پورشه ۹۱۱ کاررا T جدید فقط با گیربکس شش سرعتهٔ دستی و کمی قدرت بیشتر با قیمت پایهٔ ۱۳۴ هزار دلاری راهی بازار خواهد شد.
پسازاینکه چند ماه پیش فیسلیفت پورشه ۹۱۱ با کد ۹۹۲.۲ در نسخههای کاررا و کاررا GTS معرفی شد، حالا نوبت به معرفی کاررا T رسیده است. این نسخه که برای علاقهمندان به رانندگی طراحی شده، با ویژگیهایی مثل وزن سبکتر و گیربکس دستی، رانندگی درگیرکنندهتری را فراهم میکند. درحالیکه قبلاً برای کاررا T گیربکس دوکلاچه هم قابل انتخاب بود ولی نسخهٔ جدید فقط با یک گیربکس دستی عرضه میشود. همچنین پورشه حالا گیربکس هفت سرعتهٔ دستی قبلی را کنار گذاشته و یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی را جایگزین آن کرده است. برای این گیربکس هم دستهدندهٔ توپ گردویی در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این، حالا برای اولین بار کاررا T در نسخهٔ کانورتیبل هم تولید خواهد شد که برخلاف کوپه، بهصورت استاندارد به صندلیهای عقب مجهز خواهد بود. این پورشه ۹۱۱ از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی کاررا پایه استفاده میکند که با ۳۹۵ اسب بخار قدرت، کمی نسبت به نسخهٔ قبلی با ۳۸۵ اسب بخار قدرت قویتر شده ولی گشتاور تغییری نکرده و همچنان ۴۵۰ نیوتن متر است. کاررا T در نسخهٔ کوپه ظرف ۴.۳ ثانیه و در نسخهٔ کانورتیبل در ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آنها به ترتیب ۲۹۵ و ۲۹۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
هرچند این خودرو سبکترین نسخهٔ کاررا محسوب میشود ولی نسبت به نسخهٔ قبلی کمی سنگینتر شده است. کاررا T جدید حالا ۱۵۰۴ کیلوگرم وزن دارد که افزایشی ۲۸ کیلوگرمی را نسبت به قبل نشان میدهد. البته این نسخه همچنان با شیشههای نازکتر، عایقهای صوتی کمتر و فقط دو صندلی جلو عرضه میشود و صندلیهای عقب بدون هزینه قابل سفارش خواهند بود. یکی از دلایل افزایش وزن کاررا T جدید، تجهیز به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب است. این نسخه همچنین بهصورت استاندارد از سیستم کنترل گشتاور بُرداری پورشه، پکیج اسپرت کرونو و سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه هم بهره میبرد.
ویژگیهای ظاهری کاررا T مدل ۲۰۲۵ که آن را از دیگر برادرانش متمایز میکند شامل اسپویلر جلوی برگرفته از کاررا GTS، برچسبهای جانبی، تریم خاکستری متالیک و سیستم اگزوز اسپرت مشکیرنگ میشود. رینگهای ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب هم حالا بهصورت دورنگ ارائه میشوند. درحالیکه روی لچکیهای عقب هم نشان گیربکس دستی نقش بسته است. علاوه بر این، برای کاررا T یک پکیج ویژه هم قابل سفارش خواهد بود که تریم آبی را در داخل و بیرون به همراه دارد. این شامل برچسب روی درها، نوار روی کاپوت، رینگها، دوخت داخلی، کمربندهای ایمنی و نوار تزئینی روی داشبورد میشود.
پورشه ۹۱۱ کاررا T مدل ۲۰۲۵ هماکنون با قیمت پایهٔ ۱۳۴ هزار دلار برای نسخهٔ کوپه و ۱۴۷,۳۰۰ دلار برای نسخهٔ کابریولت قابل سفارش است. این اعداد افزایش ۱۴ هزار دلاری را نسبت به کاررا پایه کوپه نشان میدهند. همچنین نسخهٔ قبلی کاررا T هم قیمت پایهٔ ۱۱۶,۶۰۰ دلاری داشت. این پورشهٔ جدید در تابستان آینده راهی نمایندگیهای فروش در آمریکا خواهد شد.
A
۹ آبان ۱۴۰۳هیچوقت پیر نمیشه
net
۹ آبان ۱۴۰۳رینگ خاکستری پورشه ابی روباز قشنگتر از رینگ پورشه سفید هست . ماشین های اسپرت کوپه مدل روبازش که صندوق عقب کشیده میشه قشنگتره تا مدل سقف ثابتش . زیباترین ماشین اسپرت کوپه روباز جهان بی ام و سری ۸ هست
علی Shelby
۹ آبان ۱۴۰۳دقیقاً
اون قدیمیاشم (1963) هنوز جدید و جذابن
اینم مثل همه نسل هاش جذابه
کاین هم نسل اولش (955) 2002 تا 2006 هنوز ماشین های خوبین و انگار قدیمی نمیشن
نمیدونم پورشه چیکار میکنه ماشیناش قدیمی نمیشن
MehdiTurbo
۱۰ آبان ۱۴۰۳این عشققق
گیربکس دستی 😍😍
amirkhanzadeh
۹ آبان ۱۴۰۳همین که با گیربکس دستی ارائه میشه عالیه
حساب کن ماشین اسپرت می خری برای پورشه اونم با دنده دستی
چه حالی می کنه طرف
جون میده ببریش تو مسیره های کوهستانی اسکاتلند حسابی دنده عوض کنی
Moein
۹ آبان ۱۴۰۳عجب جیگریه 😍
چه لذتی ببره راننده وقتی دنده عوض میکنه
Ali
۹ آبان ۱۴۰۳گرون قیمت و دوست داشتنیه بهرحال
🇰🇷
۹ آبان ۱۴۰۳نهایت لذت رانندگی رو با این میشه تجربه کرد
اوج اصالت و تاریخچه ، پرفورمنس و مهندسی ، گیربکس دستی و هوای آزاد … مبارک صاحبش
پورشه و فراری ، پرچمداران اروپا
از تاریخچه و افتخارات این دو عزیز هرچی آدم بگه بازم کمه
hosen
۹ آبان ۱۴۰۳اخ اخ اون گیربکس دستی لذت رانندگیش رو دوبرابر میکنه
علی جردن
۹ آبان ۱۴۰۳اصالت
جرمی کلارکسون
۹ آبان ۱۴۰۳لذت گیربکس دستی با اسطوره خودرو های اسپرت 🔥💯👑
𝐀𝐥𝐢
۹ آبان ۱۴۰۳چقدر سفید بهش اومده
راستگو
۹ آبان ۱۴۰۳پورشه قشنگ میدونه قراره چیو به کی تو کجا بفروشه
Kiarash
۹ آبان ۱۴۰۳اصالت و زیبایی و قدرت و مهم تر از همه گیربکس دستیش وای و مهندسی آلمانیش 👏🇩🇪👌💯🤤😎
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳ای کاش پورشه چراق های عقب پیوسته نمیکرد
C4
۹ آبان ۱۴۰۳تنها خودروییه که با چراغ پیوسته هم زیباست
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳تنها نه ولی خب زیباست،
آئودی آراس7، چارجر و… با چراق پیوسته خوشگلن،
ولی پورشه جدا بهتر بود.
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/10/2018-Porsche-911-GT2-RS-rear-in-motion-1.jpg
این واقعا بهتر از پیوسته اس
فیات مولتیپلا
۹ آبان ۱۴۰۳دقیقا
مثل کررا s های چند سال پیش دوتا مثلث تند میشد خیلی بهتر بود ولی بازم بدک نیست
ولی پف جلوش کمتر شده
رامتین
۹ آبان ۱۴۰۳واقعا عالی. هیچوقت تکراری نمیشه