پورشه

معرفی پورشه 911 کاررا T مدل 2025 با قدرت بیشتر و گیربکس دستی

پورشه ۹۱۱ کاررا T جدید فقط با گیربکس شش سرعتهٔ دستی و کمی قدرت بیشتر با قیمت پایهٔ ۱۳۴ هزار دلاری راهی بازار خواهد شد.

پس‌ازاینکه چند ماه پیش فیس‌لیفت پورشه ۹۱۱ با کد ۹۹۲.۲ در نسخه‌های کاررا و کاررا GTS معرفی شد، حالا نوبت به معرفی کاررا T رسیده است. این نسخه که برای علاقه‌مندان به رانندگی طراحی شده، با ویژگی‌هایی مثل وزن سبک‌تر و گیربکس دستی، رانندگی درگیرکننده‌تری را فراهم می‌کند. درحالی‌که قبلاً برای کاررا T گیربکس دوکلاچه هم قابل انتخاب بود ولی نسخهٔ جدید فقط با یک گیربکس دستی عرضه می‌شود. همچنین پورشه حالا گیربکس هفت سرعتهٔ دستی قبلی را کنار گذاشته و یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی را جایگزین آن کرده است. برای این گیربکس هم دسته‌دندهٔ توپ گردویی در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، حالا برای اولین بار کاررا T در نسخهٔ کانورتیبل هم تولید خواهد شد که برخلاف کوپه، به‌صورت استاندارد به صندلی‌های عقب مجهز خواهد بود. این پورشه ۹۱۱ از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی کاررا پایه استفاده می‌کند که با ۳۹۵ اسب بخار قدرت، کمی نسبت به نسخهٔ قبلی با ۳۸۵ اسب بخار قدرت قوی‌تر شده ولی گشتاور تغییری نکرده و همچنان ۴۵۰ نیوتن متر است. کاررا T در نسخهٔ کوپه ظرف ۴.۳ ثانیه و در نسخهٔ کانورتیبل در ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن‌ها به ترتیب ۲۹۵ و ۲۹۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

هرچند این خودرو سبک‌ترین نسخهٔ کاررا محسوب می‌شود ولی نسبت به نسخهٔ قبلی کمی سنگین‌تر شده است. کاررا T جدید حالا ۱۵۰۴ کیلوگرم وزن دارد که افزایشی ۲۸ کیلوگرمی را نسبت به قبل نشان می‌دهد. البته این نسخه همچنان با شیشه‌های نازک‌تر، عایق‌های صوتی کمتر و فقط دو صندلی جلو عرضه می‌شود و صندلی‌های عقب بدون هزینه قابل سفارش خواهند بود. یکی از دلایل افزایش وزن کاررا T جدید، تجهیز به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب است. این نسخه همچنین به‌صورت استاندارد از سیستم کنترل گشتاور بُرداری پورشه، پکیج اسپرت کرونو و سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه هم بهره می‌برد.

ویژگی‌های ظاهری کاررا T مدل ۲۰۲۵ که آن را از دیگر برادرانش متمایز می‌کند شامل اسپویلر جلوی برگرفته از کاررا GTS، برچسب‌های جانبی، تریم خاکستری متالیک و سیستم اگزوز اسپرت مشکی‌رنگ می‌شود. رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب هم حالا به‌صورت دورنگ ارائه می‌شوند. درحالی‌که روی لچکی‌های عقب هم نشان گیربکس دستی نقش بسته است. علاوه بر این، برای کاررا T یک پکیج ویژه هم قابل سفارش خواهد بود که ‌تریم آبی را در داخل و بیرون به همراه دارد. این شامل برچسب روی درها، نوار روی کاپوت، رینگ‌ها، دوخت داخلی، کمربندهای ایمنی و نوار تزئینی روی داشبورد می‌شود.

پورشه ۹۱۱ کاررا T مدل ۲۰۲۵ هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۱۳۴ هزار دلار برای نسخهٔ کوپه و ۱۴۷,۳۰۰ دلار برای نسخهٔ کابریولت قابل سفارش است. این اعداد افزایش ۱۴ هزار دلاری را نسبت به کاررا پایه کوپه نشان می‌دهند. همچنین نسخهٔ قبلی کاررا T هم قیمت پایهٔ ۱۱۶,۶۰۰ دلاری داشت. این پورشهٔ جدید در تابستان آینده راهی نمایندگی‌های فروش در آمریکا خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. A

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    هیچوقت پیر نمی‌شه

    موافقم 47
    مخالفم 4
    1. net

      ۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3698 ديدگاه)

      رینگ خاکستری پورشه ابی روباز قشنگتر از رینگ پورشه سفید هست . ماشین های اسپرت کوپه مدل روبازش که صندوق عقب کشیده میشه قشنگتره تا مدل سقف ثابتش . زیباترین ماشین اسپرت کوپه روباز جهان بی ام و سری ۸ هست

      موافقم 2
      مخالفم 15
    2. علی Shelby

      ۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (693 ديدگاه)

      دقیقاً
      اون قدیمیاشم (1963) هنوز جدید و جذابن
      اینم مثل همه نسل هاش جذابه
      کاین هم نسل اولش (955) 2002 تا 2006 هنوز ماشین های خوبین و انگار قدیمی نمیشن
      نمی‌دونم پورشه چیکار میکنه ماشیناش قدیمی نمیشن

      موافقم 9
      مخالفم 2
    3. MehdiTurbo

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2454 ديدگاه)

      این عشققق
      گیربکس دستی 😍😍

  2. amirkhanzadeh

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1029 ديدگاه)

    همین که با گیربکس دستی ارائه میشه عالیه

    حساب کن ماشین اسپرت می خری برای پورشه اونم با دنده دستی
    چه حالی می کنه طرف
    جون میده ببریش تو مسیره های کوهستانی اسکاتلند حسابی دنده عوض کنی

    موافقم 34
    مخالفم 10
  3. Moein

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (927 ديدگاه)

    عجب جیگریه 😍
    چه لذتی ببره راننده وقتی دنده عوض می‌کنه

    موافقم 19
    مخالفم 4
  4. Ali

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (175 ديدگاه)

    گرون قیمت و دوست داشتنیه بهرحال

    موافقم 5
    مخالفم 4
  5. 🇰🇷

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (280 ديدگاه)

    نهایت لذت رانندگی رو با این میشه تجربه کرد
    اوج اصالت و تاریخچه ، پرفورمنس و مهندسی ، گیربکس دستی و هوای آزاد … مبارک صاحبش
    پورشه و فراری ،‌ پرچمداران اروپا
    از تاریخچه و افتخارات این دو عزیز هرچی آدم بگه بازم کمه

    موافقم 15
    مخالفم 4
  6. hosen

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (949 ديدگاه)

    اخ اخ اون گیربکس دستی لذت رانندگیش رو دوبرابر میکنه

    موافقم 12
    مخالفم 3
  7. علی جردن

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2177 ديدگاه)

    اصالت

    موافقم 13
    مخالفم 3
  8. جرمی کلارکسون

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1067 ديدگاه)

    لذت گیربکس دستی با اسطوره خودرو های اسپرت 🔥💯👑

    موافقم 15
    مخالفم 4
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1730 ديدگاه)

    چقدر سفید بهش اومده

    موافقم 9
    مخالفم 3
  10. راستگو

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (182 ديدگاه)

    پورشه قشنگ میدونه قراره چیو به کی تو کجا بفروشه

    موافقم 10
    مخالفم 3
  11. Kiarash

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    اصالت و زیبایی و قدرت و مهم تر از همه گیربکس دستیش وای و مهندسی آلمانیش 👏🇩🇪👌💯🤤😎

    موافقم 9
    مخالفم 2
  12. Taha Ayoobi

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (5780 ديدگاه)

    ای کاش پورشه چراق های عقب پیوسته نمیکرد

    موافقم 5
    مخالفم 12
    1. C4

      ۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (67 ديدگاه)

      تنها خودروییه که با چراغ پیوسته هم زیباست

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (5780 ديدگاه)

        تنها نه ولی خب زیباست،
        آئودی آر‌اس7، چارجر و… با چراق پیوسته خوشگلن،
        ولی پورشه جدا بهتر بود.

        موافقم 7
        مخالفم 7
        1. Taha Ayoobi

          ۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (5780 ديدگاه)
    2. فیات مولتیپلا

      ۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (50 ديدگاه)

      دقیقا
      مثل کررا s های چند سال پیش دوتا مثلث تند می‌شد خیلی بهتر بود ولی بازم بدک نیست
      ولی پف جلوش کمتر شده

      موافقم 2
      مخالفم 2
  13. رامتین

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3337 ديدگاه)

    واقعا عالی. هیچوقت تکراری نمیشه

    موافقم 7
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا