پورشه ۹۱۱ GT3 RS جدید رکورد چشمگیری در نوربرگرینگ ثبت کرده و سریعترین خودروی تنفس طبیعی این پیست لقب گرفته است. این خودرو در نسخهٔ ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگرینگ تایم ۶ دقیقه و ۴۹.۳ ثانیه را ثبت کرده که ۱۰.۶ ثانیه از GT3 معمولی سریعتر است. با این زمان، GT3 RS تنها حدود یک ثانیه از مرسدس AMG GT بلک سریز کندتر بوده که قبلاً تایم ۶ دقیقه و ۴۸.۰ ثانیه را ثبت کرده بود.
هرچند این پورشه جدید همچنان ۶ ثانیه با GT2 RS مجهز به کیت منثی فاصله دارد اما از نسخهٔ استاندارد این خودرو سریعتر بوده که موضوع بسیار قابلتوجهی است زیرا هم بلک سریز و هم GT2 RS هردو به پیشرانههای توربوشارژ بسیار قدرتمندی مجهز هستند. GT3 RS در نسخهٔ قدیمی و ۲۰.۶ کیلومتر نوربرگرینگ نیز تایم ۶ دقیقه و ۴۴.۸ ثانیه را ثبت کرده است. در حال حاضر استاندارد رسمی برای تایمهای نوربرگرینگ نسخهٔ طولانیتر آن است اما اکثر لپ تایمهای رسمی از دههٔ ۹۰ تا همین چند سال پیش در نسخهٔ کوتاهتر این پیست ثبت شدهاند.
بهعنوانمثال، پورشه ۹۱۸ اسپایدر مسیر کوتاهتر را ظرف ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه طی کرده است که این نشان میدهد شاسی و پکیج آئرودینامیک GT3 RS جدید چقدر هوشمندانه و پیشرفته طراحی شدهاند. به گفتهٔ پورشه، بال بزرگ عقب و دیگر قطعات آئرودینامیکی این خودرو در سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت ۸۶۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکنند. خودروی رکوردشکن همچنین به پکیج سفارشی وایساخ هم مجهز بوده که شامل رینگهای منیزیومی سبکوزن و لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2R میشود.
«یورگ برگمایستر» کسی که در این رکورد زنی پشت فرمان GT3 RS بوده و در توسعهٔ آنهم نقش داشته دراینباره گفته است:
ما به دلیل وزش باد شدید کمی داونفورس از دست دادیم ولی من همچنان از این دور زنی بسیار راضی هستم
خودرو | تایم (مسیر کوتاه ۲۰.۶ کیلومتری) |
پورشه ۹۱۱ GT2 RS منثی | ۶:۳۸.۸ |
مرسدس AMG GT بلک سریز | ۶:۴۳.۶ |
پورشه ۹۱۱ GT3 RS | ۶:۴۴.۸ |
لامبورگینی اونتادور SVJ | ۶:۴۴.۹ |
پورشه ۹۱۱ GT2 RS | ۶:۴۷.۲ |
AMANTE
۲۲ مهر ۱۴۰۱واقعا هیولاست و فکر نکنم ماشینی بتونه در پیست باهاش رقابت کنه.
الان داستان جالب شده چون فرق GT3 و GT3RS پانزده اسب بخار و پکیچ آیرودینامیکی بهتره هست و تونسته 10 ثانیه سریعتر بره.
پس میشه امیدوار بود که GT2RS که میاد بتونه زمان زیر 6:40 رو ثبت کنه و اگه واقعا چنین زمانی ثبت کنه، کار برای رقبا سخت و تا حدی غیر ممکن میشه.
❤BMW❤
۲۲ مهر ۱۴۰۱توی پیست نوربرگ رینگ ، خیلی از اوقات ، پورشه پیشتاز و قوی تر از بقه خودرو ساز ها بوده
Reza Waffen SS
۲۲ مهر ۱۴۰۱3 ثانیه سریعتر از هوراکان پرفورمانته
8 ثانیه سریعتر از پورش 918 اسپایدر
11 ثانیه سریعتر از فراری 488 پیستا
درود بر پورش کبیر
محمدهادی
۲۳ مهر ۱۴۰۱ناااام لامبورگینی
لای اون همه آلمانی خالص
مثل ستاره یی پرنور میدرخشه
چقد خوبه این اونتادور!
viper2
۲۲ مهر ۱۴۰۱دوستان ببخشید میدونم بی ربطه ). کسی لکسوس ls400 برای فروش سراغ نداره؟
d1123
۲۲ مهر ۱۴۰۱فکر نمیکنم توی ایران باشه، اگه هم یکی دوتا باشه؛ کسی نمیاد بهترین سدان لکسس رو بفروشه( یا حداقل با قیمت مناسب)
viper2
۲۲ مهر ۱۴۰۱درسته . منم به خاطر همین پرسیدم که ببینم کسی اسثناا سراغ داشته باشه.
اون زمان ایران خیلی وارداتش کم بود و کلا ماشینای دهه نود تا ۲۰۰۵ خیلی کم وارد شد و ماشینی مثل لکسوسم ته پولداری بوده دیگه . . به نظرم لکسوس هیچ وقت نمیتونه سدانی مثل اون بسازه
امیرحسین
۲۲ مهر ۱۴۰۱پورشه خیلی جیگر شده
Sobhan
۲۲ مهر ۱۴۰۱لامبور گینی اسنزا رو نبردن تو پیست هنوز ؟
GMA
۲۲ مهر ۱۴۰۱اسنزا حتی اگه تایم هم بزنه با اینا مقایسه نمیشه چون اسنزا خودرو کاملا مسابقه ای هست و اجازه تردد در جاده نداره.
Sobhan
۲۲ مهر ۱۴۰۱کلا تایمی ازش بیرون نیومده ؟ نمیخوام با این مقایسه اش کنم سواله برام
مازیار
۲۲ مهر ۱۴۰۱خیر تایمی ازش بیرون نیومده
معدود اتومبیل هایی هستن که بدون حاشیه به نوربرگ رینگ برده میشن و تایم اعلام میکنن
برای اونایی که اهلش نیستن دلایل مختلف مطرح میشه که البته برای قانع کردن همه کافی نیست (منظورم نه لامبو هست نه هیچ برند دیگه) چون موتوراسپرت یک آزمون داره اونم پیست ولاغیر
مازیار
۲۲ مهر ۱۴۰۱خیلی هم خوب
اتومبیل تازه معرفی شده بدون هایپ و حاشیه خیلی زود تایم پیستش مشخص بشه
Hadi
۲۲ مهر ۱۴۰۱GT2RS جدید چی قراره بشه…
امیررضا
۲۲ مهر ۱۴۰۱فکر میکردم تایم بلک سریز رو بزنه ولی همینشم کافیه، عشقه ♥️🌹
GMA
۲۲ مهر ۱۴۰۱تایمش فراتر از انتظاره،اما داون فورسش خیلی فراتر از انتظاره!
کوروت Z06 در بالاترین حدش،در پکیج Z07 در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۳۳۳ کیلوگرم داون فورس تولید میکنه و پورشه تو سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت ۸۶۰ کیلو گرم داون فورس تولید میکنه! یعنی بیش از ۲.۵ برابر!
MOHAMMAD.Z06
۲۲ مهر ۱۴۰۱این ماشین یه اسپویلر داره که در ارتفاعی نزدیک به سقف ماشین نصب شده برای استفاده هر چه بیشتر از جریان هوا و عرضی نزدیک به خود ماشین داره این اسپویلر رو روی هر خودرویی نصب بکنید ۳ برابر حالت عادی میتونید نیروی داون فورس به وجود بیارید
d1123
۲۲ مهر ۱۴۰۱جناب وینگ رو با اسپویلر اشتباه گرفتید، اسپویلر این ماشین همون داک تیل هست که اندازه ش نرماله.
اون 3 برابر حالت عادی چیه باز؟
مثلا روی والکری همچین وینگی بذاری بجای 1800 کیلوگرم 5400 کیلوگرم داون فورس میده؟
وینگ بزرگ فقط بخشی از پکیج ایرو این ماشینه
MOHAMMAD.Z06
۲۲ مهر ۱۴۰۱هر جایی اصطلاحات فرق داره شما وینگ میتونید بگید
بلی اگه چنین اسپویلری رو روی والکری نصب بکنی و درست تنظیم بشه روی اون منطقه چنین داونفورسی به وجود میاد حالا ممکنه برات سوال بشه چرا چنین کاری نمیکنن برای اون خودرو چون به چنین نیرویی نیاز نداره
آخرین باری که دیدم چنین اسپویلری در چنین ارتفاعی روی یه خودرو نصب بشه وایپر acr بود که اون هم بیش از ۸۰۰ کیلو داونفورس ایجاد میکرد و ترکشن زیاد ایجاد میکرد
Payfast
۲۲ مهر ۱۴۰۱الان بیشترین داون فورس واسه کدوم ماشیناس
d1123
۲۲ مهر ۱۴۰۱عزیزم، وینگ و اسپویلر تعاریف کاملا جدا و کاربرد های جدایی دارن، برای همینه که همزمان دوتاشون استفاده میشن.
اسپویلر جهت کاهش درگ به کار میره؛ در صورتی وینگ هنگام تولید مقدار عظیمی از داون فورس خودش مقدار زیادی درگ تولید میکنه، برای همین DRS همیشه روی وینگ هستش.
وایپر هم مثل این ماشین پکیج ایرو عجیبی داشت؛نه فقط وینگ بلکه اسپلیتر جلو،دفیوزر عقب، هود مخصوص اس آر تی و…
در مورد والکری، وینگی نذاشتن چون بیشتر داون فورس رو از گروند افکت میگیرن و در اینصورت تاثیر وینگ کمرنگ میشه( لزوما داون فورس رو 3 برابر نمیکنه، انصافا اینو از کجا آوردی؟)
در کل، یه وینگ خالی نمیتونه چنین داون فورسی رو ایجاد کنه
بی خیال اسم
۲۲ مهر ۱۴۰۱داداشم وایپر acr هم یک اسپویلر گنده داشت که باعث این همه دانفورس می شد
این همه بهونه چرا؟!
Reza Waffen SS
۲۲ مهر ۱۴۰۱جناب MOHAMMAD.ZO6 لطفاً قبل از کامنت کمی مطالعه بفرمایید بد نیست
MOHAMMAD.Z06
۲۲ مهر ۱۴۰۱چرا گیر سه پیچ میدید کلمه اسپویلر رو به فارسی توی اینترنت سرج بکنید متوجه میشید در ایران به همون وینگ میگن اسپویلر
حتی به اینگلیسی هم سرج بکنید spoiler متوجه میشید به همون وینگ هم میگن اسپویلر چرا اصل مطلب ول کردید به فرعش چسبیدید
سوشیانت
۲۲ مهر ۱۴۰۱ولی خب پورشه gt3 rs هم تو شتاب هم تو قدرت هم تو تاپ اسپید در برابر کوروت c8 z06 کم میاره
GMA
۲۲ مهر ۱۴۰۱خوشحالم کوروت این قدرت و شتاب و تاپ اسپید بیشتر رو داره که دل شما باهاش خوش بشه😂😂😂
حالا فعلا نظارهگر بر هنرنمایی پورشه باشید، عنوان «سریعترین خودرو تنفس طبیعی نوربرگ رینگ» فعلا که متعلق به ۹۱۱ GT3 RS هست،مهم ترین ملاک واسه خودرو هایی مثل GT3 RS و Z06 پیست هست و باید اینجا خودشون رو اثبات بکنند نه تو خط مستقیم.
Reza Waffen SS
۲۳ مهر ۱۴۰۱معلومه چون یکم مطالعه کنی متوجه میشی که GT3 RS مختص فقط و فقط پیست هستش، اگه تاپ اسپید و شتاب میخوای GT2 RS یا توربو S رو بهت معرفی میکنم که رودست ندارن
mehran911
۲۲ مهر ۱۴۰۱طبق معمول …
خیلی حرف دارم بزنم اما همین نکته برای همه کافیه فقط منتظرم ببینم کی میتونه با همچنین نسبت قدرت به وزنی رکورد مشابه بزنه …
.
Ever ahead
بی خیال اسم
۲۲ مهر ۱۴۰۱مهران جان لطفا بیشتر کامنت بزار
از خوندن کامنت هات لذت می برم
ماکسیمیلیان
۲۲ مهر ۱۴۰۱دروووووووود آفریدگار یکتا بر شما!
چشم انتظار شما از زمانی که گذشتهی پدال را در زمان حال مطالعه میکردم، بودم.
نیکو بازگشتید. :)))
GMA
۲۲ مهر ۱۴۰۱سلام
لطفا بیشتر کامنت بزارید،در روزگاری که پدال را چند تا ترول به دست گرفتند،کامنت های شما میتونه سطح علمی سایت رو بالاتر ببره….
RezaRs
۲۲ مهر ۱۴۰۱اقا مهران شیر که نباشه قورباغه سلطان جنگله کم سر میزنی وضع کامنتا همین میشه
Royal Driver UK 70
۲۲ مهر ۱۴۰۱دلم برات تنگ شده بود مهران… قبلا خیلی فعال تر بودی امیدوارم فعالیتت ادامه پیدا کنه و بیشتر بشه.
mehran911
۲۲ مهر ۱۴۰۱مرسی از همه رفقای درجه یک
خیلی خیلی لطف دارید حقیقتا
یکم سرم شلوغه اما چشم فرصت کنم حتما بیشتر سر میزنم
بی خیال اسم
۲۲ مهر ۱۴۰۱فوق العاده است
انتظار نداشتم ماشالله
سلطان
حالا باید دید کوروت z06(یا z07) می تونن رکوردش رو بزنن یا خیر
d1123
۲۲ مهر ۱۴۰۱عزیزم این یچیز مشخصه.
نوردشلایف پیستی نیست که صرفا با سرعت زیاد توی کفی بتونی تایم خوب و مناسبی بزنی(مدل اس پلد که بهترین شتاب توی مسیر های مستقیم رو داره؛ ولی هیچ چیزی برای زیاد کردن نیروی رو به پایین نداره. برای همین ماشینی مثل جگوار پراجکت 8 ازش سریعتره)
کوروت Z06 هم در مقابل GT3 RS همین وضعو داره 150 اسب بخار توان بیشتر داره ولی ازون طرف وزن و تجهیزات ایرو 911 بهتره
بشخصه برای کوروت بازه 6:57 تا 7:03 رو محتمل تر میبینم
بی خیال اسم
۲۲ مهر ۱۴۰۱هر ماشینی یک چیز مختص داره
و این ماشین هم ثابت کرد قدرت زیاد هم نیاز نیست
بی خیال اسم
۲۲ مهر ۱۴۰۱ولی چرا هنوز کوروت c8
(Zo7 یا zo6) هیچی تایمی نمی زنن ؟!
مازیار
۲۲ مهر ۱۴۰۱شاید این جمعه
بی خیال اسم
۲۲ مهر ۱۴۰۱😂😂😂😂
d1123
۲۲ مهر ۱۴۰۱با اون میزان از داون فورس دور از انتظار هم نبود همچین رکوردی.
با اینحال این فلسفه شون همیشه به نفعشون نخواهد بود؛ توی بعضی پیستا(مثلا مونزا یا لاسارت) این داون فورس باعث میشه تایم از دست بدن
F
۲۲ مهر ۱۴۰۱سلام
نه کاربر عزیز، این همه دانفورس که تولید میشه توسط اون باله عقب قابل کنترل هست، یعنی شما با یک دکمه اون باله رو به حالت تقریبا خنثی درمیاری، فکر کنم یه چیزی مثل همون DRS فرمول یک هست، حتی توی ویدئو هم معلومه ، راننده دکمه ای روی شاخه چپ فرمون رو میزنه و بعد باله راست و موازی با زمین میشه، قطعا پورشه به این موضوعات فکر کرده و راه حل هاشو پیدا کرده، من عناصر آیرودینامیک مکلارن سنا رو که دیدم خیلی حال کردم، دوتا بالچه جلوی چرخ های جلو داره توی سپر که هوا از اون دریچه ها بهش وارد میشه و اونا از حالت کاملا موازی تا حالت کاملا عمود و دیواره ای تغییر زاویه میدن و بسته به نیاز بسیار کاربرد دارن
خلاصه که آره، اونا قابل تنظیم هست و مشکل ساز نیست.
d1123
۲۲ مهر ۱۴۰۱جناب، اون سیستم کاهش درگ، اثرش رو فقط روی بخشی از وینگ میذاره.
و با تمام اثر بخشیش حداکثر سرعت این ماشین شده 294 کیلومتر بر ساعت
توی جایی مثل مونزا که ماشینا به تاپ اسپید خودشون نزدیک میشن، 911GT3RS زمان از دست میده و در مقابل رقبایی مثل Z06 یا 296GTB و مکلارن آرتورا عقب میمونه.
R@min
۲۲ مهر ۱۴۰۱خیلی با ثبات بود تو پیچ ها واقعا شاسی ماشین توی یه دنیای دیگه هست.
RezaRs
۲۲ مهر ۱۴۰۱پورشه بود دیگه
RezaRs
۲۲ مهر ۱۴۰۱فقط باید پورشه باشی gt3rs نسل بعد با ۲۰۰ اسب کمتر از gt2rs نسل قبلت ۳ ثانیه تموم سریعتر باشه ( با gt2 rs استانداردم
SRT
۲۲ مهر ۱۴۰۱عالیی،منتظر جی تی تو ار اس جدیدم.
خان
۲۲ مهر ۱۴۰۱۹۱۱ هروز داره یه چیز به خوبی هاش اضافه می کنه 👌آفرین بر پورشه
خان
۲۲ مهر ۱۴۰۱آفرین بر پورشهGT3👌
weinstein
۲۲ مهر ۱۴۰۱حس خوبِ تنفس طبیعی…
و صد البته ریشه هایی که پورش برخلاف “بنز” و “ب ام و” همچنان بهشون پایبنده!
ژرمن های چابکِ دوستداشتنی 😊
ehsan
۲۲ مهر ۱۴۰۱6:32 واسه gt2rs 😜
مهدی
۲۲ مهر ۱۴۰۱فراری هیچوقت خودرو نمیبره برای تست رسمی وگرنه ۴۸۸ پیستا رقیب جدی هست واسه این پورشه تو خیلی پیست ها که از خانواده RS سریعتر بوده
Porsche 911
۲۶ مهر ۱۴۰۱از فوق العاده بودن این ماشین هرچی بگم کم گفتم
بی نظیر مسیر پیست رو طی کرد
چیزی که بعضی راجع بهش بحث کردن بحث تاپ اسپید این ماشین بود
خب دو حالت داره یا مثل گذشته عدد اعلامی رو کمتر از حد واقعی اعلام میکنن یا واقعا به دلیل داونفورس بالا نمیتونه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر برسه
که دلیل اول محتمل تر هست چون این عادت پورشه هست که اعداد رو ضعیف تر اعلام میکنه و در واقعیت بشدت بهتر هستن
در کل عاشق این ماشین شدم