هر یک از ۲۵ دستگاه یوروپین RS با قیمت ۷۴۷ هزار دلار به فروش میرسد. این خودرو براساس ۹۱۱ کلاسیک سری ۹۶۴ بازتولید شده است.
چند سالی است که شرکتهای مختلف پشت سر برندهای بازسازیکننده پورشه مانند راف، سینگر و گانتر ورک به بازسازی مدلهای مختلف ۹۱۱ مشغول شدهاند. با افزایش محبوبیت این مدلهای مدرن-کلاسیک شرکت «ثورنلی کلمن» هم به جمع این بهبوددهندگان اضافه شده است تا امضای خود را روی مهندسی قدیمی آلمانی پیادهسازی کند. محصول تازه این مجموعه، «یوروپین RS» نام دارد و دومین خودرو از سری محصولات یوروپین سریز این شرکت به شمار میرود.
درحالیکه بیشتر مدلهای بازسازیشده ۹۱۱ روی نسل ۹۶۴ تمرکز دارند، کلمن به دنبال مدلی خاصتر گشته و ۹۱۱ کلاسیک را بهعنوان پایه کارش انتخاب کرده است. خودروی یادشده تا سال ۱۹۸۹ هم تولید میشده است. این تیونر انگلیسی دلیل انتخاب نسخه کلاسیک را کمکردن وزن نهایی خودرو عنوان کرده است تا از مرز ۱,۰۷۰ کیلوگرم عبور نکند. البته کموزن نگه داشتن خودرو بهلطف استفاده از پنلهای فیبرکربنی و آلیاژی ممکن شده است.
مشتریان این شرکت میتوانند از میان سه پیشرانه ارائه شده یکی را برای خودروی خود انتخاب کنند. نسخه استاندارد با پیشرانه ۹۹۳ بزرگشده میتواند ۳۸۵ اسب بخار قدرت را دور ۸ هزار rpm ارائه کند. اگر مشتری به این گزینه راضی نباشد، امکان بهرهوری از یک واحد ۳.۸ لیتری ۳۸۰ اسب بخاری هم وجود دارد که تا ۱۰ هزار rpm دور بر میدارد و مطمئنا صدایی شنیدنی میدهد. پرچمدار ۹۱۱ کلمن هم با تکیهبر پیشرانه ۴ لیتری ۳۹۴ اسب بخاری خود تا دور ۱۰ هزار rpm دور میگیرد و گازهای خروجی را از طریق اگزوز تیتانیومی خود دفع میکند. نیروی تمام این موتورها از طریق یک جعبهدنده دستی ۶ سرعتی به چرخهای عقب منتقل میشود.
یوروپین RS از سیستم تعلیق مجهز به فنرهای سفارشی موجود در ۹۱۱ GT3 مدرن سود میبرد. فنرهای کویلاور برند «ایباخ» بهصورت استاندارد روی این خودرو نصب شده و درصورت تمایل خریدار به میراگرهای تطبیقی هم مجهز میشوند. ترمزهای جلو و عقب این خودرو بهترتیب شامل کالیپرهای ۴ و ۶ پیستونی میشود اما با سفارش خریدار به نوع کربن سرامیکی هم ارتقا مییابند. سیستم فرمان یوروپین RS هیدرولیکی است اما درصورت تمایل خریدار با سیستم کمکی برقی عرضه خواهد شد.
طراحی بدنه همچنان شخصیت پورشه ۹۱۱ کلاسیک را بهخوبی حفظ میکند اما شامل چند تغییر کوچک از شرکت بازسازیکننده شده است. اسپویلر یوروپین RS با الهام از پورشه RSR دهه هفتاد میلادی طراحی شده است و بخشهایی را از کاررا ۲.۷ RS بهعاریه گرفته است. سازنده این خودرو، محصولش را اینگونه توصیف میکند:
خودرویی منحصربهفرد که با پویایی بیمانند که با پاسخگویی خاص ۲.۷ RS، هیجان ۲.۸ RSR و دقت، فرمانپذیری و عملکرد خیرهکننده ۹۹۷ GT3RS 4.0 همراه شده است.
کابین خودرو از مواد باکیفیتی استفاده میکند که کاربری خودرو را تعالی میبخشند. صندلیها از جنس فیبرکربن ساخته شدهاند تا وزن کلی کاهش پیدا کند اما پرداخت نهایی آنها با آلکانتارای کابین و چرم «کونولی» همراه شده است. دکمهها و ادوات فلزی درون کابین همگی با دقت بالا ماشینکاری شدهاند و حس یک کالای لوکس را به کاربر منتقل میکنند. شرکت کلمن برای این خودرو مبلغ ۷۴۷ هزار دلار را در نظر گرفته است که با توجه به پیشینه نهچندان بلندبالای آن کمی بلندپروازانه به نظر میرسد؛ اما از آنجا که این دسته از محصولات، مشتریان خاص خود را دارند، ممکن است در روند فروش ۲۵ دستگاه یوروپین RS خود به مشکل بر نخورد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا محصول کلمن را به انواع مشهورتری چون سینگر و گانتر ورک ترجیح میدهید؟
👊
۸ مرداد ۱۴۰۳به این میگن اصالت . هنوز بعد از گذشت این همه سال میشه چهره همون نسل ۹۱۲ سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸ رو دید . هنوز یه ماشین اسپرت چابک ، موتور عقب ، با انبوهی از دانش مهندسی باقی مونده . حتی جای باک سوخت ماشین هم جابجا نشده و رو گلگیر جلو مونده
اون وقت یه عده هستند به ماشین موتور جلویی که یهو تبدیل شده موتور وسط میگن اصیل .فقط لوگوی شرکت ثابت مونده همه چیش عوض شده !
فقط ادعا ، ادعا ، ادعا …
راستگو
۸ مرداد ۱۴۰۳اونا تعریفشون از اصالت بیشتر امریکایی بودنه این تعاریف و معیار هایی مث مهندسی و انتقال انجین رو هم نادیده میگیرن و بجاش
اسب بی بخار وتاپ اسپید و صفر تاصد رو ترجیح میدن
JaMsHiD_R1988
۸ مرداد ۱۴۰۳آمریکن فنا : نه نه نه نگاه کن برای پیشرفت یه سری چیزا لازمه تغییر کنه ولی بازم اصالت داره
حالا بذارید اصالتشو نشونتون بدم
نسل اول کوروت :
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Chevrolet_Corvette_C1_front-right_2016_Shanghai_Auto_Museum.jpg
نسل جدید کوروت :
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Chevrolet_Corvette_C8_IAA_2021_1X7A0156.jpg
شباهت؟ مهم نیست
فقط مهم اینه که اصالت داره😂💔
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳@👊
تغییر جای موتور چه ربطی به اصالت داره؟
واو باک سوخت جاش عوض نشده، چه فاکتور مهمی🤦🏻♂️
الان 911 با چراغ هاش خیلی اصالت رو حفظ کرده که تو نسل اول پیوسته نبودن، بعد پیوسته شد، دوباره جدا شد، دوباره تو آخرین نسل پیوسته شد.
https://www.caranddriver.com/photos/g30722665/1964-porsche-901-vs-2020-porsche-911-gallery/
اوف چه اصالتی هست تو چراغ ها.
نظرت در مورد نسل 996 چیه که موتور سیستم خنک کاریش کلا عوض شد؟
نظرت در مورد 996 و 996.2 چیه با اون قیافه هاشون؟
فقط ادعا؟
پورشه 911 نسل اول در برابر کوروت C2 چی داشت بگه؟؟؟
اصلا C2 رو ول کن، C1 هم قوی تر بود از اون.
@راستگو
خب خداروشکر به لطف شما اسب بخار و شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت بی اهمیت شدن…
یعنی خوشم میاد فکر میکنین هرچی آمرکایی باشه هردمبیل ساخته شده و مهندسی حالیش نیست.
@JaMsHiD_R1988
باید خدمتت عرض کنم که نسل دم کوروت نسبت به نسل اول تغییرات خیلی وسیعی داشت و اصالتی که الان از نظر طراحی داره از نسل دوم نشعت میگیره، ولی تاریخچه اش همچنان از 911 ده سال قدیمی تره که خودش یکی از شاخص های اصالته و کوروت توش برتره.
کوروت C2 چراغ های مخفی داشت و این سبک رو تا سال 2004 با خودش داشت تا وقتی که چراغ های مخفی ممنون شدن و بازهم کوروت آخرین ماشینی بود که با چراغ مخفی تولید شد و تا آخر بهش پایبند موند.
توی چراغ های نسل 6 میشه کمی چراغ های نسل 1 که مخفی نبودن رو دید.
چراغ های دو قسمتی هم از اول با کوروت بودن و فقط شکلش عوض شده که کامل مشهوده.
JaMsHiD_R1988
۱۰ مرداد ۱۴۰۳کلی گفتم که استاد علی دیگه هی اصالت اصالت نکنه
وگرنه خودمم میدونم همه ماشین ها هیچ شباهتی به نسل اولشون هم ندارن
پیشرفت همه جا لازمه تغییراتی هم اعمال میشه که نیازه
ولی وقتی صحبت از اصالت کوروت باشه ، خیلی نمیشه گفت اصالت داره
میشه گفت دو برابر پیشرفت کرده ولی نمیشه گفت اصالت داره
Taha Ayoobi
۱۱ مرداد ۱۴۰۳علی شوی کلا اصالت ماشینای آمریکا رو میگه از نظر تاریخچه و شکوه.
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳کامنت بالا رو اصلاح میکنم،
چراغ های مخفی *ممنوع * شدن
(Ali(chevynova
۸ مرداد ۱۴۰۳بد سوزونده کوروت ها ، بد
المانی فنا یا همش از کوروت ۱۰۶۴ اسبی دارن حرص میخورن یا از دیمن ۱۷۰
همه جا بحث این ۲ اسطورست
معلومه گارشون درست بوده که المانی فنا اینطوری چپ و راست مراتب حرص خوردنشون رو نشون میدن
راستگو
۸ مرداد ۱۴۰۳نواباور کن ماشینی ک هنوز ملوم نیس چیه
و یه ماشینی ک دوبرابر تایم گفته شده ش تایم میزنه خارج از اسفالت اغشته به ادر.ا.ر شتر هم به هیچ کارایی نداره سوختنی هم نداره
المان 911turbosداره ک از امرکا رقیبی نداره
میباخ و رولز رویس رو داره ک از امرکا هیچ رقیبی نداره
اسطوره های ساخته شده برای فرمول وان
بیشترین پیروزی برای لمان
اونی ک باید بسوزه تویی
سوشیانت
۹ مرداد ۱۴۰۳عمو جیم با دیمون ۱۷۰ ۸.۹۱ زده اون وقتی ۹۱۱ توربو اس چند میزنه؟!😂 در ضمن کادیلاک سلستیک یه لول از امثال میباخ که اس کلاس ارتقا یافته یا رولز رویس با موتور بی ام و بالاتره
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳راستگو میباخ رو نچسبون به رولزرویس، یه لول پایین تره ازش.
آمریکا سلستیک رو داره که با اسپکتروم مقایسه میشه و میباخ رو رد کرده.
من نمیدونم خودتونو زدید یه نفهمی یا واقعا نمیفهمید که دیمن ماسل کاره، هر بنی بشری نمیتونه باهاش تایم درست بزنه.
سیستم انتقال قدرت چلنجر ضعیف تر از بقیه اس و اینجوری نیست که پا رو بذاری رو گاز تایم بزنه.
JaMsHiD_R1988
۱۰ مرداد ۱۴۰۳سوشیانت
تو پیست با چسب رازی که معلومه نتیجه راضی کننده هست
تو جاده که از یه فراری موتور جلو احد بوق میخورید
اون ماشینی که میگی برا جاده نیست راننده هم باید مخصوص باشه
اگر ماشین واقعا ماشین رکورد دار بود ، تایم جاده و پیستش یکی بود
همه کس هم میتونستن باهاش اون رکورد رو تکرار کنن
JaMsHiD_R1988
۱۰ مرداد ۱۴۰۳خوبه باز طاها حرف حق رو میزنه
سوشیانت ، ماشینی که جز راننده مخصوص درگ هیچ بنی بشری نمیتونه باهاش تایم بزنه رو چطور با ماشینی مثل پورشه ۹۱۱ مقایسه میکنی؟
آقا اگر راست میگی بیا تو پیست ببینم چن مرده حلاجی
اینهمه از تایم پورشه میگی توی خط مستقیم توی جاده صاف هم میتونی بزنیش؟
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳تازه علی آلمانی فن ها عمو جیم رو هم خیلی دوست دارن🤣
(Ali(chevynova
۸ مرداد ۱۴۰۳😁😁
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳عمو جیم هم به پدال پیوست 😁
راستگو
۹ مرداد ۱۴۰۳توربو اس ماشینیه ک حتی مت واتسون هم میتونه باش تایم بزنه
…
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳خب این یعنی خوب؟
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳من نمیدونم چرا اروپایی ها یه چیز خفن میزنن میشه شاهکار قرن، آمریکا میزنه ایراد ها شروع میشه…
HamiD
۹ مرداد ۱۴۰۳درود
دلیلش نحوه برخورد طرفداران با قضیه معرفی خبر هست.
وقتی یک پورشه پیست محور معرفی میشه یا حالا مثلا یک فراری ؛ هیچکس نمیاد بگه آره الان میاد پوزه کوروت رو به خاک میماله ؛ یا مثلا برای فورد جی تی آبرو نمیزاره و … ولی وقتی یک خودروی آمریکایی معرفی میشه دوستان شما شروع میکنن به تخریب خودروهای اروپایی و ژاپنی و …
مشکل قطعا از خودروها نیست ؛ همشون دوست داشتنی ان ؛ با احترام مشکل از طرفدارهاست.
HamiD
۹ مرداد ۱۴۰۳البته اصلاح میکنم :
سوشیانت
۹ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا همین چند تا پست پایین تر هست که یکی گفته فراری پوز شورولت رو به خاک میماله
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳شاید یکمش به خاطر طرفدار ها باشه ولی اگر دقت کنی روال همینه که اروپا میسازه ولو گرون، یعنی یه حکمتی داره، اونوقت آمرکایی وقتی یه چیز حسابی میزنه ایراد ها شروع میشه، ارزونیش هم به خاطر اینه که ازش کم گذاشتن.
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳حمید الان برو کامنت اول اون درگ فراری و لامبورگینی که پایین تر بود رو بخون.
پس به فن ها ربطی نداره.
راستگو
۹ مرداد ۱۴۰۳نخیر اقا طاها این ینی توام میتونی باش تایم بزنی نیازی نیس هرجا لازم بود زنگ بزنی به عمو جیمیت
یا میخوای بزاریش رو اتو پایلوت؟
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳اینکه همه نتونن باهاش تایم بزنن به نوعی نشونه منحصر به فرد بودن ماشینه.
یعنی جوری که تو میتونی با اون ماشین خوب رانندگی کنی بقیه نمیتونن.
JaMsHiD_R1988
۱۰ مرداد ۱۴۰۳علی هی میخوام به کوروت توهین نکنم و بذارم از اون ماشین لذت ببرم ، امثال تو و سوشیانت نمیذارن
آمریکا اگه بلد بود ماشین پیست بسازه ، الان بین بیست ماشین اول پیست نوربرگ رینگ بود
همین AMG ONE که مسخرش میکنید و هی تاپ اسپیدش رو مسخره میکنید ، سریع ترین ماشین شهری توی پیست هاست
بعدش شما که هی ماشاالله ماشاالله میکنی ، یه ماشاالله هم به مرسدس T80 و مهندسی آلمانی بگو
هنوز جرعت نکردید بحث این ماشینو وسط بکشید
Taha Ayoobi
۱۱ مرداد ۱۴۰۳من نمیفهمم T80 چیه که هی میگید؟
یه ماشین نامتعارف بود که اصلا مجوز تردد تو خیابون هم نداشت.
NAVID@@98
۸ مرداد ۱۴۰۳👑🥇همش عشقه من تازه پورشه ۹۶۴ رو دوست دارم ۹۳۰ رو هم حال میکنم عشقه بعلاوه شورلت کوروت C4 اینا اسطوره هستنا اینا سنده ها…
یک موتور جلو یک موتور عقب بعلاوه شورلت کوروت جدید موتور وسط و پورشه باکستر موتور وسط اوفففففففف عجب عشقایی هرچیز اول از اروپا و آمریکا اینها رو ببینی عشق کنی از این هر چیز اول ها ما چی ما نگاه!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! 🥇👑
من همون میاتا تخمی هم تو نَخِشَم مگه چشه اینم فاز میده 😘
kasra
۸ مرداد ۱۴۰۳ماشین های که باید یک نسخه بازسازی شده ازش بیاد سوپرا MK4 مزدا rx7 1999 بی ام و m1 قدیمی و بنز E500
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳Mk4 که ماشالا بالای 100 هزار دلار خرید و فروش میشه.
JaMsHiD_R1988
۱۰ مرداد ۱۴۰۳مثل قضیه لندکروزر تو ایران شده
البته بگردی نسخه ۲۰ هزار دلاری هم پیدا میکنی
Taha Ayoobi
۱۱ مرداد ۱۴۰۳اون دیگه لاششه.
ADNAN136900
۸ مرداد ۱۴۰۳همیشه وقتی داداشم از پورشه تعریف میکرد تعجب میکردم تا وقتی ۹۱۱ رو از نزدیک دیدم و تازه متوجه شدم هر چه قدیمتره خوشگل تره واقعا عشقه
johnmarston
۸ مرداد ۱۴۰۳واقعا gt3rs انتخاب بهتریه
حتی اگه استوک و صفر کیلومتر هم بود ۷۰۰هزار دلار نمی ارزید
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳700 تا خیلیه واقعا.
من با این قیمت فراری رو ترجیح میدم اصلا.