پورشه پانامرا توربو S با ورود خود به بازار، مفهوم قدرتمندتر و برجسته تری را در کلاس خودروهای چهاردر اسپرت لوکس به نمایش گذاشته است. بهینه سازی ها و تغییرات انجام گرفته در این خودروی جی تی، ترکیب منحصر به فردی از عملکرد، بازدهی و دینامیک رانندگی را ارئه می کنند . . .
پیشرانه ۴.۸ لیتری V8 تویین توربوشارژ این خودرو با افزایش ۱۰ درصدی یا ۵۰ اسب بخاری نسبت به پانامرا توربو معمولی، توانایی تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. همچنین گشتاور آن نیز در دو حالت اسپرت و اسپرت پلاس از ۷۰۰ نیوتن متر به ۷۵۰ نیوتن متر رسیده است و در حالت نرمال نیز این پیشرانه هشت سیلندر نزدیک به ۸۰۰ نیوتن مترگشتاور را تولید می کند.
ارتقاهای انجام شده در این پیشرانه دست یابی به رکوردهای جدیدی را برای قدرتمندترین مدل پورشه پانامرا امکانپذیر ساخته است. با استفاده از سیستم LaunchControl رسیدن به سرعت ۱۰۰ از حالت سکون را تنها در ۳.۸ ثانیه ممکن ساخته و نهایتا بیش ترین سرعت خودرو را نیز تا ۳۰۶ کیلومتر برساعت افزایش داده است.
اما با وجود این افزایش قدرت، مصرف سوخت متوسط توربو S برابر با ۲۴.۶ مایل به ازای هر گالن (معادل ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر) باقی مانده که این نشان دهنده عملکرد هوشمندانه مهندسان پورشه است.
قدرت و عملکرد توربو S در مقایسه با مدل معمولی توربو به دو دلیل است؛ توربوشارژرهای بهینه شده با پره هایی از جنس آلیاژ تیتانیوم/آلومینیوم و سیستم مدیریت پیشرانه دگرگون شده ؛ و از طرف دیگر استفاده از پره هایی از جنس چنین آلیاژی باعث کاهش وزن آنها و کمپرسور و در نتیجه اینرسی حرکتی کم تر و شتاب گیری بهتر شده است.
پورشه پانامرا توربو S در کنار قابلیت های دینامیک بالا و ویژگی های اسپرت خود، طیف گسترده ای از سیستم های ایمنی وکنترل دینامیک رانندگی را به صورت استاندارد در بر دارد از جمله: سیستم کنترل دینامیک شاسی پورشه موسوم به PDCC ، سیستم فعال پایدارکننده چرخش که باعث بهبود پایداری خودرو در پیچ ها را باعث شده ، سیستم گشتاور برداری پورشه موسوم به PTVPlus که تقسیم متغیری از گشتاور را به چرخ های عقب انتقال می دهد و نهایتا سیستم ضدلغزش دیفرانسیل که چسبندگی و پایداری بی نظیری را در هر شرایط رانندگی فراهم می آورد.
شخصیت متمایز پانامرا توربو S نه تنها در قابلیت های فنی آن بلکه در طراحی خارجی نیز نمود پیدا کرده است. رینگ های آلیاژی ۲۰ اینچی Turbo II با پهنای بیش تر در عقب، براگیرهای کناری واسپویلر چهار جهته عقب از جمله موارد متمایز کننده در این مدل است.
در داخل نیز استفاده از پوشش چرم گران قیمت دو رنگ مشکی/کرم و یا خاکستری/کرم ، اتمسفری اسپرت واعیانی را برای سرنشینان این هیولا به وجود میاورد!
در خاتمه باید اشاره کنیم که فروش پورشه پانامرا توربوS از ماه ژوئن ۲۰۱۱ و با قیمت پایه ای ۱۲۲ هزار و ۶۲۳ پوند آغاز شده و تمامی مدلها نیز مجهز به سیستم ردیابی خودرو موسوم به VTS هستند. همچنین مالکان ثروتمند این پورشه می توانند توانایی خودرویشان را در پیست سیلور استون پورشه محک بزنند.
ShahabLambo
۲۸ دی ۱۳۹۰پورش دوست ندارم اما از کنارم رد میشه ضربان قلبم میره بالا :-)
rastak
۲۹ دی ۱۳۹۰خیلی خوب بود
esi
۷ مرداد ۱۳۹۲آدم تو خیابون پورشه که می بینی خیلی حال می کنه ولی وقتی تحقیق می کنی متوجه می شوی که کیفیت بنز را ندارد
امیرحسین
۵ بهمن ۱۳۹۰واقعااین پانامرا شاهکاره پورشه است .تصور کنید 2 تن وزن داره شتاب صفر تا صدش 3.8 که تو تست مجله ی موتورترند به 3.5 رسیده بود.یعنی یه سوپر اسپرت 4 در.
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۰بابا دارم دیونه میشم هر شب خوابشو میبینم
ali JUVE
۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ببخشید…کولرهم داره این مدل پورشه ..!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سجاد
۱۲ خرداد ۱۳۹۲نه.هنوز به این تکنولوزی پیشرفته دست نیافتن!!!!فقط ایران خودرو وford به این تکنولوزی دست یافتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پويا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱پانامراخوبه ولی برای یه چیز هایی باید پول اظافه مثل (برف پاک کن جلو.لاستیکها)و این مدل اونجوری نباشه خوبه.
داریوش f.m
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱این ماشین شاهکاره من توش هم نشستم. فقت این که 3 تا این مدل تو ایران هست که با قیمت 600 ملیون تومان هست و هر کس نمی خورد.راستی با بنزین 600 ملیون هااااااااااااا!!! 91/2/17
علیرضا
۲۵ تیر ۱۳۹۱یکی از این 3 خودرو یکیش مال من ات
علیرضا
۲۵ تیر ۱۳۹۱یکی اش مال من است پدر در آمد تا واردش کردم
آرش
۱۵ مرداد ۱۳۹۱پورشه ی پانامرا ماشین فوق العاده ایه.فقط اگه صندلی های عقبش مثل پورشه کاین بود دیگه در نظر من هیچ مشکلی نداره.
زهرا
۱۶ مرداد ۱۳۹۱وای خدا این پورشه ها ماشین نیستند,هواپیما هستند که مخصوص زمین ساخته شدند و بهشون میگن زمین پیما…..
حسین
۷ شهریور ۱۳۹۱خیلی……….با حالِ..!!!!
sina
۱۱ شهریور ۱۳۹۱یعنی میشه روزی منم پورشه پانامرا سوار شم؟؟؟؟؟مسلما نه.
ششش
۱ مهر ۱۳۹۱ما که دستمون بهش نرسه آشغغغغغغغغغاله
خوش تیپ
۱۷ مهر ۱۳۹۱اگه ارزوته سوار بشی ولی نمیتونی برو یک ساعتی تو قبرستون بشین تا اروم بشی.بعد یه نفس عمیق بکش تا سبک بشکی.بعد که سبک شدی هوا میری نمیدونم تا کجا میری من این پورشه رو نداشتم بابا برام عیدی داد یه توپ قلقلی داد ههههههههههههههههههههههههههه.ولی خدایش خیلی این پورشه باهاله..خودم ارزو میکنم تا سوار یکیشون نشدم نمیرم
دانیال
۲۴ مهر ۱۳۹۱بابا خوشتیپ
جمشید
۲ دی ۱۳۹۱سلام دوستان این یک ماشین معمولی نیست فکرش رو بکنید با قدرت 550 اسب بخار یعنی معادل یک اسب تریلی کش ولوو fh12 و سرعت 306km در ساعت و شتاب 3.8 فقط در هر 100km بنزینی معادل 9.8 مصرف میکنه اون هم یک ماشین سدان 4 درب بنظر من نهایت علم و هنر و قدرت ماشین سازی المان رو نشون میده البته از این قول های خودرو ساز در دنیا بازم هست و امیدوارم خودروسازان داخلی اسم فرغونهاشون رو ماشین نزارند مثلا 405 با 105 اسب بخار قدرت صدی 12 بنزین میسوزونه
محمد
۶ دی ۱۳۹۱یه سوال:میشه این ماشین را هم دوگانه سوز کرد.اگه میشه میخوام بخرم گازسوز کنم
عبدولله
۳ بهمن ۱۳۹۱اگه دوگانه سوز نشه خریدنش فایده نداره
صدی ۱۰ میسوزونه اینجوری اگه بخرم هرچی پول در میارم باید خرج بنزین کنم
رفیج
۱۱ دی ۱۳۹۱دنبال این بودم که یکیشو بخرم.
پیدا کردم ولی 720م
شنیدم گرون تر از ایناس.
تعدادشون هم شنیدم اینطور که فروشنده میگفت از 10 بیتشره شایدم خیلی بیشتر اطلاع دقیقی نداشت ولی میگفت از 10 بیشتره تو ایران.
بي كس
۱۳ بهمن ۱۳۹۱وایییییییییییییی چرا باید بعضی ها سوار چنین ماشین هایی بشن ولی ما نیمتونیم حتی تصور داشتنش رو بکنیم واقعا چرااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
۲۲ بهمن ۱۳۹۱اینه ماشین این میشه روش حساب کرد یک ملیارد تومان شد توبازار علکی ایران
محمد
۲۰ اسفند ۱۳۹۱باعرض پوزش یه پیکان گوجه ای دارم حاضرم بایه دونه ازایناتعویضش کنم
farid
۲ خرداد ۱۳۹۲واقعا عالیه ولی ما همون پژو 105 اسب بخار رو هم نداریم چه برسه به این ماشینا
خدایا کمک کن ایشالا وضع مالیم خوب شه یه پیکان مدل بالاتر بخرم که باهاش مسافر کشی میکنم کمتر اذیت شم
همیشه موقع ایستادن تو فکر اینم یه سرازیر باشه که بتونم روشنش کنم پول ندارم براش استارت بخرم
وللش اینا عاقبت دانشگاه رفتنمه تو فقر و بیچارگی
دانشگاه هم مال ایناییه که پورشه سوار میشن نه من!!
بای بای
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۲من یه پژو دارم چقدر بزارم روش یه ساعت بشینم داخلش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد امین کرمی
۲۶ شهریور ۱۳۹۲پسرعمه یه منم داره زیاد توش نشستم ماهم 911 داریم
armantak
۵ مهر ۱۳۹۲من بابام پانامرا داره همه چیش خوبه فقط ضبطش یا همون سیستمش پایینه/سیستم فابریک ماشین باید خوب باشه
باراد
۱۹ اسفند ۱۳۹۲سلام دوستان گلم الان پورشه پانامرا 4s مدل 2011-2012 چنده ؟
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید ♥
محمد
۲۵ فروردین ۱۳۹۳حالا نگاه کنید یه ماشین به روز با این حجم موتور از اردی کم مصرف تره.با مسولای ایرانخودرو و سایپا چراغ ماشیناشون رو عوض کنن به اسم محصول جدید بدن بیرون ما هم که پول نداریم باید همین چندتا گزینه محدود را سوار بشیم
محمد
۲۵ فروردین ۱۳۹۳راستی دوستان خبر ندارن فرمونش هیدرولیک یا نه
مهدی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳پورشه پانامراتوربواس دیوونه کننده است آخ آخ آخ یه مدل جدیدترطراحی کرده به نام اسپورت توریسموواقعاشاهکاره حتماسرچ کنیدببینیدش خدایی پورشه یکی ازعالیترین تکنولوژی های اتوموبیله
علی
۹ آذر ۱۳۹۳من یک پورشه پانامرا توربو دارم مدل ۲۰۱۲ولی قبلش یک مرسدس بنز S500داشتم حاضرم پورشه بفروشم همون بنزو وردارم اصلا به پای S500نمیرسه. با تشکر