پورشه

معرفی پورشه ماکان برقی با 630 اسب بخار و قیمت 105 هزار دلار

این خودرو در دو نسخه با آستانه قیمت‌های ۷۹ و ۱۰۵ هزار دلار به نام‌های ماکان ۴ و ماکان توربو عرضه می‌شود. جدیدترین محصولات برقی پورشه به ترتیب ۴۰۰ و ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارند.

پورشه سرانجام رسماً ماکان الکتریکی را معرفی کرد. این شاسی‌بلند روی پلت‌فرم PPE پورشه ساخته شده که با آئودی Q6 E-Tron مشترک است. ماکان الکتریکی با ۴,۷۸۶ میلی‌متر طول، ۵۸ میلی‌متر کشیده‌تر از همتای درون‌سوز خود است و ۲۲۴ میلی‌متر هم عرض بیشتری دارد. به لطف این رشد ابعاد، فضای داخلی ماکان افزایش یافته و حالا سرنشینان عقب فضای پای بیشتری خواهند داشت. علاوه بر این، ظرفیت صندوق بار نسبت به نسخهٔ بنزینی ۱۲۵ لیتر بیشتر شده و یک صندوق ۸۲ لیتری هم زیر کاپوت تعبیه شده است. طراحی این ماشین در قسمت جلو، تایکان را به یاد می‌آورد درحالی‌که سقف شیب‌دار پروفیل جانبی آن بی‌شباهت به کاین کوپه نیست.

تمام نسخه‌های ماکان EV به دو موتور الکتریکی مجهز هستند که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم می‌کند. این موتورها توسط یک پکیج باطری ۱۰۰ کیلووات ساعتی ۸۰۰ ولتی تغذیه می‌شوند که طراحی و ترکیب شیمیایی بروز شده‌ای نسبت به باطری‌های تایکان دارد. همچنین این باطری‌ها از قابلیت شارژ سریع تا ۲۷۰ کیلوواتی هم برخوردار هستند که می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را ظرف تنها ۲۱ دقیقه شارژ کند. سیستم مدیریت باطری پورشه می‌تواند باطری ۸۰۰ ولتی را به‌گونه‌ای تنظیم کند که گویی دو باطری ۴۰۰ ولتی است که در این صورت زمان شارژ در جایگاه‌های ۴۰۰ ولتی افزایش پیدا خواهد کرد. انتظار می‌رود شعاع حرکتی ماکان با هر بار شارژ کامل به بیش از ۴۸۰ کیلومتر برسد.

اولین شاسی‌بلند الکتریکی پورشه ابتدا در نسخه‌های ماکان ۴ و ماکان توربو عرضه خواهد شد اما بعداً مدل‌های دیگری هم به این خانواده اضافه می‌شود. ماکان ۴ پایه ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ماکان توربو اما با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۳۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار قوی‌تر است و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این نسخه هم به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هردو نسخه می‌توانند با ارسال تمام نیرو فقط به چرخ‌های عقب، به کراس‌اووری محرک عقب تبدیل شوند.

هردو نسخهٔ ماکان به دیفرانسیل عقب با سیستم کنترل گشتاور بُرداری پورشه مجهز هستند اما نسخهٔ توربو از نسخهٔ پیشرفته‌تری از این تکنولوژی بهره می‌برد که می‌تواند موتور عقب را به یک دیفرانسیل قفل شونده تبدیل کند. علاوه بر این، هردو نسخه از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و سیستم تعلیق بادی هم برخوردار هستند. ماکان الکتریکی در داخل نیز با سه نمایشگر شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۶ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۹ اینچی و یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی دیگر مقابل سرنشین جلو ارائه می‌شود.

قیمت ماکان ۴ از ۷۸,۸۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای ماکان توربو به ۱۰۵,۳۰۰ دلار می‌رسد. پورشه رقیب اصلی ماکان EV را نه شاسی‌بلندهای الکتریکی دیگر شرکت‌ها مثل ب‌ام‌و iX3 و تسلا مدل Y پرفورمنس بلکه ماکان بنزینی می‌داند. شرکت آلمانی از هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید شاسی‌بلند الکتریکی خود را آغاز کرده و انتظار می‌رود تحویل آن به خریداران از تابستان ۲۰۲۴ آغاز شود. البته به گفتهٔ پورشه، ممکن است ظرفیت تولید ماکان EV در سال ۲۰۲۴ برای پاسخگویی به تقاضا کافی نباشد اما تولید در سال ۲۰۲۵ افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. امیررضا

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    باریکلا پورشه
    قیمتش که طبق معمول نشون میده پورشه‌س، مشخصات فنی هم درخور یه پورشه. فروش فوق‌العاده‌ای رو قراره تجربه کنه

    موافقم 56
    مخالفم 8
    1. NAVID@@98

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (776 ديدگاه)

      به نظر من هم باریکلا به پورشه عجب چیزیه من که خیلی خوشم اومد پورشه کارش درسته نشون داده که کاری که بخواد کنه رو به بهترین نحو عملی میکنه و برتریش رو اثبات میکنه طراحی بسیار خوب و زیبایی هم داره 😍

      موافقم 29
      مخالفم 5
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        ببینید دوستان
        یا آدم برقی نخره یا وقتیم میخره همچین زیبارویانی بخره که روی طراحی و کیفیتش فکر شده !
        نه تسلایی که بویی نه از طراحی برده نه از کیفیت ، فقط به سبب بُلد شدن و شوآف و پروپاگاندایِ رسانه‌ای بدونِ یک دلار خرج تبلیغات شده مثل آیفون و میفروشه به نسلی که تقلید را میپسندند نه تفکر و تعقل را !

        موافقم 11
        مخالفم 2
    2. NAVID@@98

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (776 ديدگاه)

      دیروز هم که درمورد جیپ برقی جدید کار شد هم مثل این پورشه ازش خیلی خوب خوشم اومد یک رقیب از اروپا و یک رقیب دیگه هم از آمریکا چه رقابتی بشه چون واقعا اون هم خیلی خوب بود هر یک از اینها واقعا باریکلا دارن خیلی خوشم اومد👑😍

      موافقم 12
      مخالفم 4
    3. Taha Ayoobi

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4408 ديدگاه)

      ایشالا

      موافقم 1
      مخالفم 1
    4. Mgh

      ۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      اینم به زودی توسط تسلا پلد سوسک میشه! 😄

      موافقم 3
      مخالفم 22
      1. MehdiTurbo

        ۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2376 ديدگاه)

        هر چی بنز و بی ام و زدن جاده خاکی پورشه و ائودی هی پخته تر بالغ تر میشن ای کاش بنز و بی ام و ام راه این دوتا را میرفتن
        عالی شده
        هر چند من هنوز عاشق اون طراحی پورشه کاینایی که تو ایرانن پر از دکمه فیزیکی کابین خلبانین هستم مخصوصا اون قسمت سانروفش لامصب میشینی توش انگار نشستی تو کابین جنگنده اف ۱۶ محشره واقعا

        موافقم 17
        مخالفم 2
  2. amir-mr

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    زیبا شده 💯🫠 مخصوصا از نمای جلو

    نمای عقب رو بنظرم زیبا تر میتونستن در بیارن
    در کل تو کلاس خودش قطعا زیبا ترین هست💯👑

    موافقم 39
    مخالفم 6
  3. پیام

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    انصافا قیمتش خیلی خوبه

    موافقم 11
    مخالفم 15
  4. amir

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3609 ديدگاه)

    زیبا و خفن مثل همیشه

    موافقم 24
    مخالفم 5
  5. javad-bmw

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    خیلی پورشه نیست
    داخلش اوکیه ولی بیرونش به نظر من میتونست پورشه تر باشه
    البته ظاهر کاملا سلیقه ای هست

    موافقم 36
    مخالفم 2
    1. MatriX

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (232 ديدگاه)

      یه نکته مثبتش اینه که کابین خودرو با این که نمایشگرهای بزرگ و به هم پیوسته داره اما بی روح و فانتزی نیست مثل تسلا و غیره .

      موافقم 37
      مخالفم 4
      1. ابوالفضل

        ۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (112 ديدگاه)

        تا اینجا لوسید و پورشه کابین های قشنگی دارن با ارفاق میشه بی‌ام‌و رو هم قرار داد

        موافقم 16
        مخالفم 2
  6. Puriya

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (569 ديدگاه)

    این پورش ماکان هست یا تایکان شاسی بلند؟

    موافقم 12
    مخالفم 2
  7. parhamiof

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (753 ديدگاه)

    یکی از زیا ترین برقیایی که شبیه جارو برقی نیست.

    موافقم 24
    مخالفم 5
  8. GMCS81

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    گشتاور ۱۱۳۰نیوتن‌متریش دیوانه‌کننده‌ست حقیقتاً.

    موافقم 21
    مخالفم 4
  9. سبحان

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (322 ديدگاه)

    (پورشه رقیب اصلی ماکان EV را نه شاسی‌بلندهای الکتریکی دیگر شرکت‌ها مثل ب‌ام‌و iX3 و تسلا مدل Y پرفورمنس بلکه ماکان بنزینی می‌داند) بعد این همه تاخیر خودشون هم میدونن محصول جالبی قرار نیست باشه . صرفا فقط هست نه ایرودینامیک نه تکاملی در کابین
    نه ویژگی فنی جدید نه رابط کاربری بهتر
    فقط باتری های تایکان گذاشتن رو ماکان همین

    موافقم 4
    مخالفم 33
    1. MatriX

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (232 ديدگاه)

      حقم داره . اونایی که گفتی در مقابل طراحی و پرفورمنس و هندلینگ پورشه اصلا رقمی به حساب نمیان .

      موافقم 13
      مخالفم 15
  10. جرمی کلارکسون

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (988 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما اگه این پول رو بهم بدن بی ام و ایکس ۷ میگیرم یا جیپ واگنیر

    موافقم 17
    مخالفم 2
  11. khashayar

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    پورشه رقیب اصلی ماکان EV را نه شاسی‌بلندهای الکتریکی دیگر شرکت‌ها مثل ب‌ام‌و iX3 و تسلا مدل Y پرفورمنس بلکه ماکان بنزینی می‌داند.
    یعنی بقیه رو به یه ورشم نمیگیره

    موافقم 13
    مخالفم 9
  12. Anti BTS

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    یکی از زیباترین طراحیا رو در حال حاضر تو برقیا داره . بدون شلوغ کاری و طرح های سردرگم و بی هویت ، یه طرح بسیار چشم نواز و زیبا ارائه کرده . یکی از معدود کمپانیایی که به حفظ اصالت و تاریخش اهمیت میده همین پورشه ست . نه‌ جلوپنجره های جنجالی ، نه تغییرات ناگهانی ، نه فرم تخم مرغی ، نه فقدان هویت و شخصیت خودرو ، هیچ کدوم رو دچار نشد و مستقیم راه خودشو میره .

    موافقم 18
    مخالفم 2
  13. 𝐀𝐥𝐢

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1558 ديدگاه)

    من خودم به شخصه نسخه بنزینیشو خیلی بیشتر دوست دارم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. هلهل

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    نمیدونم چرا شرکت هایی مثل پورشه یا بی ام و نمی‌تونن موتور برقی در حد لوسید و تسلا و چینیا بسازن . اونا راحت ماشین بالای ۱۰۰۰ اسبی میدن بیرون . اگر اون موتور ها روی مهندسی پورشه بود نورنبرگ زیر ۵ دقیقه ای میزدن

    موافقم 3
    مخالفم 18
    1. Dark Knight

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (580 ديدگاه)

      استاد این ماشین ماکان هست یعتی ارزون ترین مدل پورشه وقتی کاین و پانامرا برقی بیان قطعا خیلی قویتر از تسلا یا لوسید خواهند بود

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3531 ديدگاه)

        یعنی این اعتماد به نفس آلمانی فن های متعصب عالیه ماشین نیومده میگه از تسلا و لوسید قوی تره!!!

        موافقم 6
        مخالفم 16
      2. هلهل

        ۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (38 ديدگاه)

        درسته به این دقت نکرده بودم
        البته اینکه قوی تر باشن رو نمیشه با اطمینان گفت اگر نسبت قدرت ماکان بنزینی به ۹۱۱ بنزینی رو برای مدل برقی حساب کنیم ۹۱۱ برقی حدود ۹۵۰ اسب خواهد داشت و تا زمانی که بیاد اون شرکت ها هم محصولات قوی تری دادن بیرون

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. ابوالفضل

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (112 ديدگاه)

      داری میگی مهندسی
      یعنی باید هندلینگ، تقسیم وزن،کنترل کشش و رسیدن به عملکرد یه پورشه باید زمان بزارن قرار نیست موشک زمین به زمین تولید کنن قراره تجربه و لذت رانندگی رو هم بهبود ببخشه

      موافقم 10
      مخالفم 1
  15. Arshia m3csl

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    خیلی خوشگل و خاصه😍 حس فضایی طور و اصیلی داره اینجا بیاد ۶۰ میلیارد میفروشن مطنئنان

    موافقم 2
    مخالفم 3
  16. ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4969 ديدگاه)

    قیافرو نگاه کن شبیه تراکنش ناموفقه😂😂😂

    موافقم 7
    مخالفم 28
    1. ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4969 ديدگاه)

      یعقوب یعقوب

      1. ۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (4969 ديدگاه)

        هرکس دیسلایک داد : 🥵🥵🥵

    2. Taha Ayoobi

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4408 ديدگاه)

      الان باید بخندیم؟

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. ۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (4969 ديدگاه)

        قیافه نداره ارزش ۱۰ هزار رو نداره چه برسه به ۱۰۰ هزار تو با ۱۰۰ هزار میری یه ماشین کارکرده ولی خوب لوکس میخری جای این که نه قیافه داره نه سانروف داره

        موافقم 1
        مخالفم 11
        1. ۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (4969 ديدگاه)
  17. Dark Knight

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    ۱۱۳۰ نیوتون متر !! همین عدد برای نابود کردن خیلی از رقبا کافیه 🇩🇪🚀

    موافقم 11
    مخالفم 4
  18. Dark Knight

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    تازه این ماکان هست که همچین قدرت و گشتاوری داره ( کسی که پورشه رو بشناسه میدونه که ماکان و ۷۱۸ ارزون ترین و ضعیف ترین های پورشه هستن ) دیگه فکرشو بکن وقتی کاین ، پانامرا یا ۹۱۱ برقی بیان چه هیولا هایی هستن یا حتی از اینها بالاتر جانشین ۹۱۸ اسپایدر که اون هم قراره رو همین پلتفرم ppe باشه ! کاین و پانامرا برقی تو نسخه های پرفورمنس قطعا بالا ۱۰۰۰ اسب هستن در مورد ۹۱۱ نمیدونم چون پورشه فعلا دوست نداره در مورد آینده ۹۱۱ حرفی بزنه به خاطر همین تو هیچکدوم از سایت ها بهش اشاره نکردن ولی جانشین ۹۱۸ که چند ماه پیش به نام کانسپت میشن x رونمایی شد حداقل ۱۷۰۰ اسب قدرت و ۳۰۰۰ نیوتون متر گشتاور داره ، حتی تصور این اعداد هم مو های تنم رو سیخ میکنه دیگه چه برسه کسی تو واقعیت بخواد اینها رو تجربه کنه هر چند پورشه باید سریع باشه

    موافقم 14
    مخالفم 3
  19. Anti tesla

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بی زحمت بزن دضلا کبیر و جرر بده و اعصاب ما رو راحت کن 🤣🤣

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3531 ديدگاه)

      فعلا که تسلا پورشه رو جر داده

      موافقم 3
      مخالفم 18
      1. Khashayar

        ۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (106 ديدگاه)

        دوست عزیز تسلا در حال نابودی کامله میتونی بری ارزش سهامشو نگاه کنی که الان حدودا 180 دلار شده و به زودی به زیر 100 دلار و حتی 50 دلار میرسه. این پایان یک جنجال رسانه ایه.

        موافقم 9
        مخالفم 3
      2. فرشاد

        ۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        سوشیانت یه کام دیه بگیری خودت تنهایی پیروز جنگ جهانی سومی

      3. ارین صاحب جمعی

        ۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        کار تو از پیام داشتن برآت گذشته باید بهت نامه بزنن

  20. OM.01

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (553 ديدگاه)

    خب اول از همه باید بگم نسخه توربو شخصی سازی شدش که من شخصی سازی کردم و بیشتر آپشن هارو تیک زدم قیمتش به 140 هزار دلار رسید…

    و دوم باید چندتا نکته پیرامون این ماشین بگم که پدال اشاره نکرده
    1= تقسیم وزن این خودرو 48/52 هست که نوید هندلینگ احتمال عالی از یه خودروی کراس اوور برقی میده
    2= چرخ های عقب 5 درجه چرخش دارن هنگام پیچیدن و دایره چرخش 11.1 متر هست
    3= این خودرو تا 2000 کیلوگرم رو میتونه یدک بشه

    نکته عجیب اینکه گیربکس تک سرعته داره و مثل تایکان 2 سرعته نیست که هنوز پورشه علتش رو نگفته. برای خودم سواله

    تو تایکان من همه چیزش رو حتی قیمتش رو دوست داشتم و تنها چیزی که رو مخ بود میزان پیمایش بود!

    تو ماکان برقی همه چی رو دوست دارم. همه چیش بنظرم خوبه به غیر از قیمتش! با توجه اندازه و کلاسی که داره بنظرم یکمی بالا هست

    موافقم 18
  21. ارسلان

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    اینا اومدند برندهای جدید رعشه ای شدند!!
    تسلا ۱۱ درصد ریزش داشت سهامش 🤣

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. Silent

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (631 ديدگاه)

      می دونستی با همون 11 درصد سهام TESLA می شه 90% کل سبد سهام پورشه رو خرید کرد!!! 😂
      ………………..
      عالمی داره ندونستن

      موافقم 3
      مخالفم 11
      1. ارسلان

        ۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (260 ديدگاه)

        حاجی حالت خوب نیست…وین فست ارزشش از تویوتا یه مدت بیشتر شد !!! 🤣 الان کجاست ؟! ارزش دارایی با ارزش سهام دوتاست داداچ……تسلا بخوات پورشه رو بخره ! خودش ام بکشه بهش نمیدند !! پورشه مگه الکی دولکیه مثل تسلا…تسلا باید با چینی ها رقابت کنه!!
        شانس آورد که فقط برنامه خودرویی اپل افتاد برا ۲۰۲۸

        موافقم 10
        1. Silent

          ۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (631 ديدگاه)

          فعلا که باقی برندها دارن توو زمین TESLA بازی می کنن!
          اینه که مهمه توو مارکت
          ……………………….
          بهترین کشتی گیرها هم بیان توو رینگ بوکس شانسی ندارن.

          موافقم 1
          مخالفم 12
  22. Soroush

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    مثل همیشه پورشه گل کاشت
    واقعا جذاب شده و مثل اکثر خودرو های برقی دیگه بی روح نیست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  23. محمد

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    خیلی عالی شده ، هم قیمت معقولی نداره هم مشخصات فنی و ظاهر خوب ، با وجود شرکت هوایی مثل پورشه عصر برقی ها کسل کننده نخواهد بود

  24. sinasvj

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (430 ديدگاه)

    ناموسا چه زشته

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1558 ديدگاه)

      من خودم زیاد ظاهرشو نمی‌پسندم اون زیبایی که ماکان های تو ایران دارن رو نداره خیلی زخمت اما انصافا داشبورد خیلی زیبایی داره

  25. Taha Ayoobi

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4408 ديدگاه)

    من به شخصه از چراغ های ساده خوشم میاد. مثل کادیلاک اسکالید و همین پورشه ماکان

    موافقم 1
    مخالفم 2
  26. علی جردن

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    ماکان الکتریکی شده کاین بنزینی
    تایکان کراس شده ماکان بنزینی

    فهمیدی چی شد ؟

    فهمیدی چی گفتم ؟

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. ۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4969 ديدگاه)

      نه

  27. سپهر

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (389 ديدگاه)

    طراحیش فوق العادست

  28. ممد سوناتا

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    باعرض معذرت به پورشه فنا
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Renault_5_Prototype_IAA_2021_1X7A0272.jpg

    شباهت انکار شدنی نیست 😸

    موافقم 2
    مخالفم 7
  29. 18:45

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (673 ديدگاه)

    از ماکان هیچوقت خوشم نمی اومد، ولی این مدل برقی بدجوری منو سورپرایز کرده! بخصوص با کابین عالیش…

  30. رامتین

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3266 ديدگاه)

    به شخصه ناراحت شدم نسخه بنزینی کلا حذف شد. سلیقه شخصی من هم میگه طراحی این خودرو جالب نیست. عشق فقط همون 911.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا