پورشه یک نوع خاص و جذاب را به اسم اسپرت کلاسیک در خط تولید ۹۱۱ خود معرفی کرده است.
موتور ۹۱۱ اسپرت کلاسیک همان موتور ۳.۷ لیتری توئین توربوشارژ فلت شش سیلندر مدل ۹۱۱ توربو و توربو S است. با این حال، قدرت این موتور به ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۰۰ نیوتنمتر کاهش یافته است که برای اکثر خریداران کافی است. ۹۱۱ اسپرت کلاسیک به علت داشتن گیربکس هفت سرعته دستی و دیفرانسیل عقب از مدلهای توربو و توربو S متمایز است.
زک کلاپمن (Zack Klapmann) از The Smoking Tire(کانال یوتیوب برای بررسی خودروها) که مشتاق دیدن این محصول جدید مجموعه ۹۱۱ بود، این فرصت را به دست آورد که شخصاً آن را بررسی کند.
کلاپمن درحالیکه در مورد این خودروdی ۲۷۳ هزار دلاری صحبت میکند، خاطرنشان میکند که این ماشین اگرچه از جعبهدنده شش سرعته دستی که در ۹۱۱ GT3 وجود دارد استفاده نمیکند، اما همچنان گیربکس خوبی دارد، هرچند عالی نیست. سپس نوبت ترمزها است که کلاپمن به آن علاقه خاصی دارد. این ترمزها از دیسکهای سرامیکی کربنی در هر چهار گوشه با کالیپرهای ۱۰ پیستونی جلو و ۶ پیستونهٔ عقب تشکیل شده است. این به خودروی اسپرت بیش از حد کافی قدرت توقف میدهد و ازنظر کلاپمن مانند یک کوسه سفید بزرگ گاز میگیرد.
ترکیبی از پیشرانه ۹۱۱ توربو، جعبهدنده هفت سرعته دستی و دیفرانسیل عقب، تجربه رانندگی بسیار متفاوتی با مدل توربو ایجاد میکند. کلاپمن میگوید که درست همانطور که انتظار دارید میتوانید قسمت عقب ماشین را که تحت قدرت حرکت میکند احساس کنید.
فضای داخلی ۹۱۱ Sport Classic یکی از نکات مثبت آن است. صندلیها با الگوی Houndstooth (یک الگوی طراحی مدرن) با چرم کنیاک سبک کلاسیک در نیمه پایینی داشبورد و پنلهای درها تضاد دارند. از دیگر ویژگیهای آن میتوان به پشت آمپر دیجیتالی، ساعت Sport Chrono و پشتسریهای برجسته صندلیها اشاره کرد. جای تعجب نیست که کلاپمن یکی از طرفداران واقعی این کابین است.
Royal Driver UK 70
۱۲ مهر ۱۴۰۱این ماشین با اینکه گرون تره و تولید محدوده یکی از خالص ترین ماشینای اسپرت بعد از توربو اس هست. تیپه کلاسیک، جعبه دنده دستی، کسی که عاشق پورشه هست اینم دوست داره، اما توربو اس به نظرم انتخاب بهتریه.
علی جردن
۱۲ مهر ۱۴۰۱گیربکس فوق العاده PDK و تعویض آنی دنده +
گیربکس دستی و پا گذاشتن روی پدال کلاچ _
کدوم ؟؟
Reza Waffen SS
۱۲ مهر ۱۴۰۱گیربکس دستی لذتش بیشتره
علی جردن
۱۲ مهر ۱۴۰۱دنده پشت فرمان لذتش از همه بیشتره گیربکس دستی تو ترافیک خستت می کنه برادرمن
فرزاد
۱۲ مهر ۱۴۰۱رضا شما الان از کلاچ پرشیا یا پراید داری لذت می بری یا کلافه ات کرده؟
بهراد
۱۲ مهر ۱۴۰۱برا لذت دستی خیلی بهتره ولی برای راحتی و درکل شتاب گیری با توجه به خطای کمتر PDK بهتره.
Alan.r
۱۲ مهر ۱۴۰۱یه تعادل عالی بین سنت و مدرنیته
مشخصات فنیش عالیه ظاهر و کابینشم محشره
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۲ مهر ۱۴۰۱عشق به سبک کلاسیک
احمدرضا
۱۲ مهر ۱۴۰۱چجوری میشه یه طرحی رو برای این همه سال با تغییرات جزئی بسازی و هر سال جذابتر از سال پیش باشه ؟
شاهکاره پورشه
از وقتی یادمه همین شکله
خان
۱۲ مهر ۱۴۰۱۹۱۱ عالیه
RezaRs
۱۲ مهر ۱۴۰۱به هزار و یک دلیل از توربو اس معمولی بهتره شاید فکر کنید دیگرید شدس ولی نه واقعیت اینه این ماشین راننده رو درگیر چالش میکنه و لذت میبره راننده