این خودرو در دو نسخه با آستانه قیمتهای ۷۹ و ۱۰۵ هزار دلار به نامهای ماکان ۴ و ماکان توربو عرضه میشود. جدیدترین محصولات برقی پورشه به ترتیب ۴۰۰ و ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارند.
پورشه سرانجام رسماً ماکان الکتریکی را معرفی کرد. این شاسیبلند روی پلتفرم PPE پورشه ساخته شده که با آئودی Q6 E-Tron مشترک است. ماکان الکتریکی با ۴,۷۸۶ میلیمتر طول، ۵۸ میلیمتر کشیدهتر از همتای درونسوز خود است و ۲۲۴ میلیمتر هم عرض بیشتری دارد. به لطف این رشد ابعاد، فضای داخلی ماکان افزایش یافته و حالا سرنشینان عقب فضای پای بیشتری خواهند داشت. علاوه بر این، ظرفیت صندوق بار نسبت به نسخهٔ بنزینی ۱۲۵ لیتر بیشتر شده و یک صندوق ۸۲ لیتری هم زیر کاپوت تعبیه شده است. طراحی این ماشین در قسمت جلو، تایکان را به یاد میآورد درحالیکه سقف شیبدار پروفیل جانبی آن بیشباهت به کاین کوپه نیست.
تمام نسخههای ماکان EV به دو موتور الکتریکی مجهز هستند که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم میکند. این موتورها توسط یک پکیج باطری ۱۰۰ کیلووات ساعتی ۸۰۰ ولتی تغذیه میشوند که طراحی و ترکیب شیمیایی بروز شدهای نسبت به باطریهای تایکان دارد. همچنین این باطریها از قابلیت شارژ سریع تا ۲۷۰ کیلوواتی هم برخوردار هستند که میتواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریها را ظرف تنها ۲۱ دقیقه شارژ کند. سیستم مدیریت باطری پورشه میتواند باطری ۸۰۰ ولتی را بهگونهای تنظیم کند که گویی دو باطری ۴۰۰ ولتی است که در این صورت زمان شارژ در جایگاههای ۴۰۰ ولتی افزایش پیدا خواهد کرد. انتظار میرود شعاع حرکتی ماکان با هر بار شارژ کامل به بیش از ۴۸۰ کیلومتر برسد.
اولین شاسیبلند الکتریکی پورشه ابتدا در نسخههای ماکان ۴ و ماکان توربو عرضه خواهد شد اما بعداً مدلهای دیگری هم به این خانواده اضافه میشود. ماکان ۴ پایه ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. ماکان توربو اما با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۳۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار قویتر است و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این نسخه هم به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. هردو نسخه میتوانند با ارسال تمام نیرو فقط به چرخهای عقب، به کراساووری محرک عقب تبدیل شوند.
هردو نسخهٔ ماکان به دیفرانسیل عقب با سیستم کنترل گشتاور بُرداری پورشه مجهز هستند اما نسخهٔ توربو از نسخهٔ پیشرفتهتری از این تکنولوژی بهره میبرد که میتواند موتور عقب را به یک دیفرانسیل قفل شونده تبدیل کند. علاوه بر این، هردو نسخه از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و سیستم تعلیق بادی هم برخوردار هستند. ماکان الکتریکی در داخل نیز با سه نمایشگر شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۶ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۹ اینچی و یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی دیگر مقابل سرنشین جلو ارائه میشود.
قیمت ماکان ۴ از ۷۸,۸۰۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای ماکان توربو به ۱۰۵,۳۰۰ دلار میرسد. پورشه رقیب اصلی ماکان EV را نه شاسیبلندهای الکتریکی دیگر شرکتها مثل بامو iX3 و تسلا مدل Y پرفورمنس بلکه ماکان بنزینی میداند. شرکت آلمانی از هماکنون پذیرش سفارشات خرید شاسیبلند الکتریکی خود را آغاز کرده و انتظار میرود تحویل آن به خریداران از تابستان ۲۰۲۴ آغاز شود. البته به گفتهٔ پورشه، ممکن است ظرفیت تولید ماکان EV در سال ۲۰۲۴ برای پاسخگویی به تقاضا کافی نباشد اما تولید در سال ۲۰۲۵ افزایش قابلتوجهی خواهد داشت.
امیررضا
۵ بهمن ۱۴۰۲باریکلا پورشه
قیمتش که طبق معمول نشون میده پورشهس، مشخصات فنی هم درخور یه پورشه. فروش فوقالعادهای رو قراره تجربه کنه
NAVID@@98
۵ بهمن ۱۴۰۲به نظر من هم باریکلا به پورشه عجب چیزیه من که خیلی خوشم اومد پورشه کارش درسته نشون داده که کاری که بخواد کنه رو به بهترین نحو عملی میکنه و برتریش رو اثبات میکنه طراحی بسیار خوب و زیبایی هم داره 😍
NAVID۰۰۹۸
۶ بهمن ۱۴۰۲ببینید دوستان
یا آدم برقی نخره یا وقتیم میخره همچین زیبارویانی بخره که روی طراحی و کیفیتش فکر شده !
نه تسلایی که بویی نه از طراحی برده نه از کیفیت ، فقط به سبب بُلد شدن و شوآف و پروپاگاندایِ رسانهای بدونِ یک دلار خرج تبلیغات شده مثل آیفون و میفروشه به نسلی که تقلید را میپسندند نه تفکر و تعقل را !
NAVID@@98
۵ بهمن ۱۴۰۲دیروز هم که درمورد جیپ برقی جدید کار شد هم مثل این پورشه ازش خیلی خوب خوشم اومد یک رقیب از اروپا و یک رقیب دیگه هم از آمریکا چه رقابتی بشه چون واقعا اون هم خیلی خوب بود هر یک از اینها واقعا باریکلا دارن خیلی خوشم اومد👑😍
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۲ایشالا
Mgh
۶ بهمن ۱۴۰۲اینم به زودی توسط تسلا پلد سوسک میشه! 😄
MehdiTurbo
۶ بهمن ۱۴۰۲هر چی بنز و بی ام و زدن جاده خاکی پورشه و ائودی هی پخته تر بالغ تر میشن ای کاش بنز و بی ام و ام راه این دوتا را میرفتن
عالی شده
هر چند من هنوز عاشق اون طراحی پورشه کاینایی که تو ایرانن پر از دکمه فیزیکی کابین خلبانین هستم مخصوصا اون قسمت سانروفش لامصب میشینی توش انگار نشستی تو کابین جنگنده اف ۱۶ محشره واقعا
amir-mr
۵ بهمن ۱۴۰۲زیبا شده 💯🫠 مخصوصا از نمای جلو
نمای عقب رو بنظرم زیبا تر میتونستن در بیارن
در کل تو کلاس خودش قطعا زیبا ترین هست💯👑
پیام
۵ بهمن ۱۴۰۲انصافا قیمتش خیلی خوبه
amir
۵ بهمن ۱۴۰۲زیبا و خفن مثل همیشه
javad-bmw
۵ بهمن ۱۴۰۲خیلی پورشه نیست
داخلش اوکیه ولی بیرونش به نظر من میتونست پورشه تر باشه
البته ظاهر کاملا سلیقه ای هست
MatriX
۵ بهمن ۱۴۰۲یه نکته مثبتش اینه که کابین خودرو با این که نمایشگرهای بزرگ و به هم پیوسته داره اما بی روح و فانتزی نیست مثل تسلا و غیره .
ابوالفضل
۵ بهمن ۱۴۰۲تا اینجا لوسید و پورشه کابین های قشنگی دارن با ارفاق میشه بیامو رو هم قرار داد
Puriya
۵ بهمن ۱۴۰۲این پورش ماکان هست یا تایکان شاسی بلند؟
parhamiof
۵ بهمن ۱۴۰۲یکی از زیا ترین برقیایی که شبیه جارو برقی نیست.
GMCS81
۵ بهمن ۱۴۰۲گشتاور ۱۱۳۰نیوتنمتریش دیوانهکنندهست حقیقتاً.
سبحان
۵ بهمن ۱۴۰۲(پورشه رقیب اصلی ماکان EV را نه شاسیبلندهای الکتریکی دیگر شرکتها مثل بامو iX3 و تسلا مدل Y پرفورمنس بلکه ماکان بنزینی میداند) بعد این همه تاخیر خودشون هم میدونن محصول جالبی قرار نیست باشه . صرفا فقط هست نه ایرودینامیک نه تکاملی در کابین
نه ویژگی فنی جدید نه رابط کاربری بهتر
فقط باتری های تایکان گذاشتن رو ماکان همین
MatriX
۵ بهمن ۱۴۰۲حقم داره . اونایی که گفتی در مقابل طراحی و پرفورمنس و هندلینگ پورشه اصلا رقمی به حساب نمیان .
جرمی کلارکسون
۵ بهمن ۱۴۰۲ماشین خوبیه اما اگه این پول رو بهم بدن بی ام و ایکس ۷ میگیرم یا جیپ واگنیر
khashayar
۵ بهمن ۱۴۰۲پورشه رقیب اصلی ماکان EV را نه شاسیبلندهای الکتریکی دیگر شرکتها مثل بامو iX3 و تسلا مدل Y پرفورمنس بلکه ماکان بنزینی میداند.
یعنی بقیه رو به یه ورشم نمیگیره
Anti BTS
۵ بهمن ۱۴۰۲یکی از زیباترین طراحیا رو در حال حاضر تو برقیا داره . بدون شلوغ کاری و طرح های سردرگم و بی هویت ، یه طرح بسیار چشم نواز و زیبا ارائه کرده . یکی از معدود کمپانیایی که به حفظ اصالت و تاریخش اهمیت میده همین پورشه ست . نه جلوپنجره های جنجالی ، نه تغییرات ناگهانی ، نه فرم تخم مرغی ، نه فقدان هویت و شخصیت خودرو ، هیچ کدوم رو دچار نشد و مستقیم راه خودشو میره .
𝐀𝐥𝐢
۵ بهمن ۱۴۰۲من خودم به شخصه نسخه بنزینیشو خیلی بیشتر دوست دارم
هلهل
۵ بهمن ۱۴۰۲نمیدونم چرا شرکت هایی مثل پورشه یا بی ام و نمیتونن موتور برقی در حد لوسید و تسلا و چینیا بسازن . اونا راحت ماشین بالای ۱۰۰۰ اسبی میدن بیرون . اگر اون موتور ها روی مهندسی پورشه بود نورنبرگ زیر ۵ دقیقه ای میزدن
Dark Knight
۵ بهمن ۱۴۰۲استاد این ماشین ماکان هست یعتی ارزون ترین مدل پورشه وقتی کاین و پانامرا برقی بیان قطعا خیلی قویتر از تسلا یا لوسید خواهند بود
سوشیانت
۵ بهمن ۱۴۰۲یعنی این اعتماد به نفس آلمانی فن های متعصب عالیه ماشین نیومده میگه از تسلا و لوسید قوی تره!!!
هلهل
۵ بهمن ۱۴۰۲درسته به این دقت نکرده بودم
البته اینکه قوی تر باشن رو نمیشه با اطمینان گفت اگر نسبت قدرت ماکان بنزینی به ۹۱۱ بنزینی رو برای مدل برقی حساب کنیم ۹۱۱ برقی حدود ۹۵۰ اسب خواهد داشت و تا زمانی که بیاد اون شرکت ها هم محصولات قوی تری دادن بیرون
ابوالفضل
۵ بهمن ۱۴۰۲داری میگی مهندسی
یعنی باید هندلینگ، تقسیم وزن،کنترل کشش و رسیدن به عملکرد یه پورشه باید زمان بزارن قرار نیست موشک زمین به زمین تولید کنن قراره تجربه و لذت رانندگی رو هم بهبود ببخشه
Arshia m3csl
۵ بهمن ۱۴۰۲خیلی خوشگل و خاصه😍 حس فضایی طور و اصیلی داره اینجا بیاد ۶۰ میلیارد میفروشن مطنئنان
۵ بهمن ۱۴۰۲قیافرو نگاه کن شبیه تراکنش ناموفقه😂😂😂
۵ بهمن ۱۴۰۲یعقوب یعقوب
۵ بهمن ۱۴۰۲هرکس دیسلایک داد : 🥵🥵🥵
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۲الان باید بخندیم؟
۵ بهمن ۱۴۰۲قیافه نداره ارزش ۱۰ هزار رو نداره چه برسه به ۱۰۰ هزار تو با ۱۰۰ هزار میری یه ماشین کارکرده ولی خوب لوکس میخری جای این که نه قیافه داره نه سانروف داره
۶ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/Porsche-Macan-EV-9.jpg
سانروف نداره
Dark Knight
۵ بهمن ۱۴۰۲۱۱۳۰ نیوتون متر !! همین عدد برای نابود کردن خیلی از رقبا کافیه 🇩🇪🚀
Dark Knight
۵ بهمن ۱۴۰۲تازه این ماکان هست که همچین قدرت و گشتاوری داره ( کسی که پورشه رو بشناسه میدونه که ماکان و ۷۱۸ ارزون ترین و ضعیف ترین های پورشه هستن ) دیگه فکرشو بکن وقتی کاین ، پانامرا یا ۹۱۱ برقی بیان چه هیولا هایی هستن یا حتی از اینها بالاتر جانشین ۹۱۸ اسپایدر که اون هم قراره رو همین پلتفرم ppe باشه ! کاین و پانامرا برقی تو نسخه های پرفورمنس قطعا بالا ۱۰۰۰ اسب هستن در مورد ۹۱۱ نمیدونم چون پورشه فعلا دوست نداره در مورد آینده ۹۱۱ حرفی بزنه به خاطر همین تو هیچکدوم از سایت ها بهش اشاره نکردن ولی جانشین ۹۱۸ که چند ماه پیش به نام کانسپت میشن x رونمایی شد حداقل ۱۷۰۰ اسب قدرت و ۳۰۰۰ نیوتون متر گشتاور داره ، حتی تصور این اعداد هم مو های تنم رو سیخ میکنه دیگه چه برسه کسی تو واقعیت بخواد اینها رو تجربه کنه هر چند پورشه باید سریع باشه
Anti tesla
۵ بهمن ۱۴۰۲بی زحمت بزن دضلا کبیر و جرر بده و اعصاب ما رو راحت کن 🤣🤣
سوشیانت
۵ بهمن ۱۴۰۲فعلا که تسلا پورشه رو جر داده
Khashayar
۵ بهمن ۱۴۰۲دوست عزیز تسلا در حال نابودی کامله میتونی بری ارزش سهامشو نگاه کنی که الان حدودا 180 دلار شده و به زودی به زیر 100 دلار و حتی 50 دلار میرسه. این پایان یک جنجال رسانه ایه.
فرشاد
۶ بهمن ۱۴۰۲سوشیانت یه کام دیه بگیری خودت تنهایی پیروز جنگ جهانی سومی
ارین صاحب جمعی
۶ بهمن ۱۴۰۲کار تو از پیام داشتن برآت گذشته باید بهت نامه بزنن
OM.01
۵ بهمن ۱۴۰۲خب اول از همه باید بگم نسخه توربو شخصی سازی شدش که من شخصی سازی کردم و بیشتر آپشن هارو تیک زدم قیمتش به 140 هزار دلار رسید…
و دوم باید چندتا نکته پیرامون این ماشین بگم که پدال اشاره نکرده
1= تقسیم وزن این خودرو 48/52 هست که نوید هندلینگ احتمال عالی از یه خودروی کراس اوور برقی میده
2= چرخ های عقب 5 درجه چرخش دارن هنگام پیچیدن و دایره چرخش 11.1 متر هست
3= این خودرو تا 2000 کیلوگرم رو میتونه یدک بشه
نکته عجیب اینکه گیربکس تک سرعته داره و مثل تایکان 2 سرعته نیست که هنوز پورشه علتش رو نگفته. برای خودم سواله
تو تایکان من همه چیزش رو حتی قیمتش رو دوست داشتم و تنها چیزی که رو مخ بود میزان پیمایش بود!
تو ماکان برقی همه چی رو دوست دارم. همه چیش بنظرم خوبه به غیر از قیمتش! با توجه اندازه و کلاسی که داره بنظرم یکمی بالا هست
ارسلان
۵ بهمن ۱۴۰۲اینا اومدند برندهای جدید رعشه ای شدند!!
تسلا ۱۱ درصد ریزش داشت سهامش 🤣
Silent
۵ بهمن ۱۴۰۲می دونستی با همون 11 درصد سهام TESLA می شه 90% کل سبد سهام پورشه رو خرید کرد!!! 😂
………………..
عالمی داره ندونستن
ارسلان
۵ بهمن ۱۴۰۲حاجی حالت خوب نیست…وین فست ارزشش از تویوتا یه مدت بیشتر شد !!! 🤣 الان کجاست ؟! ارزش دارایی با ارزش سهام دوتاست داداچ……تسلا بخوات پورشه رو بخره ! خودش ام بکشه بهش نمیدند !! پورشه مگه الکی دولکیه مثل تسلا…تسلا باید با چینی ها رقابت کنه!!
شانس آورد که فقط برنامه خودرویی اپل افتاد برا ۲۰۲۸
Silent
۵ بهمن ۱۴۰۲فعلا که باقی برندها دارن توو زمین TESLA بازی می کنن!
اینه که مهمه توو مارکت
……………………….
بهترین کشتی گیرها هم بیان توو رینگ بوکس شانسی ندارن.
Soroush
۵ بهمن ۱۴۰۲مثل همیشه پورشه گل کاشت
واقعا جذاب شده و مثل اکثر خودرو های برقی دیگه بی روح نیست
محمد
۵ بهمن ۱۴۰۲خیلی عالی شده ، هم قیمت معقولی نداره هم مشخصات فنی و ظاهر خوب ، با وجود شرکت هوایی مثل پورشه عصر برقی ها کسل کننده نخواهد بود
sinasvj
۵ بهمن ۱۴۰۲ناموسا چه زشته
𝐀𝐥𝐢
۶ بهمن ۱۴۰۲من خودم زیاد ظاهرشو نمیپسندم اون زیبایی که ماکان های تو ایران دارن رو نداره خیلی زخمت اما انصافا داشبورد خیلی زیبایی داره
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۲من به شخصه از چراغ های ساده خوشم میاد. مثل کادیلاک اسکالید و همین پورشه ماکان
علی جردن
۶ بهمن ۱۴۰۲ماکان الکتریکی شده کاین بنزینی
تایکان کراس شده ماکان بنزینی
فهمیدی چی شد ؟
فهمیدی چی گفتم ؟
۶ بهمن ۱۴۰۲نه
سپهر
۶ بهمن ۱۴۰۲طراحیش فوق العادست
ممد سوناتا
۶ بهمن ۱۴۰۲باعرض معذرت به پورشه فنا
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Renault_5_Prototype_IAA_2021_1X7A0272.jpg
شباهت انکار شدنی نیست 😸
18:45
۶ بهمن ۱۴۰۲از ماکان هیچوقت خوشم نمی اومد، ولی این مدل برقی بدجوری منو سورپرایز کرده! بخصوص با کابین عالیش…
رامتین
۶ بهمن ۱۴۰۲به شخصه ناراحت شدم نسخه بنزینی کلا حذف شد. سلیقه شخصی من هم میگه طراحی این خودرو جالب نیست. عشق فقط همون 911.