الکتریکیسازی آیندهٔ صنعت خودرو است اما برای علاقهمندان به پیشرانههای درونسوز هنوز هم خبرهای خوبی وجود دارد زیرا در آخرین سالهای حیات این پیشرانهها شاهد خلق بهترین خودروهای پرفورمنس جهان هستیم. پورشه ۹۱۱ GT3 و شورلت کوروت Z06 دو نمونه از این خودروها هستند و با توجه به اینکه کوروت بهتازگی برای بررسی در اختیار نشریات خودرویی قرار گرفته است، حالا میتوانیم مقایسه جامعی بین آنها داشته باشیم.
رویکردهای یکسان، نتایج متفاوت
۹۱۱ GT3 و کوروت Z06 هردو از تجربیات موتوراسپرت پورشه و شورلت استفاده میکنند تا پرفورمنس جادهای را بهبود بخشند. ۹۱۱ از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مشترک با مدل مسابقهای GT3 Cup استفاده میکند. گیربکس استاندارد این خودرو یک شش سرعته دستی است اما امکان سفارش یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم بدون هزینهٔ اضافی وجود دارد. این موتور ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و میتواند به ردلاین حماسی ۹ هزار rpm برسد. پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میللنگ تخت Z06 هم کاملاً مسابقهای بوده و از کوروت C8.R گرفته شده است. این پیشرانه در نسخهٔ جادهای، ردلاین بیشتری دارد که تا ۸,۶۰۰ rpm میرسد و ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برخلاف پورشه، تنها گیربکس برای انتقال نیروی این موتور یک هشت سرعتهٔ دوکلاچه است.
هردو خودرو از تعلیق سفتتری استفاده میکنند که در پورشه در جلو دو جناقی بوده و از موتوراسپرت گرفته شده است. Z06 هم به نسخهٔ خاصی از کمکفنرهای مغناطیسی مجهز شده و برای آن ترمزهای کربن سرامیکی و رینگهای سبکتر هم قابل سفارش هستند که با لاستیکهای میشلن کاپ 2R بسیار چسبنده پوشیده میشوند. در همین حال، برای اولین بار در نسخههای غیر RS، برای GT3 لاستیکهای مخصوص پیست اما قانونی برای جاده ارائه میشود. بااینحال، دو خودرو در ظاهر صرفاً با ویژگیهایی جزئی از همتایان ضعیفتر خود متمایز شدهاند. GT3 با یک بال بزرگ عقب خودنمایی میکند که البته در نسخهٔ تورینگ وجود ندارد درحالیکه برای Z06 پکیج آئرودینامیکی با اسپلیتر برجستهتر جلو و بال بزرگ عقب قابل سفارش است. به گفتهٔ پورشه، داونفورس GT3 جدید ۵۰ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش یافته درحالیکه شورلت داونفورس ۳۲۰ کیلوگرمی در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای Z06 اعلام کرده است.
روی جاده
دو خودرو در دنیای واقعی بهطور شگفتآوری خوب عمل میکنند اما درحالیکه کمکفنرهای مغناطیسی کوروت سواری بهتر و راحتتری را فراهم میکنند، لاستیکهای باریکتر پورشه در سرعتهای بالا کمی سروصدای کمتری دارند. در همین حال، ۹۱۱ از کابین بسیار جادارتر و با فضای بار بیشتری برخوردار است درحالیکه Z06 مثل دیگر کوروتهای C8 کابینی تنگ و فضایی محدود برای وسایل دارد. بااینحال، برگ برندهٔ کوروت ارائهٔ نسخهٔ کانورتیبل است که در GT3 وجود ندارد. صرفنظر از این تفاوتها، دو خودرو از لحاظ قابلیت استفاده در دنیای واقعی بسیار به هم نزدیک هستند.
در پیست
مثل جاده، Z06 و GT3 در پیست هم کاملاً مشابه هستند. البته کوروت وقتی در بهترین حالت خود قرار میگیرد که به پکیجهای سفارشی Z07 و کربن آئرو مجهز شود. این کار ۱۵ هزار دلار به قیمت پایهٔ Z06 اضافه میکند درحالیکه غیر از ترمزهای کربن سرامیکی، چیز دیگری برای اضافه کردن به GT3 وجود ندارد. البته همین ترمزها با قیمت ۹,۲۱۰ دلاری از کل پکیج ۸,۹۹۵ دلاری Z07 کوروت گرانتر هستند. Z06 سوپراسپرت بسیار توانمندی بوده و درعینحال رانندگی آسانی دارد که یعنی حتی رانندگان غیرحرفهای هم میتوانند آن را به محدودیتهایش نزدیک کنند. از سوی دیگر، GT3 بیشتر روی پرفورمنس تمرکز دارد. در این خودرو، حتی زمان رانندگیهای آرام هم احساس مسابقهای وجود دارد و پدال ترمز سفت و سنگین یادآوری میکند که رانندگان حرفهای باید ورزشکار باشند. همچنین درحالیکه فرمان پورشه تقریباً در هر شرایطی احساس بهتری دارد، فرمان کوروت فاقد بازخورد مناسب احساس میشود.
نتیجه
واقعاً بین این دو ماشین هیچ انتخاب بدی وجود ندارد و هرچند نباید اجازه دهیم که موضوعی مثل قیمت در انتخاب ما نقش داشته باشد اما قیمت بسیار ارزانتر Z06 قابلچشمپوشی نیست. قیمت پایهٔ این کوروت جدید از ۱۰۶,۶۹۵ دلار آغاز میشود که به میزان قابلتوجهی از GT3 با قیمت پایهٔ ۱۷۲,۴۵۰ دلاری کمتر است. البته Z06 سه تیپ مختلف دارد که میتوانند قیمت را افزایش دهند و برای ارائهٔ حداکثر تواناییهای خود نیز به پرداخت ۱۵ هزار دلار اضافی برای سفارش پکیجهای Z07 و کربن آئرو نیاز دارد. بهطورکلی، Z06 با ترکیب موتور وسط، پیشرانهٔ میللنگ تخت، راحتی جادهای شگفتانگیز و سهولت استفادهٔ چشمگیر، خودروی فوقالعادهای است درحالیکه ۹۱۱ GT3 بیشتر شبیه یک خودروی مسابقهای بوده و حتی در رانندگیهای روزمره هم راننده را بیشتر درگیر میکند.
مقایسه مشخصات فنی
شورلت کوروت Z06 | پورشه ۹۱۱ GT3 | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری H6 |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۶ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۳۱۷ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
وزن | ۱۵۵۸ کیلوگرم | ۱۴۳۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۰۶,۶۹۵ دلار | ۱۷۲,۴۵۰ دلار |
AMANTE
۱۶ مهر ۱۴۰۱اینجا دیگه کاملا انتخاب سلیقه ای هست، چون هر دو اینقدر کم نقص و عالی هستن که نمیشه گفت چون این اون رو نداره من انتخاب اون یکی هست.
البته همونطور که توی متن هم اشاره شد قیمت کوروت پایین تر هست و نمیشه ازش چشم پوشی کرد.
Reza Waffen SS
۱۶ مهر ۱۴۰۱پورش ۹۱۱ GT3 : لایک
کوروت ZO6 : دیسلایک
ali(chevynova)
۱۶ مهر ۱۴۰۱برتری کوروت علاوه بر قیمت، پرفورمنسش هست
کوروت در طی 70 سال گذشته پرفورمنس عالی رو با قیمت کم همراه با یه طراحی زیبا ارائه میداده
MC20
۱۶ مهر ۱۴۰۱و البته در کنار فقدان پرستیژ …
محمد
۱۶ مهر ۱۴۰۱خدایی قشنگ نیست. بقیهش عالیه
فرشاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۲و متریال داهلی ضعیف مث همه آمریکنا
تقریبا فقط پول موتور میگیره
shirko
۱۶ مهر ۱۴۰۱اگه توربو اس هم بود بازم انتخابم کوروته .
علی
۱۶ مهر ۱۴۰۱سخته انتخاب … ولی شورولت کوروت را انتخاب میکنم بخاطر موتور کم استهلاک ترش
Erfan
۱۶ مهر ۱۴۰۱شورلت با این ماشین واقعا حرفی برای گفتن نزاشت دیگه
AMIN
۱۶ مهر ۱۴۰۱بازم انتخاب من پورشه اس هر چقدر هم کوروت قدرت و شتاب بیشتری داشته باشه باز هم هندلینگی مث پورشه رو نمیتونه ارائه بده درسته قیمت پورشه نسبت به کوروت خیلی بیشتره ولی این قیمت بیشتر فقط توی تاپ اسپید و هندلینگ بهتر خلاصه نمیشه بلکه توی کیفیت متریال داخل کابین و کلاس بیشتر و اسم خوب 911 و اصلا هر کسی اسم 911 رو میشنوه یاد پیستو رکورد هاشو هندلینگش میوفته
M.Kkarimi
۱۶ مهر ۱۴۰۱بس کنید خواهشا یه چیزی یاد گرفتین تقی به توقی میخوره چون آمریکاییه گیر میدین به کیفیت متریال ….
دو تا ریویو نگاه کنید میفهمید قضیه این نسل کوروت چه با نسلای قبلش چه با بقیه آمریکایی ها کاملا فرق داره …. میدونم حجم هیت بعد این حرف میره بالا ولی به شخصه بنظرم نه تنها نسبت به نسلای قبلش بلکه نسبت به خیلی از سوپر اسپرت های بازار هم کابینش یه سر و گردن بالاتره !!….
تو هیچ ماشینی تو این سگمنت به خودشون زحمت نمیدن همچین سیستم صوتی بزارن ، تو کمتر سوپر اسپرتی اینقدر چرم و کروم داخل کابین استفاده میکنن ، از نظر طراحی هم نسبت به اکثرشون از طراحی مدرن تر و جذابتری بهره میبره…
خدا میدونه معیارتون برای این حرف چیه ؟!
( البته منکر این نیستم که ممکنه از نظر دوام و اون چفت و بستی در طولانی مدت از رقیبای آلمانی و ایتالیایش عقب بیفته …. )
سوشیانت
۱۶ مهر ۱۴۰۱اگه بر اساس پرفورمنس بخوایم بگیم که در کل برتری با شورولت هست پورشه فقط تاپ اسپید بهتری داره اما شورولت هم شتاب بهتری داره هم موتور پر قدرت تری در ضمن اگه بحث تاپ اسپید باشه که شورولت کوروت c7 zr1 تونست تو تست رسمی شورولت به سرعت ۳۴۵ برسه که از ۹۱۱ gt2 rs که ۳۴۰ تا میره و سریع ترین خودرو بنزینی پورشه هست هم سریع تره در ضمن تو این کلاس کیفیت متریال به هیچ وجه به اندازه پرفورمنس مهم نیست
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱مقایسه ای هم بین انجین هاشون بکنی بد نیست
پورشه دو سیلندر کمتر
حجم موتور کمتری داره
بعدش نابغه تو الان داری
قدرت مند ترین کوروت تاریخ رو با GT3 مقایسه می کنی جالبه
بعدش خوبه خودت هم می گی تست کردن
GT3 رو که تست نکردن
اگه بکنن ۱۰۰ درصد بیشتر می ره
ali(chevynova)
۱۶ مهر ۱۴۰۱انتخابم بدون شک کوروته
قیمتش عالیه و الکی گرون نیست
عملکردش ثابت شده هست طی 7 دهه
اصالت داره
با اونکه حجم موتورش بیشتر و قدرت و گشتاور بالاتری داره ولی فقط 1 لیتر بیشتر میسوزونه نسبت به اون ماشین
و از همه مهم تر ساخت امریکاست
کلا هرچی ساخت امریکا باشه خوبه چه هواپیما باشه چه یه پیچ
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱حاج علی برگشتی طوفانی خب عزیز دل یکم منطقی تر بعد اون نبودن دوست عزیز باز برمیگردیم سر بحث اول بقیه هم هستن که خوب بلدن ماشین بسازن تو اروپا قیمت همین gt3 و. Z06 عوض میشه جاشون نمیگم پورشه بهتره میگم نمیشه بقیه رو هم ندید دوست عزیز از طرفی به هیتر های امریکایی هام باید گفت بخش خیلی خیلی مهم و حذف نشدنی از تازیخ خودرو امریکاست
ehsan
۱۶ مهر ۱۴۰۱اصالت داشت ، تا c7
عملکرد این ماشین کم نظیر هست اما فکر کنم با gt3rs مقایسه بشه بهتره هر چند که در اون صورت اختلاف قیمت بیشتر هم میشه
Reza Waffen SS
۱۶ مهر ۱۴۰۱چیزی به اسم گرونی الکی نداریم داداش هیچ گرونی بی دلیل نیست
سوشیانت
۱۶ مهر ۱۴۰۱داریم دوست عزیز الان هم داریم میبینیم که تو این کلاس پرفورمنس حرف اول رو میزنه و شورولت بهتر عمل کرده
Reza Waffen SS
۱۶ مهر ۱۴۰۱خوب بایدم داشته باشه موتور بزرگتر با حجم بیشتر
AMD
۱۶ مهر ۱۴۰۱چون آمریکایی پس به درد نمیخوره آلمانی بهتره ؟
فرشاد
۳۰ دی ۱۴۰۱زارت
الکی گرون؟
کسی که پول خرید پورشه رو داره میتونه یه ماشین شاید بهتر از اون رو از هر برندی بخره ولی فک میکنم اندازه تو عقل نداره که پورشه میخره😂
البته بجای عقل بهتره بگم تعصب
تعصب الکی رو یه برند نداره
فرشاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۲انتخابم پورشه س بی شک
قیمتش در ازای پرفورمنس و متریال و آپشن و زرق و برق اروپایی مطابق هس مث بقیه نیس فقط پول موتور بگیره
بیشتر از شصت سال هم هس که تولید میشه هیچ عیبی هم نداره
و وقتی که اسم ژرمن کار میاد پس طرف مقابل خودش میره کنار
کلا اروپا همیشه عالی بوده
کسی که عقل داره هیچوقت آمرکن رو برتر از برندای اروپایی مث بنز و پورشه نمی بینه
گرفتی مستر نووا؟
علی ریحانی
۱۶ مهر ۱۴۰۱واقعا انتخاب سختیه
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱خوشحالم که معرفی هردو رو دیدم و به ایندگان هم راجعشون حرف ها خواهم گفت
ایا واقعا در اینده انقدر دنیای خودرو جذاب خواهد بود؟
گلاب
۱۶ مهر ۱۴۰۱راستش نمیشه گفت کدوم بهتره هر دو خوبن
مازیار
۱۶ مهر ۱۴۰۱با این همه بوق و کرنا اگه رکورد نوردشلیف Z06 اعلام نشه خیلی مسخره هست
امیدوارم اینطور نشه
2311
۱۶ مهر ۱۴۰۱مشخصه اعلام نمیکنن، بعضا میگن که تایم 6:38 در دسترسه؛ بنظر من یک بلوف هستش 911 جی تی 2 آر اس با قدرت و گشتاور بیشتر، مزیت موتور عقب، وزن کمتر و کلیییی داون فورس بیشتر بعد کلی تغییرات به این رسیده
BMW
۱۶ مهر ۱۴۰۱کوروت این نسلش خیلی جذاب وعالیه مخصوصا همین رنگ نارنجیش اما بازم انتخابم gt3 هست این ماشین کلا تافته جدا بافتس اگه gt2 rs بود در موردش فکر میکردم اما gt3 اصلا انتخاب gt3 بیشتر احساسیه تا منطقی هر جا که پایه احساسات قوی وسط باشه عقل کار نمیکنه صدای gt3 اونی هست که احساساتو تحریک میکنه و باعث میشه عقل کار نکنه ❤
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۶ مهر ۱۴۰۱هر دو ماخام
امیرحسین
۱۶ مهر ۱۴۰۱پورشه مثل دوج همه چیز رو رعایت کرده
مازیار
۱۶ مهر ۱۴۰۱این “فرمان پورشه” چیه که تو هر مقایسه ای نسبت به هر اتومبیلی برتری داره؟
از وقتی یادمه همینطور بوده حتی مدلهای خیلی قدیمی
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱هر دو تا فوق العاده هستن
ولی من انتخابم پورشه هست چون کلا علاقه ی خاصی به موتور های تخت پورشه دارم
HS
۱۶ مهر ۱۴۰۱یک کلام
پورشه
MOHAMMAD.DEMON
۱۶ مهر ۱۴۰۱کاربر ۲۳۱۱ مهران ۹۱۱ هستش گفتم در جریان باشید
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱من فک میکردم اون نوید۰۹۸ عه
2311
۱۶ مهر ۱۴۰۱شما باید بابت تهمتی که میزنی جوابگو باشی، از مدیریت سایت خواستارم به این موضوع رسیدگی بشه تا دوباره مشکلاتی ازین دست رو شاهد نباشیم
پ.ن: دوتا مجموعه ساخته شده از فلز و فیبرکربن و … ارزش تهمت بیجا زدن نداره
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱از کجا می دونی محمد دیمون؟
MOHAMMAD.DEMON
۱۶ مهر ۱۴۰۱Z06 در فول ترین حالتش ۱۶۰ هزار دلار میشه هم قیمت نسخه بیس GT3
منتظرم ببینیم با قیمت نزدیک به هم مجله ها کدوم انتخاب میکنن
مازیار
۱۶ مهر ۱۴۰۱مهمتر از انتخاب مجله ها عملکرد تو میدون هست بهتره منتظر اون باشیم
من که احتمال میدم کوروت خوب عمل کنه حالا چقدرش اثرات این مدت تبلیغات هست مشخص میشه
فقط امیدوارم این انتظار پایانی داشته باشه
رضا
۱۶ مهر ۱۴۰۱توقع داری جنس فیک از جنس از اصل گرونتر باشه ؟
عاشق پدال
۱۶ مهر ۱۴۰۱عجیبه. این پست کامنتها منطقیه.
واقعا خوشم اومد. یادبگیرین همینطوری بدونه دعوا و مسخره و بچه بازی کامنت بزارین.
SRT
۱۶ مهر ۱۴۰۱عالین هردو
سلیقه ای کوروت
هرچند اون جی تی تری با گیربکس دستی هم خیلی دلبره
آریا
۱۶ مهر ۱۴۰۱پرفورمنس شگفت انگیز کوروت با این قیمت نفس آدم رو بند میاره. GM گل کاشته…
هرچند پورشه هم جای خود دارد اصلا لازم به تعریف کردن نداره(آنچه عیان است چه حاجت به بیان است)
حامد
۱۶ مهر ۱۴۰۱پشت فرمان هیچ کدوم نشستیم ولی چنان با غرور و تعصب نظر میدیم و نظر بقیه میکوبیم که گویی مشتری دائم هر دو کمپانی هستیم
مازیار
۱۶ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز با این نگاه اصلا نباید کامنت گذاشت
چون متاسفانه در یکی از بسته ترین جوامع دنیا زندگی میکنیم
اون چه که اینجا گفته میشه ترکیبی از بازخورد عمومی و علائق (تعصب) شخصیه به اضافه ردوبدل اطلاعات که مهمترین بخشش هست
اگه این گوشی رو زمین بزاریم و از فاصله دورتری نگاه کنیم تمام این حرفها بیخوده و ما حتی جا نداره که راجع به این آشغالهایی که سوار میشیم اینطور تعصب به خرج بدیم، اما وقتی عضو میشی و انتخاب میکنی که ساعتی رو در روز اینجا سپری کنی اونوقت پای یه ضوابطی هم به میون میاد و خواه ناخواه هر کسی به یه جبهه ای ملحق میشه اما صرفا برای فان
تاکید میکنم صرفا برای فان که اگه اینطور نباشه دیگه بدرد نمیخوره
حامد
۱۶ مهر ۱۴۰۱نظر یعنی دیدگاه وقتی میتونم بگم هندلینگ پورشه به فلان چیز ترجیح میدم که هر دو سوار شده باشم ولی میتونم بگم من از روی نظر خودم اینو به اون ترجیح میدم این خود رای بودن و توهم دانستن ما رو به اینجا کشیده نمیشه بگی و فقط بگی فان هست هر چیزی که به زبان میاری تکه ای از شخصیت انسان میسازه هیچ از بدو تولد…. به دنیا نیامده
مازیار
۱۶ مهر ۱۴۰۱یعنی شما تا خودت شخصا تست نکنی قبول نداری؟
اینکه مثلا هندلینگ 718 بهتره؟
پس کارشناسهای فن کارشون چیه؟
پس ژورنال های خودرویی برای چیه؟
Sobhan
۱۶ مهر ۱۴۰۱نظر من کوروته🥰🥳
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱من ولی هوراکان sto رو بیشتر از لین دوتا دوس دارم بعد کوروت
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱به فدای مظلومیتت لامبو😨🥲
Carbonado Aventador
۱۶ مهر ۱۴۰۱بخدا هیچکدومشون به sto نمیخورن..
.
تو مقایسه پرفومنس بین sto و gt3 که قبلا پدال کار کرد پستشو sto برنده اعلام شد..
.
و اینجا هم پرفومنس gt3 از z06 بهتر بود…
MOHAMMAD.DEMON
۱۶ مهر ۱۴۰۱یه سر به کانال Emelia Hart ford بزن تا ببینی چطور نسخه evo رو پیچید فکر نکنم 28 اسب بخار بیشتر sto کمکش بکنه
Reza Waffen SS
۱۶ مهر ۱۴۰۱نسخه STO با EVO زمین تا آسمون فرق داره . شاخ به شاخ شدن با STO کار هر کسی نیست
MOHAMMAD.DEMON
۱۷ مهر ۱۴۰۱تا جایی که من میدونم evo تو شتاب گیری از sto سریع تره
Sobhan
۱۶ مهر ۱۴۰۱لامبور بهترین تنفس طبیعی های دنیا رو میزنه 🙌اینا اصلا نمیدونم ماشین یعنی چی
M.Kkarimi
۱۶ مهر ۱۴۰۱باشه
بهنام
۱۶ مهر ۱۴۰۱اون عکس شماره ی دو پورشه با اون رنگ آبی ، بدنه ی بدون درز اون ، اون پف گلگیر و رینگ و لاستیکی که به بهترین نحو ممکن درونش جا شدن اصلا منو دیوونه میکنه .انگار از یک تیکه فلز خالص درست شده که گرفتن توشو خالی کردن و صندلی و ادوات رو توش جا دادن. حس استحکام عجیبی بهت میده این ۹۱۱ افسانه ای . با احترام به کوروت انتخابم پورشه هست بعنوان سنگ محک داستان.
corvette
۱۶ مهر ۱۴۰۱جذاب ترین و نمادین ترین خودور های اسپرت تاریخ
کوروت و 911
با بیش از ۶۰سال سابقه
هردو شایسته هستن و انتخاب به سلیقه ربط داره
با احترامبه 911 من کوروت رو برمیدارم
Royal Driver UK 70
۱۶ مهر ۱۴۰۱هردو طلا هستن، اما شورولت، کوروت رو با کیفیت یکسان سوپرکار های جدید و پرفورمنس قویتر با قیمت کمتر عرضه میکنه، که ارزش خریدش بالاتر میره، با تمام علاقه شدید به پورشه. باید اینو عنوان کنم که کوروت این وسط بیشتر برای بقیه جلب توجه کرده . رسانه هارو هم ترکونده. اما این هیچی از پرطرفدار بودن جی تی۳ کم نمیکنه
R@min
۱۶ مهر ۱۴۰۱پورشه و کوروت تو این نسل خلاصه ای از سال ها تجربه در موتوراسپرت و خودروسازی رو تو این دو محصول پیاده کردن. قیمت پایین تر کوروت بخاطرهزینه های توسعه پایین تر و بیس موتوری ارزون تر (موتورهای پوشراد LT) هست و اصلا معیار مهمی تو این مقایسه نیست چون برای خریدار این کلاس اهمیتی نداره و عملکرد حرف اول رو می زنه.
با توجه به این تب الکتریکی سازی دیگه فکر نمی کنم نسل بعد موتور اتمسفریک تو هیچ کدوم ببینیم و هر دو کمپانی محصولی بهتر از اینا نمی تونن بزنن.
در کل خوشا بحال مالکین این دو جواهر.
ARMAN سابق
۱۶ مهر ۱۴۰۱جفتشون عالین
برتری پورشه: وجود گیربکس دستی
برتری کوروت: قیمت کمتر و موتور ۸ سیلندر خوش صدا تر
( البته نه اینکه پورشه بد صدا باشه ولی کوروت یکم صداش بهتره
سوشیانت
۱۶ مهر ۱۴۰۱انتخابم کوروت هم شتاب بهتری داره هم قوی ترین انجین هشت سیلندر تنفس طبیعی جهان
احمدرضا
۱۶ مهر ۱۴۰۱انتخاب منم کوروت
امیرحسین
۱۷ مهر ۱۴۰۱احمد اقا عکس پروفایلت نمی دونم چ ماشینی هست چراغ جلو ها خوراک بی ام و سری ۳ دو درب عین ای چهل و شش
امیر
۱۷ مهر ۱۴۰۱انتخاب من کوروت