پورشه ۹۱۱ کاررا GTS مدل ۲۰۲۵ از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری توربوشارژ هیبریدی استفاده میکند و با قیمت پایهٔ ۱۶۷ هزار دلار عرضه خواهد شد.
پورشه پس از گذشت نزدیک شش سال از عمر ۹۱۱ نسل ۹۹۲، نسخهٔ بروز شدهٔ آن را با کد ۹۹۲.۲ معرفی کرده است. مهمترین خبر در این بهروزرسانی، ارائهٔ کاررا GTS جدید با پیشرانهٔ هیبریدی است. کاررا GTS قبلاً صرفاً نسخهای قویتر از کاررا S بود و از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با قدرت بیشتر استفاده میکرد اما حالا GTS حالا به نسخهای هیبریدی تبدیل شده است که بجای موتور ۳ لیتری از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری تخت جدید بهره میبرد.
این پیشرانه بهتنهایی ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۵ اسب بخار از GTS قبلی بیشتر است. به دلیل وجود سیستم هیبریدی، پورشه در این موتور بجای سیستم توئین توربو، فقط از یک توربوشارژر استفاده کرده است. البته این توربوشارژر فاقد وستگیت بوده و از نیروی کمکی برقی بهره میبرد. این یعنی توربوشارژر همچنان به شکل سنتی با گاز اگزوز کار میکند اما یک موتور ۱۵ اسب بخاری روی شفت بین کمپرسور و توربین نصب شده است که برای پاسخگویی فوری، توربو را خیلی سریعتر به دورهای بالا میرساند و تأخیر توربو را به حداقل میرساند. این موتور الکتریکی همچنین میتواند با استفاده از انرژی گازهای اگزوز، باطری سیستم هیبریدی را هم شارژ کند.
علاوه بر این، یک موتور الکتریکی با ۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور هم بین گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و پیشرانه نصب شده است. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری بسیار کوچک ۱.۹ کیلووات ساعتی ۴۰۰ ولتی تأمین میشود که زیر کاپوت جلو بجای باطری معمولی ۹۱۱ نصب شده است. بدین ترتیب، مجموع خروجی سیستم به ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور میرسد. این قوای محرکهٔ هیبریدی که T-Hybrid نام دارد، تنها ۴۷ کیلوگرم به وزن GTS اضافه کرده است. البته بخشی از این اضافهوزن هم به خاطر تجهیزات بیشتر مثل سیستم فرمان گیری چرخهای عقب است.
ازآنجاییکه موتور الکتریکی سیستم T-Hybrid در محفظهٔ گیربکس دوکلاچه نصب شده است، برای کاررا GTS هیبریدی گیربکس دستی قابل انتخاب نخواهد بود اما سال آینده برای دیگر نسخههای ۹۱۱ جدید همچنان گیربکس دستی ارائه خواهد شد. کاررا GTS هیبریدی در نسخهٔ محرک عقب ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت (صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۲.۹ ثانیه) میرسد که ۰.۴ ثانیه بهبود را نسبت به GTS قبلی نشان میدهد.
کاررا GTS علاوه بر برخورداری از قوای محرکهٔ هیبریدی، در جلو هم به فلاپهای آیرودینامیکی فعال جدیدی مجهز شده است که باعث بهبود خنککنندگی میشوند اما ضریب درگ را افزایش نمیدهند. سیستم اگزوز اسپرت بهصورت استاندارد، کمکفنرهای تطبیقی PASM، کاهش ۱۰ میلیمتری ارتفاع از زمین نسبت به کاررا، سیستم کنترل شاسی پویای پورشه با آنتیرولهای الکتروهیدرولیک جدیدی که از سیستم هیبریدی انرژی میگیرند و لاستیکهای پهنتر عقب روی رینگهای ۲۱ اینچی هم از دیگر ویژگیهای کاررا GTS جدید هستند. بااینحال، این خودرو از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی بیبهره است و برخلاف کوروت E-Ray نمیتواند حتی برای حرکتهای کوتاه فقط از موتور الکتریکی استفاده کند.
مدل پایهٔ ۹۱۱ کاررا نیز برای مدل ۲۰۲۵ به توربوشارژرها و اینترکولرهای GTS قبلی مجهز شده است که قدرت را با ۱۰ اسب بخار افزایش به ۳۹۵ اسب بخار رسانده اما گشتاور ۴۵۰ نیوتن متری بدون تغییر باقیمانده است. کاررا پایه همان بهروزرسانیهای ظاهری GTS را هم تجربه کرده اما دماغهٔ آن متفاوت بوده و از فلپهای خنککنندهٔ فعال بیبهره خواهد بود. برای مدل ۲۰۲۵ فقط همین دو نسخه مورد بهروزرسانی قرار گرفتهاند و نسخههای توربو، توربو S و GT3 فعلاً بدون تغییر عرضه میشوند. برای مدل ۲۰۲۵ از نسخهٔ کاررا S هم خبری نخواهد بود.
در داخل، بزرگترین تغییر ۹۱۱ مدل ۲۰۲۵ تجهیز به صفحه آمپر جدید و تمام دیجیتالی ۱۲.۶ اینچی است تا پورشه بالاخره از صفحه آمپر آنالوگ دست بکشد. بااینحال، در میانهٔ این صفحه آمپر دیجیتالی سرعتسنج مثل نمونهٔ آنالوگ به نمایش درمیآید. علاوه بر این، برخلاف گذشته حالا تمام نسخههای ۹۱۱ بهصورت استاندارد با دو صندلی ارائه میشوند اما صندلیهای عقب بدون هزینهٔ اضافی قابل سفارش خواهند بود.
پورشه فعلاً کاررا پایه را بهصورت محرک عقب در نسخههای کوپه و کابریولت عرضه میکند درحالیکه کاررا GTS در نسخههای کوپه و کابریولت بهصورت محرک عقب و چهارچرخ محرک و در نسخهٔ تارگا بهصورت چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود. ۹۱۱ مدل ۲۰۲۵ گرانتر از قبل شده است بهگونهای که قیمت کاررا پایه به ۱۲۲,۰۹۵ دلار رسیده که افزایش حدود ۶ هزار دلاری را نشان میدهد درحالیکه قیمت کاررا GTS با افزایش قابلتوجه ۱۴ هزار دلاری به ۱۶۶,۸۹۵ دلار رسیده است. فیسلیفت ۹۱۱ نسل ۹۹۲ پاییز پیش رو راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ خرداد ۱۴۰۳مبارک است
مازیار
۸ خرداد ۱۴۰۳آقای اشتری اون الکتروموتور ۱۵ اسبی بین کمپرسور و توربین اولین بار هست که بکار رفته یا قبلا هم بوده؟
امیر دهقان
۸ خرداد ۱۴۰۳در پورشه اولین باره که این سیستم ارائه میشه اما مرسدس قبلا از این ویژگی برای موتور ۴ سیلندر C63 و SL43 استفاده کرده
مازیار
۸ خرداد ۱۴۰۳سپاس آقای سردبیر
Dark Knight
۸ خرداد ۱۴۰۳هیبریدی کردن فقط برای کاهش مصرف بنزین نیست ! شرکت های سطح بالا مثل پورشه ، فراری یا لامبورگینی استفاده های خیلی بیشتری نسبت به بقیه شرکت ها ( شرکت های معمولی مثل تویوتا یا نیسان ) از موتور های برقی میبرن همین هیبریدی کردن باعث شده کررا gts جدید شتابش مثل ۹۱۱ توربو s نسل قبلی باشه در صورتی که هیچوقت مدل های معمولی پورشه مثل همیم کررا نمیتونستن مثل مدل های توربو باشن از نظر پیچیدگی فنی هم فکر نکنم مشکلی برای خریداران این ماشین باشه از اونجایی که اکثرا تو کشور های سطح بالایی زندگی میکنن که دسترسی به نمایندگی های پورشه با تکنسین های آموزش دیده فرق چندانی با رفتن به مک دونالد نداره ( انقدری که تو این کشور ها نمایندگی زیاد داره )
خاویار
۸ خرداد ۱۴۰۳ایشون آقای دهقان هستن و سردبیر آقای اشتری هستن
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۳@ دارک نایت
حتی تویوتا هم توی مدل های سکویا، تاندرا، تاکوما، هایلندر و گرند هایلندر به خاطر مصرف سوخت هیبریدی نکرده و به خاطر عملکرده.
R@min
۸ خرداد ۱۴۰۳ولی کاش هیچ وقت هیبرید نمیشد، دو لیتر مصرف کمتر ارزش این پیچیدگی نداره.
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۳آره هیبریدی نمیشد بد نبود ولی من از صفحه آمپر دیجیتالی خیلی خوشم نمیاد.
S66
۸ خرداد ۱۴۰۳بهش سیستم هیبرید با ۵۵ اسب و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور اضافه شده ، فرمان پذیری چرخای عقب هم اضافه شده و ۰.۴ ثانیه هم شتاب بهتری میزنه که واقعا عالیه و نشون از جهش بزرگی میده
با این وجود تنها ۴۷ کیلو بهش اضافه شده
این یعنی مهندسی
مهدی دهقانی
۸ خرداد ۱۴۰۳به نظر من نسخه بدون هیبریدی با وجود قدرت کم بهتر بودن
froG-driVer
۸ خرداد ۱۴۰۳چراااااا
B
۸ خرداد ۱۴۰۳دوستان صرفا با باطری و الکتورو موتور مشکل دارن اونم خصومت شخصی 😉
arvin44
۸ خرداد ۱۴۰۳خیلی زیباست ولی چرا اکثر پورشه ها از نظر ظاهری شبیه هم دارن میشن
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۳به نظرم به خاطر گرافیک چراغ های ماتریکسی پورشه این احساس ایجاد میشه.
Arshia m3csl
۸ خرداد ۱۴۰۳پورشه ۹۱۱ واقعا شاهکار و زیباست رولکس ماشین هاست ۹۱۱ اکثر مردم عاشقشن و براشون نماد ماشین رویایی و اسپرته
محمد
۸ خرداد ۱۴۰۳وقتی پورشه ماشینی که امضای کارخونش هست و تا آخرین لحظه میخواد وفادار به بنزین نگهش داره رو سه سال زودتر از برنامه قبلی هیبریدی میکنه یعنی برقی سازی کامل نزدیکه و خیلی از شرکت ها برای سازگاری با استاندارد یورو ۷ مجبورن خیلی از ماشین های بنزینی خالص رو متاسفانه از رده خارج کنن
Scuderia Ferrari
۸ خرداد ۱۴۰۳توربو S هیبریدی سریع و ترسناکه
نسخه های پیست محور GT3 و GT3 RS هیبریدی نباشن بهتره
ببینیم پورشه برای ۹۱۱ افسانه ای چه برنامه هایی داره ….
froG-driVer
۸ خرداد ۱۴۰۳۹۱۱ تنها ماشین اسپرتیه که اجق وجق بازی های اضافی رو گذاشته کنار.صاف و ساده و در عین حال جذاب و البته استاد چسبوندن چراغ عقب به هم!!از اولین نسل های همین طراحی رو داشته و رفته رفته فقط به روز تر و مدرن تر شده ولی اصالت خودش رو حفظ کرده.امیدوارم همینجوری که بوده و هست باقی بمونه و در آینده درگیر مسخره بازی های واگیر دار صنعت خودرو نشه👍🏻👍🏻
راستگو
۸ خرداد ۱۴۰۳خاصه ؛خاص میدونی؟
! i M α η δ υ α R
۸ خرداد ۱۴۰۳زشت ، از آل ویز ….
👎👎👎
Arshia m3csl
۸ خرداد ۱۴۰۳به مازراتی گرن توریسمو که صفر تا صد مدل جدیدش تازه به gt3 مدل ۲۰۱۵ رسیده و نصف پورشه کاستومایز نداره ببخشید
! i M α η δ υ α R
۸ خرداد ۱۴۰۳هر وقت مازراتی رو از نزدیک لمس کردی بعد بیا با هم صحبت کنیم …
برندی که بعد از 80 سال هنوز *** نداره طراحی اش رو عوض کنه ، *** نداره …
از دوران جنگ اول ، 911 همین شکلی بوده …
یه بنده خدایی ( به کنایه ) می گفت توی آلمان همه مردا یا هانس اند یا دیتر …
در مورد کاستومایز هم ، بیا پایین …
گرن توریسمو 2023 شتاب اش 3.5 ثانیه است که برای انسان های عاقل و بالغ کافیه …
باز هم اگه از پشت گوشی ، احساس میکنی این عدد زیاده باید بگم گرن توریسمو فولگوره شتاب 2.6 داره …
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۳@ ! i M α η δ υ α R
فکر نمیکردم به 911 بگی زشت، جالب بود برام.
فکر نمیکنم لزوما هر شرکتی دست به طراحی ماشینش نمیزنه *** نداره.
وقتی خیلی محبوب و عالیه براچی باید دست بزنه؟؟؟
همینجوری شکم خیاری بیاد دست ببره تو ترکیب برنده و خرابش کنه؟
A1
۹ خرداد ۱۴۰۳حتما واسه اینکه توی بازاره آمریکا مردم لمسشون خرابه بیشترین کاهش قیمت مال محصولاته مازراتیه
! i M α η δ υ α R
۹ خرداد ۱۴۰۳طاها جان …
پورشه هر شرکتی نیست …
از پورشه انتظار زیاده …
اول نباشه ، قطعا دوم هست …
آلمانی ها یه غرور توام با محافظه کاری از روی کله خری بر پایه ترس درونی دارند که فکر میکنند هر چی جواب داد و جا افتاد تا ابد باید حفظ بشه …
یواخیم لوو 11 سال با وجود همه انتقادات سرمربی تیم ملی آلمان نگه داشته شد و دیگه دیدن داره میراٍث ژرمن ها رو به خاک می ده ، علی رغم میل باطنی عوضش کردند …
یه ترس عجیب و موهومی از تغییر و شکست خوردن داره ژنتیک آلمانی که تا نابود نشه نمی فهمه وقت تغییر فرا رسیده …
گفتی ترکیب برنده ، برام جالب بود …
از قبل از تولد پدر بزرگ خدا بیامرز من 911 همین شکلیه …
پدر بزرگ من سال 92 به رحمت خدا رفت …
اما 911 تا سال 1492 هجری شمسی هم همین شکلی باقی خواهد ماند …
هیچ طرحی جاودانه نیست …
به نظرت چه زمانی وقت تغییر قیافه 911 فرا می رسه ؟؟؟
وقتی یه طرحی زشت و پیر و تکراری و کسل کننده شده چرا نباید عوض بشه ؟
چرا نباید گفت ؟؟؟
دم از حفظ اصالت ، حفظ اصالت زدن هم پوشش خوبیه برای پنهان کردن ترس پورشه و اینکه نوجوانان رو با هاش سرگرم کنند …
همه دنیا فهمیدند که پورشه می ترسه دست به ترکیب تکراری 911 بزنه اونم بعد 80 سال …
! i M α η δ υ α R
۹ خرداد ۱۴۰۳{{{{{{{{{{{{ A1
۹ خرداد ۱۴۰۳
سوابق: (232 دیدگاه) }}}}}}}}}}
بیشترین افت قیمت مال بیمر سری 7 و بنز اس کلاسه …
نمکدون هم از جیبت در بیار و بیا پایین …
بدو بیا پایین …
JaMsHiD
۸ خرداد ۱۴۰۳خب وست گیت نداره مقدار گاز خروجی رو با چی تنظیم میکنه؟ دود بیشتر از میزان نیاز توربو باشه توربو بوستش میره بالاتر از بوست تعیین شده ! برای توربو اصلا خوب نیست بیش از توانی که میتونه تحمل کنه بره زیر فشار
فکر کنم با همون موتور الکتریکی که روی شفت توربین و کمپرسور هست محدود میکنه
کسایی که میدونن کجا هستن . واقعا سوال شده برام
حامد
۸ خرداد ۱۴۰۳خودرویی قدرتمند زیبا جذاب و دلنشین است و در مدت طولانی هم خسته کننده نیست.
𝐀𝐥𝐢
۸ خرداد ۱۴۰۳بسیار عالی
amir-mr
۸ خرداد ۱۴۰۳پورشه مثل همیشه عالی
میراث پورشه مهندسی ناب آلمانی 💯
PegaSus
۸ خرداد ۱۴۰۳داداش پورشه فقط اون پورشه تو پروفایلت 💀
amir-mr
۸ خرداد ۱۴۰۳اون که دیگه مثلش نمیاد🔥💯
محمد MPGH
۸ خرداد ۱۴۰۳زیبایی این ۹۱۱ های جدید به مدل های قدیمی نمی رسه بنظرم اون خشن تر بودن هن تو صدا هم تو قیافه جلو مخصوصا چراقا
ولی تو مدل ۲۰۲۵ از پره های جلوپنجره خوشم میاد با حاله 👍
زیزیگولو
۸ خرداد ۱۴۰۳ماشینایی که به آدم انرژی میدن ……… لذت رانندگی با پورشه ۹۱۱ 👌👌 خصوصاً اگر گیربکس دستیم باشه 👍👍
ar-ma-n
۸ خرداد ۱۴۰۳تنها مدلی که هنوز داشبورد اسپرت نگر داشته و بروز کرده نه اینک یک مانیتور بزار البته تو مدل 911 دیدم تو ماکان جدید کمی عوض شده .
ولی جالب بود برام اینک آنقدر تمیز و دقیق خوب سیستم مکانیکی با تکنولوژی روز ادغام کنی و دقیق به دقیق واس هر کار یک موتور و یک قلب تپنده مخصوص بزاری .
واقعا تشویق و افتخاره داره و پورشه همیشه به متفاوت بودن با بقیه معروف بوده و هنوزم هست .
( بهترین همون جای که یک موتور 15 اسب برای توربو )
و( حتا اون موتور 55اسب بین گیربکس و و سیستم دو کلاچه و موتور )
واقعا حرکت هوشمندانه زده و فوقالعاده ریز کاری و فکر شده رو این موضوع مشخص ولی برام جالب که آیا خودرو دیگر یا برند دیگر اینک کار کرده و یا پورشه اولین مدلش که از این تکنولوژی بکار برده؟؟؟
مهردادکمال
۸ خرداد ۱۴۰۳معجون دلچسبی از سنت تکنولوژی بسیار سطح بالا و پرفورمنس
به شدت منتظر gt2rs هستیم
رامتین
۸ خرداد ۱۴۰۳بسیار عالی. بنظر میرسه سیستمهای هیبریدی ترند این روزهاست.
S
۸ خرداد ۱۴۰۳Amg gt 63 جدید خیلی از لحاظ عملکرد از این بهتره هم قدرتش از این بیشتره هم شتابش 2.7 هستش که از این بیشتره … در کل به نظر من amg gt جدید عملکرد بهتری داره نسبت به 911 جدید
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۳واقعا از حق نگذریم ماشین خوشگلیه.
یکی از ماشین های شایسته برای لقب خوشگل و زیبا.
از این بعد دوست دارم این دو کلمه رو دقیق و به جا به کار ببرم.
علی
۹ خرداد ۱۴۰۳پورشه وسوسه انگیز هست لامصب ماشین ۱۶۰ هزار دلاری عملکرد ملیون دلاری
علی
۹ خرداد ۱۴۰۳هندلینگ تکرار نشدنی .فرمان پذیری شگفت انگیز. شتاب عالی .دقت مثال زدنی یه ماشین آنالوگ داریم که لذت خالص در رانندگی داره
R
۹ خرداد ۱۴۰۳بیرون زشت داخل زیبا و لاکچری