پورشهشورلت

مقایسه پورشه 911 GT3 و شورلت کوروت Z06، تنفس طبیعی‌های هیجان‌انگیز

الکتریکی‌سازی آیندهٔ صنعت خودرو است اما برای علاقه‌مندان به پیشرانه‌های درون‌سوز هنوز هم خبرهای خوبی وجود دارد زیرا در آخرین سال‌های حیات این پیشرانه‌ها شاهد خلق بهترین خودروهای پرفورمنس جهان هستیم. پورشه ۹۱۱ GT3 و شورلت کوروت Z06 دو نمونه از این خودروها هستند و با توجه به اینکه کوروت به‌تازگی برای بررسی در اختیار نشریات خودرویی قرار گرفته است، حالا می‌توانیم مقایسه جامعی بین آن‌ها داشته باشیم.

رویکردهای یکسان، نتایج متفاوت

۹۱۱ GT3 و کوروت Z06 هردو از تجربیات موتوراسپرت پورشه و شورلت استفاده می‌کنند تا پرفورمنس جاده‌ای را بهبود بخشند. ۹۱۱ از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مشترک با مدل مسابقه‌ای GT3 Cup استفاده می‌کند. گیربکس استاندارد این خودرو یک شش سرعته دستی است اما امکان سفارش یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم بدون هزینهٔ اضافی وجود دارد. این موتور ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و می‌تواند به ردلاین حماسی ۹ هزار rpm برسد. پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت Z06 هم کاملاً مسابقه‌ای بوده و از کوروت C8.R گرفته شده است. این پیشرانه در نسخهٔ جاده‌ای، ردلاین بیشتری دارد که تا ۸,۶۰۰ rpm می‌رسد و ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برخلاف پورشه، تنها گیربکس برای انتقال نیروی این موتور یک هشت سرعتهٔ دوکلاچه است.

هردو خودرو از تعلیق سفت‌تری استفاده می‌کنند که در پورشه در جلو دو جناقی بوده و از موتوراسپرت گرفته شده است. Z06 هم به نسخهٔ خاصی از کمک‌فنرهای مغناطیسی مجهز شده و برای آن ترمزهای کربن سرامیکی و رینگ‌های سبک‌تر هم قابل سفارش هستند که با لاستیک‌های میشلن کاپ 2R بسیار چسبنده پوشیده می‌شوند. در همین حال، برای اولین بار در نسخه‌های غیر RS، برای GT3 لاستیک‌های مخصوص پیست اما قانونی برای جاده ارائه می‌شود. بااین‌حال، دو خودرو در ظاهر صرفاً با ویژگی‌هایی جزئی از همتایان ضعیف‌تر خود متمایز شده‌اند. GT3 با یک بال بزرگ عقب خودنمایی می‌کند که البته در نسخهٔ تورینگ وجود ندارد درحالی‌که برای Z06 پکیج آئرودینامیکی با اسپلیتر برجسته‌تر جلو و بال بزرگ عقب قابل سفارش است. به گفتهٔ پورشه، داون‌فورس GT3 جدید ۵۰ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش یافته درحالی‌که شورلت داون‌فورس ۳۲۰ کیلوگرمی در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای Z06 اعلام کرده است.

روی جاده

دو خودرو در دنیای واقعی به‌طور شگفت‌آوری خوب عمل می‌کنند اما درحالی‌که کمک‌فنرهای مغناطیسی کوروت سواری بهتر و راحت‌تری را فراهم می‌کنند، لاستیک‌های باریک‌تر پورشه در سرعت‌های بالا کمی سروصدای کمتری دارند. در همین حال، ۹۱۱ از کابین بسیار جادارتر و با فضای بار بیشتری برخوردار است درحالی‌که Z06 مثل دیگر کوروت‌های C8 کابینی تنگ و فضایی محدود برای وسایل دارد. بااین‌حال، برگ برندهٔ کوروت ارائهٔ نسخهٔ کانورتیبل است که در GT3 وجود ندارد. صرف‌نظر از این تفاوت‌ها، دو خودرو از لحاظ قابلیت استفاده در دنیای واقعی بسیار به هم نزدیک هستند.

در پیست

مثل جاده، Z06 و GT3 در پیست هم کاملاً مشابه هستند. البته کوروت وقتی در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد که به پکیج‌های سفارشی Z07 و کربن آئرو مجهز شود. این کار ۱۵ هزار دلار به قیمت پایهٔ Z06 اضافه می‌کند درحالی‌که غیر از ترمزهای کربن سرامیکی، چیز دیگری برای اضافه کردن به GT3 وجود ندارد. البته همین ترمزها با قیمت ۹,۲۱۰ دلاری از کل پکیج ۸,۹۹۵ دلاری Z07 کوروت گران‌تر هستند. Z06 سوپراسپرت بسیار توانمندی بوده و درعین‌حال رانندگی آسانی دارد که یعنی حتی رانندگان غیرحرفه‌ای هم می‌توانند آن را به محدودیت‌هایش نزدیک کنند. از سوی دیگر، GT3 بیشتر روی پرفورمنس تمرکز دارد. در این خودرو، حتی زمان رانندگی‌های آرام هم احساس مسابقه‌ای وجود دارد و پدال ترمز سفت و سنگین یادآوری می‌کند که رانندگان حرفه‌ای باید ورزشکار باشند. همچنین درحالی‌که فرمان پورشه تقریباً در هر شرایطی احساس بهتری دارد، فرمان کوروت فاقد بازخورد مناسب احساس می‌شود.

نتیجه

واقعاً بین این دو ماشین هیچ انتخاب بدی وجود ندارد و هرچند نباید اجازه دهیم که موضوعی مثل قیمت در انتخاب ما نقش داشته باشد اما قیمت بسیار ارزان‌تر Z06 قابل‌چشم‌پوشی نیست. قیمت پایهٔ این کوروت جدید از ۱۰۶,۶۹۵ دلار آغاز می‌شود که به میزان قابل‌توجهی از GT3 با قیمت پایهٔ ۱۷۲,۴۵۰ دلاری کمتر است. البته Z06 سه تیپ مختلف دارد که می‌توانند قیمت را افزایش دهند و برای ارائهٔ حداکثر توانایی‌های خود نیز به پرداخت ۱۵ هزار دلار اضافی برای سفارش پکیج‌های Z07 و کربن آئرو نیاز دارد. به‌طورکلی، Z06 با ترکیب موتور وسط، پیشرانهٔ میل‌لنگ تخت، راحتی جاده‌ای شگفت‌انگیز و سهولت استفادهٔ چشمگیر، خودروی فوق‌العاده‌ای است درحالی‌که ۹۱۱ GT3 بیشتر شبیه یک خودروی مسابقه‌ای بوده و حتی در رانندگی‌های روزمره هم راننده را بیشتر درگیر می‌کند.

مقایسه مشخصات فنی

شورلت کوروت Z06

پورشه ۹۱۱ GT3

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ ثانیه ۳.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۱۷ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
وزن ۱۵۵۸ کیلوگرم ۱۴۳۵ کیلوگرم
قیمت ۱۰۶,۶۹۵ دلار ۱۷۲,۴۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    اینجا دیگه کاملا انتخاب سلیقه ای هست، چون هر دو اینقدر کم نقص و عالی هستن که نمیشه گفت چون این اون رو نداره من انتخاب اون یکی هست.
    البته همونطور که توی متن هم اشاره شد قیمت کوروت پایین تر هست و نمیشه ازش چشم پوشی کرد.

    موافقم 85
    مخالفم 3
    1. Reza Waffen SS

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      پورش ۹۱۱ GT3 : لایک
      کوروت ZO6 : دیسلایک

      موافقم 142
      مخالفم 190
    2. ali(chevynova)

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      برتری کوروت علاوه بر قیمت، پرفورمنسش هست
      کوروت در طی 70 سال گذشته پرفورمنس عالی رو با قیمت کم همراه با یه طراحی زیبا ارائه میداده

      موافقم 95
      مخالفم 45
      1. MC20

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        و البته در کنار فقدان پرستیژ …

        موافقم 54
        مخالفم 79
      2. محمد

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (164 ديدگاه)

        خدایی قشنگ نیست. بقیه‌ش عالیه

        موافقم 15
        مخالفم 27
      3. فرشاد

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        و متریال داهلی ضعیف مث همه آمریکنا
        تقریبا فقط پول موتور میگیره

        موافقم 2
        مخالفم 5
    3. shirko

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      اگه توربو اس هم بود بازم انتخابم کوروته .

      موافقم 39
      مخالفم 31
    4. علی

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      سخته انتخاب … ولی شورولت کوروت را انتخاب میکنم بخاطر موتور کم استهلاک ترش

      موافقم 41
      مخالفم 24
  2. Erfan

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    شورلت با این ماشین واقعا حرفی برای گفتن نزاشت دیگه

    موافقم 75
    مخالفم 7
  3. AMIN

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بازم انتخاب من پورشه اس هر چقدر هم کوروت قدرت و شتاب بیشتری داشته باشه باز هم هندلینگی مث پورشه رو نمیتونه ارائه بده درسته قیمت پورشه نسبت به کوروت خیلی بیشتره ولی این قیمت بیشتر فقط توی تاپ اسپید و هندلینگ بهتر خلاصه نمیشه بلکه توی کیفیت متریال داخل کابین و کلاس بیشتر و اسم خوب 911 و اصلا هر کسی اسم 911 رو میشنوه یاد پیستو رکورد هاشو هندلینگش میوفته

    موافقم 41
    مخالفم 62
    1. M.Kkarimi

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (862 ديدگاه)

      بس کنید خواهشا یه چیزی یاد گرفتین تقی به توقی میخوره چون آمریکاییه گیر میدین به کیفیت متریال ….
      دو تا ریویو نگاه کنید میفهمید قضیه این نسل کوروت چه با نسلای قبلش چه با بقیه آمریکایی ها کاملا فرق داره …. میدونم حجم هیت بعد این حرف میره بالا ولی به شخصه بنظرم نه تنها نسبت به نسلای قبلش بلکه نسبت به خیلی از سوپر اسپرت های بازار هم کابینش یه سر و گردن بالاتره !!….
      تو هیچ ماشینی تو این سگمنت به خودشون زحمت نمیدن همچین سیستم صوتی بزارن ، تو کمتر سوپر اسپرتی اینقدر چرم و کروم داخل کابین استفاده میکنن ، از نظر طراحی هم نسبت به اکثرشون از طراحی مدرن تر و جذابتری بهره میبره…

      خدا میدونه معیارتون برای این حرف چیه ؟!
      ( البته منکر این نیستم که ممکنه از نظر دوام و اون چفت و بستی در طولانی مدت از رقیبای آلمانی و ایتالیایش عقب بیفته …. )

      موافقم 24
      مخالفم 10
    2. سوشیانت

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3513 ديدگاه)

      اگه بر اساس پرفورمنس بخوایم بگیم که در کل برتری با شورولت هست پورشه فقط تاپ اسپید بهتری داره اما شورولت هم شتاب بهتری داره هم موتور پر قدرت تری در ضمن اگه بحث تاپ اسپید باشه که شورولت کوروت c7 zr1 تونست تو تست رسمی شورولت به سرعت ۳۴۵ برسه که از ۹۱۱ gt2 rs که ۳۴۰ تا میره و سریع ترین خودرو بنزینی پورشه هست هم سریع تره در ضمن تو این کلاس کیفیت متریال به هیچ وجه به اندازه پرفورمنس مهم نیست

      موافقم 6
      مخالفم 20
      1. بی خیال اسم

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        مقایسه ای هم بین انجین هاشون بکنی بد نیست
        پورشه دو سیلندر کمتر
        حجم موتور کمتری داره
        بعدش نابغه تو الان داری
        قدرت مند ترین کوروت تاریخ رو با GT3 مقایسه می کنی جالبه
        بعدش خوبه خودت هم می گی تست کردن
        GT3 رو که تست نکردن
        اگه بکنن ۱۰۰ درصد بیشتر می ره

        موافقم 10
        مخالفم 8
  4. ali(chevynova)

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    انتخابم بدون شک کوروته
    قیمتش عالیه و الکی گرون نیست
    عملکردش ثابت شده هست طی 7 دهه
    اصالت داره
    با اونکه حجم موتورش بیشتر و قدرت و گشتاور بالاتری داره ولی فقط 1 لیتر بیشتر میسوزونه نسبت به اون ماشین
    و از همه مهم تر ساخت امریکاست
    کلا هرچی ساخت امریکا باشه خوبه چه هواپیما باشه چه یه پیچ

    موافقم 55
    مخالفم 58
    1. RezaRs

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (297 ديدگاه)

      حاج علی برگشتی طوفانی خب عزیز دل یکم منطقی تر بعد اون نبودن دوست عزیز باز برمیگردیم سر بحث اول بقیه هم هستن که خوب بلدن ماشین بسازن تو اروپا قیمت همین gt3 و. Z06 عوض میشه جاشون نمیگم پورشه بهتره میگم نمیشه بقیه رو هم ندید دوست عزیز از طرفی به هیتر های امریکایی هام باید گفت بخش خیلی خیلی مهم و حذف نشدنی از تازیخ خودرو امریکاست

      موافقم 34
      مخالفم 5
    2. ehsan

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (192 ديدگاه)

      اصالت داشت ، تا c7
      عملکرد این ماشین کم نظیر هست اما فکر کنم با gt3rs مقایسه بشه بهتره هر چند که در اون صورت اختلاف قیمت بیشتر هم میشه

      موافقم 22
      مخالفم 7
    3. Reza Waffen SS

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      چیزی به اسم گرونی الکی نداریم داداش هیچ گرونی بی دلیل نیست

      موافقم 21
      مخالفم 21
      1. سوشیانت

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (3513 ديدگاه)

        داریم دوست عزیز الان هم داریم میبینیم که تو این کلاس پرفورمنس حرف اول رو میزنه و شورولت بهتر عمل کرده

        موافقم 8
        مخالفم 18
        1. Reza Waffen SS

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          خوب بایدم داشته باشه موتور بزرگتر با حجم بیشتر

          موافقم 10
          مخالفم 2
    4. AMD

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (249 ديدگاه)

      چون آمریکایی پس به درد نمیخوره آلمانی بهتره ؟

      موافقم 7
      مخالفم 4
    5. فرشاد

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (932 ديدگاه)

      زارت
      الکی گرون؟
      کسی که پول خرید پورشه رو داره میتونه یه ماشین شاید بهتر از اون رو از هر برندی بخره ولی فک میکنم اندازه تو عقل نداره که پورشه میخره😂
      البته بجای عقل بهتره بگم تعصب
      تعصب الکی رو یه برند نداره

    6. فرشاد

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      انتخابم پورشه س بی شک
      قیمتش در ازای پرفورمنس و متریال و آپشن و زرق و برق اروپایی مطابق هس مث بقیه نیس فقط پول موتور بگیره
      بیشتر از شصت سال هم هس که تولید میشه هیچ عیبی هم نداره
      و وقتی که اسم ژرمن کار میاد پس طرف مقابل خودش میره کنار
      کلا اروپا همیشه عالی بوده
      کسی که عقل داره هیچوقت آمرکن رو برتر از برندای اروپایی مث بنز و پورشه نمی بینه
      گرفتی مستر نووا؟

      موافقم 1
      مخالفم 4
  5. علی ریحانی

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سختیه

    موافقم 14
    مخالفم 6
  6. RezaRs

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    خوشحالم که معرفی هردو رو دیدم و به ایندگان هم راجعشون حرف ها خواهم گفت‌
    ایا واقعا در اینده انقدر دنیای خودرو جذاب خواهد بود؟

    موافقم 25
  7. گلاب

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    راستش نمیشه گفت کدوم بهتره هر دو خوبن

    موافقم 9
    مخالفم 4
  8. مازیار

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    با این همه بوق و کرنا اگه رکورد نوردشلیف Z06 اعلام نشه خیلی مسخره هست
    امیدوارم اینطور نشه

    موافقم 27
    مخالفم 5
    1. 2311

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      مشخصه اعلام نمیکنن، بعضا میگن که تایم 6:38 در دسترسه؛ بنظر من یک بلوف هستش 911 جی تی 2 آر اس با قدرت و گشتاور بیشتر، مزیت موتور عقب، وزن کمتر و کلیییی داون فورس بیشتر بعد کلی تغییرات به این رسیده

      موافقم 22
      مخالفم 8
  9. BMW

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (661 ديدگاه)

    کوروت این نسلش خیلی جذاب وعالیه مخصوصا همین رنگ نارنجیش اما بازم انتخابم gt3 هست این ماشین کلا تافته جدا بافتس اگه gt2 rs بود در موردش فکر میکردم اما gt3 اصلا انتخاب gt3 بیشتر احساسیه تا منطقی هر جا که پایه احساسات قوی وسط باشه عقل کار نمیکنه صدای gt3 اونی هست که احساساتو تحریک میکنه و باعث میشه عقل کار نکنه ❤

    موافقم 24
    مخالفم 15
  10. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    هر دو ماخام

    موافقم 23
    مخالفم 1
  11. امیرحسین

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    پورشه مثل دوج همه چیز رو رعایت کرده

    موافقم 8
    مخالفم 4
  12. مازیار

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    این “فرمان پورشه” چیه که تو هر مقایسه ای نسبت به هر اتومبیلی برتری داره؟
    از وقتی یادمه همینطور بوده حتی مدلهای خیلی قدیمی

    موافقم 35
    مخالفم 5
  13. بی خیال اسم

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    هر دو تا فوق العاده هستن
    ولی من انتخابم پورشه هست چون کلا علاقه ی خاصی به موتور های تخت پورشه دارم

    موافقم 21
    مخالفم 8
  14. HS

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    یک کلام
    پورشه

    موافقم 26
    مخالفم 10
  15. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    کاربر ۲۳۱۱ مهران ۹۱۱ هستش گفتم در جریان باشید

    موافقم 11
    مخالفم 30
    1. RezaRs

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (297 ديدگاه)

      من فک میکردم اون نوید۰۹۸ عه

    2. 2311

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      شما باید بابت تهمتی که میزنی جوابگو باشی، از مدیریت سایت خواستارم به این موضوع رسیدگی بشه تا دوباره مشکلاتی ازین دست رو شاهد نباشیم
      پ.ن: دوتا مجموعه ساخته شده از فلز و فیبرکربن و … ارزش تهمت بیجا زدن نداره

      موافقم 23
      مخالفم 5
    3. بی خیال اسم

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      از کجا می دونی محمد دیمون؟

  16. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    Z06 در فول ترین حالتش ۱۶۰ هزار دلار میشه هم قیمت نسخه بیس GT3
    منتظرم ببینیم با قیمت نزدیک به هم مجله ها کدوم انتخاب میکنن

    موافقم 12
    مخالفم 16
    1. مازیار

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      مهمتر از انتخاب مجله ها عملکرد تو میدون هست بهتره منتظر اون باشیم
      من که احتمال میدم کوروت خوب عمل کنه حالا چقدرش اثرات این مدت تبلیغات هست مشخص میشه
      فقط امیدوارم این انتظار پایانی داشته باشه

      موافقم 19
      مخالفم 3
    2. رضا

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (131 ديدگاه)

      توقع داری جنس فیک از جنس از اصل گرونتر باشه ؟

      موافقم 16
      مخالفم 18
  17. عاشق پدال

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (259 ديدگاه)

    عجیبه. این پست کامنتها منطقیه.
    واقعا خوشم اومد. یادبگیرین همینطوری بدونه دعوا و مسخره و بچه بازی کامنت بزارین.

    موافقم 14
    مخالفم 1
  18. SRT

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (624 ديدگاه)

    عالین هردو
    سلیقه ای کوروت
    هرچند اون جی تی تری با گیربکس دستی هم خیلی دلبره

    موافقم 19
  19. آریا

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    پرفورمنس شگفت انگیز کوروت با این قیمت نفس آدم رو بند میاره. GM گل کاشته…
    هرچند پورشه هم جای خود دارد اصلا لازم به تعریف کردن نداره(آنچه عیان است چه حاجت به بیان است)

    موافقم 16
    مخالفم 1
  20. حامد

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    پشت فرمان هیچ کدوم نشستیم ولی چنان با غرور و تعصب نظر میدیم و نظر بقیه میکوبیم که گویی مشتری دائم هر دو کمپانی هستیم

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. مازیار

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      دوست عزیز با این نگاه اصلا نباید کامنت گذاشت
      چون متاسفانه در یکی از بسته ترین جوامع دنیا زندگی میکنیم
      اون چه که اینجا گفته میشه ترکیبی از بازخورد عمومی و علائق (تعصب) شخصیه به اضافه ردوبدل اطلاعات که مهمترین بخشش هست

      اگه این گوشی رو زمین بزاریم و از فاصله دورتری نگاه کنیم تمام این حرفها بیخوده و ما حتی جا نداره که راجع به این آشغالهایی که سوار میشیم اینطور تعصب به خرج بدیم، اما وقتی عضو میشی و انتخاب میکنی که ساعتی رو در روز اینجا سپری کنی اونوقت پای یه ضوابطی هم به میون میاد و خواه ناخواه هر کسی به یه جبهه ای ملحق میشه اما صرفا برای فان
      تاکید میکنم صرفا برای فان که اگه اینطور نباشه دیگه بدرد نمیخوره

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. حامد

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (25 ديدگاه)

        نظر یعنی دیدگاه وقتی میتونم بگم هندلینگ پورشه به فلان چیز ترجیح میدم که هر دو سوار شده باشم ولی میتونم بگم من از روی نظر خودم اینو به اون ترجیح میدم این خود رای بودن و توهم دانستن ما رو به اینجا کشیده نمیشه بگی و فقط بگی فان هست هر چیزی که به زبان میاری تکه ای از شخصیت انسان میسازه هیچ از بدو تولد…. به دنیا نیامده

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. مازیار

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          یعنی شما تا خودت شخصا تست نکنی قبول نداری؟
          اینکه مثلا هندلینگ 718 بهتره؟
          پس کارشناسهای فن کارشون چیه؟
          پس ژورنال های خودرویی برای چیه؟

          موافقم 8
          مخالفم 2
  21. Sobhan

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    نظر من کوروته🥰🥳

    موافقم 8
    مخالفم 11
  22. RezaRs

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    من ولی هوراکان sto رو بیشتر از لین دوتا دوس دارم بعد کوروت

    موافقم 4
    مخالفم 21
    1. RezaRs

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (297 ديدگاه)

      به فدای مظلومیتت لامبو😨🥲

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. Carbonado Aventador

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        بخدا هیچکدومشون به sto نمیخورن..
        .
        تو مقایسه پرفومنس بین sto و gt3 که قبلا پدال کار کرد پستشو sto برنده اعلام شد..
        .
        و اینجا هم پرفومنس gt3 از z06 بهتر بود…

        موافقم 5
        مخالفم 13
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1443 ديدگاه)

          یه سر به کانال Emelia Hart ford بزن تا ببینی چطور نسخه evo رو پیچید فکر نکنم 28 اسب بخار بیشتر sto کمکش بکنه

          موافقم 6
          مخالفم 8
        2. Reza Waffen SS

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          نسخه STO با EVO زمین تا آسمون فرق داره . شاخ به شاخ شدن با STO کار هر کسی نیست

          موافقم 7
          مخالفم 1
        3. MOHAMMAD.DEMON

          ۱۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1443 ديدگاه)

          تا جایی که من می‌دونم evo تو شتاب گیری از sto سریع تره

    2. Sobhan

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      لامبور بهترین تنفس طبیعی های دنیا رو میزنه 🙌اینا اصلا نمیدونم ماشین یعنی چی

      موافقم 2
      مخالفم 10
      1. M.Kkarimi

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (862 ديدگاه)

        باشه

        موافقم 3
        مخالفم 1
  23. بهنام

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    اون عکس شماره ی دو پورشه با اون رنگ آبی ، بدنه ی بدون درز اون ، اون پف گلگیر و رینگ و لاستیکی که به بهترین نحو ممکن درونش جا شدن اصلا منو دیوونه میکنه .انگار از یک تیکه فلز خالص درست شده که گرفتن توشو خالی کردن و صندلی و ادوات رو توش جا دادن. حس استحکام عجیبی بهت میده این ۹۱۱ افسانه ای . با احترام به کوروت انتخابم پورشه هست بعنوان سنگ محک داستان.

    موافقم 16
    مخالفم 2
  24. corvette

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    جذاب ترین و نمادین ترین خودور های اسپرت تاریخ
    کوروت و 911

    با بیش از ۶۰سال سابقه
    هردو شایسته هستن و انتخاب به سلیقه ربط داره
    با احترامبه 911 من کوروت رو برمیدارم

    موافقم 16
    مخالفم 7
  25. Royal Driver UK 70

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    هردو طلا هستن، اما شورولت، کوروت رو با کیفیت یکسان سوپرکار های جدید و پرفورمنس قویتر با قیمت کمتر عرضه میکنه، که ارزش خریدش بالاتر میره، با تمام علاقه شدید به پورشه. باید اینو عنوان کنم که کوروت این وسط بیشتر برای بقیه جلب توجه کرده‌ . رسانه هارو هم ترکونده. اما این هیچی از پرطرفدار بودن جی تی۳ کم نمیکنه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  26. R@min

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    پورشه و کوروت تو این نسل خلاصه ای از سال ها تجربه در موتوراسپرت و خودروسازی رو تو این دو محصول پیاده کردن. قیمت پایین تر کوروت بخاطرهزینه های توسعه پایین تر و بیس موتوری ارزون تر (موتورهای پوشراد LT) هست و اصلا معیار مهمی تو این مقایسه نیست چون برای خریدار این کلاس اهمیتی نداره و عملکرد حرف اول رو می زنه.
    با توجه به این تب الکتریکی سازی دیگه فکر نمی کنم نسل بعد موتور اتمسفریک تو هیچ کدوم ببینیم و هر دو کمپانی محصولی بهتر از اینا نمی تونن بزنن.
    در کل خوشا بحال مالکین این دو جواهر.

    موافقم 20
    مخالفم 4
  27. ARMAN سابق

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (491 ديدگاه)

    جفتشون عالین
    برتری پورشه: وجود گیربکس دستی
    برتری کوروت: قیمت کمتر و موتور ۸ سیلندر خوش صدا تر
    ( البته نه اینکه پورشه بد صدا باشه ولی کوروت یکم صداش بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 4
  28. سوشیانت

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3513 ديدگاه)

    انتخابم کوروت هم شتاب بهتری داره هم قوی ترین انجین هشت سیلندر تنفس طبیعی جهان

    موافقم 5
    مخالفم 10
  29. احمدرضا

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    انتخاب منم کوروت

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. امیرحسین

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (385 ديدگاه)

      احمد اقا عکس پروفایلت نمی دونم چ ماشینی هست چراغ جلو ها خوراک بی ام و سری ۳ دو درب عین ای چهل و شش

      موافقم 1
      مخالفم 1
  30. امیر

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    انتخاب من کوروت

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا