پورشه

تجربه رانندگی با پورشه کاین S؛ بازگشت احساسی پیشرانه 8 سیلندر

بازگشت پیشرانه ۸ سیلندر باعث شده پورشه کاین S حس و حال یک خودروی اسپرت را تداعی کرده و درعین‌حال راحتی و فضای کابین و بار زیاد شاسی بلندها را ارائه نماید.


غیرممکن است که روی صندلی جذاب محصولات پورشه نشسته و تحت تأثیر آن قرار نگیرید. از نحوه نصب ستون فرمان گرفته تا موقعیت راننده و طراحی کابین، همه‌چیز در نهایت ظرافت طراحی شده است. پس از آن نوبت به رانندگی می‌رسد که هیچ نقصی در آن وجود ندارد. راندن پورشه کاین S مدل ۲۰۲۴ با پیشرانه ۸ سیلندر این موارد را کاملاً تائید می‌کند.

مهندسان پورشه در جدیدترین نسل کاین برخی بهبودهای فنی پنهان را اعمال کرده‌اند و البته مهم‌ترین چیز به بازگشت به پیشرانه ۸ سیلندر بجای نمونه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو مربوط می‌شود. این تصمیمی کاربردی برای یک شاسی‌بلند به شمار خواهد رفت. پیشرانه ۴ لیتری گروه فولکس‌واگن یکی از بهترین‌هاست. این نیروگاه تقریباً در تمامی محصولات لوکس این گروه خودروسازی، از آئودی A7 گرفته تا لامبورگینی اوروس و حتی بنتلی بنتایگا به کار رفته است. پیشرانه ۸ سیلندر موردبحث نه تنها پرقدرت و تا حدی کم‌مصرف است بلکه شخصیت خاص خود را دارد.

این پیشرانه در کاین S جدید ۴۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و جزو بهترین‌هاست. بجای اینکه کاین شدت عمل مشابه اوروس را اولویت قرار دهد، شخصیت متفاوتی را انتخاب کرده و صدای خشن و گیرای مشابه اوروس را ندارد بلکه در دورهای میانی یک‌ صدای بم و پرطنین را ارائه می‌کند که بی‌شباهت به صدای مازراتی کواتروپورته نیست. گیربکس دوکلاچه پورشه نیز پاسخی آنی به دستورات راننده می‌دهد و در کل مجموعه‌ای هماهنگ را شاهد هستیم.

بجای سیستم تعلیق تطبیقی ساده‌تر قبلی از دامپرهای قابل تنظیم جدید با تنظیمات مستقل استفاده‌ شده است. ترکیب این دامپرها با سیستم بادی دو محفظه‌ای باعث شده خودرو کنترل حرکات زیادی داشته باشد. این موضوع به ویژه در زمان عبور از دست‌اندازها مشهود است؛ اما تقریباً هیچ توضیح منطقی برای هندلینگ یک شاسی‌بلند سنگین‌وزن وجود ندارد. با قرار دادن حالت سواری در اسپرت پلاس سیستم تعلیق کاملاً پایین آمده و وزن خودرو ناپدید می‌شود. کاین پیچ‌ها را تقریباً به‌صورت تخت طی می‌کند که برای خودرویی با این ارتفاع بسیار خوب است.

پورشه دستی هم بر سر و روی کاین جدید کشیده و از چراغ‌های سه‌بعدی استفاده کرده است. کابین نیز حس و حال مدرن‌تری دارد و پشت آمپرهای جدید آن شفافیت بالایی را به نمایش می‌گذارد تا به این ترتیب پشت آمپرهای آنالوگ قبلی را راحت‌تر فراموش کنیم. زمانی که حالت سواری نرمال را انتخاب کنید صدای جاده به حداقل رسیده و آرامش بر کابین حکم‌فرما می‌شود. صندلی‌ها نرم و راحت هستند و فضای پای زیادی در عقب وجود دارد. فضای بار بزرگ نیز جزو نقاط قوت این خودروست؛ اما به نظر می‌رسد پورشه کاین S جدید کمی اشتباه کرده است. بی‌شک قیمت ۱۳۴ هزار دلاری این خودرو بالاست و برای سانروف پانورامیک هم باید بهای بیشتری پرداخت کرد اما در مجموع باید کاین S را جزو تواناترین شاسی بلندهای کلاس خود دانست.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۴۸۶/۶۰۰
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۴.۷
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۷۲
وزن (کیلوگرم) ۲۲۱۰
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) ۱۵.۶/۱۱.۲/۱۳.۸
قیمت پایه (دلار) ۱۰۳,۵۹۵
قیمت مدل تست شده (دلار) ۱۳۳,۹۱۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Anti BTS

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    مقاله جالبی در سایت موتوروان اومده که یه مطالعه و نظرسنجی کردند و دیدن حدود نیمی از مالکان خودروی برقی در امریکا و استرالیا تمایل دارن به خودروی درون سوز برگردند . آمار چند تا کشور دیگه هم ذکر شده و ژاپن بین کشورای مطالعه شده با ۱۳ درصد ، کمترین تمایل رو برای برگشت داشته
    حتی چین با اون همه برقی سازی آمار ۳۰ درصدی برای بازگشت رو ثبت کرده !
    دلیل عمده مالکان هم نگرانی های مربوط به شارژه مثل تعداد کم جایگاه های شارژ مناسب و پرسرعت ، شارژر خانگی و …

    Study: Nearly Half of EV Owners in America Want to Switch Back to Gas

    https://www.motor1.com/news/724788/half-ev-owners-american-switch-gas/

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      ماشین های برقی فقط همون اول شلوغ کرده بودن

  2. Xerxes99

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    روند برقی سازی و هیبریدی شدنو وکاهش حجم پیشرانه ها باعث کاهش فروش و ناامیدی مشتریان شده بهتره که بیشتر از این ادامه پیدا نکنه

  3. زیزیگولو

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    چقدر اخبار منتشر میشد که پیشرانه های ۸ سیلندر و ۱۰ سیلندر و ۱۲ سیلندر به پایان راه خودشون رسیدن و برقیا پیروز خواهند شد ……. ولی برعکسش داره اتفاق میوفته و همه کمپانیا دوباره دارن رجوع میکنن به این پیشرانه ها

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-R1988

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      یه روند کوتاه مدت هست . متاسفانه
      ته این راه سیاهیه و نیروی برق دقیقا روبروی ماست و حداکثر تا چند دهه آینده جایگزین سوخت فسیلی میشه .
      باید این تغییر رو قبول کنیم
      البته خیلی اروپایی و آمریکایی حرف زدم
      من ایرانیم😆

      موافقم 5
      مخالفم 2
  4. علیزاده

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    عالیه مخصوصا پشت آمپرش که نیامده مثل بی ام و تلوزیون و انیمیشن بزاره

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. Amiro

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (397 ديدگاه)

    سلام یه پیشنهاد شما که زحمته رو کشیدین یه مقاله خوب و مفید رو قرار دادین بهتر نبود یه ویدیو پوینت آف ویو یا همون pov هم میزاشتین
    خسته نباشید به تیم پدال 🙃♥️

  6. ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    تاحالا کسی پورشه سوار شده؟
    خوشبحالش

  7. Cert

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    یعنی چی که باید برای سانروف پول بیشتری داد ؟
    اصلا خودرو یه سانروف نیاز ندارد بدون آن بهتر است .

  8. sinasvj

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    راه پیشرفت با نگاه به گذشته هموار میشه این یه برگشت به عقب برای رفتن به جلوئه

    1. kasra

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (50 ديدگاه)

      حق تا ابد🙂

  9. علی Shelby

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    بازگشت به حق و بهترین کار

  10. علی

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    پورشه و آئودی. دو برند برتر شریک با پشتوانه مالی فولوکس محصولاتی باهم ساختن که توی همه زمینه ها بی رقیب هستن
    پورشه کاین هم یکی از محصولات بینظر و نتیجه مهندسی ناب آلمانی هست توجه به جزییات بسیار بالا هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا