در یک صبح بارانی در جنوب لسآنجلس، تمام چشمها در کمیته جهانی پورشه به انبار کوچک «سن پدرو» دوخته شده است. «لوفت گکولت ۴» مکانی است که میتواند جمعیت عظیمی از علاقهمندان و برخی از نادرترین و منحصر به فردترین پورشهها از سراسر کشور ایالات متحده به خود جذب کند. اینکه تنها چند نمونه از این پورشهها را به عنوان شاخص انتخاب کنیم، واقعاً کار سختی است. امّا در هر صورت، ۶ نمونه از بهترین پورشههای حاضر در این گردهمایی را مرور میکنیم.
سری پورشه ۹۱۱ RS
عنوان GT3 شاید در سال ۱۹۹۹ متولد شده باشد، امّا تاریخ این نسخه سبکوزن از ۹۱۱ به مدل ۹۱۱ متعلق به سال ۱۹۶۷ برمیگردد. تمام نسخههای نسل بعدی از این ۹۱۱، یک پسوند RS به دنبال خود داشتند و «لوفت»، برخی از بهترینهای آنها را در لباس کاررای سفید به نمایش گذاشته است. سری «لایشتبائو کونگا» با یک نمونه واقعی ۹۱۱ R شروع میشد و سپس به ترتیب، نوبت به یک کاررا RS 2.7، کاررا RS 3.0، مدل ۹۶۴ کاررا ۳.۸ RS و در پایان، به مدل بسیار نادر ۹۹۳ کاررا RS میرسید.
پورشه ۹۶۴ ۹۱۱ تارگا
نسبت به نسلهای قبلی ۹۱۱ SC و ۳.۲ کاررا، تعداد کمتری از مشتریان ۹۶۴ بودند که گزینه تارگا را انتخاب میکردند؛ چرا که در آن زمان، نسخه کابریولت با سقف باز شونده که اولین بار در سال ۱۹۸۳ معرفی شده بود، محبوبیت فراوانی داشت. در حالی که تعداد ۱۵۸۱۵ دستگاه از ۹۶۴ کابریولت به تولید رسید، تنها ۴۸۶۳ دستگاه از ۹۶۴ تارگا از دل «اشتوتگارت» بیرون آمد و از این رو، این نمونه زیبای سبزرنگ، یکی از خودروهای خاص حاضر در نمایشگاه بوده است.
پورشه کاررا ۶ (۹۰۶)
906 یکی از سطح بالاترین نمونههای اولیه پورشه در سالهای آخر دهه ۱۹۶۰ میلادی بود که در کلاسهای «گروپ ۴» و «گروپ ۶» در سراسر جهان به رقابت میپرداخت. در زیر این پوسته لاغراندام، یک قلپ تپنده ۲ لیتری تخت شش سیلندر بود که قدرت معادل ۲۲۰ اسببخار در اختیار قرار میداد. سطح قدرت این پیشرانه شاید در نگاه اول، چندان بالا نباشد، امّا این موضوع را نیز باید درنظر گرفت که وزن کلی خودرو کمتر از ۶۰۰ کیلوگرم است.
نسخه دستنخورده از پورشه ۳۵۶ اسپیدستر
در این گردهمایی، برخی از خودروهای اورجینال و دستنخورده نیز حاضر شده بودند؛ از جمله این اسپیدستر آبیرنگ زیبا که لکههای جالبی در داخل و خارج خود دارد. به نظر میرسد که بدنه به همان رنگآمیزی اولیه باقی مانده است و این موضوع احتمالاً برای قطعات پلاستیک و فلزی داخل کابین نیز صدق میکند. در حال حاضر، بازار علاقه زیادی به ویژگیهای اولیه و اورجینال نشان میدهد و شاید این «اسپیدستر» نیز همچنان حالت کنونی خود را حفظ کند.
پورشه ۳۵۶ مدل ۱۹۵۶ متعلق به مت هومل
برخی افراد هستند که با خودرویشان به صورت روزانه رانندگی میکنند، برخی در آخر هفتهها از آن کار میکشند و برخی نیز مانند مت هومل (Matt Hummel) که به داشتن یک ۳۵۶ معروف هستند؛ کسی که بیشتر از همه به ماجراجوییهایش در پشت فرمان این پورشهی رنگ و رو رفته مشهور شده است.
پورشه ۹۵۹ کانپا نسل سوم با رنگآمیزی سبز
نسل سوم ۹۵۹ کانپا با بدنهای از رنگ سبز متالیک (Emerald Green)، در واقع، سرعت بیشتری نسبت به نسخه موجود در بازار از ۹۵۹ داشت و به لطف توربوشارژهای دوقلوی بزرگ «بورگ-وارنر»، ارتقای سیستم سوخت، ECU، اگزوز و کلاچ، موتور ۲.۸ لیتری شش سیلندر میتوانست قدرتی به میزان ۷۶۳ اسببخار تولید کند و حداکثر گشتاورش نیز به ۸۶۱ نیوتنمتر برسد.
رامکال
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶مورد آخر لطفا.
هرچه سریعتر بهتر.
carbonado_gt
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶پورشه رو نمیشه دوست نداشت ….