پورشه ۹۱۱ توربو S استاندارد با ۶۵۰ اسب بخار قدرت نمیتواند در ۴۰۰ متر حریف تسلا مدل S پلد شود اما در صورت برابر بودن قدرت دو خودرو نتیجه چه خواهد شد؟
شاید مسابقهٔ درگ بین تسلا مدل S پلد و پورشه ۹۱۱ توربو S چندان تازگی نداشته باشد زیرا قبلاً رقابت بین این دو ماشین را دیدهایم که تسلا به لطف قدرت بسیار بیشتر و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، پیروز آن بوده است. در اینجا اما شرایط فرق دارد زیرا پورشهای که این بار به مصاف پلد رفته یک توربو S معمولی استاندارد نیست. در این خودرو، توربوشارژرها، فیلترها، سیستم اگزوز و اینترکولر ارتقاء پیدا کرده و باک هم با بنزین مسابقهای پر شده است. درنتیجه، پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو حالا بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
بنابراین، در این درگ قدرت دو خودرو تقریباً برابر خواهد بود زیرا سه موتور الکتریکی تسلا پلد هم ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. علاوه بر این، هردو ماشین از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرند اما هنوز هم همهچیز برابر نیست و تفاوت بزرگی به اسم وزن بین دو خودرو وجود دارد. مدل S به خاطر باطریهایی که بردی در حدود ۶۳۰ کیلومتر را فراهم میکنند، وزن سنگین ۲۲۰۰ کیلوگرمی دارد درحالیکه وزن پورشه تنها ۱۶۰۰ کیلوگرم است؛ بنابراین، رقیب آلمانی ۶۰۰ کیلوگرم از سدان الکتریکی سبکتر است که اختلاف بسیار زیادی بهحساب میآید. همچنین درحالیکه تسلا پلد ۹۸ هزار دلار قیمت دارد، قیمت توربو S با این تیونینگ به ۲۵۵ هزار دلار رسیده است.
اولین درگ بین دو خودرو بسیار هیجانانگیز بود. هردو همزمان حرکت را آغاز کردند اما تسلا جلو افتاد و پیروز شد. البته در نزدیکی خط پایان توربو S اختلاف را بسیار کم کرده بود و اگر مسیر کمی بیشتر ادامه داشت رقیب الکتریکی را پشت سر میگذاشت. بااینحال، درنهایت تسلا ۴۰۰ متر را در ۹.۵ ثانیه و پورشه در ۹.۶ ثانیه طی کردند. در درگ دوم، پورشه حرکت را زودتر آغاز کرد و به همین دلیل با اختلاف زیادی پیروز شد. این نتیجه را نمیتوان قابلقبول دانست و بنابراین سراغ درگ سوم یا آخر میرویم. این بار دوباره دو خودرو حرکت را همزمان آغاز میکنند اما حالا پورشه جلو میافتد و در پایان با ثبت زمان فوقالعادهٔ ۹.۳ ثانیه پیروز میشود درحالیکه تایم تسلا مثل دو درگ قبلی همان ۹.۵ ثانیه است.
Reza Waffen SS
۵ آذر ۱۴۰۲پورشه ۹۱۱ توربو S : 👍
تسلا مدل S پلد : 👎
(Ali(chevynova
۵ آذر ۱۴۰۲بدون ذره ای شک تسلا
Jeferson
۵ آذر ۱۴۰۲علی نوا داشِ گلم منم آمریکایی بازم ولی خداییش بیاین تسلا رو به آمریکن نچسبونیم . شرط میبندم ۹۸ درصد آمریکن بازا خودشون از تسلا متنفرن . اوناییم که نمی گن از رو تعصبه زیادیع
amir
۵ آذر ۱۴۰۲از کامنتت تعصب داره مییباره ۹۱۱ ۵۰ ۶۰ ساله داره تولید میشه همیشه رکورد دارای خفن ترین پیستا از جمله نوربرگرینگ بوده و الان شد تسلا؟ چون امریکنه؟
Ahmad
۵ آذر ۱۴۰۲اون ۸ نفر عقلشون نرسیده پورشه رو انتخاب کنن بعد بفروشنش دضظلای ضغیر بخرن مابقی پولو پی انداز کنن🤣
پراید سوار
۵ آذر ۱۴۰۲داداش مگه قرعه کشی ایرانخوروئه؟
پوریا
۱۰ آذر ۱۴۰۲پورشه ۱۰۰ درصد
ریویرا
۱۱ آذر ۱۴۰۲چون شاهد کل کل پراید سواران مقیم مرکز خواهیم بود لازم چند نکته رو یاد آور بشم .
مقایسه ماشین برقی و بنزینی :
۱ از نظر آلایندگی هنوز ماشین های بنزینی کم مصرف آلایندگی کربنی کمتری از برقی ها دارن چون بیشتر نیروی الکتیریسیته هنوز از فسیلی تأمین میشه ولی در آینده با استفاده منابع تجدید پذیر جایی برای بنزینی ها نخواهد بود .
۲ در بحث درگ بدون نیاز به گیربکس بخاطر گشتاور به شدت بالا برقی ها یه پله نسبت به هزینه کرد بالاترن ولی کافیه در یه روز باهاش ۴ بار درگ بزنی یه پکیج باتری فول لازم داری !
پس تا نسل بعدی باتری ها هنوز جای کل کل مونده !
۳ ممکنه کسی بگه با یه پاترول دهه نود تیون شده جفت ماشینای کلیپ رو با نصف مبلغ اونا میشه نقطه کرد درست هم میگه . اما از نظر راحتی تعمیر ماشین های بنزینی خصوصا تیون شده ها حرفی برای گفتن جلوی برقی ها ندارن ! این همه قطعه حذف در مقابل یه الکترو موتور و یه باتری نسبتا ساده !!!
۴ اگه زمان ماشین کاربراتوری و انژکتور هم فضای مجازی بود الان همه در حال کل کل بودن
۵ این از ضعف یک جامعه بدبخته چنین کل کل هایی میبینیم و در خود آمریکا که مهد تسلا و فورد ماستانگ هم هست این حجم عقب موندگی وجود نداره .
نتیجه : آفرین بر پیشتازان علم ، مهندسین خلاق ، نو آوران و فن آوران … و ننگ بر مردمی که عقب ماندگی خود را نمیبینند !
آرمین
۱۱ آذر ۱۴۰۲موافقم فقط چرا خودت اسمت ریویرا هست ؟ بیوک ریویرا منظورته ؟؟
R@min
۵ آذر ۱۴۰۲زدن تسلا با ماشین های تیون شده کار خیلی آسونیه.
کاربر۳
۵ آذر ۱۴۰۲زدن خودروی الکتریکی که گشتاور آنی رو منتقل میکنه به چرخ ها با بنزینی هم کار آسونی نیست،خیلی از سوپر کارها هم نتونستن این کارو بکنن ولی یه پورشه تیون شده تونست😉
اقا هیچکی نمیگه تسلا اشغاله یا بدرد نمیخوره اتفاقا یکی از اقتصادی هایه خوبه ولی در مقایسه با پورشه دیگه هیچی به حساب نمیاد.تازه اگه درگ ادامه داشت که تسلا نقطه میشد.
(هرچند این مقایسه و درگ از بیخ و بن اشتباه هست)
Porsche
۵ آذر ۱۴۰۲کار راحتی که قطعا نیست چون واقعا تسلا plaid فوق العاده در خط درگ قدرتمند هست و میتونی هر ماشینی حتی اون تا بن دندان تقویت ها هم اذیت کنه ولی دیگه حریف توربو s تیون نمیشه ! نتیجه درست تقابل توربو s تقویت با تسلا plaid همین هست نه اونی که carwow چند وقت پیش گذاشت ! حتی از نظر من توربو s با زیر ۱۰۰۰ اسب ( حداکثر ۸۵۰ اسب ) هم میتونه تسلا رو به شرط reaction تایم خوب بزنه اما در کل آره اگه ماشین اصولی تیون شده باشه میتونه این مدل تسلا رو که بعضی ها تو پدال ازش بت ساختن رو راحت بزنه مثلا همین چند وقت پیش تو یوتیوب یه سوپرا ۱۱۰۰ ( 2jz ) دیدم که plaid رو تو اتوبان رنده کرد
سروش
۵ آذر ۱۴۰۲چنتا ماشین تیون شده که هم اسبشن تقریباً زدنش میشه ۵ تاشونو نام ببری
R@min
۵ آذر ۱۴۰۲برو تو یوتیوب ببین اندازه موهای سرت هست.
amir
۵ آذر ۱۴۰۲اگه برقی رو تو درگ زدن کاره هر بنزینی بود راحت همه این کارو انجام مبیدادن پس یعنی اینجا پورشه شاهکار کرد
R@min
۵ آذر ۱۴۰۲گفتم ماشین تیون شده ! حرفم کج فهمی ایجاد کرده برای شما چند نفر ؟؟
مازیار
۵ آذر ۱۴۰۲تسلا صغیر شد😄
amir
۵ آذر ۱۴۰۲از اولشم صغیر بود یه عده فن کبیر کبیر میکردن
MAJking2
۵ آذر ۱۴۰۲این آرمیچر برقی رو تو جمع بزرگا راه میدن، همین براش افتخاره، حالا که باخت ولی اگ میبرد هم چیزی به ارزش نداشتش اضافه نمیشد.
XD
فرشاد
۵ آذر ۱۴۰۲اینم از دظلای کبیرررر
الکتریک و گشتاور انی در برابر بنزینی حتی هیبرید هم نیس توربو اس هیبرید شه دظلا رو تو صدمتر اول میزاره
الانم جاهای که خورد که خورد جاهایی ام که نخورد مسیر 50متر بیشتر میبود میخورد
فقط اون شیش نفری که زدن طرفدار دظلان
#قربانیان مرگ مغزی
همونایی که به پورش میگن قورباغه
ahmad
۵ آذر ۱۴۰۲اینم برای اونهایی که از شتاب ماشین برقی ها ذوق زده میشدن و یه امتیاز میدونستن با این که کل قدرت برقی ها تو همون لحظه در دسترس هست ولی بازم با قدرت مساوی زورش به توربو اس نرسید
Elmiraj
۵ آذر ۱۴۰۲رو آسفالت درگ و شارژ بالای ۹۰ درصد ، تایم S plaid از ۹.۳ رد نمیشه…
۶۰۰ کیلو هم به این توربو S تیون شده اضافه کنی نهایتا بتونه با model 3 رقابت کنه.
مازیار
۵ آذر ۱۴۰۲کسانی که نظر تعصبی میدن اغلب یا همگی چیزی بارشون نیست اما شما اینطور نیستی
رو همین حساب یکم عجیبه اگه وارد کل کل شتاب برقی با بنزینی بشی حالا چه برقی برنده بشه چه مثل الان بنزینی
هیچ فرقی نداره چون یه قیاس غیر متعارف و صرفا برای فان و سرگرمی هست
Elmiraj
۵ آذر ۱۴۰۲اما قیاس برابر دو ماشین حاظر در درگ حقایق را به درستی نشان میده…
ماشینی که مقابل تسلا قرار دادن به ازای هر تُن از وزنی که داره ۱۵۴ اسب بخار قدرتمند تره که معادل ۳۲ درصد یا یک سوم قدرت تسلا هست…!!!
کسانی که از این مباحث سر در میارن با دیدن این چنین مقایسه هایی به مهندسی پیشرفته تسلا ( با قیمت بسیار کمی که از زیر ۱۰۰ هزار دلار شروع میشه ) پی میبرن نه اختلاف صدم ثانیه طرف تیون شده…
مازیار
۵ آذر ۱۴۰۲عزیز دل انگیز …
وقتی پای تفاوت گشتاور آنی در میون باشه تمام فاکتورهای دیگه رنگ می بازه نگو قبول نداری که کلا نا امید نشم
Elmiraj
۵ آذر ۱۴۰۲وقتی بحث تسلا میشه به چیزی فراتر از گشتاور آنی میرسیم که تاکنون کسی رودستشو نزده…
لوسید ایر به عنوان قدرتمندترین رقیب model S در نسخه دریم ادیشن دقیقا نسب بر وزن بر قدرت ۲.۱ کیلوگرم بر اسب بخار داره که در مقابل plaid در همون گشتاور آنی شناسی نداره…
از روزی که نسخه track package اومده و تاپ اسپید ۳۳۰ کیلومتری S plaid آزاد شده بعد گشتاور آنی هم ۸۰ درصد سوپر اسپرت ها و هایپر کار های درونسوز در رولینگ هم حریفش نمیشن…
مازیار
۶ آذر ۱۴۰۲حالا فعلا همین نقد برقی با برقی رو بچسب و اون نسیه ۸۰ درصد رولینگ رو بیخیال شو 😊
فرشاد
۵ آذر ۱۴۰۲وقتی رو اسفالت معمولی که درگ میندازن زیرش کف و دست و هورا رامیندازی نمیگی 1000اسب کجا650اسب کجا
الان مشکل وزن داری عمویی اب از سوزشت کم نمیکنه یه درمان دیگ پیدا کن
درصد شارژ؟😂
#فروشی
یک راس دظلا صغیر سالم با ترمزای داغ و ارور .بیمه شرکتی نیس عوضش بیمه دعای مادره.درصد سلاکن باتری90
قیمت:تعصب کلفت
amir
۵ آذر ۱۴۰۲آبو بریز همونجا که میسوزه
به عمو ایلانت بگو زودتر اون رودسترشو بیاره بلکه بتونه اینو بزنه
Arshia m3csl
۵ آذر ۱۴۰۲چقدر کاور مات خوشگل میکنه ماشین هارو این ماشین های این ویدیو هر دو مات مشکی بودن👌🏽 ماشین بگیرم کاور مات میکنم حتما عاشق کاور مات و رینگ اسپرت هستم😍 اون ۹۱۱ توربو اس هم واقعا عالی و خاصه
amir
۵ آذر ۱۴۰۲الله وکیلی کاور مات معجزه میکنه حتی رو چینی درپیت هایی مثل فونیکسم میندازی خوشگل میشه حالا وای به حال اینکه یه ماشبین با ابهت و خفن مثل ار اس۷ بیمر ام۸ یا اونتادور باشه
amir-mr
۵ آذر ۱۴۰۲زمانی که قدرت sپلد بیشتره تسلا بزنه حقو به تسلا میدن حالا که قدرت ها مساوین شروع میکنن به گریه چرا شما تسلا فنا انقدر تعصبی هستین ها ؟
OM.01
۵ آذر ۱۴۰۲(زمانی که قدرت sپلد بیشتره تسلا بزنه حقو به تسلا میدن حالا که قدرت ها مساوین شروع میکنن به گریه چرا شما تسلا فنا انقدر تعصبی هستین ها ؟)
مشکل تسلا فن ها نیست مشکل ذات و شخصیت خود انسانه. انسان وقتی چیزی داره یا چیزی رو دوست داره یه گارد خاصی نسبت بهش داره و تو ذهنش اونو هعی پرورش میده و بزرگش میکنه حالا اگه خلافش بیاد و به اون نمایش داده بشه طرف دیوونه میشه. کاملا امر منطقی هست. طرف مقابل سعی میکنه خودشو به هر دیواری بزنی تا رویا و آرمانی که از اون چیز ساخته بود دوباره بنا بشه و توسط اون اتفاق خلافش خراب نشه.
الان پورشه در این درگ برد و پورشه فنا خوشحالن و اگه میباخت دنبال بهانه میگشتن. برای تسلا هم همینطوره دقیقا.
آدما دوست دارن اونچیزی که دارن بهترین باشه و ازش بهتر نباشه. اینم یه مبحث روانشناسی طولانی هست که پیشنهاد میکنم تحقیق کنید خودتون.
amir
۵ آذر ۱۴۰۲مبانی روانشناسی رو خیلی خوب توضیح دادی آفرین
واقعا دقیقا همینه وقتی تعصبمون به زیر کشیده میشه دیوونه میشیم
amir
۵ آذر ۱۴۰۲دو عوه فن بایدی گریه کنن و هرچند اخر در عرصه ها و زمان های مختلف به گریه میوفتن اما از رو نمیرن یکی تسلا فنان یکی بی تی اس فنا
سوشیانت
۵ آذر ۱۴۰۲پورشه فنای متعصب بیچاره این خوشحالن که ماشین تیون شده تونسته ماشین فابریک رو شکست بده😂😂😂
فرشاد
۵ آذر ۱۴۰۲اره فابریک1000اسبی
کسی که فراری رو با اسکوتر مید این امریکن عوض میکنه حرف تعصب که میاد باید محوشه واسش خوب نیس خردسال
سوشیانت
۵ آذر ۱۴۰۲من که حرفی از اسکوتر نزدم لابد خودت تفکرت در این حده که اسکوتر رو با ماشین مقایسه میکنی و فکر میکنی بقیه هم مثل خودتن😂
amir
۵ آذر ۱۴۰۲ببخشید مگه پلد تسلا نسخه تقویت شده تسلا مدل اس نیست؟
سوشیانت
۵ آذر ۱۴۰۲اون تقویت رو خود تسلا انجام داده ولی پورشه توسط خود کمپانی پورشه تقویت نشده یعنی شما پورشه فن ها حتی این رو هم نمیدونید😂
Porsche
۵ آذر ۱۴۰۲الان تسلا فنا میگن با ماشین تا خرخره تقویت تونستین بالاخره شکست بدین من هم میگم قبول ! ولی یه سوال مگه همین مدل plaid هم در اصل نسخه تقویت شده مدل s معمولی نیست ؟ حالا درسته که خود کارخانه اینکار و انجام میده ولی به هر حال مدلی از تسلا هست که صرفا برای درگ گذاشتن ساخته شده و این چیزیه که خود تسلا فنا هم همیشه میگن پس دیگه بهانه ای نداریم چون دو تا ماشین مخصوص درگ با هم رقابت کردن که در نهایت پورشه با اختلاف برنده شد تازه با اینکه درونسوز بود و برتری گشتاور آنی برقی ها رو نداشت ! چند ماه دیگه تایکان توربو gt رونمایی میشه ، ببینم اون موقع هم اظهار نظر میکنید ! 😂😂
amir
۵ آذر ۱۴۰۲دقیقا لد تسلاتا خرخره تقویت تسلاس منتها خود کارخونه تیون کرده اینم یه پورشه تیونی بود که با قدرت دظلاشونو تحقیر کرد
Porsche
۵ آذر ۱۴۰۲درگ بعدیش هم بین تکنیکا و zo6 خیلی قشنگ میشه چون هر دو احتمالا در یه حد هستن ، لطفا تا تو یوتیوب منتشر شد در پدال قرارش بدین
Enzo Ferrari 2008
۵ آذر ۱۴۰۲ای پورشه کبیر به تسلای صغیر رحم کن
Saman
۵ آذر ۱۴۰۲خدائیش تسلا بینظیره دیدن نمیشه حریفش شد توربو s رو تیون کردن و بنزین مسابقه ای خخخخخخ تا دو دهم ثانیه جلو بیفته. پلد تولید انبوه و سدان خانوادگی و پورش تقویت شده. مثل دونده ای که دوپینگ کرده باشه و بردش بی ارزش
ارین صاحب جمعی
۵ آذر ۱۴۰۲یک قانون نا نوشته دنیای خودرو
۱۰۰۰ اسبی بنزینی امریکایی : ۴۰۰ تا ۵۰۰ اسبی آلمانی بنزینی
۱۰۰۰ اسبی برقی امریکایی : ۱۰۰۰ اسبی بنزینی آلمانی
۲۰۰۰ اسبی برقی امریکایی: ۱۰۰۰ اسبی برقی آلمانی
اینو دیگه همه دنیا میدونن و بحثی نیست فقط سوشیانت و کاربر تسلا باهاش مخالفن که خوب طبیعیه البته غیر طبیعیه ولی خوب هر برندی طرفدارای خاص خودشو داره
سوشیانت
۵ آذر ۱۴۰۲یک قانونی که آرین از خودش گفته و میخواد خودش رو گول بزنه، ولی این یه واقعیتیه که آلمانی ها نه تو بنزینی حرفی برای گفتن دارن نه تو برقی ها، تو بنزینی ها که دوج دیمون صد و هفتاد بدجور فشاریتون میکنه تو برقی ها هم که تسلا فشاریتون میکنه😂
amir
۶ آذر ۱۴۰۲آمریکایی اگه خیلی راست میگه که خفنه بیاد تو لمان و نوربرگرینگو اینا حرف بزنه الانم که اصلا نیرو بر سطحت زیاد نشده که پورشه غورباقه ای تسلای کبیرت رو زد
سوشیانت
۶ آذر ۱۴۰۲فعلا که هیچ آلمانی فابریکی نتونسته تو خط مستقیم آمریکایی ها رو شکست بده😂
فرشاد
۶ آذر ۱۴۰۲ماشینی که تست نشده رو میکشی وسط تازه تستم بشه هزارتا دنگ و فنگ داره
اگه اینجوریه که منم یه تک بندازم بهT80
بالاخره تو منطق تو تست و اینجورچیزا معنی نداره مهم مشخصاته دنیای تو یجورایی شبیه انیمه هس همه غیر واقعی
حالا واسه T80حریف روکن
سوشیانت
۶ آذر ۱۴۰۲کی گفته تست نشده nhra پرفورمنسش رو تایید کرده
ابوالفضل
۶ آذر ۱۴۰۲واقعا وضعیت ما رو ببین ، مدام میان درگ های مختلف با تسلا میذارن ما هم میوفتیم به جون هم
تو این که ماشین هایی که پورشه میزنه خیلی خوبه که شکی نیست ، الان هم با ۶۰۰ کیلو !!! وزن کمتر یه بار پیروز شد این همه تو سر تسلا زدن نداره
تو کامنت های قبلیم گفتم آمریکن فن هستم ولی از برقی ها خوشم نمیاد ولی دلیل نمیشه اگر یه برقی از ماشین مورد علاقم سریع تره عصبی بشم چون چیزی رو تغییر نمیده
این همه ماشین برقی تولید شده (حتی از همین برند پورشه) ولی انقدر راجبش صحبت نمیشه
این تسلا چون برا بقیه شاخ و شونه کشیده و واقعا هم تونسته موفق بشه ، هی ازش بد میگن
کاش درش بسته میشد ببینم مشکلتون با برقی ها رفع میشه یا یکی دیگه رو سر زبون میندازید
S
۶ آذر ۱۴۰۲صد در صد 911 👍👍
رضا
۶ آذر ۱۴۰۲پورشه باز هم میتونست تایم بهتری بزنه
امید
۷ آذر ۱۴۰۲اختلاف قیمت و وزن خودرو رو در نظر بگیریم،، تسلا برنده اصلی هستش، بدون تعصب
MP
۸ آذر ۱۴۰۲حقیقتا من فقط اومدم بخندم به بعضیا!
😂😂😂
BMW
۱۰ آذر ۱۴۰۲این دیدنه هه روغن سوزی ابهت ۵۰ تا ۶۰ ساله به صدتا تسلا جارو برقی میارزه
م
۱۱ آذر ۱۴۰۲باید با دلیل ومدرک حرف زد پورشه با چند دهه سابقه کار بزرگی نکرد تازه اونم با رقابتی تنگاتنگ تویه درگ برنده شد ولی خودروی تسلا فقط با بیست سال تجربه انقلابی در صنعت خودرو بع وجود آورده خودروهایی که با سوخت فسیلی کار میکنند دورشون به سر اومده ودر ضمن اگه تسلا تجربه این همه سال پورشه رو داشت اونوقت متوجه میشدید که هیچ خودرو سازی به گرد پاهاش هم نمیرسه پس سعی کنید با دلیل ومدرک حرف بزنید نه از روی تعصب