پورشه سال پیش با تایکان بهصورت رسمی وارد بازی الکتریکیها شد اما داستان این خودرو به کمی قبلتر بازمیگردد.
همهچیز زمانی شروع شد که میشائیل مائر طراح ارشد این خودروساز اسکچی از هایپرکار ۹۱۸ هیبرید را دید و برای لحظاتی آن را نه با دو درب بلکه با چهار درب تجسم کرد.
او میگوید:
وقتی به گذشته فکر میکنم طرحی شماتیک از پورشه ۹۱۸ را در استودیوی خود به یاد میآورم. یکی از خطوط بهگونهای کشیده شده بود که به وضوح طرح متفاوتی را نشان میداد. از نقطه دید من این خط شبیه نقطه اتصال درب عقب بود. من متحیر شده بودم!
اینگونه بود که ایدهی تولید یک سوپر اسپورت چهار درب متولد شد و نهایتاً نیز کانسپت ویژن توریسمو پدیدار گشت. البته این تنها یکی از تکههای پازل بود زیرا طراحان پورشه هنوز تصمیم نگرفته بودند که پیشرانه را در عقب قرار دهند یا در میانه خودرو. هرچند آنها تصمیم گرفتند بجای پیشرانه درونسوز از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده کنند و خب بقیه داستان روشن شد.
مائر میافزاید:
از نظر تناسبات و سؤالاتی که در بحث حملونقل الکتریکی وجود دارد ما فهمیدیم که استفاده از قوای محرکه تمام الکتریکی میتواند تأثیر بهتری داشته باشد.
این طرح مطالعاتی علاوه بر اینکه روی تایکان تأثیر گذاشته بلکه برخی از ویژگیهای طراحی آن تقریباً در تمامی محصولات جدید پورشه بکار رفته که از جمله آنها میتوان به گرافیک چراغهای جلو و نوار نورانی با نوشته پورشه در عقب خودروهای این برند اشاره کرد.
Hadi
۲۴ آبان ۱۳۹۹کاش همشون تولید میشدن…
واقعاً این طرحها مخفی پورشه یکی از یکی بهترن…
دست مریزاد ?
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۴ آبان ۱۳۹۹اه چقدر کانسپت معرفی می کنه این پورشه .
این ماشین یه قاتی پاتی از 918 و پانامرا است و خیلی جذابه.
و اصلا فکر نکنم واقعی باشه.
ولی بازم جذابه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۳۹۹فکرشو بکنید چقدر قدرت این شرکت زیاده در ارائه تکنولوژی و ارائه قوای فنی ، که انگاری سینی میوه را گذاشتن جلوشون برای انتخاب سیب پرتقال موز و با دیدن خطوط و طراحی بدنه فکر میکنن کدوم موتور بیشتر بِهِش میاد که موتور عقب باشه ، جلو باشه ، وسط باشه ، هیبرید باشه ، الکتریکی باشه ، بنزین باشه یا دیزل .
اونوقت هنوز خیلیها ایمان نیاوردن که جهان خودرو هنوز ستارهاَش در آلمان میدرخشه .
عجب ،داخل شرکتهای ایرانخودرو و سایپا هم میشینند پس از سابقه ۵۰ سال خودروسازی ، تصمیمگیری میکنند ، بودجه را تصویب میکنند ، تقسیم میکنند و سپس موتورِ دهه ۸۰ میلادی را یا از چین وارد میکنند یا با بدترین کیفیت و مونتاژ میبندند روی خودرو مثلاً جدید و غیر از بودجه یامُفتی که میلیاردی تو جیب خودشون میکنند ، یه پول مفتی هم از پیشفروشها و دلالهای خودشون کسب میکنند ، ایمان بیاورید که شرکتهای خودروسازی ایرانی هیچگاه خودروساز نمیشوند که هیچ ، بلکه پروش دزد دلال و حرامخور هم در جهان میکند و صادر هم میکنند به سبب پولهای بیصاحب و بیحساب کتاب .
مهراد
۲۴ آبان ۱۳۹۹آقای هادی عزیز
آیا نوشتن آنچه در ذهن دیگران میگذرد و ذهن خوانی طرفداران پورشه کار درستیست ؟؟
جیگرتو ??
Hadi
۲۴ آبان ۱۳۹۹نوکرتم مهراد جون
راستش تعریف از خود نباشه من خودم طرفدار آلمانیا به ویژه پورشه هستم…
?Porsche means:the Love is never end
Ho3in
۲۴ آبان ۱۳۹۹پورشه فقط 918 واقعا شاهکاره❤?
من که عاشق و طرفدار فراریم ولی واقعا 918 رو دوست دارم
لامصب رقیب نداره چه تو طراحی خارجی و چه توی طراحی داخلی
بهترین طراحی دنیا ?
Dr.Ahmadreza2002
۲۴ آبان ۱۳۹۹علاوه بر همه اینها
این ماشین واقعا از اینده اومده بود
ممد ژانگولر
۲۴ آبان ۱۳۹۹هوا خیلی سرده ?
سامورایی از قله فوجی
۲۴ آبان ۱۳۹۹مُردم براش ???
Amin-mc20
۲۴ آبان ۱۳۹۹تموم هم نمیشه این کانسپت ها
R@min
۲۴ آبان ۱۳۹۹طرحای مخفیش به نصف ماشینای دنیا می ارزه
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۴ آبان ۱۳۹۹آخ چه رخی داره??
ای کاش این به اسم پانامرا تولید میشد…..
عجب چیزیه….
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۹ترکیبی از پانامرا و تایکان
Ramin
۲۴ آبان ۱۳۹۹کانسپت قشنگی هست.
ولی خیلی پهنه…..
عرضش زیاده
سامورایی از قله فوجی
۲۴ آبان ۱۳۹۹پورشه حالا حالا مونده به پای مهندسی چانگان برسه
مهرداد كمال
۲۴ آبان ۱۳۹۹خیلی شیکه اگه نسل بعدی پانامرا رو این طور طراحی کنن عالی میشه
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۹محشره
سورنا
۲۴ آبان ۱۳۹۹این که خیلی بهتر از تایکانه
اولش یه لحظه دیدم فک کردم کانسپت پانامراس ??
Khosrow
۲۴ آبان ۱۳۹۹اغوا کننده س / بد کوفتیه / شاهکاره تمام قد ..
رامتین
۲۴ آبان ۱۳۹۹عجب طراحی اغواکننده ای. فوق العاده هست پورشه. واقعا جا داره پورشه بیاد پانامرا کروک هم تولید کنه.