وقتی که صحبت از پانامرا ۲۰۱۷ میشود سؤال این نیست که چه چیزی جدید است بلکه صحیحتر این است که چه چیزی جدید نیست!
درحالیکه تنها بخش مشترک خودرو نشان روی کاپوت است اما اینجا ما به ذکر برخی موارد برجسته و کلیدی جدید اکتفا میکنیم:
- ظاهر جدید
ظاهر حباب مانند نسل قبلی پانامرا که آن را کمی شبیه فولکس بیتل کرده بود دیگر وجود ندارد و هماکنون ساختاری تیزتر، کم ارتفاعتر و البته صیقلیتر و طویلتر جای آن را گرفتهاند. پانامرای جدید در بحث ظاهری از ۹۱۱ اسطورهای مخصوصاً در بخش عقبی الهام گرفته است.
- فرمان پذیری چرخهای عقب
برای اولین بار سدان ۴ درب اسپورت پورشه از سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب سود میبرد. همانند سیستم استاندارد موجود در ۹۱۱ GT3 RS، این سیستم سفارشی در پانامرا چرخهای عقب را در جهت مخالف چرخهای جلو و در سرعتهای زیر ۴۵ کیلومتر در ساعت و با حداکثر زاویه ۲.۸ درجه میچرخاند تا اثر کوتاه شدن مجازی فاصله بین محورها را ایجاد کند. در سرعتهای بالاتر از ۴۵ کیلومتر در ساعت چرخهای عقب در همان جهت چرخهای جلو و برای افزایش پایداری پانامرا میچرخند.
- سه گانه توئین توربوها
پانامرا با سه پیشرانه جدید در دسترس است که همگی توئین توربو هستند. در آمریکای شمالی تنها دو پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری و ۸ سیلندر ۴ لیتری در دسترس است درحالیکه در بقیه نقاط علاوه بر این دو پیشرانه ۴ لیتری دیزلی نیز قابل سفارش است. پیشرانه ۲.۹ لیتری توان تولیدی ۴۴۰ اسب بخاری دارد درحالیکه نسخه ۸ سیلندر قدرت ۵۵۰ اسب بخاری را تولید میکند.
- گیربکس ۸ سرعته PDK
دومین نسل پانامرا اولین مدل پورشه است که از گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه استفاده میکند. این گیربکس جانشین نسخه ۷ سرعته نسل قبلی شده است. ۶ دنده ی اول از نوع سنتی هستند اما دو دندهی آخر اووردرایو هستند. بهترین خبر اینکه این گیربکس برای تحمل گشتاور بالای خودرو طراحی شده است.
- پاسخ اسپورت
این حالت که اولین بار در ۹۱۸ اسپایدر معرفی شده همانند یک سیستم اووربوست عمل میکند و حداکثر قدرت خودرو را به مدت ۲۰ ثانیه آزاد میکند. اگر ۲۰ ثانیه برای شما کافی نیست بهطور ساده دوباره دکمه اسپورت را بفشارید.
- سواری روی ابرها
سیستم تعلیق بادی سه محفظهای پانامرا که روی مدل 4S سفارشی و روی مدل توربو بهطور استاندارد وجود دارد جایگزین نسخه دو محفظهای قبلی شده و ۶۰ درصد حجم بیشتری دارد.
- سرعت فوقالعاده
با وجود پکیج اسپورت کرونو در مدل 4S، این خودرو در ۴ ثانیه از حالت سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. با اضافه شدن این پکیج به مدل توربو انتظار میرود که پانامرا در ۳.۴ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که یکی از سریعترین مدلهای پورشه خواهد بود.
- اضافه کردن آلومینیوم
نسل اول پانامرا از آلومینیوم در کاپوت، درب صندوق و پوسته درب ها سود برده است. نسل جدید این خودرو علاوه بر قسمتهای قبلی از این ماده در سقف و پانلهای کناری نیز بهره گرفته است. وزن ناخالص خودرو علیرغم تمامی پیشرفتهای صورت گرفته تقریباً برابر با وزن خودروی قبلی است.
- پانامرا میتواند در تاریکی ببیند
پانامرای جدید سیستم دستیار دید شب را دارد که از دوربین گرمایی به منظور نمایش افراد و جانوران بزرگ استفاده میکند. این سیستم میتواند منابع گرما را دستهبندی کرده و بین اشیای زنده و غیرزنده تمایز قائل شود.
- InnoDrive
در زمان عرضه پانامرا در آمریکا این سیستم در دسترس نیست اما InnoDrive کروز کنترل را به سطحی بالاتر ارتقا داده و از دادههای ناوبری به منظور بررسی جادهی پیش رو، زاویه پیچها و محدودیتهای سرعت استفاده میکند و با همین دادهها کارایی خودرو را تنظیم میکند.
منبع: autoguide
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۵احسنت به این تکنولوژی و ابهت پورشه
Elemento
۱۲ شهریور ۱۳۹۵دو تا مورد خیلی مهم رو اشاره کردی. تکنولوژی و ابهت.
پورش در این 2 تا سرآمده.
احسنت بر سلطان اشتوگارتی.
پورشه و مرسدس بنز افتخار های شهر اشتوگارت هستن. هر دو عالین.
یک نکته ای که پورش و Audi و BMW و Benz دارن و برام خیلی جالبه بی ادعا بودنشونه. یعنی هی تو بوق و کرنا نمیکنن که میخوایم یک ماشین بسازیم که مثلا 0 تا 100 رو تو 2.7 ثانیه بزنه. ماشینو میسازن بعد تحلیل گر ها تست میکنن و ما می فهمیم شتابش 2.6 ثانیه بوده !
چندین مثال در مورد قابلیت های این ماشینا هست که مثل این میتونم بزنم.
احسنت بر اساتید بی ادعا…
این یعنی ابهت و تکنولوژی…. چیزی که جمع کردنش کنار هم خیلی سخته
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ شهریور ۱۳۹۵افرین به مجید عزیز
ASTON MARTIN
۱۲ شهریور ۱۳۹۵سفینه فضایی
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ شهریور ۱۳۹۵وای قلبم
Daniel
۱۲ شهریور ۱۳۹۵پورشه افسانه ای…………….
محمدرضا
۱۲ شهریور ۱۳۹۵کاش اون موتور 2.9لیتری 2.5لیتری بود به ایرانم وارد میشد ولی چه فایده که بجز افرادی که … هستند عموم مردم حتی یک ماشین بسیار ضعیف تر از این هم نمیتونن سوار بشن
علیرضا
۱۲ شهریور ۱۳۹۵شکر نعمت نعمتت افزون کند/کفر نعمت از کفت بیرون کند
دوستان همیشه بخاطره هر چیزی که دارید شاکر خدا باشید.خوب اگه حتی پراید هم داشته باشید به هر حال ماشین دیگه.
فرهاد کرمستجی
۱۲ شهریور ۱۳۹۵بزرگوار همون المانم افراد معدودی از پس هزینه ها و عوارض و قیمت این ماشین بر میان. زیاد غصه نخور:)
Elemento
۱۲ شهریور ۱۳۹۵در همه جای دنیا به جز اینجا پورشه معمولا ماشین این افراده:
رؤسای شرکت ها
مدیران فروش و بازار یابی. (سوار شدن این ماشین خودش یک جور تبلیغه)
مهندسین و تکنیسین ها
پزشکان و جراح ها.
نوابغ علمی و اساتید دانشگاه ها.
دقت کرده باشین فوتبالیستا و بازیگرا معمولا از ماشین های دیگه ای خوششون میاد.
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ شهریور ۱۳۹۵فوتبالیست ها عشق لامبورگینی و فراری دارن
کریستین رونالدو فراری داره
جاستین بیبر خواننده کانادایی هم فراری داره
محمود
۱۲ شهریور ۱۳۹۵البته من فکر می کنم این خودرو حتی در کشورهای پیشرفته خودروی عموم مردم نیست و برای قشر متوسط و پایین دست جامعه نیست .
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ شهریور ۱۳۹۵خوب نیست دیگه
امير علي
۱۲ شهریور ۱۳۹۵بهترین ماشین جهان تو کلاس خودشه
king 918
۱۲ شهریور ۱۳۹۵کدوم ماشین هم زیباست هم سریع هم لوکس
نه واقعا کدوم ماشین شتابش در حد یک سوپر اسپرته نهایت سرعتش از 310 کیلومتر رد میکنه با 2 تن وزن و انبوهی از امکانات رفاهی و خیلی هم زیباست
هر جور حساب کنین پانامرا کامل ترین ماشین روی تمام دنیاست …………….
Elemento
۱۲ شهریور ۱۳۹۵911 هم همینطوریه.
فقط وزنش کمتره.
Alireza
۱۲ شهریور ۱۳۹۵از اول خوشصلیغه بودی آفرین??❤️
علی"m.f"
۱۲ شهریور ۱۳۹۵خوشصلیغه؟?
PlymouthBarracuda
۱۲ شهریور ۱۳۹۵فوق العادس این ماشین…
مخصوصا اون دکمه اسپورت
REVENTоN ?
۱۲ شهریور ۱۳۹۵یعنی همه ماشینا باید به احترام پانامرا جدید خبر دار وایستن
الحق که عالی کار کرده بلاد کفر!
دوست دارم بغلش کنم
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ شهریور ۱۳۹۵چه احساسی
mehran911
۱۲ شهریور ۱۳۹۵ای جانم
عالیه پسر
تقریبا همه چیز نسبت به نسل قبل تغییر کرده
والبته همانند نسل قبل از سیستم های PTM که بهترین سیستم ترکشنی که من سراغ دارم و سیستم تقسیم گشتاور PTV plus و سیستم کاهش مصرف سوخت بینظیر coasting وتکنولوژی کنترل اسپرت شاسی که به PDCC معروفه و تکنولوژی پیشرفته کنترل فعال سیستم تعلیق PASM با دمپر های تطبیق پذیر همه و همه در این خودرو به کار گرفته شده .
.
جاداره در مورد سیستم innoDrive توضیحاتی بدم
ببینید این سیستم پیشرفته الکترونیکی با استفاده از سیستم GPS و نقشه های گوگل و دوربین های بکار رفته این قابلیت رو ایجاد میکنه که قبل از رسیدن خودرو به پیچ بهترین حالت رو برای سیستم تعلیق و شاسی برنامه ریزی می کنه تا راننده در بهترین حالت ممکن پیچ های جاده رو پشت سر بزاره و البته با انتخاب حالت اسپورت پلاس این سیستم بیشترین سرعت برای پیچیدن رو بادرنظر گرفتن ایمنی کامل به شما پیشنهاد میکنه تا لذت پیچیدن با بالاترین شتاب G رو برای راننده به ارمقان بیاره البته این سیستم بسیار گسترده تر از چیزیه که گفتم و به گفته پورشه به قابلیت هاش افزوده خواهد شد .
.
مثل همیشه جلوتر از آرزوهات حرکت کن .
.
.
Ever ahead
Saied
۱۳ شهریور ۱۳۹۵این چیزا تو جاهای خاص کار میکنه. تو پیچ های ایران اینترنت نداریم که این دستور بگیره ??
arman
۱۲ شهریور ۱۳۹۵german engineering
امیر
۱۲ شهریور ۱۳۹۵واقعا چقد زیباست این ماشین یعنی حتی منتقدین پورشه هم ظاهراین ماشینو تایید میکنن عملکردوتکنولوژی وابهت ولوکسیشم به کنار
هادی
۱۲ شهریور ۱۳۹۵آفرین پورشه.
MehdiTurbo
۱۲ شهریور ۱۳۹۵وای خدای من،این چیه،دنده رو،سواری روی ابرها، وای ی دونه از اینا داشته باشی تو امریکا تو جاده خلوت تاریک بقیشم سانسوررر.
MehdiTurbo
۱۲ شهریور ۱۳۹۵عکس کامل داخل کنسول جلوشو و صندلیه عقبشو نزاشته ی سرچ کنید میفهمید چی میگم،همه چیزاش تاچ حتی دکمها و کنسول برای سرنشینان عقب.فک کنم اولین بار باشه م اینقد تاچ تو ماشین میزنند.
فرهاد کرمستجی
۱۲ شهریور ۱۳۹۵با تمام احترام به سلطان تکنولوژی و هنر، بنده ی کج سلیقه دکمه های سخت افزاریو به لمسی ترجیح می دم. حس لاکچری تری بم میده.
رضا-porsche
۱۲ شهریور ۱۳۹۵عالیه.مخصوصا شتابش که عالی تر شده.بقیه چیزهارو هم که دوستان گفتن.
سیاوش
۱۲ شهریور ۱۳۹۵همه چیو باهم داره !!!
اصلا یه چیز عجیبه پانامرا جدید اگه پول داشتم برای خرید یه ماشین لوکس بین سری 7 sکلاس و پانامرا
پانامرا رو انتخاب می کردم
audi sq7
۱۲ شهریور ۱۳۹۵دقیقاً .پرستیژSکلاس و هندلینگ بی ام و و سرعت 911 روی هم
می شه پانامرا
علی"m.f"
۱۲ شهریور ۱۳۹۵تجربه رانندگی با لذت بی حد و مرزبدون کم و کاست با بهترین برند تجربه کنید
خیلی خوبه این ماشین حالا مدل پایینش که همه دنیا میگه زشت بود کف بر میشدیم اینو ببینیم تشنج میکنیم?
رامتین
۱۲ شهریور ۱۳۹۵باز بعضیها میگن Sکلاس بالاتره. بابا Sکلاس لوکستر هست، بالفرض زیباتر، بالفرض امکانات رفاهی بیشتر داره، اما از نظر تکنولوژی و فنی به پای پانامرا نمیرسه. تعصب نداشته باشید.
ِدوچرخه سوار
۱۲ شهریور ۱۳۹۵پورشه واقعا بی نظیره .
اصالت خودشو فدای تکنولوژی روز دنیا وتیپ جدید نمیکنه. هر چند در عین حفظ اصالت بالاترین تکنولوژی دنیا را هم دارد .
نت
۱۳ شهریور ۱۳۹۵اگر عقبش هاچبک نبود و مثل ماشینهای معمولی بود و عقبش کشیده تر بود خیلی قشنگتر بود.چراغ عقبش که مثل هیوندای گرانجور هست خیلی قشنگه
Saied
۱۳ شهریور ۱۳۹۵خیلی ماشین بازی انصافا ???
علیرضا
۱۳ شهریور ۱۳۹۵آخه هیچ شباهتی به گرنجور نداره،چون یه خط چراغاشو به هم وصل کرده میگید که اصلا اینطور نیست،بعدشم وقتی حرف پورشه میدون میاد جایی برای هیوندای و کیا نمیمونه به هیچ وجه
Saied
۱۳ شهریور ۱۳۹۵هر وقت این مطالب رو میخونم فقط اینو فکر میکنم که پس ما ها چرا نمیتونیم یه همچین مهندسیی داشته باشیم. شما واقعا فکر کنین که ما ها اهن و امینیومو میکنیم پراید یا سمند. مهندس های اونا اهنو میکنن پورشه. ما چرم رو میکنیم کفش. اونا میکنن دریچه کولر و ۱۰۰ برابر پولشو میزنن به جیب. واقعا واسه ایرانیا که خودمم یکی از اونام متاسفم.
نت
۱۳ شهریور ۱۳۹۵این مدل رینگ پورشه پانامرا که تو عکسه خیلی زیباست
Archi KHAN
۱۳ شهریور ۱۳۹۵همین بوده که از قدیم گفتند :
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “
احمد باقری
۱۳ شهریور ۱۳۹۵هر کاری دوست دارن، انجام بدن، تا زمانی که طراحی و ظاهرش، حرفی برای گفتن در برابر رقبا نداره، همونی هست که بود.
mohsen
۱۴ شهریور ۱۳۹۵‘در زمان عرضه پانامرا در آمریکا این سیستم در دسترس نیست اما InnoDrive کروز کنترل را به سطحی بالاتر ارتقا داده و از دادههای ناوبری به منظور بررسی جادهی پیش رو، زاویه پیچها و محدودیتهای سرعت استفاده میکند و با همین دادهها کارایی خودرو را تنظیم میکند.’
من میرم تو افق محو شم!
10 نکته ی جالب؟ این که سر تا پاش جالبه
mohammad fm480
۲۵ شهریور ۱۳۹۵به به .خیلی قشنگ و جالبه ولی 911 قشنگتره