پورشه

معرفی پورشه 911 یوروپین RS با قیمت سه برابر GT3RS

هر یک از ۲۵ دستگاه یوروپین RS با قیمت ۷۴۷ هزار دلار به فروش می‌رسد. این خودرو براساس ۹۱۱ کلاسیک سری ۹۶۴ بازتولید شده است.
This 'European RS' is a high-revving, all-mechanical 911 restomod that isn't electric | Top Gear

چند سالی است که شرکت‌های مختلف پشت سر برندهای بازسازی‌کننده پورشه مانند راف، سینگر و گانتر ورک به بازسازی مدل‌های مختلف ۹۱۱ مشغول شده‌اند. با افزایش محبوبیت این مدل‌های مدرن-کلاسیک شرکت «ثورنلی کلمن» هم به جمع  این بهبوددهندگان اضافه شده است تا امضای خود را روی مهندسی قدیمی آلمانی پیاده‌سازی کند. محصول تازه این مجموعه، «یوروپین RS» نام دارد و دومین خودرو از سری محصولات یوروپین سریز این شرکت به شمار می‌رود.

درحالی‌که بیشتر مدل‌های بازسازی‌شده ۹۱۱ روی نسل ۹۶۴ تمرکز دارند، کلمن به دنبال مدلی خاص‌تر گشته و ۹۱۱ کلاسیک را به‌عنوان پایه کارش انتخاب کرده است. خودروی یادشده تا سال ۱۹۸۹ هم تولید می‌شده است. این تیونر انگلیسی دلیل انتخاب نسخه کلاسیک را کم‌کردن وزن نهایی خودرو عنوان کرده است تا از مرز ۱,۰۷۰ کیلوگرم عبور نکند. البته کم‌وزن نگه داشتن خودرو به‌لطف استفاده از پنل‌های فیبرکربنی و آلیاژی ممکن شده است.

مشتریان این شرکت می‌توانند از میان سه پیشرانه ارائه‌ شده یکی را برای خودروی خود انتخاب کنند. نسخه استاندارد با پیشرانه ۹۹۳ بزرگ‌شده می‌تواند ۳۸۵ اسب بخار قدرت را دور ۸ هزار rpm ارائه کند. اگر مشتری به این گزینه راضی نباشد، امکان بهره‌وری از یک واحد ۳.۸ لیتری ۳۸۰ اسب بخاری هم وجود دارد که تا ۱۰ هزار rpm دور بر می‌دارد و مطمئنا صدایی شنیدنی می‌دهد. پرچمدار ۹۱۱ کلمن هم با تکیه‌بر پیشرانه ۴ لیتری ۳۹۴ اسب بخاری خود تا دور ۱۰ هزار rpm دور می‌گیرد و گازهای خروجی را از طریق اگزوز تیتانیومی خود دفع می‌کند. نیروی تمام این موتورها از طریق یک جعبه‌دنده دستی ۶ سرعتی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

یوروپین RS از سیستم تعلیق مجهز به فنرهای سفارشی موجود در ۹۱۱ GT3 مدرن سود می‌برد. فنرهای کویل‌اور برند «ایباخ» به‌صورت استاندارد روی این خودرو نصب شده و درصورت تمایل خریدار به میراگرهای تطبیقی هم مجهز می‌شوند. ترمزهای جلو و عقب این خودرو به‌ترتیب شامل کالیپرهای ۴ و ۶ پیستونی می‌شود اما با سفارش خریدار به نوع کربن سرامیکی هم ارتقا می‌یابند. سیستم فرمان یوروپین RS هیدرولیکی است اما درصورت تمایل خریدار با سیستم کمکی برقی عرضه خواهد شد.

طراحی بدنه همچنان شخصیت پورشه ۹۱۱ کلاسیک را به‌خوبی حفظ می‌کند اما شامل چند تغییر کوچک از شرکت بازسازی‌کننده شده است. اسپویلر یوروپین RS با الهام از پورشه RSR دهه هفتاد میلادی طراحی شده است و بخش‌هایی را از کاررا ۲.۷ RS به‌عاریه گرفته است. سازنده این خودرو، محصولش را اینگونه توصیف می‌کند:

خودرویی منحصربه‌فرد که با پویایی بی‌مانند که با پاسخگویی خاص ۲.۷ RS، هیجان ۲.۸ RSR و دقت، فرمان‌پذیری و عملکرد خیره‌کننده ۹۹۷ GT3RS 4.0 همراه شده است.

کابین خودرو از مواد باکیفیتی استفاده می‌کند که کاربری خودرو را تعالی می‌بخشند. صندلی‌ها از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند تا وزن کلی کاهش پیدا کند اما پرداخت نهایی آن‌ها با آلکانتارای کابین و چرم «کونولی» همراه شده است. دکمه‌ها و ادوات فلزی درون کابین همگی با دقت بالا ماشین‌کاری شده‌اند و حس یک کالای لوکس را به کاربر منتقل می‌کنند. شرکت کلمن برای این خودرو مبلغ ۷۴۷ هزار دلار را در نظر گرفته است که با توجه به پیشینه نه‌چندان بلندبالای آن کمی بلندپروازانه به نظر می‌رسد؛ اما از آنجا که این دسته از محصولات، مشتریان خاص خود را دارند، ممکن است در روند فروش ۲۵ دستگاه یوروپین RS خود به مشکل بر نخورد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا محصول کلمن را به انواع مشهورتری چون سینگر و گانتر ورک ترجیح می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. 👊

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    به این میگن اصالت . هنوز بعد از گذشت این همه سال میشه چهره همون نسل ۹۱۲ سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸ رو دید . هنوز یه ماشین اسپرت چابک ، موتور عقب ، با انبوهی از دانش مهندسی باقی مونده . حتی جای باک سوخت ماشین هم جابجا نشده و رو گلگیر جلو مونده
    اون وقت یه عده هستند به ماشین موتور جلویی که یهو تبدیل شده موتور وسط میگن اصیل .فقط لوگوی شرکت ثابت مونده همه چیش عوض شده !
    فقط ادعا ، ادعا ، ادعا …

    موافقم 7
    مخالفم 15
    1. راستگو

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      اونا تعریفشون از اصالت بیشتر امریکایی بودنه این تعاریف و معیار هایی مث مهندسی و انتقال انجین رو هم نادیده میگیرن و بجاش
      اسب بی بخار وتاپ اسپید و صفر تاصد رو ترجیح میدن

      موافقم 5
      مخالفم 11
    2. JaMsHiD_R1988

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2989 ديدگاه)

      آمریکن فنا : نه نه نه نگاه کن برای پیشرفت یه سری چیزا لازمه تغییر کنه ولی بازم اصالت داره
      حالا بذارید اصالتشو نشونتون بدم
      نسل اول کوروت :
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Chevrolet_Corvette_C1_front-right_2016_Shanghai_Auto_Museum.jpg
      نسل جدید کوروت :
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Chevrolet_Corvette_C8_IAA_2021_1X7A0156.jpg
      شباهت؟ مهم نیست
      فقط مهم اینه که اصالت داره😂💔

      موافقم 6
      مخالفم 11
      1. Taha Ayoobi

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4698 ديدگاه)

        @👊

        تغییر جای موتور چه ربطی به اصالت داره؟
        واو باک سوخت جاش عوض نشده، چه فاکتور مهمی🤦🏻‍♂️

        الان 911 با چراغ هاش خیلی اصالت رو حفظ کرده که تو نسل اول پیوسته نبودن، بعد پیوسته شد، دوباره جدا شد، دوباره تو آخرین نسل پیوسته شد.
        https://www.caranddriver.com/photos/g30722665/1964-porsche-901-vs-2020-porsche-911-gallery/
        اوف چه اصالتی هست تو چراغ ها.
        نظرت در مورد نسل 996 چیه که موتور سیستم خنک کاریش کلا عوض شد؟
        نظرت در مورد 996 و 996.2 چیه با اون قیافه هاشون؟

        فقط ادعا؟
        پورشه 911 نسل اول در برابر کوروت C2 چی داشت بگه؟؟؟
        اصلا C2 رو ول کن، C1 هم قوی تر بود از اون.

        @راستگو

        خب خداروشکر به لطف شما اسب بخار و شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت بی اهمیت شدن…
        یعنی خوشم میاد فکر میکنین هرچی آمرکایی باشه هردمبیل ساخته شده و مهندسی حالیش نیست.

        @JaMsHiD_R1988

        باید خدمتت عرض کنم که نسل دم کوروت نسبت به نسل اول تغییرات خیلی وسیعی داشت و اصالتی که الان از نظر طراحی داره از نسل دوم نشعت میگیره، ولی تاریخچه اش همچنان از 911 ده سال قدیمی تره که خودش یکی از شاخص های اصالته و کوروت توش برتره.

        کوروت C2 چراغ های مخفی داشت و این سبک رو تا سال 2004 با خودش داشت تا وقتی که چراغ های مخفی ممنون شدن و بازهم کوروت آخرین ماشینی بود که با چراغ مخفی تولید شد و تا آخر بهش پایبند موند.
        توی چراغ های نسل 6 میشه کمی چراغ های نسل 1 که مخفی نبودن رو دید.

        چراغ های دو قسمتی هم از اول با کوروت بودن و فقط شکلش عوض شده که کامل مشهوده.

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. JaMsHiD_R1988

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2989 ديدگاه)

          کلی گفتم که استاد علی دیگه هی اصالت اصالت نکنه
          وگرنه خودمم میدونم همه ماشین ها هیچ شباهتی به نسل اولشون هم ندارن
          پیشرفت همه جا لازمه تغییراتی هم اعمال میشه که نیازه
          ولی وقتی صحبت از اصالت کوروت باشه ، خیلی نمیشه گفت اصالت داره
          میشه گفت دو برابر پیشرفت کرده ولی نمیشه گفت اصالت داره

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. Taha Ayoobi

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4698 ديدگاه)

          علی شوی کلا اصالت ماشینای آمریکا رو میگه از نظر تاریخچه و شکوه.

      2. Taha Ayoobi

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4698 ديدگاه)

        کامنت بالا رو اصلاح میکنم،

        چراغ های مخفی *ممنوع * شدن

        موافقم 4
        مخالفم 1
    3. (Ali(chevynova

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7396 ديدگاه)

      بد سوزونده کوروت ها ، بد

      المانی فنا یا همش از کوروت ۱۰۶۴ اسبی دارن حرص میخورن یا از دیمن ۱۷۰
      همه جا بحث این ۲ اسطورست
      معلومه گارشون درست بوده که المانی فنا اینطوری چپ و راست مراتب حرص خوردنشون رو نشون میدن

      موافقم 12
      مخالفم 9
      1. راستگو

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (182 ديدگاه)

        نواباور کن ماشینی ک هنوز ملوم نیس چیه
        و یه ماشینی ک دوبرابر تایم گفته شده ش تایم میزنه خارج از اسفالت اغشته به ادر.ا.ر شتر هم به هیچ کارایی نداره سوختنی هم نداره

        المان 911turbosداره ک از امرکا رقیبی نداره

        میباخ و رولز رویس رو داره ک از امرکا هیچ رقیبی نداره

        اسطوره های ساخته شده برای فرمول وان

        بیشترین پیروزی برای لمان

        اونی ک باید بسوزه تویی

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. سوشیانت

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          عمو جیم با دیمون ۱۷۰ ۸.۹۱ زده اون وقتی ۹۱۱ توربو اس چند میزنه؟!😂 در ضمن کادیلاک سلستیک یه لول از امثال میباخ که اس کلاس ارتقا یافته یا رولز رویس با موتور بی ام و بالاتره

          موافقم 0
          مخالفم 7
        2. Taha Ayoobi

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4698 ديدگاه)

          راستگو میباخ رو نچسبون به رولزرویس، یه لول پایین تره ازش.

          آمریکا سلستیک رو داره که با اسپکتروم مقایسه میشه و میباخ رو رد کرده.

          من نمیدونم خودتونو زدید یه نفهمی یا واقعا نمیفهمید که دیمن ماسل کاره، هر بنی بشری نمیتونه باهاش تایم درست بزنه.
          سیستم انتقال قدرت چلنجر ضعیف تر از بقیه اس و اینجوری نیست که پا رو بذاری رو گاز تایم بزنه.

          موافقم 3
          مخالفم 3
        3. JaMsHiD_R1988

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2989 ديدگاه)

          سوشیانت
          تو پیست با چسب رازی که معلومه نتیجه راضی کننده هست
          تو جاده که از یه فراری موتور جلو احد بوق می‌خورید
          اون ماشینی که میگی برا جاده نیست راننده هم باید مخصوص باشه
          اگر ماشین واقعا ماشین رکورد دار بود ، تایم جاده و پیستش یکی بود
          همه کس هم می‌تونستن باهاش اون رکورد رو تکرار کنن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. JaMsHiD_R1988

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2989 ديدگاه)

          خوبه باز طاها حرف حق رو میزنه
          سوشیانت ، ماشینی که جز راننده مخصوص درگ هیچ بنی بشری نمیتونه باهاش تایم بزنه رو چطور با ماشینی مثل پورشه ۹۱۱ مقایسه میکنی؟
          آقا اگر راست میگی بیا تو پیست ببینم چن مرده حلاجی
          اینهمه از تایم پورشه میگی توی خط مستقیم توی جاده صاف هم میتونی بزنیش؟

      2. سوشیانت

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3616 ديدگاه)

        تازه علی آلمانی فن ها عمو جیم رو هم خیلی دوست دارن🤣

        موافقم 5
        مخالفم 6
        1. (Ali(chevynova

          ۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7396 ديدگاه)

          😁😁

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. Taha Ayoobi

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4698 ديدگاه)

          عمو جیم هم به پدال پیوست 😁

          موافقم 4
          مخالفم 5
        3. راستگو

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (182 ديدگاه)

          توربو اس ماشینیه ک حتی مت واتسون هم میتونه باش تایم بزنه

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. Taha Ayoobi

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4698 ديدگاه)

          خب این یعنی خوب؟

      3. Taha Ayoobi

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4698 ديدگاه)

        من نمیدونم چرا اروپایی ها یه چیز خفن میزنن میشه شاهکار قرن، آمریکا میزنه ایراد ها شروع میشه…

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. HamiD

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2453 ديدگاه)

          درود
          دلیلش نحوه برخورد طرفداران با قضیه معرفی خبر هست.
          وقتی یک پورشه پیست محور معرفی میشه یا حالا مثلا یک فراری ؛ هیچکس نمیاد بگه آره الان میاد پوزه کوروت رو به خاک میماله ؛ یا مثلا برای فورد جی تی آبرو نمیزاره و … ولی وقتی یک خودروی آمریکایی معرفی میشه دوستان شما شروع میکنن به تخریب خودروهای اروپایی و ژاپنی و …
          مشکل قطعا از خودروها نیست ؛ همشون دوست داشتنی ان ؛ با احترام مشکل از طرفدارهاست.

          موافقم 5
          مخالفم 4
        2. HamiD

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2453 ديدگاه)

          البته اصلاح میکنم‌ :

          موافقم 2
          مخالفم 4
        3. سوشیانت

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          اتفاقا همین چند تا پست پایین تر هست که یکی گفته فراری پوز شورولت رو به خاک میماله

          موافقم 1
          مخالفم 6
        4. Taha Ayoobi

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4698 ديدگاه)

          شاید یکمش به خاطر طرفدار ها باشه ولی اگر دقت کنی روال همینه که اروپا می‌سازه ولو گرون، یعنی یه حکمتی داره، اونوقت آمرکایی وقتی یه چیز حسابی میزنه ایراد ها شروع میشه، ارزونیش هم به خاطر اینه که ازش کم گذاشتن.

          موافقم 1
          مخالفم 3
        5. Taha Ayoobi

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4698 ديدگاه)

          حمید الان برو کامنت اول اون درگ فراری و لامبورگینی که پایین تر بود رو بخون.

          پس به فن ها ربطی نداره.

          موافقم 2
          مخالفم 3
        6. راستگو

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (182 ديدگاه)

          نخیر اقا طاها این ینی توام میتونی باش تایم بزنی نیازی نیس هرجا لازم بود زنگ بزنی به عمو جیمیت
          یا میخوای بزاریش رو اتو پایلوت؟

        7. Taha Ayoobi

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4698 ديدگاه)

          اینکه همه نتونن باهاش تایم بزنن به نوعی نشونه منحصر به فرد بودن ماشینه.

          یعنی جوری که تو میتونی با اون ماشین خوب رانندگی کنی بقیه نمیتونن.

      4. JaMsHiD_R1988

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2989 ديدگاه)

        علی هی می‌خوام به کوروت توهین نکنم و بذارم از اون ماشین لذت ببرم ، امثال تو و سوشیانت نمیذارن
        آمریکا اگه بلد بود ماشین پیست بسازه ، الان بین بیست ماشین اول پیست نوربرگ رینگ بود
        همین AMG ONE که مسخرش میکنید و هی تاپ اسپیدش رو مسخره میکنید ، سریع ترین ماشین شهری توی پیست هاست
        بعدش شما که هی ماشاالله ماشاالله میکنی ، یه ماشاالله هم به مرسدس T80 و مهندسی آلمانی بگو
        هنوز جرعت نکردید بحث این ماشینو وسط بکشید

        1. Taha Ayoobi

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4698 ديدگاه)

          من نمیفهمم T80 چیه که هی میگید؟

          یه ماشین نامتعارف بود که اصلا مجوز تردد تو خیابون هم نداشت.

    4. NAVID@@98

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (868 ديدگاه)

      👑🥇همش عشقه من تازه پورشه ۹۶۴ رو دوست دارم ۹۳۰ رو هم حال میکنم عشقه بعلاوه شورلت کوروت C4 اینا اسطوره هستنا اینا سنده ها…
      یک موتور جلو یک موتور عقب بعلاوه شورلت کوروت جدید موتور وسط و پورشه باکستر موتور وسط اوفففففففف عجب عشقایی هرچیز اول از اروپا و آمریکا اینها رو ببینی عشق کنی از این هر چیز اول ها ما چی ما نگاه!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! 🥇👑

      من همون میاتا تخمی هم تو نَخِشَم مگه چشه اینم فاز میده 😘

      موافقم 6
      مخالفم 3
  2. kasra

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    ماشین های که باید یک نسخه بازسازی شده ازش بیاد سوپرا MK4 مزدا rx7 1999 بی ام و m1 قدیمی و بنز E500

    1. Taha Ayoobi

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      Mk4 که ماشالا بالای 100 هزار دلار خرید و فروش میشه.

      1. JaMsHiD_R1988

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2989 ديدگاه)

        مثل قضیه لندکروزر تو ایران شده

        البته بگردی نسخه ۲۰ هزار دلاری هم پیدا میکنی

        1. Taha Ayoobi

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4698 ديدگاه)

          اون دیگه لاششه.

  3. ADNAN136900

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    همیشه وقتی داداشم از پورشه تعریف میکرد تعجب میکردم تا وقتی ۹۱۱ رو از نزدیک دیدم و تازه متوجه شدم هر چه قدیمتره خوشگل تره واقعا عشقه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  4. johnmarston

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    واقعا gt3rs انتخاب بهتریه
    حتی اگه استوک و صفر کیلومتر هم بود ۷۰۰هزار دلار نمی ارزید

    1. Taha Ayoobi

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      700 تا خیلیه واقعا.

      من با این قیمت فراری رو ترجیح میدم اصلا.

      موافقم 5
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا