پورشه

معرفی پورشه 911 کاررا T، نسخه‌ای سبک‌تر و گران‌تر با گیربکس دستی

پورشه با معرفی کاررا T، عضو دیگری به خانوادهٔ پرجمعیت ۹۱۱ اضافه کرده است. این نسخه درواقع همان کاررا پایه ولی مجهز به قطعات پرفورمنس و وزن کمتر است و برای کسانی در نظر گرفته شده که خواهان پورشه‌ای لذت‌بخش برای رانندگی هستند اما به نسخه‌های سریع‌تر ۹۱۱ نیازی ندارند. حرف T در نام این خودرو مخفف تورینگ است و پورشه آن را بین کاررا پایه و کاررا S قوی‌تر قرار می‌دهد.

کاررا T از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی کاررا پایه استفاده می‌کند که خروجی آن تغییری نداشته و همچنان ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما تفاوت اینجا است که این نسخه به‌صورت استاندارد با گیربکس هفت سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود یعنی چیزی که در کاررا پایه وجود دارند. البته خریداران می‌توانند بدون پرداخت هزینهٔ اضافی، گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه را هم سفارش دهند. کاررا T همچنین از دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی با کنترل گشتاور بُرداری پورشه هم بهره می‌برد یعنی چیزی که در کاررا S به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود اما در کاررا پایه وجود ندارد.

کاررا T با گیربکس هفت سرعتهٔ دستی ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که گیربکس دوکلاچه این زمان را به ۳.۸ ثانیه کاهش می‌دهد. حداکثر سرعت خودرو اما صرف‌نظر از نوع گیربکس ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است. پورشه این عضو جدید خانوادهٔ ۹۱۱ را به بسیاری از تجهیزات پرفورمنس مثل سیستم تعلیق PASM که ارتفاع از زمین را ۱۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد، پکیج اسپرت کرنو و اگزوز اسپرت مجهز کرده است درحالی‌که سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

پورشه همچنین در این نسخه روی کاهش وزن هم تمرکز داشته و به همین دلیل از عایق‌های صوتی کمتر، شیشه‌های نازک‌تر و باطری کوچک‌تر استفاده کرده است. علاوه بر این، صندلی‌های عقب هم حذف شده‌اند اما بدون هیچ هزینه‌ای خریداران می‌تواند آن‌ها را سفارش دهند. به لطف این اقدامات، وزن کاررا T با گیربکس دستی ۴۵ کیلوگرم نسبت به کاررا پایه کاهش پیدا کرده است. این ۹۱۱ جدید در بیرون از تریم خاکستری روی آینه‌های جانبی و نشان کاررا به همراه سر اگزوزهای مشکی‌رنگ بهره می‌برد و روی رینگ‌های خاکستری تیتانیومی با اندازهٔ ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب قرار گرفته است.

کاررا T در داخل هم با غربیلک فرمان GT Sport و صندلی‌های اسپرت پلاس با تنظیم چهار جهته ارائه می‌شود درحالی‌که از طریق سفارش پکیج داخلی خریداران می‌توانند رنگ‌های خاکستری یا سبز را برای کمربندهای ایمنی، دوخت‌ها، نشان ۹۱۱ روی پشت‌سری‌ها و کف‌پوش‌ها سفارش دهند. علاوه بر این، امکان سفارش صندلی‌های تمام اسپرت هم وجود دارد. قیمت پورشه ۹۱۱ کاررا T از ۱۱۸,۰۵۰ دلار آغاز می‌شود که ۱۰,۵۰۰ دلار از کاررا پایه گران‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    ساده تر با گیربکس ۷ دنده دستی برای لذت ناب رانندگی با یک 911…
    رنگ آبی متالیک و آبی آسمونی به این ماشین خیلی میاد 👌🏼

    موافقم 38
    مخالفم 1
  2. امیرحسین

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    رنگ دیگه ای نداشت؟

    موافقم 4
    مخالفم 17
  3. Reza Waffen SS

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    ای کاش اگزوز هاش مثل نسخه 991 T تو وسط میبود اینطوری کپی کررا پایه شده. ولی درکل عالیه

    موافقم 21
    مخالفم 1
  4. عارف

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    یه لحظه تصور کنید کلید این ماشین دستته و برای اولین بار میخوای سوارش بشی. آخ

    موافقم 35
    1. Reza Waffen SS

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      پانامرا توربو سوار شدم خییییییییییییییلی گنگه حال ببین 911 چیه

      موافقم 28
      مخالفم 2
      1. Hamilton1970

        ۲۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (541 ديدگاه)

        رضا خوش به حالت
        من نهایت گنگ و خفنی که سوار شدم یه پرادو ۲۰۱۰ بود اونم ۶ سال پیش…

  5. Alan.r

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    ماشین محشریه مخصوصا با گیربکس دستیش خیلی حال کردم لذت رانندگی خالص رو میشه باهاش تجربه کرد
    ولی دقت کردین پورشه هم داره مثل لامبورگینی میشه؟
    از ۹۱۱ پنجاه تا مدل کشیده بیرون (البته همشون هم محشرن در این شکی نیست)

    موافقم 17
    1. Porsche 911

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      دوست عزیز
      از قدیم تا به حال پورشه در هر نسخه مدل های مختلفی ارائه داده و بین خیلی از نسخه ها تفاوت عملکرد و قیمت وجود داشته

  6. Taha Malek

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    به من پورشه بدهید

    موافقم 13
    1. Royal Driver Uk 70

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      اول باید این کله قارچیا رو بیرون کرد بعد خودرو های روز دنیا و فرهنگ نو رو وارد کرد.

      موافقم 25
      مخالفم 8
      1. miladzm

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        منظورت از فرهنگ نو همون فرهنگ انگلیسیه دیگه ؟ نگران نباش هیچ وقت تکرار میکنم هیج وقت دیگه مردم ما اجازه دخالت انگلیس در امور کشورمون و ارتباطش باهامون رو نخواهد داد . هیچ وقت . اینو بهت قول میدم . مردم غیور ایران شده رگ گردن خودشون رو هم میدن ولی به فرهنگ کثیف و منفور انگلیسی دیگه هیچ وقت بله نمیگن . فقط واسه اینکه حساب کار دستت بیاد برو بیرون رندوم از مردم بپرس با شنیدن کلمه انگلیس ( بریتانیا ) چه چیزی به ذهنت میاد ببین چی میگن .

        موافقم 9
        مخالفم 14
        1. UNAS

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          آمو جوش نیار
          خیلی مردی الان یه تکونی به خودت بده از این گُدار گذر کنیم
          بعدش حله …

          موافقم 8
          مخالفم 1
      2. Khosrow

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        اوج نگرش رو به دیوار ..

        موافقم 4
        مخالفم 2
  7. ۹۱۱

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (600 ديدگاه)

    این که همون کررا عادی هست، اما نمیشه قضاوت کرد. چون هرچی باشه بازم پورشه هست و هم ۹۱۱….
    دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیمونه…..

  8. Farzad

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ بهترین طراحی از نظر بدنه داره و جذابیتش هیچ وقت از بین نمیره …

  9. کیانوش

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    چطور با ۳۸۰ اسب شتاب ۳.۸ ثانیه ای میده پورشه؟

  10. ADAK

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    خدا وکیلی رُخ رو ببین
    حالا هر کی هر شکری میخواد بخوره در مورد پورشه و علی الخصوص 911

  11. Afg

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    چه رخ قشنگی داره کیفیت از سرو روش میباره
    با صدوهیجده هزار دلار که تقریبا میشه ۳میلیارد و ششصد میلیون تو ایران چه خودرویی میدن به ملت؟

  12. اردلان

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    چه رنگ سبزه قشنگی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا