نسخهٔ جدید ۹۱۱ GT3 با بهبودهای فنی برگرفته از GT3 RS و ۵۳ هزار دلار افزایش قیمت به بازار عرضه خواهد شد.
پورشه همزمان با ۲۵ سالگی ۹۱۱ GT3، نسخهٔ جدید این خودرو را با مدل ۲۰۲۵ معرفی کرده است. این محصول که حالا نسل ۹۹۲.۲ محسوب میشود، هنوز هم مهمترین عنصر خود یعنی پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ردلاین ۹ هزار rpm را حفظ کرده است. این یعنی هرچند در سری ۹۹۲.۲ شاهد معرفی 911 هیبریدی بودیم ولی نیروبخش GT3 هنوز هم فقط بنزین خالص است.
بااینحال، ازآنجاییکه قوانین آلایندگی بسیار سختگیرانهتر شدهاند، این پیشرانه حالا به دو فیلتر ذرات و چهار کاتالیزور مجهز شده است. پورشه اما برای اینکه با این تجهیزات آلایندگی جدید همچنان قدرت پیشرانهٔ تنفس طبیعی خود را حفظ کند، آن را به میل بادامکهای ارتقاءیافتهٔ GT3 RS، بدنهٔ دریچه گاز جدید، خنککنندهٔ روغن جدید و سرسیلندرهای اصلاحشده مجهز کرده است. مثل قبل، انتقال نیرو توسط گیربکسهای شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک صورت میگیرد ولی گیربکس دستی حالا ضریب درایو نهایی کوتاهتری دارد.
برای سیستم تعلیق جلوی خودرو هم پورشه از ترفندهایی استفاده کرده که از GT3 RS آموخته بود. این یعنی حالا برخی از اتصالات تعلیق شکل ایروفویل پیدا کردهاند که هم داونفورس جلو را افزایش میدهند و هم خنککنندگی ترمزها را بهبود میبخشند. نقطهٔ اتصال جناقی پایینی هم پایینتر آمده که شیرجه زدن خودرو در هنگام ترمز گیری را کاهش میدهد درحالیکه چراغهای جدید جلو هم از لحاظ آیرودینامیکی بهتر عمل میکنند. پورشه همچنین برای متعادل کردن افزایش داونفورس جلو، کاور پیشرانه و دیفیوزر عقب را اصلاح کرده است.
برای GT3 مدل ۲۰۲۵ لاستیکهای جدیدی با اندازهٔ ۲۵۵ در جلو و ۳۱۵ در عقب در نظر گرفته شده است که به گفتهٔ پورشه، باعث بهبود عملکرد خودرو روی مسیرهای خیس میشود. علاوه بر این، لاستیکهای چسبندهتر متمرکز بر پیست هم قابل سفارش خواهد بود درحالیکه رینگهای جدید ۱.۵ کیلوگرم از وزن غیر فنر سوار خودرو کم کردهاند. پکیج وایساخ که چند سالی است در مدلهای RS پورشه ارائه میشود، حالا برای GT3 هم در نظر گرفته شده است و سقف، آنتیرول بارها و قاب آینههای جانبی فیبر کربنی را به همراه دارد. با سفارش این پکیج همچنین امکان سفارش رینگهای منیزیومی هم فراهم خواهد شد.
در همین حال، پورشه مثل قبل نسخهٔ تورینگ را هم برای GT3 ارائه میکند که بال عقب را حذف خواهد کرد. برای GT3 تورینگ پکیجی بنام سبکوزن هم قابل سفارش خواهد بود که قطعات تعلیق فیبر کربنی پکیج وایساخ، سقف فیبر کربنی همرنگ بدنه و رینگهای منیزیومی را شامل میشود. در داخل GT3 مدل ۲۰۲۵ شاهد همان تغییراتی هستیم که در ۹۱۱ کاررا دیدیم و برای اولین بار در تاریخ GT3، صندلیهای عقب هم در نسخهٔ تورینگ قابل سفارش خواهد بود. به گفتهٔ پورشه، GT3 جدید در سبکترین حالت خود ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. قیمت پایهٔ ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ از ۲۲۴,۴۹۵ دلار آغاز میشود که افزایش چشمگیری را نسبت به قیمت ۱۷۱,۵۰۰ دلاری نسخهٔ قبلی نشان میدهد.
Ali
۲۸ مهر ۱۴۰۳به اندازه ی ۵۳ هزار دلار قیمت تغییر داشته آیا؟
فکر نمیکنم
ولی خیلی خوشگله و اون ترکیب جعبه دنده ی دستی و ۶ سیلندر تنفس طبیعی که gt3 داره اصله لذته.
amirkhanzadeh
۲۸ مهر ۱۴۰۳همین که بنزینیه کلی ارزش داره
و طراحی پورشه همیشه دلنشینه
و از همه مهم تر 911 الان همون طراحی اولین 911 را حفظ کرده این یعنی اصالت
Taha Ayoobi
۲۸ مهر ۱۴۰۳طراحی همون اولی رو حفظ کرده چون کار دیگه ایش نمیشه کرد.
End
۲۸ مهر ۱۴۰۳کاریش نکردن چون نیازی نبوده کاریش کنن
چندین دهه ست که پورشه ۹۱۱ در حد نهایی پرفرومنس و مهندسی و موتوراسپرت بوده
تغییرات اساسی برای اونی نیازه که همیشه تو آینه عقب رقبا جا میمونه و باید موتوروسط بشه که یکم جایگاه پیدا کنه
Taha Ayoobi
۲۸ مهر ۱۴۰۳کاریش نکردن چون نمیتونن نمیشه نه اینکه نمیخواد!
چراغ های دایره ای رو هیچ کاریش نمیشه کرد چون از فرم دایره در میاد،
خود پورشه تو نسل 996 اومد در بیاره از این فرم، دید دست نمیتونه بزنه، برا همینه که نسل اول و آخر 911 رو میذاری کنار هم جلوشون شبیه همه.
اینقدر که میگید نیازی نداره نیازی نداره خیلی دوست دارم بدونم چی شد عقبش نیاز داشت و پورشه پیوسته کرد؟
اگه میدونستی زورا یعنی چی، کوروت یعنی چی خودتم به کامنتت میخندیدی.
SMS
۳۰ مهر ۱۴۰۳دلم میخواد توربو و یکم هیبرید باشه تا قدرت خوفناک رو داشته باشه ولی اونوقت دیگه GT3rs نیست
جرمی کلارکسون
۲۸ مهر ۱۴۰۳منتظرم تک آرت یه تیون خوشگل بزنه روش🤤😈🔥
mmd@
۲۹ مهر ۱۴۰۳علی این خود زیبایی و قدرت هست🥇🥇🇫🇷🇫🇷🇫🇷☠️☠️☠️😈😈😈🎖️🎖️🎖️🏆🏆🏆☣️☣️☣️
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۳هنوز هم با موتور تنفس طبیعی تولید شده در نسل جدید
این یعنی نداشتن حساسیت به بنزین بی کیفیت
حتی تو ایرانم می تونی بدون نیاز به مکمل با خیال آسوده رانندگی کنی
hosen
۲۸ مهر ۱۴۰۳رفیق درسته تنفس طبیعیه ولی کلی تکنولوژی داره و نسبت تراکمش بالاست! مگه فقط ماشین های توربو به بنزین بی کیفیت حساسن؟
مگه تویوتا کرولا عه که میگی با خیال آسوده رانندگی کنی
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۳علت کیفیت بالای تویوتا کرولا مونتاژ چین بودنه بزرگوار
Galant.VR4(JDM)
۲۸ مهر ۱۴۰۳😂خیلی خوبی که فکر میکنی که چین از لحاظ کیفیت از ژاپن بالاتره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ مهر ۱۴۰۳ماشین تولید شده برای بازار اروپا و امریکا، حساسیت به بنزین در ایران؟
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۳سال ۲۰۱۳ که واردات آزاد بود معین موتور امتیاز نمایندگی رسمی پورشه در ایران داشت حتی اسم معین موتور در سایت پورشه نوشته شده بود پس پورشه بازار ایرانم رصد میکرد
مدل جدید احتمال داره پلاک گذرموقت وارد شه
مهم اینه هنوزم ۹۱۱ موتور ۶ سیلندر داره و هنوزم مدل تنفس طبیعیش در حال تولیده و با مشخصات نسل جدیدش منو دوباره به وجد آورد
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۳بخاطر داشتن نمایندگی پورشه در ایران احتمال دادم پورشه بازار ایرانو رصد کرده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ مهر ۱۴۰۳کجا هست نمایندگی پورشه در ایران؟
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۳چندسال پیش من خودم با چشمای خودم تو سایت porsche.com اسم معین موتور دیده بودم
Galant.VR4(JDM)
۲۸ مهر ۱۴۰۳مشتی ما هیچ نمایندگی رسمی پورشه تو ایران نداریم این معینموتور هم که میگی امتیاز وارد کردنش رو داشت
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۳سال ۲۰۱۳ که واردات آزاد بود معین موتور امتیاز نمایندگی پورشه بصورت رسمی در اختیار داشت حتی اسم معین موتور در سایت پورشه درج شده بود پس احتنال دادم پورشه بازار ایرانم رصد میکرد
امیدوارم GT3 جدید با پلاک گذرموقت وارد شه
مهم تر اینه هنوزم ۹۱۱ موتور ۶ سیلندر داره و هنوزم مدل تنفس طبیعیش در حال تولیده و با مشخصات نسل جدیدش منو دوباره شیفته خودش کرد
R
۲۸ مهر ۱۴۰۳بسیار گران
mehran911
۲۸ مهر ۱۴۰۳خب بسیار عالی
همینطور که ۴ هفته پیش تو پست مکلارن سولوس گفتم GT3 تو همین اکتبر معرفی شد
ی فیسلیفت خیلی ملو که طبیعتا در تمام این ۲۵ سال جز این هم از تیم GT3 با رهبری پرونینگر انتظار نمیرفت
دو تا چیز که انصافا آزار دهنده بود احتمال لغو گیربکس دستی بود که قرار بود بعد از ۲۰۲۵ عرضه نشه که خوشبختانه این اتفاق نیوفتاد نکته دیگه حذف سوئیچ استارت سمت چپ بود که تو این فیسلیفت دوباره برگشت
طبق همون چیزی که انتظار داشتم تغییرات عمدتا به اصلاحات آیرودینامیکی محدود شد و پیشرانه و باقی جزئیات خوب تقریبا دستنخورده باقی موندن پورشه بیشتر از همیشه به حرف طرفدارها گوش کرده.
فروش GT3 تو نسل اخیر رکورد زد پورشه خیلی بیشتر از نسل قبل و خیلی بیشتر از انتظار خودش GT3 فروخت افزایش تقاضا برای این مدل پورشه رو بیش از پیش با مشکل آلایندگی درگیر میکنه طبق قوانین میانگین آلایندگی تولیدات نباید از محدوده تعیین شده بیشتر بشه این فروش بیشتر محصولات با آلایندگی بالا کار رو برای کمپانی سخت میکنه به همین دلیل زودتر از موعد مقرر فیس لیفت 992.2 رو معرفی کردن به دلیل وجود همین قوانین باید گشتاور رو کاهش میدادن با این وجود حفظ حداکثر اسب بخار با وجود دور موتور ثابت و گشتاور کاهش پیدا کرده، قطعا کار رو برای مهندسا سخت کرده اگه با این وضع پیش بره در بهترین حالت نسل بعدی احتمالا آخرین GT3 نفسطبیعی خالص خواهد بود. باید دید داستان سوخت مصنوعی و قوانین آلایندگی اروپا به کجا میرسه…
در کل به عنوان طرفدار همه چیز خوب بود به جز ی سری جزئیات در روند برنامه معرفی که رضایت بخش نبود…
.
Ever ahead
NGU
۲۸ مهر ۱۴۰۳مهران جان میگم کاش این ever ahead رو نمیگفتی الان به یک سری ها فشار میاد
mehran911
۲۸ مهر ۱۴۰۳مخلصیم
فشار هنوز مونده اینا که چیزی نیست…
پایین ی کوچولو نوشتم…
mehran911
۲۸ مهر ۱۴۰۳پورشه این فصل رقابتهای استقامتی IMSA Weathertech فوقالعاده به پایان رسوند
در کلاس GTP شاهکار کردن در ردهبندی رانندگان و تیمی ۲-۱ کردن و همینطور قهرمانی سازندگان رو هم کسب کردن… رسما بهتر از این نمیشد نتیجه گرفت
کلاس GT هم همینطور پورشه با قهرمانی تو کلاس GTD pro با تیم AO racing فوقالعاده ظاهر شد… به خصوص رقابت ایندیانا واقعا بینظیر بود
کلاس GTD هم مرسدس و BMW یک و دو کردن …
.
آلمانیها رسما تو خاک آمریکا امسال IMSA رو درو کردن… این ششصدمین پیروزی پورشه تو ایمسا بماند به یادگار برای عده قلیلی از طرفدارهای پرمدعای آمریکایی…
بعد از قهرمانی فرمول E اتفاق خوب بود که افتاد…
.
البته قهرمانی داکار آئودی و قهرمانی موتور جی پی دوکاتی رو هم به این عناوین اضافه کنیم شاهکار امسال گروه فولکس تو موتور اسپورت تکمیل میشه…
.
Ever ahead
Amir Machine
۲۸ مهر ۱۴۰۳حالا این وسط با آمریکاییهای بدبخت چکار داری!!!!
Mosafer
۲۸ مهر ۱۴۰۳الله اکبر از این همه جلال.
محمدهادی
۳ آبان ۱۴۰۳از جی تی ۲ جدید چه خبر
همه ش شده جی تی ۳ که
JDM سابق
۲۸ مهر ۱۴۰۳تغییرات که روش مانور دادن همون هشت درصد افزایش ضریب دف بود که تو ترکشن تأثیر گذاره قبلاً یه مقدار درباره این مسأله گلایه شده بود، سیبک لاستیکی ها جلو هم حذف کردن و بجاش از نوع بوشی استفاده کرده،
و…
R@min
۲۸ مهر ۱۴۰۳افزایش قیمت که متاسفانه منطقی نیست و همینطور کیلویی می کشن روش کسی هم چیزی نمیگه این رم کردن برندهای اروپایی تو قیمت گذاری واقعا عجیب شده، هر چند خریدار داره و اینام تا انتها مورد عنایت قرار میدن این خاصیت بازاره.
همینکه تنفس طبیعی مونده کافیه و بقیش مهم نیست.
رامتین
۲۸ مهر ۱۴۰۳به به. چه پکیج جذابی…
𝐀𝐥𝐢
۲۸ مهر ۱۴۰۳چقدر من این ۹۱۱ رو دوست دارم
Siyavash
۲۸ مهر ۱۴۰۳همه چیز عالی بجز قیمت به شدت غیر منطقی…
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳شماره ۹۱۱ عجین شده با پورشه، فک کنم همه دنیا وقتی این شماره میبینن فقط تو ذهنشون پورشه تداعی میشه، و این بدست نیومده با سالها تداوم در مهندسی برتر و پرفورمنسی ک بهترین نحو در اختیار مخاطبین میزاره،
هویت در کنار مهندسی و زیبایی تعریف این شاهکار اشتوتگارت
Nismo
۲۸ مهر ۱۴۰۳دمشون گرم واقعا خیلی زحمت کشیدن
یه اسب بخار یا یه نیوتن متر گشتاور موتور رو بیشتر نکردن
هرچند این ماشین همین الانشم قدرتش بیشتر از عدد کارخونست ولی خب
Arshia m3csl
۲۸ مهر ۱۴۰۳عشقه ۹۱۱😍👌🏼 ولی قیمت قبل فیس لیفت نو 911gt3 بود ۳۰۰ هزار دلار تو بازار ازاد در صورتی که قیمت کمپانی ۲۰۰ هزار تایی داشت یعنی ۱۰۰ هزار دلار سود! یا gt3 rs قیمت کمپانی حدود ۲۸۰ هزار دلار داشت ول تو بازار ازاد به ۴۸۰ هزار دلار رسید! خیلی بازار گرون فروشی ۹۱۱ و لامبورگینی و رولزرویس و فراری داغه احتمالا کوروت zr1 جدید هم بازار خرید و فروش این شکلی خواهد داشت