فولکسواگن از سال ۲۰۰۲ درگیر ایدهٔ ساخت خودرویی فوقالعاده کممصرف بود که نهایتاً به عرضهٔ مدل تولید محدود XL1 در سال ۲۰۱۴ انجامید. در همین حین، نظر استودیوی طراحی پورشه به شاسی فیبر کربنی XL1 جلب شد و تصمیم گرفت از این شاسی برای ساخت یک خودروی اسپرت فوق سبک استفاده کند تا تفسیر مدرنی از مدل ۹۰۴ دههٔ ۱۹۶۰ باشد. بدین ترتیب، در سال ۲۰۱۳ کانسپتی بنام ۹۰۴ Living Legend در قالب یک ماکت اندازه کامل ساخته شد.
درحالیکه فولکسواگن به خاطر کاهش مصرف سوخت در XL1 از شاسی فیبر کربنی استفاده کرده بود اما پورشه اعتقاد داشت که این شاسی میتواند خودروی اسپرت فوقالعاده جذابی را ایجاد کند. این یک کوپهٔ کوچک موتور وسط با وزنی در حدود تنها ۹۰۰ کیلوگرم بود. یکی دیگر از ویژگیهای جالب ۹۰۴ لجند نیز پیشرانهٔ آن بود زیرا پورشه اعتقاد داشت که مناسبترین پیشرانه برای این خودرو نه موتورهای چهار سیلندر و شش سیلندر معمول بلکه یک پیشرانهٔ موتورسیکلت V2 دور بالا خواهد.
بهاحتمالزیاد مهندسان پورشه پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری دوکاتی ۱۱۹۹ سوپرلگرا را برای این کار در نظر داشتهاند زیرا در سال ۲۰۱۴ فولکسواگن کانسپت XL Sport را با همین پیشرانه معرفی کرد. نتیجهٔ نهایی این طرح یک کوپهٔ موتور وسط زیبا و سبک با خطوط ساده و منحنیهای اغواکننده بود که میتوانست پاسخ پورشه به آلپاین A110 باشد اما متأسفانه ۹۰۴ لجند هیچگاه چراغ سبز تولید را دریافت نکرد.
پورشه ۹۰۴ اولیه که رسماً کاررا GTS نامیده میشد، جانشین مدل ۷۱۸ بود و در سال ۱۹۶۳ به بازار آمد. البته این خودرو در اصل نسخهای جادهای از یک خودروی مسابقهای بود زیرا طبق قوانین، پورشه باید حداقل صد دستگاه نسخهٔ جادهای از ۹۰۴ تولید میکرد تا بتواند مجوز شرکت در مسابقات را دریافت کند. بدین ترتیب این شرکت نهایتاً ۱۰۶ دستگاه از این خودرو را به فروش رساند درحالیکه تقاضای بازار بسیار بیشتر از این تعداد بود.
مازیار
۲۴ آبان ۱۳۹۹پورشه دیگه رسما داره میترکونه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۳۹۹هیچکدومتون متوجه نشدید !!!
پورشه داره ضربِشَست نشون تمام رقبا میده که زیاد کُریخونی نکنید ، بخصوص تسلا و باقی الکتریکی سازان .
پورشه اینقدر قدرتمنده که همیشه بالاترین رادمان را در خودروهاش ارائه میکنه که پول خوب میگیره اما نوش جونش ، چرا بقیه نمیتوانند مثل پورشه باشند ، دلشون میخواد ولی نمیتوانند ، این کاری به برند نداره ، این قضیه مربوط به قدرت مهندسی بالای آلمانیها و بخصوص مهندسان و طراحان پورشه داره که با تمام شرکتها متفاوته .
Hadi
۲۵ آبان ۱۳۹۹واقعاً پورشه داره سنگ تموم میزاره…
نگاه کردن به اینا روح آدمو جلا میده…
چطوری این همه طراحی تو دستشون بود؟؟
عقب 911 رو اگه از رو این میزدن خیلی بهتر میشد…
مزدا
۲۴ آبان ۱۳۹۹پورشه داره کم کم یه پوست اندازی ظاهری میکنه
(Saeed(peugeot
۲۴ آبان ۱۳۹۹ای وااااای ….فکر کنم مک لارن اسپیدیتل از عقب این اسکی رفته
Ho3eyn
۲۴ آبان ۱۳۹۹شدیدا موافقم
بیگ لایک
hssn
۲۴ آبان ۱۳۹۹این اصلا جایی ازش عکس و فیلمی ازش پخش نشده بوده تا الان:/
ینی چی اسکی اصن؟ به تاریخ رونمایی این دوتا و شرایط خبر دادن از این دو تا فک کردی؟
مازیار
۲۴ آبان ۱۳۹۹احتمالا طراحان مک لارن سفر در زمان داشتن???
hssn
۲۵ آبان ۱۳۹۹یا شایدم توی پورشه نفوذی داشتن XD
917
۲۴ آبان ۱۳۹۹خدا وکیلی این لفظ اسکی و کپی رو برای هیچ ماشینی استفاده نکنید. من طراح نیستم ولی برای تفریح گاهی اسکچ میزنم، یه قسمت کوچیک مثل چراغ یا جلوپنجره هر شکلی بکشی قبلا تو یه ماشین دیگه استفاده شده. دلیل نمیشه کپی باشه
Hamidreza
۲۵ آبان ۱۳۹۹چجوری میخواد اسکی بره! نه عکسی نه چیزی!
در ضمن خدایی اصلا شبیه نیستن!
Khosrow
۲۴ آبان ۱۳۹۹چیزه خوبیه / چی بود دیروزیه – انگار کتک مفصلی زده بودن بهش ..
Joker
۲۴ آبان ۱۳۹۹حداقل یه فاصله بنداز بین معرفیشون،سر درد گرفتیم…
سامورایی از قله فوجی
۲۴ آبان ۱۳۹۹اینا تمومی ندارن
600000
۲۴ آبان ۱۳۹۹طراحی ساید ماشین واقن برای من مهمه که این توش خوب نیس
917
۲۴ آبان ۱۳۹۹طراحی ساید؟ همون نما جانبی میشه درسته؟
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۴ آبان ۱۳۹۹من این خبر و ۲ روز پیش خوندم….
ای کاش پورشه این هارو تولید می کرد….
درسته هزینش بالاست ولی ای کاش تولید می شد….
Ramin
۲۴ آبان ۱۳۹۹پورشه…..
??????
چه قدر کانسپت میده…..
همشم شبیه 918……
♤Angus_812♤
۲۴ آبان ۱۳۹۹خارج از این پست و بحث
……
پورشه میتونست رکورد دار سرعت باشه با حداقل ۵۵۰ کیلومتر برساعت
چون تو بحث پرفورمنس رو دستش نیست
از یه ۶ سیلندر تخت ۷۰۰ تا میکشه
حالا حساب کنید از یه V12 یا V8 چقدر میتونست بکشه
بنظرم اگه مدعی بشه همرو از سر راه برمیداره چون تکنولوژی و علمی که پورشه تو بحث پرفورمنس داره هیچ خودرو سازی نداره
SF90 STRADALE
۲۴ آبان ۱۳۹۹کاملاً موافقم ????
اگه پورشه وارد بازی بشه فاتحه رقبا رو باید خواند
البته سال ۲۰۱۴ فراری کانسپتی بنام F80 رونمایی کرد با شتاب ۲.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت
پورشه و فراری توانایی های زیادی دارن ولی متاسفانه رکورد سرعت در برنامه کاریشون نیست !!!!
البته برای منِ طرفدار ، این مسئله خیلی مهمه ولی برای پورشه و فراری شاید زیاد مهم نباشه
مازیار
۲۴ آبان ۱۳۹۹حالا خودمونیم خیلی تمیز و قشنگ فراری رو هم همراه کردی ها?
♤Angus_812♤
۲۴ آبان ۱۳۹۹نه درست میگه فراری و لامبورگینی و پورشه
اگه بخوان از بزنن سیم اخر
حتی SSC و کوینگ زگ و بوگاتی دیگه حرفی برا گفتن ندارن
مخصوصا لامبورگینی که اگه دوتا توربو بزاری رو موتور V10 هوراکان ۱۲۰۰ اسب بخار میده
داخل یوتیوب کلیپش هست ببینید
Amin-mc20
۲۵ آبان ۱۳۹۹*و مازراتی
SF90 STRADALE
۲۵ آبان ۱۳۹۹فراری اسمش همه جا هست و نیازی به تعریف و تمجید من نداره دوست عزیز
اگه بخواهیم واقعیت رو ببینیم و عادلانه و عاقلانه مقایسه کنیم پورشه و فراری سطحشون از بقیه اسپرت سازان بالاتره و میشه این دو برند افسانه ای رو با هم مقایسه کرد
سایر برندها برای رسیدن به این دو تلاش میکنن
ارشیاsvj
۲۵ آبان ۱۳۹۹اره خبر نداری اقای SF90!!??
Amin-mc20
۲۵ آبان ۱۳۹۹میشه بگی چه ماشین پورشه 6 سیلندر بود 700 اسب داشته؟
ارشیاsvj
۲۵ آبان ۱۳۹۹نسل اخر GT2RS رو میگه.
Amin-mc20
۲۵ آبان ۱۳۹۹اون مگه 3.8 هشت سیلندر نبود؟
ارشیاsvj
۲۴ آبان ۱۳۹۹موتور دوسیلندر دوکاتی؟؟؟
بهتر که تولید نشد.
ولی جلوش خوشگله.
Sina
۲۴ آبان ۱۳۹۹انصافا این کانسپت های پورشه نصفشون قابلیت و ارزش تولید داشتن ، تعجب میکنم چرا خیلی از اینا تولید نشده
مثلا پورشه ویژن توریزمو
ایکاش بقیه شرکت ها هم کانسپت های چند سال پیش خودشون رو مثل پورشه نشون بدن، نظرات درباره ی این کانسپت ها بتونه به خود شرکت کمک های زیادی بکنه.
این ماشین هم قیافه ی فوق العاده زیبایی داره!!
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۹چه قدر کانسپت های مخفی پورشه خفن بوده و من نمیدونستم
Reza ar
۲۴ آبان ۱۳۹۹دو تا از این کانسپتای پورشه برای تساحب کامل بازار کافیه!!!
حسین دهمرد
۲۴ آبان ۱۳۹۹ابعادش تو چه کلاسیه؟
Swedish arrogant tiger
۲۴ آبان ۱۳۹۹زیباست. البته یه موتور قوی تر رو ترجیح میدادم روش باشه.
Amin-mc20
۲۵ آبان ۱۳۹۹زیبا ترین پورشه ای که به خواب و بیداری دیدم!!!