پورشه با معرفی کاررا T، عضو دیگری به خانوادهٔ پرجمعیت ۹۱۱ اضافه کرده است. این نسخه درواقع همان کاررا پایه ولی مجهز به قطعات پرفورمنس و وزن کمتر است و برای کسانی در نظر گرفته شده که خواهان پورشهای لذتبخش برای رانندگی هستند اما به نسخههای سریعتر ۹۱۱ نیازی ندارند. حرف T در نام این خودرو مخفف تورینگ است و پورشه آن را بین کاررا پایه و کاررا S قویتر قرار میدهد.
کاررا T از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی کاررا پایه استفاده میکند که خروجی آن تغییری نداشته و همچنان ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ اما تفاوت اینجا است که این نسخه بهصورت استاندارد با گیربکس هفت سرعتهٔ دستی ارائه میشود یعنی چیزی که در کاررا پایه وجود دارند. البته خریداران میتوانند بدون پرداخت هزینهٔ اضافی، گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه را هم سفارش دهند. کاررا T همچنین از دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی با کنترل گشتاور بُرداری پورشه هم بهره میبرد یعنی چیزی که در کاررا S بهصورت استاندارد ارائه میشود اما در کاررا پایه وجود ندارد.
کاررا T با گیربکس هفت سرعتهٔ دستی ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که گیربکس دوکلاچه این زمان را به ۳.۸ ثانیه کاهش میدهد. حداکثر سرعت خودرو اما صرفنظر از نوع گیربکس ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است. پورشه این عضو جدید خانوادهٔ ۹۱۱ را به بسیاری از تجهیزات پرفورمنس مثل سیستم تعلیق PASM که ارتفاع از زمین را ۱۰ میلیمتر کاهش میدهد، پکیج اسپرت کرنو و اگزوز اسپرت مجهز کرده است درحالیکه سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.
پورشه همچنین در این نسخه روی کاهش وزن هم تمرکز داشته و به همین دلیل از عایقهای صوتی کمتر، شیشههای نازکتر و باطری کوچکتر استفاده کرده است. علاوه بر این، صندلیهای عقب هم حذف شدهاند اما بدون هیچ هزینهای خریداران میتواند آنها را سفارش دهند. به لطف این اقدامات، وزن کاررا T با گیربکس دستی ۴۵ کیلوگرم نسبت به کاررا پایه کاهش پیدا کرده است. این ۹۱۱ جدید در بیرون از تریم خاکستری روی آینههای جانبی و نشان کاررا به همراه سر اگزوزهای مشکیرنگ بهره میبرد و روی رینگهای خاکستری تیتانیومی با اندازهٔ ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب قرار گرفته است.
کاررا T در داخل هم با غربیلک فرمان GT Sport و صندلیهای اسپرت پلاس با تنظیم چهار جهته ارائه میشود درحالیکه از طریق سفارش پکیج داخلی خریداران میتوانند رنگهای خاکستری یا سبز را برای کمربندهای ایمنی، دوختها، نشان ۹۱۱ روی پشتسریها و کفپوشها سفارش دهند. علاوه بر این، امکان سفارش صندلیهای تمام اسپرت هم وجود دارد. قیمت پورشه ۹۱۱ کاررا T از ۱۱۸,۰۵۰ دلار آغاز میشود که ۱۰,۵۰۰ دلار از کاررا پایه گرانتر است.
Hadi
۲۷ مهر ۱۴۰۱ساده تر با گیربکس ۷ دنده دستی برای لذت ناب رانندگی با یک 911…
رنگ آبی متالیک و آبی آسمونی به این ماشین خیلی میاد 👌🏼
امیرحسین
۲۷ مهر ۱۴۰۱رنگ دیگه ای نداشت؟
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۱ای کاش اگزوز هاش مثل نسخه 991 T تو وسط میبود اینطوری کپی کررا پایه شده. ولی درکل عالیه
عارف
۲۷ مهر ۱۴۰۱یه لحظه تصور کنید کلید این ماشین دستته و برای اولین بار میخوای سوارش بشی. آخ
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۱پانامرا توربو سوار شدم خییییییییییییییلی گنگه حال ببین 911 چیه
Hamilton1970
۲۸ مهر ۱۴۰۱رضا خوش به حالت
من نهایت گنگ و خفنی که سوار شدم یه پرادو ۲۰۱۰ بود اونم ۶ سال پیش…
Alan.r
۲۷ مهر ۱۴۰۱ماشین محشریه مخصوصا با گیربکس دستیش خیلی حال کردم لذت رانندگی خالص رو میشه باهاش تجربه کرد
ولی دقت کردین پورشه هم داره مثل لامبورگینی میشه؟
از ۹۱۱ پنجاه تا مدل کشیده بیرون (البته همشون هم محشرن در این شکی نیست)
Porsche 911
۲۷ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز
از قدیم تا به حال پورشه در هر نسخه مدل های مختلفی ارائه داده و بین خیلی از نسخه ها تفاوت عملکرد و قیمت وجود داشته
Taha Malek
۲۷ مهر ۱۴۰۱به من پورشه بدهید
Royal Driver Uk 70
۲۷ مهر ۱۴۰۱اول باید این کله قارچیا رو بیرون کرد بعد خودرو های روز دنیا و فرهنگ نو رو وارد کرد.
miladzm
۲۷ مهر ۱۴۰۱منظورت از فرهنگ نو همون فرهنگ انگلیسیه دیگه ؟ نگران نباش هیچ وقت تکرار میکنم هیج وقت دیگه مردم ما اجازه دخالت انگلیس در امور کشورمون و ارتباطش باهامون رو نخواهد داد . هیچ وقت . اینو بهت قول میدم . مردم غیور ایران شده رگ گردن خودشون رو هم میدن ولی به فرهنگ کثیف و منفور انگلیسی دیگه هیچ وقت بله نمیگن . فقط واسه اینکه حساب کار دستت بیاد برو بیرون رندوم از مردم بپرس با شنیدن کلمه انگلیس ( بریتانیا ) چه چیزی به ذهنت میاد ببین چی میگن .
UNAS
۲۸ مهر ۱۴۰۱آمو جوش نیار
خیلی مردی الان یه تکونی به خودت بده از این گُدار گذر کنیم
بعدش حله …
Khosrow
۲۷ مهر ۱۴۰۱اوج نگرش رو به دیوار ..
۹۱۱
۲۷ مهر ۱۴۰۱این که همون کررا عادی هست، اما نمیشه قضاوت کرد. چون هرچی باشه بازم پورشه هست و هم ۹۱۱….
دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیمونه…..
Farzad
۲۸ مهر ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱ بهترین طراحی از نظر بدنه داره و جذابیتش هیچ وقت از بین نمیره …
کیانوش
۲۸ مهر ۱۴۰۱چطور با ۳۸۰ اسب شتاب ۳.۸ ثانیه ای میده پورشه؟
ADAK
۲۸ مهر ۱۴۰۱خدا وکیلی رُخ رو ببین
حالا هر کی هر شکری میخواد بخوره در مورد پورشه و علی الخصوص 911
Afg
۲۹ مهر ۱۴۰۱چه رخ قشنگی داره کیفیت از سرو روش میباره
با صدوهیجده هزار دلار که تقریبا میشه ۳میلیارد و ششصد میلیون تو ایران چه خودرویی میدن به ملت؟
اردلان
۲۹ مهر ۱۴۰۱چه رنگ سبزه قشنگی داره