پورشه

ملاقات با پورشه 911 اسپرت کلاسیک

پورشه یک نوع خاص و جذاب را به اسم اسپرت کلاسیک در خط تولید ۹۱۱ خود معرفی کرده است.

911-Sport-Classic

موتور ۹۱۱ اسپرت کلاسیک همان موتور ۳.۷ لیتری توئین توربوشارژ فلت شش سیلندر مدل ۹۱۱ توربو و توربو S است. با این حال، قدرت این موتور به ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۰۰ نیوتن‌متر کاهش یافته است که برای اکثر خریداران کافی است. ۹۱۱ اسپرت کلاسیک به علت داشتن گیربکس هفت سرعته دستی و دیفرانسیل عقب از مدل‌های توربو و توربو S متمایز است.

زک کلاپمن (Zack Klapmann) از The Smoking Tire(کانال یوتیوب برای بررسی خودروها) که مشتاق دیدن این محصول جدید مجموعه ۹۱۱ بود، این فرصت را به دست آورد که شخصاً آن را بررسی کند.

کلاپمن درحالی‌که در مورد این خودروdی ۲۷۳ هزار دلاری صحبت می‌کند، خاطرنشان می‌کند که این ماشین اگرچه از جعبه‌دنده شش سرعته دستی که در ۹۱۱ GT3 وجود دارد استفاده نمی‌کند، اما همچنان گیربکس خوبی دارد، هرچند عالی نیست. سپس نوبت ترمزها است که کلاپمن به آن علاقه خاصی دارد. این ترمزها از دیسک‌های سرامیکی کربنی در هر چهار گوشه با کالیپرهای ۱۰ پیستونی جلو و ۶ پیستونهٔ عقب تشکیل شده است. این به خودروی اسپرت بیش از حد کافی قدرت توقف می‌دهد و ازنظر کلاپمن مانند یک کوسه سفید بزرگ گاز می‌گیرد.

ترکیبی از پیشرانه ۹۱۱ توربو، جعبه‌دنده هفت سرعته دستی و دیفرانسیل عقب، تجربه رانندگی بسیار متفاوتی با مدل توربو ایجاد می‌کند. کلاپمن می‌گوید که درست همان‌طور که انتظار دارید می‌توانید قسمت عقب ماشین را که تحت قدرت حرکت می‌کند احساس کنید.

فضای داخلی ۹۱۱ Sport Classic یکی از نکات مثبت آن است. صندلی‌ها با الگوی Houndstooth (یک الگوی طراحی مدرن) با چرم کنیاک سبک کلاسیک در نیمه پایینی داشبورد و پنل‌های درها تضاد دارند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به پشت آمپر  دیجیتالی، ساعت Sport Chrono و پشت‌سری‌های برجسته صندلی‌ها اشاره کرد. جای تعجب نیست که کلاپمن یکی از طرفداران واقعی این کابین است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
Car scoops

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Royal Driver UK 70

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    این ماشین با اینکه گرون تره و تولید محدوده یکی از خالص ترین ماشینای اسپرت بعد از توربو اس هست. تیپه کلاسیک، جعبه دنده دستی، کسی که عاشق پورشه هست اینم دوست داره، اما توربو اس به نظرم انتخاب بهتریه.

    موافقم 33
    مخالفم 2
  2. علی جردن

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    گیربکس فوق العاده PDK و تعویض آنی دنده +
    گیربکس دستی و پا گذاشتن روی پدال کلاچ _

    کدوم ؟؟

    موافقم 30
    مخالفم 8
    1. Reza Waffen SS

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      گیربکس دستی لذتش بیشتره

      موافقم 22
      مخالفم 4
      1. علی جردن

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (417 ديدگاه)

        دنده پشت فرمان لذتش از همه بیشتره گیربکس دستی تو ترافیک خستت می کنه برادرمن

        موافقم 20
        مخالفم 4
      2. فرزاد

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        رضا شما الان از کلاچ پرشیا یا پراید داری لذت می بری یا کلافه ات کرده؟

        موافقم 17
        مخالفم 5
    2. بهراد

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (242 ديدگاه)

      برا لذت دستی خیلی بهتره ولی برای راحتی و درکل شتاب گیری با توجه به خطای کمتر PDK بهتره.

      موافقم 14
      مخالفم 3
  3. Alan.r

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    یه تعادل عالی بین سنت و مدرنیته
    مشخصات فنیش عالیه ظاهر و کابینشم محشره

    موافقم 7
    مخالفم 1
  4. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    عشق به سبک کلاسیک

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. احمدرضا

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    چجوری میشه یه طرحی رو برای این همه سال با تغییرات جزئی بسازی و هر سال جذابتر از سال پیش باشه ؟
    شاهکاره پورشه
    از وقتی یادمه همین شکله

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. خان

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ۹۱۱ عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. RezaRs

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    به هزار و یک دلیل از توربو اس معمولی بهتره شاید فکر کنید دیگرید شدس ولی نه واقعیت اینه این ماشین راننده رو درگیر چالش میکنه و لذت میبره راننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا