پورشه

معرفی کاین توربو هیبرید، قوی‌ترین شاسی‌بلند پورشه با 740 اسب بخار

پورشه کاین توربو E-Hybrid جدید با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی، ۷۴۰ اسب بخار قدرت دارد و قیمت آن از ۱۴۸ هزار دلار آغاز می‌شود.

پورشه به‌تازگی شاسی‌بلند کاین را مورد به‌روزرسانی جامعی قرار داده و حالا نوبت به معرفی قوی‌ترین عضو این خانواده یعنی توربو E-Hybrid رسیده است. در خانوادهٔ کاین مدل ۲۰۲۴، نسخهٔ توربو حذف شده و جای آن را این توربو هیبریدی جدید گرفته که بسیار قوی‌تر است. قوای محرکهٔ این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تشکیل شده است که به‌تنهایی ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

در کنار این، یک موتور الکتریکی با ۱۷۶ اسب بخار قدرت و یک پکیج باطری جدید ۲۵.۹ کیلووات ساعتی هم قرار گرفته که زیر صندوق بار نصب شده است. مجموع خروجی این سیستم، اعداد خیره‌کنندهٔ ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور است و قوی‌ترین شاسی‌بلند تاریخ پورشه را خلق می‌کند. به لطف این قدرت عظیم، کاین توربو هیبریدی ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

کاین توربو E-Hybrid همچنین به‌صورت استاندارد به تعلیق بادی جدید دو محفظه‌ای و دو سوپاپی مجهز است که امکان تنظیم فشرده شدن و بازگشت فنرها را به‌صورت مجزا فراهم می‌کند. این به معنای کنترل بیشتر بر کیفیت سواری خودرو خواهد بود. به گفتهٔ پورشه، به لطف این تکنولوژی، کاین در پیمایش‌های طولانی سواری راحتی خواهد داشت و در پیست بهتر کنترل خواهد شد. این در ترکیب با سیستم تورک وکتورینگ پلاس پورشه و فرمان گیری چرخ‌های عقب، کاین را به شاسی‌بلندی چابک تبدیل خواهد کرد.

برای اینکه کاین توربو هیبریدی در ظاهر هم از نسخه‌های ضعیف‌تر متمایز شود، پورشه دماغه‌ای اختصاصی برای آن طراحی کرده است که شامل ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و تیغه‌های مشکی براق می‌شود. علاوه بر این، فلاپ دور گلگیرها و قسمت پایینی سپر عقب نیز همرنگ بدنه شده‌اند تا ظاهری پرفورمنس بالا به خودرو ببخشند. سر اگزوزهای آلومینیومی دوتایی در هر طرف و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی این شاسی‌بلند قدرتمند هستند.

در داخل خودرو شاهد تریم آلومینیومی روی داشبورد و درها به همراه روکش Race-Tex سقف هستیم که حس اسپرتی ایجاد می‌کند. در اینجا همچنین غربیلک فرمان GT Sport ارائه می‌شود که به دکمهٔ مخصوص حالت رانندگی مجهز است. صندلی‌های جلوی استاندارد این ماشین از نوع اسپرت چرمی با تنظیم ۱۸ جهته هستند اما صندلی‌های راحت چرمی یا تنظیم ۱۴ جهته هم قابل سفارش خواهد بود.

پورشه کاین توربو هیبریدی مدل ۲۰۲۴ در هردو نسخهٔ معمولی و کوپه به بازار عرضه خواهد شد که قیمت آن‌ها به ترتیب از ۱۴۸,۵۵۰ دلار و ۱۵۳,۰۵۰ دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود این ماشین از بهار آینده راهی بازار ایالات‌متحده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    همه چیزش خوبه از قیمتش گرفته تا قدرت موتور محصولات پورشه به خشکی سواری معروفن که با این سیستم تعلیق اصلاح شده سواریش هم که نرم خوب شده ولی طراحی کابین افتضاح و حال بهم خور شده

    موافقم 13
    مخالفم 41
    1. همایون

      ۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (823 ديدگاه)

      بازم با این فیس لیفت قابل تحمل‌تر شده.کلا نسل قبلی کاین هم در داخل و هم بیرون ظاهر پر زرق و برق و لوکس و زیبایی داشت ولی تو نسل جدید یهو بیش از حد ساده و بی روح شد البته مدل توربوGT رو فاکتور بگیرید.ولی با این فیس لیفت پورشه سعی کرده یکم مثل نسل قبل زرق و برق بهش بده تو بیرون کارش خوب بوده داخلشم کنسول جدید گذاشتن تا یکم شبیه نسل قبل بشه ولی تغییر کلی طراحی داخلی خیلی هزینه بر بود و واسه فیس لیفت انجام نشد ولی کلا از تلاش پورشه راضیم یکی از فیس لیفتهایی بود واقعا به دلم نشست مثل فیس لیفت فولکس اطلس

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Ahmad

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه که نسل جدید پانامرا کی معرفی میشه؟ اخه از ۲۰۱۷ تا الان روی خط تولیده
    من پانامرا رو بیشتر از کاین دوست دارم

    موافقم 33
    1. MehdiTurbo

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2403 ديدگاه)

      ولی من امیدوارم نیاد همینی که تو ۲۰۲۲ تولید میشه بمونه مخصوصا با اون چراغای عقبش چون پورشه شاید مثل بی ام و و بنز طراحیش خراب نکرده تکامل پیدا کرده بهتر شده هر سری ولی طراحی داخلیش هر سری خرابتر قبل کرده البته بخشیشم به خاطره مد شدن یه مانیتور بزرگ پشت امپر دیجیتالیه ولی بازم افت داشته بد نشده ولی مثل نسلای قبلش که عالی بودند از دست داده یه نمونه اش همین کاینی که نسل جدیدش معرفی شد داخلش جذابیت قبل نداشت

  3. محمد

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (588 ديدگاه)

    هر روز ،بهتر از دیروز….

    موافقم 18
    مخالفم 1
  4. سالار جان خان فصل

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (384 ديدگاه)

    واقعا دیگه قدیمی شده این اتاق اگر چه زیباست ، سالانه یکم در چراغ هاش فقط تغییر میدن

    موافقم 11
    مخالفم 11
  5. blackwing

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1321 ديدگاه)

    پورشه میگه ۳.۵ ثانیه موتور ترند میاد تست میکنه ۲.۷ ! 🤷🏻‍♂️

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. Amin

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2184 ديدگاه)

      وزنش زیاده ، نسخه ی توربوجی تی معمولی پرفورمنس بیشتری داره

      موافقم 11
      مخالفم 1
  6. رضا

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (125 ديدگاه)

    فرمونش و ساعت روی داشبورد چقدر جذابن! قیمتش هم که دیگه فبها

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. Soroush

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    قوی زیبا لوکس باارزش🔥🔥

    موافقم 13
  8. M.83

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    پورشه واقعا تو طراحی داخلی ضعیفه

    موافقم 3
    مخالفم 18
  9. مجتبی .

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1218 ديدگاه)

    کاین مدل کوپه باشخصیت اسپرت پورشه بیشتر جوره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. *ALI*

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ظاهر و طراحیه قشنگی داره شاسی بلند های پورشه خوبن ولی چراغای عقب این ماشین به وصله بابا ول کنید این چراغای بهم وصل شده رو من گفتم که همه جا جواب نمیده طراحیه مدل های پایین تر برای چراغای عقب قشنگ تر بود

  11. ماکان

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (789 ديدگاه)

    سلام . مثل برخی از افراد دیگر ، این خودرو یکی از بهترین عشق های من هستش .

  12. Hadi

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    پورشه محشره همیشه با کیفیت و طراحی با اصالت👌
    این ماشین رو به فراری پورسانگوئه و لامبورگینی اوروس ترجیح میدم…
    قدرت ۷۴۰ اسبی و سیستم گیربکس پیشرفته پورشه واقعا هیولاس 🔥

    موافقم 8
    مخالفم 2
  13. Porsche

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (680 ديدگاه)

    ۷۴۰ اسب بخار چیزیه که پورشه میگه ، شما مطمئن باشید در واقعیت بالای ۸۰۰ اسب خروجی میده و صفر تا صدش هم حدود ۳ ثانیه هست !! ( دیگه میشه بعد از این همه سال پورشه و نشناسیم) 🔥🔥🇩🇪

    موافقم 7
    مخالفم 2
  14. Enzo Ferrari 2008

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    جونم پورشه که اینو ساخته

  15. مهدی دهقانی فرد

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    600.‌‌+176=776 مجموع قدرت رو درست نوشتین

    1. امیر دهقان

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (751 ديدگاه)

      در ماشین‌های هیبریدی همیشه مجموع خروجی با جمع قدرت موتورهای بنزینی و برقی یکسان نیست

  16. parhamiof

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (753 ديدگاه)

    طراحی ساده و قشنگی داره قدیمی نمیشه از نظر من
    هم باتری هاش و هم پیشرانه قدرتمندی داره
    قیمتش هم واقعا میارزه به پرفورمنسش
    باید با اوروس مقایسش کرد

  17. فرهاد

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    طراحی چراغاش شبیه تایکان نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا