نسل سوم پورشه پانامرا با کابین کاملاً جدید، ۶۸۰ اسب بخار قدرت و قیمت پایهٔ ۱۰۱ هزار دلار عرضه خواهد شد.
پورشه سرانجام نسل سوم سدان پانامرا را با تغییرات متعددی مثل ظاهر جدید، پیشرانههای قویتر و بهبود هندلینگ معرفی کرده است. تقاضای بالا برای نسخههای هیبریدی پانامرا باعث شده پورشه این نسخهها را در نسل جدید بیشتر کند و حالا مجموعاً چهار مدل E-Hybrid در خانوادهٔ پانامرا وجود دارد. این مدلها همگی نسبت به نسل قبلی قویتر و کممصرفتر شده و برد تمام الکتریکی بیشتری دارند. متأسفانه پورشه فعلاً فقط مشخصات یکی از این چهار نسخهٔ هیبریدی را منتشر کرده و سه مدل دیگر بعداً معرفی خواهند شد.
این نسخه که پانامرا توربو E-hybrid نام دارد، از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با توربوشارژرهای اصلاحشده به همراه یک موتور الکتریکی یکپارچه در گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ بروز شده و پکیج باطری بزرگتر ۲۵.۹ کیلووات ساعتی استفاده میکند. به گفتهٔ پورشه، استفاده از یک محفظه برای گیربکس و موتور الکتریکی، کاهش وزن ۵ کیلوگرمی را به دنبال داشته و راندمان حرارتی را هم افزایش داده که امکان تولید قدرت بیشتری توسط موتور الکتریکی برابر با ۱۹۰ اسب بخار را فراهم کرده است.
درنتیجه، مجموع خروجی قوای محرکه حالا به ۶۸۰ اسب بخار رسیده است که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در تنها ۳ ثانیه و دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را ممکن میسازد. البته در آینده مطمئناً نسخهٔ هیبریدی قویتر پانامرا توربو S E-Hybrid هم ارائه خواهد شد که انتظار میرود مثل کاین 740 اسب بخار قدرت داشته باشد. دو مدل E-Hybrid ضعیفتر با قیمت ارزانتر هم این جمع را تکمیل خواهند کرد.
نسخههای تمام بنزینی هم شامل پانامرا پایه و پانامرا ۴ (محرک عقب و چهارچرخ محرک) میشود که از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توربو استفاده میکنند. این موتور با بهبود فشار بوست، تزریق سوخت و زمانبندی جرقهزنی شمعها، ۳۵۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که نشان از افزایش ۲۳ اسب بخاری و ۵۰ نیوتن متری دارد. به لطف این افزایش نیرو، پانامرا حالا سریعتر شده است بهگونهای که نسخهٔ محرک عقب ظرف ۵ ثانیه و نسخهٔ چهارچرخ محرک در ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند.
یکی از ویژگیهای قابلتوجه نسل جدید پانامرا، سیستم تعلیق بادی دو محفظهای و دو سوپاپی با مدیریت تعلیق فعال پورشه است که بهصورت استاندارد ارائه میشود. برای راحتی بیشتر، در این سیستم کنترل فشردهسازی و برگشت کمکفنر از هم جدا شده است. علاوه بر این، پورشه سیستم کنترل سواری فعال را هم برای نسخههای هیبریدی بهصورت سفارشی ارائه میکند که بادیرول و تمام حرکات بدنهٔ خودرو را کنترل خواهد کرد. این سیستم باعث میشود خودرو در پیچها مثل موتورسیکلت خم شود. همچنین سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم سفارشی خواهد بود.
نسل سوم پانامرا در ظاهر بسیار شبیه نسل قبلی است ولی تغییراتی در آن قابلمشاهده خواهد بود. در این ماشین چراغهای جلوی LED ماتریکس بهصورت استاندارد ارائه میشود و یک ورودی هوای اضافی هم در بالای جا پلاک برای خنک کردن قوای محرکه تعبیه شده است. پانامرا توربو E-Hybrid هم با دماغهٔ منحصربهفرد، دیفیوزر عقب، سر اگزوزهای برنزی و رنگ خاص توربونایت در طرفین ورودیهای هوای جلو، دور پنجرهها و نشان توربو در عقب از دیگر نسخهها متمایز میشود.
در داخل نسل جدید پانامرا شاهد کنسول مرکزی جدیدی هستیم که مثل تایکان، شیفتر گیربکس را به روی داشبورد در سمت راست فرمان منتقل کرده است. علاوه بر این، یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی هم برای سرنشین جلو قابل سفارش خواهد بود که امکان تماشای اطلاعات پرفورمنس خودرو، تغییر تنظیمات سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و پخش ویدئو را فراهم میکند.
هماکنون امکان سفارش نسل جدید پورشه پانامرا وجود دارد و در بهار ۲۰۲۴ به نمایندگیهای فروش خواهد رسید. قیمت پایهٔ این سدان لوکس آلمانی از ۱۰۱,۵۵۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای پانامرا ۴ برابر با ۱۰۸,۵۵۰ دلار خواهد بود. پانامرای جدید مثل قبل در کارخانهٔ لایپزیگ تولید میشود.
Rerace777
۳ آذر ۱۴۰۲چقدر قشنگه
net
۴ آذر ۱۴۰۲چراغ عقب وسطش متصل نبود و جدا از هم بود قشنگتر میشد.این مدل چراغ جلو قدیمی شده اگر از چراغ جدید باریک استفاده میکرد قشنگتر میشد. زه سفید اطراف شیشه دربها خوبه اگر در قسمت بالای درب باک بنزین پهن نشده بود قشنگتر میشد.لوله اگزوز دایره ای خوبه اگر به جای ۴ اگزوز ۲ اگزوز در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد.ساعت انالوگ روی داشبورد ماشین های پورشه بد هست و در ماشین اسپرت ساعت انالوگ استفاده نمیشه و بد هست
عرفان
۴ آذر ۱۴۰۲بابا ماشین ساز هر موقع خودت ماشین ساختی آنقدر حرف بزن کلی عدد و ارقام میخواد تا ماشین طراحی بشه مگه الکیه
کاوه
۴ آذر ۱۴۰۲باز که تو رفتی بالای منبر.مرد حسابی تو جوری میشینی در مورد تمام ماشین های دنیا نظر میدی که فلانی بد هست بهمانی بد هست ادم خنده اش میگیره.مداد و کاغذ بدن بهت بگن یه ماشین بکش حاضرم قسم بخورم عین بچه های مهد کودک یه مستطیل میکشی با دو تا دایره پایین اش بعد میای فاز میگیری که انگار خود انزو فراری بزرگی از قبر در اومدی و شروع میکنی از شاهکارهای هنری مهندسی ایراد گرفتن!!!!!ادم خنده اش میگیره از این حجم اعتماد به نفس.اخه کسی از این ماشینها ایراد میگیره که یه چیزی باز اش باشه نه شما رفیق.
زیزیگولو
۴ آذر ۱۴۰۲یکی از جالب ترین نکاتی که امسال توجه همه هوادارای پورشه رو به نسل جدید پانامرا جلب کرده این هستش که کمپانی پورشه سنت شکنی کرده و موتور پانامرای جدید بجای اینکه وسط یا عقب ماشین باشه جلوی اون قرار گرفته
کاوه
۴ آذر ۱۴۰۲جان؟؟؟؟؟پانامرا یه سدان معمولیه کدوم نسل پانامرا موتور عقب یا وسط بوده که این نسل اش عوض شده باشه؟؟؟؟؟؟کلا پانامرا همیشه و همه نسل هاش موتور جلو بوده رفیق شما انگار قاطی کردی با ۹۱۱
مهردادکمال
۱۵ آذر ۱۴۰۲😳😑 این حرف از شما با این سابقه بعیده
علی جردن
۳ آذر ۱۴۰۲هیچ کابینی تا به حال به اندازه ی کابین پانامرا نسل اول زیبا طراحی نشده حتی پورشه هم نتونسته دوباره مانند اون کابین شاهکار طراحی کنه
کابین نسل اول پانامرا از کل تولیدات رولزرویس و بنتلی می باخ و آلپینا و بقیه لوکسوری ها شیک تر و خواستنی تر باور ندارید برید تو نمایشگاهای ایران از نزدیک ببینید متوجه می شید چی می گم
Behnam1012
۳ آذر ۱۴۰۲خب رفتیم پانامرا رو تو نمایشگاه های ایران دیدم
“تولیدات رولزرویس و بنتلی می باخ و آلپینا و بقیه لوکسوری ها” رو کجا بریم ببینیم ؟
Dark Knight
۳ آذر ۱۴۰۲اتفاقا کمپانی ها هر چقدر که زمان میگذره به خاطر شدید تر شدن رقابت سعی میکنند محصولات با کیفیت تری نسبت به قبل تولید کنند ! وقتی پانامرا های جدید رو از نزدیک ندیدی اظهار نظر نکن !
سعید
۳ آذر ۱۴۰۲لوکسوری! 😁
وقتی کلاغ میخواست راه رفتن کبک رو یاد بگیره، راه رفتن خودش یادش رفت.
علی جردن
۳ آذر ۱۴۰۲سعید کلا ۱۷ کامت دادی ۱۶ تاش ریپلای زدی روم فقط گیر دادی بهم
بهرام
۳ آذر ۱۴۰۲درستش لوکسوریه. علی درست میگه
Amard
۳ آذر ۱۴۰۲واقعا زیباست حد نهایی یه آلمانی لوکس
Arshia m3csl
۳ آذر ۱۴۰۲چقدر زیبا و جذاب شده پورشه پانامرا نسل جدید😍👌🏽 واقعا اسپرتی و خفن شده فکر کردم تیونینگ کردن پانامرا رو واقعا پورشه دیوید بکهام ماشین هاست همه رنگی بهش میاد و همیشه خوشتیپه
.Amir.
۳ آذر ۱۴۰۲چرا جلو پنجره ش شبیه gtr شده
فرشاد
۳ آذر ۱۴۰۲عحب رخی داره
𝐀𝐥𝐢
۳ آذر ۱۴۰۲ظاهرش نسبت به قبل تهاجمی تر شده. عالیه
Kktos
۳ آذر ۱۴۰۲با اینکه خیلی طرفدارشن اما کلا از پانامرا خوشم نمیاد
به نظرم کسی هفت میلیارد بده بابت پانامرا۲۰۱۱بره بنزcla 2016بگیره بهتره
OM.01
۳ آذر ۱۴۰۲سیستم تعلیق اکتیو راید رو کلیپش رو در نسخه پروتوتایپ پانامرا تو یوتویب دیدم یک ساعت پیش
https://m.youtube.com/watch?v=DWw6BVSv8Xw&pp=ygUUTmV3IHBvcnNjaGUgcGFuYW1lcmE%3D
با توجه به این ویدئو مهم نیست چرخ جلو یا عقب فکر کنم هر کدوم رو برداریم راحت روی 3 چرخ بتونه راه بره… شبیه سوپر اسپرت byd U9 قابلیت رقص هم داره😁
اما در خصوص خود ماشین باید بگم خود پورشه میگه نسل سوم ولی به شخصه قانع نمیتونم بشم که این نسل سوم پانامرا هست. انگار فیس لیفت هست. اما در کل خوب شده👍
phonix
۳ آذر ۱۴۰۲اصلاحات جزئی شاسی رو داشته خیلی بهش دست نزده نیازی هم نبوده
همون فنربندی و تعلیق خودش کلی دست کاری نیاز داره
از سنت حسنه عدم دست زدن به ترکیب برنده هم سال هاست که استفاده میکنن
parhamiof
۳ آذر ۱۴۰۲چراغای جلوش یه جوریه شبیه حشره شده
phonix
۳ آذر ۱۴۰۲نمیدونم چراغ ها کوچیک شدن یا این تکنولوزی جدید کریستالاش بزرگ ترن در کل مثل نسل قبل نیست به نظرم اون قشنگ تر بود ظریف تر بود
amir-mr
۳ آذر ۱۴۰۲پورشه جادو میکنه وگرنه نمیشه انقدر این فوق العاده باشه👑
Dark Knight
۳ آذر ۱۴۰۲چرا همه پورشه ها دارن شبیه تایکان میشن ! علتش غیر از اینه که پورشه میخواد تا ۲۰۳۰ فقط ماشین برقی بسازه ؟ پس بهتره امید به سوخت های مصنوعی نداشته باشید چون اینطور که معلومه فولکس به فرزندانش همچین اجازه ای نمیده حالا چه میخواد اشکودا باشه چه لامبورگینی
SE812
۳ آذر ۱۴۰۲اول دیدم گفتم کپیه چینیه
ولی خدایی بیرونش از نسل اولشم زشتتره
18:45
۳ آذر ۱۴۰۲تو مهندسی عالی نسل جدیدش هیچ شکی نیست، ولی واقعا نسل 3 باید یه دگرگونی اساسی تر تو طراحی داشت آخه ناسلامتی هم تو کلاس ب ام و سری 8 و هم تو کلاس ب ام و سری 7 رقابت میکنه و این 911 نیست که هی به اصالت طراحی تو هر نسل صددرصد پایبند باشه کمپانی پورشه…😐😐
Enzo Ferrari 2008
۳ آذر ۱۴۰۲چرا چراغ هاش تیز کردن
Soroush
۳ آذر ۱۴۰۲خیلی خوب شده🤩
sina
۳ آذر ۱۴۰۲باح باح
رنگشو
HR3
۳ آذر ۱۴۰۲https://www.netcarshow.com/porsche/2024-panamera/1600×1200/wallpaper_01.htm
فقط این عکسش
amir-mr
۴ آذر ۱۴۰۲WOW
Ehsan
۳ آذر ۱۴۰۲خیلی زیبا
حساب شده
با ابهت
با متانت آلمانی طور که با گذشت زمان دلنشین و جذاب باقی بمونه
بدون جنگولگ بازی های ترند شده روز و اعمال سلیقه بی محتوای مشتریان چینی
چه در طراحی داخلی عالی و حساب شده
و چه در طراحی خارجی
کیف میکنی
هموم چیزی که باید باشه
“یه ماشین آلمانی ” با همه اصولی که ازش انتظار میره
(بر خلاف اون دوتا بزرگوار هموطنش)
فنی هم که دیگه…آخرت صنعت
Hadi
۴ آذر ۱۴۰۲کلمه بی نقص اگه ماشین بود 👌🏼
پورشه واقعا جادوی مهندسی آلمانی رو داره و تو این ماشین استفاده کرده از هیچ چیزیش نمیشه ایرادی گرفت واقعا شاهکاره زیبا قدرتمند پرقدرت و پرستیژ…
رنگ مشکیش بی نظیره مدل توربو S E_Hybrid که خودش سوپر اسپرت با ۷۴۰ اسب قدرت در یک کلام محشره 👌🏼
امیررضا
۴ آذر ۱۴۰۲من عاشق پانامرا هستم ولی نمیدونم چرا احساس میکنم اونطوری که باید به این تمساح خوش خط و خال پرداخته نمیشه. مثل اینکه همیشه تو سایه 911 و کاین میمونه. خیلی خیلی بیشتر از اینا باید دوستش داشت و ازش تعریف کرد و تیتر زد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آذر ۱۴۰۲من حس میکنم، امروزه فروش خودروهای سدان یا کوپه 4در با قیمت 100 هزار دلار خیلی مشکل شده
مرسدس و بیامو تا حدودی استثنا هستند اما برای دیگر برندها، خریدار ترجیح میده با بودجه 100 هزار دلار، یا شاسی بلند لوکس بخره یا کوپه2در اسپرت مثل 911
net
۴ آذر ۱۴۰۲اقای اشتری نویسنده نوشته سدان پانامرا ولی نمیشه به پانامرا گفت سدان چون صندوق عقب نداره و به نظرم دسته اسپرت کوپه ۴ در که شما گفتید درست تر هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آذر ۱۴۰۲زیاد دیدم در منابع خارجی، برای پانامرا و تایکان از واژه سدان هم استفاده شده
Amirmohammad
۴ آذر ۱۴۰۲بهترین طراحی داخل و خارج
رامتین
۴ آذر ۱۴۰۲به به. عشقه این خودرو
البته که پورش همواره بهترین بوده
کامبیز
۴ آذر ۱۴۰۲خوشکل و نازه ولی وقتی فراری نباشه
BMW
۴ آذر ۱۴۰۲واقعا زیبا شده😍