌ها را در کشور خودمان داشته باشیم.

همان‌گونه که اتونیوز گفته، خودروسازان اروپایی به دنبال کاهش وابستگی خود به شرکت‌های آسیایی هستند چراکه می‌خواهند تولید خودروهای الکتریکی را افزایش دهند.

گفته می‌شود پورشه باتری‌های خود را از گروه فولکس‌واگن تهیه خواهد کرد و البته خودش سلول‌های باتری کاراتری را نیز تولید خواهد کرد.

بلوم افزوده است:

کلاسی هم برای سلول‌های باتری کاراتر و پرفورمنس وجود دارد. این کار پورشه است. درست همانند کاری که برای توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز پرفورمنس انجام داده‌ایم، هم‌اکنون می‌خواهیم پیشتاز تولید باتری‌های پرفورمنس باشیم.

پورشه در ماه مارس تائید کرد سلول‌های باتری خودش از آندهای سیلیکونی بجای آندهای گرافیتی استفاده خواهند کرد. این شرکت محبوب خاطرنشان ساخته این آندهای سیلیکونی به باتری‌ها اجازه خواهند داد تا در دماهای بالاتری کار کنند. در واقع سلول‌ها قادر خواهند بود در دماهای بالاتر از ۷۵ درجه سلسیوس کارایی خوبی داشته باشند. این در حالی است که باتری‌های کنونی بیشتر در دمای ۲۵ درجه سلسیوس عملکرد خوبی داشته و در دماهای بالاتر از ۴۶ درجه سلسیوس به مشکل برمی‌خورند.

این تکنولوژی جدید همچنین به پورشه اجازه خواهند داد تا باتری‌هایی با تراکم بالاتر، ریکاوری انرژی بهتر و شارژ سریع‌تر تولید کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    دیگه به پورشه هم امیدی نیست! به جای تلاش بیشتر بر روی توسعه سوخت مصنوعی، خودشم اومده تو جمع باتری سازان?
    راستی کسی نمیدونه ماکان برقی کی معرفی میشه؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. RezaRs

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      Gt جان دیه پاشین بازی برا ما مرده الان بچه ها بعد از ما عاشق برقی های شاخ قراره بشوند و بعدشم لابد به عشق های ما بخندن من یکی اگه بچم hp بارچتا رو مسخره کنه عاقش میکنم والا درک نخواهد کرد ۷۸۹ اسب اون با ۷۸۹ اسب در اون دوره چقدر فرق میکنه مبولا ولی خب برقی ها هم چیزا خیلی خوبی برای دوست داشتن دارند من هم خوشم میاد همون شتاب اولیه خوب واقعا حس خوبی داره اما خب ما نسل اتمام خودرو های دورن سوزیم دیگه چه کنیم البته اثرات زیست محیطی واقعا هستند گرمایش جهانی خطرناکتر از چیزیه که فکر میکنیم به نظر من دیکه اصلا برقی هام جواب نمی دن باید به بفکر جبران co2 در جو باشیم و اگر دولت ها یا نمی دونم هرکسی سیستم هایی بسازند که گاز co2 رو واکنش بده روی همه اگزوز ها و حتی یه راهی برای کاهش co2 درون جو باشه مثلا هواپیما بپره و این چیزا شاید بتونیم از اثراتش خودمونو نجات بدیم به نظر من هم گونه بین سیاره ای شدن مهمه هم نجات زمین اما نجات زمین مهم تره قطعا مریخ و ماه زندگی توش سختره تا زندگی روی زمین

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. RezaRs

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        یعنی منظورم اینه نتنها همه ماشینا برقی بشن بلکه نیروگاه های حرارتی تا حد امکان تعطیل و جایگزین و در صورت نیاز روی سیستم های اگزوز هاشون co2 جمع اوری بشه و به جمع وارد نشه منظورم اینه نکه برقی ها بدند میگم خوبند اما کافی نیستند دیگه سال ۲۰۰۷ قطب شمال رو نگاه کنید الان رو وحشت میکنین ایران رو نگاه نکنین بالاست پاریس میره زیر آب این تو بمیری هم از اون تو بمیری هاش نیست

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. مزدا

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      تسلا تو قلب خودروسازی دنیا داره چه جولانی میده

      موافقم 3
      مخالفم 15
      1. ناشناس

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        تسلا تو قلب نیست تو مغزه مگرنه بجز درونسور های عضلانی امریکا و سوپر اسپرت های ایتالیایی و ژاپنی میشه چیز دیگه ای رو تو قلب جا داد

        موافقم 9
        مخالفم 3
  2. SF90 STRADALE

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    خیلی خوبه که پورشه در همه زمینه ها میخواد پیشرو باشه ولی امیدوارم اولویت اولش حفظ درون سوزها باشه

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. RezaRs

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      با توجه به اینکه پورشه تویوتا و … نیست که یهو یه درصد بزرگی از ماشینای مردم عادی رو تشکیل بده این حرفتونو دوس دارم یه ماشینی دوباره به خوش صدای کررا gt هم نیازه اون کامنتای بالام هم برای اقتصادی ها بود واقعیت هم اینه ۹۹ درصد مردم فقط از نقطه a به b می روند ولی ما به عنوان اون ۱ درصد هم حق داریم

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. SF90 STRADALE

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        مشکل من با الکتریکی شدن برندهای بزرگ و خاص مثل بوگاتی ، فراری ، لامبورگینی ، مکلارن و چندتای دیگه هست ….
        اگه پژو ، رنو ، اشکودا ، داچیا ، سئات و امثال اینها الکتریکی بشن خیلی هم خوبه و مشکلی پیش نمیاد
        به نظرم دنیا باید قشنگی هاشو حفظ کنه و تیشه به ریشه همه چی نزنه
        حفظ V10 ، V8 و V12 ها بهترین اتفاقی هست که میتونه در این سیل الکتریکی شدن خودروها بیفته
        البته این نظر بنده هست و مخالف هم زیاد داره

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. RezaRs

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          دقیقا

          موافقم 2
          مخالفم 1
  3. گربه سرابی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    پورشه بد جوری داره حمله میکنه ?

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. RezaRs

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      والا بدجور هم نیست اقای سرابی به پورشه که وام بلا عوض نداده دولت ( عدالت گرا و طرفدار محیط زیست ) مرکل
      اگر هم بده میلیارد دلاری نمیده

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. porsche

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        رضا به خاله ملکل بگو پول ژیاد بده

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. RezaRs

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          خاله مرکل بدرد نمی خوره حزب سبز های آلمان تصمیماتشون بر اساس منافع چپ و راستی نیست برعکس دموکراتا
          زمانی که برقی نون توشه مرگ بر خودروهای درون سوز و ما برقی خواهیم گرد میدن و قتی نون تو درون سوز بیوفته بگن لذت رانندگی خالص اما سبزا اینطور نیستند

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. نعمت اله آزموده

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          پسر جون چرا میگی ملکل افت داره زنای قدیم لوطی تر از پسرای جدید

        3. porsche

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          ??? تایپ خودکار بود

  4. mehran911

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    این ی حرکت فوق العاده است
    فاکتور قیمت باتری در اولویت اصلی ی شرکت با محصولات لوکس پرفورمنس مثل پورشه نخواهد بود این موضوع کمک میکنه پورشه با آزادی بیشتری دست به توسعه و استفاده از باتری های با چگالی بالا و پرفورمنس بهتر بزنه
    باتری آند سیلیکنی که الیور بلوم در روز باتری فولکس ازش خبر داد از هر نظر نسبت به باتری های حال حاضر برتری داره
    از طرفی پورشه نیاز به تولید فلان میلیون باتری در سال نخواهد داشت و سریعتر میتونه نیاز خودش رو برطرف کنه و در آینده به عنوان تامین کننده باتری های سطح بالا ظاهر بشه
    این اتفاق در کنار تاکید پورشه بر روی پیشرانه های درون سوز و سوخت سنتتیک آینده فوق العاده ای رو رقم خواهد زد

    موافقم 9
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا